تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

رزرو مسافرخانه و هتل ارزان در تهران با اسنپ روم

در این متن قصد داریم دروازه باغ ملی را بررسی کنیم. همچنین به معرفی تاریخچه و معماری این مکان قدیمی بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

رزرو مسافرخانه و هتل ارزان در تهران با اسنپ روم

رویداد۲۴ سردر باغ ملی، دروازه آجری باشکوه با کاشی‌های رنگارنگ و کتیبه‌های متعدد است. این بنا، به عنوان یکی از نماد‌های قدیمی شهر تهران با سبک معماری ایرانی و اروپایی ساخته شده است. سپس بعد از مدت کوتاهی به یک پارک عمومی تبدیل شد. در نهایت موزه‌های مهمی در اطراف آن ساخته شدند.

شما می‌توانید از سایت اسنپ روم، هتل ارزان در تهران یا رزرو مسافرخانه تهران را انتخاب کنید. همچنین با رزرو آنلاین اتاق در تهران محل اقامت خود را با بهترین قیمت ثبت کنید و به راحتی برای گردش و بازدید از سردر باغ ملی تهران به این شهر بیایید.

در این متن قصد داریم دروازه باغ ملی را بررسی کنیم. همچنین به معرفی تاریخچه و معماری این مکان قدیمی بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ورودی باغ ملی تهران کجاست؟

سردر باغ ملی، در خیابان امام خمینی به عنوان یکی از خیابان‌های منحصر به فرد پایتخت واقع شده است. دروازه باغ ملی یکی از آثار مهم و تاریخی تهران است که قبل از ساخت برج آزادی به عنوان نماد پایتخت شناخته می‌شد. این باغ دقیقاً در قلب قدیمی و تاریخی این شهر قرار دارد. به همین دلیل جاذبه‌های دیگری نیز در فاصله کمی از باغ برای بازدید و لذت بردن هستند.

ورودی باغ ملی، یکی از آثار به جای مانده از دوره قاجاریه است، که به دستور مستقیم رضاشاه توسط جعفرخان کاشانی مرمت و بازسازی شد. سردر باغ ملی، دروازه ورود به اولین پارک عمومی پایتخت محسوب می‌شود. این مکان، مجموعه‌ای تاریخی و دولتی در پایتخت است. امروزه موزه پست و ارتباطات، ساختمان شماره ۹ وزارت امور خارجه (پلیس سابق)، موزه ملی و دانشگاه هنر در محوطه این باغ قرار دارد.

رزرو مسافرخانه و هتل ارزان در تهران با اسنپ روم

برخی از مسافران و گردشگران تهران را شهری آلوده و شلوغ تصور می‌کنند، که گزینه مناسبی برای سفر و تفریح نیست، اما واقعیت کاملاً متفاوت است. این شهر، زیبایی‌های خاص زیادی دارد که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

برای بازدید از این مکان تاریخی، شما می‌توانید به صورت اختصاصی از سایت اسنپ روم، گزینه‌های هتل تهران ارزان را بررسی کنید. همچنین با رزرو آنلاین اتاق در تهران یا رزرو مسافرخانه در تهران برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید.

معماری دروازه باغ ملی چگونه است؟

این سردر در ضلع شرقی ورودی قبلی با ابعاد و ظاهری مشابه ساخته شد. ورودی شامل یک گذر در وسط و دو پیاده‌رو در اطراف است. در نمای ورودی، اشعاری از ندیم الملک، ببر، گلوله و کاشیکاری دو شیر که تاجی بین خود دارند، طراحی شده است.

بیشتر بخش‌ها مانند ستون‌ها، دیوار‌ها و غیره با مصالح آجر ساخته شده‌اند. ورودی باغ ملی در دوره قاجاریه به عنوان میدان تیراندازی مورد استفاده بود. این محدوده سپس در زمان ناصرالدین شاه با ساختمان جدیدی به نام خانه قزاق توسعه یافت.

در نهایت موزه‌ها و دفاتر مهمی در اطراف آن ساخته شده است. سردر باغ ملی با تلفیقی از سبک معماری ایرانی و اروپایی، در سال ۱۳۷۶ در سازمان میراث فرهنگی کشور به ثبت ملی رسید. اگر تصمیم به اقامتی مقرون به صرفه‌تر در تهران دارید، اسنپ روم به شما کمک می‌کند. برای دریافت کد تخفیف اسنپ ماشین، در سایت اسنپ روم، شرایط هتل ارزان در تهران را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از بین رزرو آنلاین اتاق در تهران یا رزرو مسافرخانه در تهران، محل اقامت خود را در این شهر انتخاب کنید.

رزرو مسافرخانه و هتل ارزان در تهران با اسنپ روم

سردر باغ ملی تهران را بشناسید!

طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و مینیاتور‌های زیبا و دیدنی در رنگ‌های متنوع به صورت الماسی در این جاذبه جالب می‌درخشد. در این بنا، ۴۵ کتیبه روی کاشی و دو کتیبه روی فلز وجود دارد. بسیاری از کارگردانان سینما از این مکان به عنوان لوکیشن آثارشان استفاده کرده‌اند.

مسافران بین‌المللی این مکان تاریخی و توریستی را به عنوان یکی از بزرگترین میدان‌های نظامی تهران می‌شناسند. در اطراف باغ جاذبه‌های دیدنی دیگری مانند پارک شهر، موزه کتابخانه ملک و موزه ایران باستان قرار دارد. اسنپ روم به شما پیشنهاد می‌دهد در متنوع‌ترین هتل‌های اختصاصی و با کیفیت، با قیمت باورنکردنی اقامت خود را در تهران رزرو کنید. شما می‌توانید فقط در سایت اسنپ روم، هتل ارزان در تهران را بیابید و با رزرو آنلاین اتاق در تهران یا رزرو مسافرخانه در تهران بدون دغدغه به مسافرت بروید.

رزرو مسافرخانه و هتل ارزان در تهران با اسنپ روم

سخن آخر

همانطور که در متن به آن اشاره شد؛ این بنا به عنوان دروازه ورودی به میدان رژه که منطقه نظامی و متعلق به ارتش بوده، شناخته می‌شود. اندکی پس از ساخت این دروازه، اولین باغ عمومی با عنوان، باغ ملی در اراضی میدان مشق تأسیس شد و به همین دلیل به سردر باغ ملی، تغییر نام داد. دانشگاه هنر، موزه ملی و موزه پست و ارتباطات در محوطه آن قرار دارند.

شما می‌توانید با رزرو مسافرخانه در تهران از سایت اسنپ روم، اپلیکیشن اسنپ روم و سوپر اپلیکیشن اسنپ به راحتی برای گردش به تهران سفر کنید. همچنین از طریق تماس تلفنی شرایط هتل ارزان در تهران را بررسی و در نهایت اجاره کنید. اسنپ روم با پشتیبانی ۲۴ ساعته واقعی خود در تمام مدت سفر همراه شماست و کارشناسان پشتیبانی آن در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود.

اگر برنامه سفر شما به هر دلیلی به تعویق افتاد، می‌توانید به صورت رایگان اقامتگاه خود را در این سایت کنسل کنید. این مجموعه، در ارائه ارزانترین و با کیفیت‌ترین اقامتگاه‌ها در مرکز شهر با دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی، پیشرو است. تمامی اقامتگاه‌ها توسط تیم کنترل کیفیت اسنپ روم به صورت دوره‌ای بررسی می‌شود. نظافت این مکان‌ها به خوبی رعایت شده و روی بالشتی‌ها و تخت‌ها طبق برنامه تعویض می‌شود. ‌امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات خوبی برای برنامه‌ریزی سفر و رزرو آنلاین اتاق در تهران بدست‌آورید.

برچسب ها: گردشگری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان