تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رکورد زنی نرخ سود بین بانکی/ سیاست‌های پولی بانک مرکزی با اقتصاد ایران چه کرده است؟

طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی به ۲۱/۳۱ درصد رسید؛ به عبارت دیگر وقتی نرخ بهره بین بانکی افزایش می‌یابد؛ به این معناست که بانک‌ها دچار ریسک نقدینگی هستند. این یعنی اکثر بانک‌ها کسری نقدینگی دارند و قابلیت تامین از بازار را ندارند. اما تاثیر این مسئله بر اقتصاد کشور چیست؟

صالح آبادی بانک مرکزی

رویداد۲۴ مریم وحیدیان: ورود نرخ بهره بین بانکی به کانال ۲۱ درصدی در هفته گذشته و رشد ۰/۱۷ درصدی آن در این هفته، رکورد جدیدی در بازار پولی ایران به شمار می‌رود که از سال ۹۹ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

روز گذشته طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان چهارمین هفته تیر ۱۴۰۱ به ۲۱/۳۱ درصد رسید و به روند رکوردشکنی خود در دو ساله اخیر ادامه داد. این مسأله مباحثی را در خصوص اثر این سیاست پولی بر تورم و رکود در بنگاه‌های اقتصادی پیش کشیده است.

برخی درباره معضل فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع در افزایش محدودیت در دسترسی به منابع مالی گفتند. این دسته معتقدند نرخ بهره بین بانکی سیگنال مهمی در تعیین نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی نیز خواهد بود. آنها همچنین اعتقاد دارند که با این سیاست پولی، دولت راه را بر بخش واقعی اقتصاد می‌بندد و تقاضا برای تسهیلات بانکی را کاهش خواهد داد. از این رو آن‌ها سیاست دولت در افزایش نرخ بهره بین بانکی را زمینه‌ساز تعمیق رکود برشمرده‌اند.

دسته دیگری نیز هستند که با اشاره به تفاوت فاحش نرخ تورم و نرخ بهره، تاثیر افزایش نرخ بهره را در تقاضا برای تسهیلات بانکی ناچیز برشمرده‌اند. در واقع در تورم امروز همچنان تولید کالا به حدی سودمند است که صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی اگر بازاری برای فروش وجود داشته باشد، همچنان تقاضا برای دریافت تسهیلات داشته باشند.

به عبارت دیگر کاهش قدرت خرید مردم عامل به مراتب موثرتری نسبت به افزایش نرخ بهره بین بانکی خواهد بود. ضمناً صنایع بزرگ معدنی، پتروشیمی و فولادی که با فروش دلاری محصولاتشان در بازار‌های جهانی مواجه هستند، با توجه به کاهش ارزش پول ملی در این سال‌ها به مشکل خاصی بر نخواهند خورد.

در طرف دیگر ماجرا دولت قرار دارد که می‌کوشد از طریق این سیاست پولی از میزان رشد پایه پولی و نقدینگی بکاهد و با انقباض نقدینگی با هدف کنترل تورم سیاست‌هایی از جمله افزایش نرخ بهره بین بانکی را دنبال می‌کند. تغییر نرخ بهره بین‌بانکی یکی از روش‌ها و سیاست‌های موثر در حجم نقدینگی و خلق پول است؛ سیاستی که منجر می‌شود مردم به سپرده‌گذاری در بانک‌ها و خرید اوراق دولتی روی بیاورند و کمتر سمت بازار‌های طلا و ارز و... بروند. بانک مرکزی بر همین اساس از ابتدای سال ۱۴۰۱ به‌صورت هفتگی این نرخ را افزایش داده است.

به‌گفته صالح‌آبای رئیس‌کل بانک مرکزی؛ «اضافه‌برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی، خط قرمزی است که با سخت‌گیری شدید دنبال می‌شود.» او گفته «خوشبختانه رشد نقدینگی و پایه پولی در سه‌ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی بوده است که انضباط مالی دولت متأثر از عدم استفاده از تنخواه‌گردان در این زمینه بسیار مؤثر بوده است.»

دولت افزایش نرخ بهره بین بانکی را عاملی برای مهار افزایش حجم پول می‌داند که این سیاست استقراض بانک‌ها از بانک مرکزی را کنترل خواهد کرد و در نتیجه چاپ پول و افزایش نقدینگی کنترل خواهد شد. این درحالی است که نقدینگی در کشور ما نزدیک به ۵ هزار هزار میلیارد تومان است و این موضوع از عوامل تورمی در اقتصاد ایران دانسته شده است. با این حال برخی کارشناسان نسبت به ادعای دولت در آثار ضدتورمی این سیاست پولی نیز تشکیک وارد می‌کنند؛ چنانکه بهاءالدین حسینی هاشمی کارشناس مسائل پولی و بانکی در گفتگو با رویداد۲۴ معتقد است «در شرایطی که نرخ بهره بین بانکی افزایش می‌یابد باید تورم کاهش پیدا کند، اما اگر افزایش یا کاهش در حد تاثیرگذاری نباشد، این مسأله تاثیر کمی در مهار تورم خواهد داشت.»

تزریق منابع به بخش واقعی اقتصاد مختل می‌شود؟

این کارشناس مسائل پولی و بانکی درباره علل نوسان‌های نرخ بهره بین بانکی در بازار پول می‌گوید: «بهره بانکی یک پایه و مبنا برای تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی و نرخ تسهیلات و به تبع آن نرخ اعتبارات است. بهره بین بانکی به چند دلیل در نوسان خواهد بود. اولاً وقتی که بانک‌ها در ریسک نقدینگی باشند. یعنی بین منابع و مصارف آن‌ها شکاف زیادی وجود داشته باشد. در نتیجه نرخ بهره بین بانکی افزایش زیادی پیدا می‌کند.»

او می‌گوید: «نرخ بهره بین بانکی به معنای داد و ستد پول بین بانک‎ها است که نیاز‌های کوتاه‌مدت بانک‌ها را تعیین می‌کند و در واقع برای تسویه حساب در اتاق اسناد بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. داد و ستد بین بانکی بلندمدت نیست. در واقع به صورت کوتاه‌مدت در یک هفته تا ده در بانک‌ها استفاده می‌شود.»

هاشمی می‌گوید: «وقتی نرخ بهره بین بانکی افزایش می‌یابد؛ به این معنا است که بانک‌ها دچار ریسک نقدینگی هستند. این یعنی اکثر بانک‌ها کسری نقدینگی دارند و قابلیت تامین از بازار را ندارند. مخصوصاً اگر دولت و بانک مرکزی نیز بر بانک‌ها اعمال کنترل کنند و بانک‌ها نتوانند نرخ سود بالاتری به سپرده‌گذاران پیشنهاد دهند تا منابعی از بانک‌های دیگر بیاورند. این مساله نشان‌دهنده شرایط خیلی بدی به جهت نرخ تورم و نقدینگی در بانک‌هاست. چراکه نشان می‌دهد بانک‌ها حاضر هستند تا این نرخ را برای تامین کسری نقدینگی بپردازند. از طرفی هم، چون پول زیاد بین بانکی وجود ندارد، نرخ آن نیز طبیعتاً افزایش می‌یابد.»

این کارشناس مسائل پولی و بانکی معتقد است؛ «اگر دولت بخواهد بازار پول را آزاد بگذارد، نرخ طبیعی بهره بین بانکی باید خیلی بیشتر از این رقم هم باشد. چون پول بین بانکی مزیت‌هایی دارد. یکی از مهم‌ترین مزایا این است که این پول سپرده قانونی ندارد. هرچقدر که بانک‌ها از سپرده‌گذار دریافت می‌کنند، حداقل ۱۰ درصد از آن را نمی‌توانند مصرف کنند، باید به صورت سپرده قانونی نزد بانک مرکزی تودیع کنند؛ ولی پول بین بانکی این تودیع ۱۰ درصدی را ندارد و کاملاً در اختیار بانک قرار می‌گیرد؛ بنابراین ۲۱ درصدی که سود پول بین بانکی دریافت می‌کنند، تقریباً معادل ۱۸ درصدی است که از سپرده‌گذار می‌گیرند. برای بانک‌ها در واقع نرخ تمام شده این پول خیلی بالا نیست.»

هاشمی با بیان اینکه در شرایط تورمی یکی از ابزار‌های سیاست پولی، سیاست انقباضی یعنی بالا بردن نرخ سود بانکی است، تصریح می‌کند: «سیاست‌های پولی از نرخ سود بین بانکی به عنوان معیار آغاز می‌شود و به نرخ سود بانکی تسری می‌یابد. اگر نرخ سود بین بانکی ۲۲ درصد باشد، نرخ سپرده‌های بلند مدت به ۱۸ درصد می‌رسد. اگر بخواهیم برای این امر حق‌الوکاله یا به قولی حاشیه سود تعیین کنیم، نرخ اعتبارات ۲۱ درصد خواهد بود. این امر به معنای افزایش هزینه‌های بانکی خواهد بود.»

او می‌گوید: «ما در نرخ تمام شده پول یک هزینه غیرعملیاتی هم داریم که شامل هزینه کارکنان، حقوق و آب و برق و... است؛ بنابراین این پول برای بانک‌ها با چیزی در حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد تمام می‌شود. از آنجا که بانک‌ها باید از مشتریان آن را دریافت کنند، نرخ اعتبارات به بالاتر از ۲۵ درصد می‌رسد. این مساله نیز یک نوع افزایش هزینه‌های مالی برای واحد‌های تولیدی در بر خواهد داشت که بر قیمت محصولاتشان اثرگذار خواهد بود و این امر یک تورم در بر دارد. اما از سوی دیگر از آنجا که سیاست انقباضی از سوی دولت به کار گرفته شده است، نرخ تقاضا برای پول کم می‌شود.»

افزایش نرخ بهره بین بانکی تاثیر ضدتورمی دارد؟

هاشمی البته به یکی از مهمترین عامل اقتصادی در تاثیر تورمی افزایش نرخ بهره بین بانکی در این روز‌ها پرداخته و می‌گوید: «معضلی که ما در اقتصاد کشور داریم، تورم بالا است. با توجه به نرخ تورم چهل درصدی، نرخ پول ۲۰ درصدی همچنان نرخ ارزانی است و می‌توان گفت که در آن رانت وجود دارد. از این نظر به اعتقاد من تقاضا برای پول کاهش پیدا نمی‌کند. در واقع این افزایش نرخ بهره در این حد کم، تاثیرِ تعیین کننده‌ای در تقاضا ندارد که باعث کاهش تورم شود.»

این کارشناس مسائل پولی و بانکی خاطرنشان می‌کند: «این امر نشان دهنده این است که بانک‌ها بحران نقدینگی دارند؛ همه بانک‌ها دچار کمبود نقدینگی هستند. از آنطرف هم بانک مرکزی اجازه اضافه برداشت نمی‌دهد و لذا قیمت پول بین بانکی بالاتر رفته است. البته یادمان باشد که چون این نرخ از تورم جاری از بازار حقیقی کالا خیلی کمتر است و آثار ضدتورمی با این نرخ هنوز هم وجود ندارد.»

هاشمی می‌گوید: «حدود ۹۵ درصد کل نقدینگی کشور در قالب دیداری و غیردیداری به صورت سپرده وجود دارد. کمتر از پنج درصد آن به صورت اسکناس و مسکوکات وجود دارد؛ بنابراین همه پول به صورت سپرده در بانک قرار دارد. ممکن است اگر بانک‌ها بخواهند رقابت کنند و نرخ‌ها را بالا و پایین کنند، بانک به بانک تغییراتی ایجاد کند؛ لذا ممکن است بانک‌ها فعالیت‌ها و رقابتی کنند تا سپرده خود را بالا ببرند.»

تاثیر افزایش نرخ بهره بین بانکی بر بازار سرمایه

بازار سرمایه در این روز‌ها دچار رکود شدید شده است و خبری از معاملات بزرگ و صف‌های تقاضا در آن نیست. برخی افزایش نرخ بهره بین بانکی را عامل تعمیق رکود در بازار سرمایه نیز می‌دانند. هاشمی در این باره نیز می‌گوید: «هرچقد نرخ سود بانکی افزایش یابد، بازار سرمایه دچار رکود بیشتری می‌شود. چون مردم به نرخ بازدهی پول فکر می‌کنند. اگر بانک که کم ریسک‌ترین و نقدشونده‌ترین سرمایه‌گذاری است، افزایش نرخ داشته باشد، میزان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بورس کمتر می‌شود.»

وی می‌افزاید: «با افزایش نرخ بهره بین بانکی تقاضای خرید در بورس کاهش می‌یابد و به این ترتیب با رکود در بازار سرمایه مواجه می‌شویم. اگر نرخ بهره بانکی خیلی افزایش پیدا کند، صف فروش در بازار سرمایه ایجاد می‌شود و رکود بیشتری در آنجا رخ می‌دهد. این مساله نیز یک چهره دیگر سیاست پولی دولت است که بر بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد. منظور این است که سرمایه‌گذاری در بانک‌ها به نوعی مقبول‌تر می‌شود تا بازار سرمایه که به هر حال با نوسان‌هایی مواجه است.»

هاشمی می‌گوید: «اگر نرخ سود بانکی به درستی و بر مبنای واقعیت‌ها و فاکتور‌های اقتصادی تعیین شود، در شرایطی که نرخ بهره بین بانکی افزایش می‌یابد باید تورم کاهش پیدا کند، اما اگر افزایش یا کاهش در حد تاثیرگذاری نباشد، این مساله تاثیر کمی در مهار تورم خواهد داشت. یعنی این سیاست دولت احتمالاً منجر به کاهش تورم خواهد بود، اما این تاثیر بسیار کم است. علت اصلی این موضوع این است که هنوز تقاضا برای پول خیلی زیاد است. اگر سیاست‌های پولی به صورت درست و موثر تعیین شود که هیچگاه در کشور ما چنین نیست و همیشه با ملاحظات خاصی همراه بوده است، قابلیت کنترل قیمت‌ها و کنترل تورم وجود دارد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۸
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
0
1
دستور ویژه رئیسی برای پرداخت وام بانکی200 میلیونی | سورپرایز رئیسی با وام بانکی 200 میلیون تومان/ باز هم 100درصد دروغ است.
وام فوری و آسان کم بهره | وام 200 میلیون تومانی بانک ملت بدون ضامن/ 100 درصد باز هم دروغ بوده است به بانک ملت مراجعه می کنیم نمی دهد چرا؟
مسئولین بانک‌ها به علت عملکرد و رفتار دوگانه و پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی باید در دادگاه محاکمه شوند.
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
0
پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹:۱۱

سلام.اینجانب مرتضی میرزابابایی در مورد پرداخت نکردن وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از دیوان عدالت اداری علیه بانک رفاه کارگران کد 974 شهرگلستان جاده تهران ساوه و بانک صادرات نسیم شهر بهارستان شکایت کرده ام ولی متاسفانه شعبه 3 دیوان عدالت اداری به بهانه مختلف شکایت بنده را رد کرده است چرا؟
از جناب آقای حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه درخواست رسیدگی دارم.
از جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رییس دیوان عدالت اداری درخواست رسیدگی دارم
درضمن شماره پرونده 140131920000523393 و شماره بایگانی شعبه 0100770 دیوان عدالت اداری می باشد.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
جناب آقای حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه
شکایت علیه بانک ها به دستگاه قضایی مراجعه می کنیم می گوید به ما ارتباطی و ربطی ندارد به دیوان عدالت اداری مربوط می شود و از طریق دیوان عدالت اداری هم شکایت می کنیم به بهانه های مختلف متاسفانه شکایت ما را بررسی و رسیدگی نمی کنند و رد می کنند چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
مسئولین بانک‌ها برای پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون سنگ‌اندازی می‌کنند چرا؟
وکسی هم متاسفانه تاکنون پاسخگو نیست چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۱۳:۵۵

مدیرعامل بانک رفاه کارگران:
پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در اسرع وقت انجام می‌شود
مدیرعامل بانک رفاه کارگران در روزهای پایانی سال از برخی شعب در تهران بازدید و ضمن گفت‌وگو با تعدادی از مشتریان، بر پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در اسرع وقت تأکید کرد.

۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۱۳:۵۵

بسمه تعالی درپاسخ به رئیس جمهور درپاسخ به وزیر امور اقتصاد و دارایی درپاسخ به رئیس کل بانک مرکزی با اینکه از 10 بهمن ماه 1400 تاکنون هر روز چندین بار در باره وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن در رسانه ها علیه بانک ها شکایت و اعتراض می کنیم ولی متاسفانه هیچ کس هم هیچ اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟


با اینکه رئیس جمهور در تاریخ 27 دی ماه 1400 پرداخت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن اعلام کرده است ولی متاسفانه در عمل خبری از پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان تامین تامین اجتماعی نیست چرا؟ و مسئولان و نمایندگان مجلس هم هیچ اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟ قرار بود با دستور رئیس جمهور بانک ها به بازنشستگان تامین تامین اجتماعی وام 50 تا 100 میلیون تومانی به دهد ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟ نهم بهمن امسال وزیر اقتصاد دستور پرداخت وام بدون ضامن تا سقف صد میلیون تومان را صادر کرد ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی نیست چرا؟

۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۱۷:۰۴ قرار بود با دستور رئیس جمهور بانک ها به بازنشستگان تامین تامین اجتماعی وام 50 تا 100 میلیون تومانی به دهد ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟

و این در حالی است که متاسفانه تاکنون هیچ بازنشسته‌ای تامین اجتماعی موفق به دریافت وام مبلغ 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک رفاه کارگران وغیره نشده است


از رئیس محترم سازمان تامین اجتماعی تقاضا داریم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بانک ها رفاه کارگران به بانک ها دیگر انتقال دهد چون به خاطر که بانک ها رفاه کارگران متاسفانه هیچ تسهیلات وام های ضروری و وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن را به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند.


۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۵۵
مدیرعامل بانک رفاه کارگران:
بخشنامه اعطای تسهیلات بدون ضامن در بانک رفاه کارگران صادر شد
مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: در راستای اجرای دستورات رئیس جمهور محترم به نظام بانکی کشور، بخشنامه اعطای تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون نیاز به ضامن، صادر و به واحدهای اجرایی ابلاغ شد.

۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۵۵

پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بانک‌ها ابلاغ شد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران انجام نمی دهند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند چرا؟

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بازنشستگان به کجا رسید؟ مسئولین بانک رفاه کارگران وغیره از پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی وابسته اسرائیل را تاکنون نمی دهند و خودداری کردند و خودداری می کنند چرا؟


کدام بانک ها تاکنون وام مبلغ 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نمی کنند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بانک آینده بانک صنعت و معدن بانک ملی بانک سپه بانک شهر بانک مسکن بانک رفاه کارگران بانک کشاورزی بانک سینا بانک دی بانک مهر ایران بانک توسعه صادرات

و این در حالی است که متاسفانه تاکنون هیچ بازنشسته‌ای تامین اجتماعی موفق به دریافت وام مبلغ 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک رفاه کارگران وغیره نشده است از رئیس محترم سازمان تامین اجتماعی تقاضا داریم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بانک ها رفاه کارگران به بانک ها دیگر انتقال دهد چون به خاطر که بانک ها رفاه کارگران متاسفانه هیچ تسهیلات وام های ضروری و وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن را به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند.
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
در پاسخ به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی
۱۰:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۴:۵۷
در پاسخ به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی
شکایت مردم از بانک ها، به دولتی و غیر دولتی ارتباطی و ربطی ندارد چرا دیوان عدالت اداری بررسی و رسیدگی نمی کند به بهانه های مختلف متاسفانه شکایت مردم را رد می کند.
از بهمن ماه سال 1400 تاکنون چرا کسی نمی تواند وام 100 میلیون بدون ضامن بگیرد.
و کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
مگر پرداخت وام 100 بدون ضامن در بهمن ماه سال 1400 به تمام بانک ها و شهرها ابلاغ نشده که وقتی به بانک های مراجعه می کنیم می گویند به ما ابلاغ نشده است؟
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
وام فوری 300 میلیون تومانی به همه مشتریان! | وام با سود 1 درصد/ 100درصد باز هم دروغ است.
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۱۶:۲۲
مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
جناب آقای صالح‌آبای رئیس‌کل بانک مرکزی پس بخشنامه پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان تامین بی اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون چه شد؟ ولی متاسفانه از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هیچ خبری از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل نیست چرا؟ مسئولین بانک ها از بهمن ماه سال 1400 تاکنون از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومان بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند ومتاسفانه تاکنون هیچ کسی هم پاسخگو نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
0
مسئولین بانک ها به وابسته حکومت نظام جمهوری اسلامی از بهمن ماه سال تاکنون وام 50 و تا 100 میلیون تومانی بدون ضامی به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودد می کنند و هیچ کسی هم تاکنون پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است و این در حالی است که در این مدت 6 ماه و 14 روز در مورد بیش از 999 بار در رسانه های وغیره شکایت و اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه در کشور به اصطلاح اسلامی هیچ کس هم پیگیری، بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟ آیا این هم تقصیر آمریکا، اروپا و اسرائیل، ترامپ و تحریم های آمریکا و غرب بوده است.

جناب آقای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پس بخشنامه پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان تامین بی اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون چه شد؟ ولی متاسفانه از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هیچ خبری از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل نیست چرا؟
مسئولین بانک ها از بهمن ماه سال 1400 تاکنون از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومان بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند ومتاسفانه تاکنون هیچ کسی هم پاسخگو نیست و نبوده است چرا؟

مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.

در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک بر کنار شود ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مدیران بانک نیست چرا؟



سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۳۷:۳۸
سخنگوی دولت همچنین یادآور شد از ابتدای بهمن تا پایان خرداد سال جاری ۳۱هزار ۲۴۵ تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده و در سه ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون فقره تسهیلات خُرد بدون ضامن به مبلغ ۴۱۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
در پاسخ به علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت
و این در حالی است که بنده از بهمن ماه سال 1400 تاکنون بیش از 999 هزار بار در مورد پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن توسط مسئولین بانک ها در رسانه های شکایت و اعتراض کرده ام ولی متاسفانه هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟
و متاسفانه در این مدت 6 ماه و 11 روز کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی
علی رضا کردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
0
این نامه را به آقای علی صالح آبادی
رییس‌کل بانک مرکزی برسانید
وام تسهیلات فرزندآوری بنده را در بانک رفاه کارگران شهر گلستان جاده تهران ساوه و کد شعبه 974 به علت نداشتن پایان خدمت سربازی ندادند چرا؟
ازعلی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در خواست رسیدگی دارم
علی رضا کردی
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
0
در 9 ماه و 4 روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را دریافت کنند
و متاسفانه در این مدت 9 ماه است هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
0
در 10 ماه و 14 روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را دریافت کنند
و متاسفانه در این مدت 10 ماه است هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
چرا اعتبار بازنشستگان برای دریافت وام مورد قبول بانک‌ها نیست؟
برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی بدون ضامن بازنشستگان به بانک مراجعه کردم، اما اعتبارم برای دریافت این وام صفر اعلام شد و موفق به دریافت آن نشدم، چگونه است که برخی افراد به بهانه کارآفرینی و اشتغالزایی امکان دریافت وام‌های چندصد میلیونی را دارند، اما یک فرد سالمند و بازنشسته نیازمند در شرایط کنونی برای دریافت وام اندک از بانک، اعتبار لازم را نداشته باشد؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
0
0
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۰۰:۴۹
جناب آقای حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه
شکایت علیه بانک ها به دستگاه قضایی مراجعه می کنیم می گوید به ما ارتباطی و ربطی ندارد به دیوان عدالت اداری مربوط می شود و از طریق دیوان عدالت اداری هم شکایت می کنیم به بهانه های مختلف متاسفانه شکایت ما را بررسی و رسیدگی نمی کنند و رد می کنند چرا؟
مسئولین بانک‌ها برای پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون سنگ‌اندازی می‌کنند چرا؟
وکسی هم متاسفانه تاکنون پاسخگو نیست چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
0
0
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک را بر کنار کند ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مسئولین بانک ها نیست چرا؟
مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.
در 10 ماه و 23 روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را دریافت کنند
و متاسفانه در این مدت 10 ماه و 23 روز است هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
0
0
و این در حالی است که بنده ده ماه است به تمام بانک ها نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه بابت دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامی مراجعه کرده ام ولی متاسفانه انجام نمی دهند.
ازعلی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در خواست رسیدگی دارم
مرتضی - بازنشسته شرکت مخابرات تهران با سابقه ۳۳ سال و ۵ ماه از نسیم شهر
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
0
چرا اعتبار بازنشستگان برای دریافت وام مورد قبول بانک‌ها نیست؟
برای دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن بازنشستگان به بانک مراجعه کردم، اما اعتبارم برای دریافت این وام صفر اعلام شد و موفق به دریافت آن نشدم، چگونه است که برخی افراد به بهانه کارآفرینی و اشتغالزایی امکان دریافت وام‌های چندصد میلیونی را دارند، اما یک فرد سالمند و بازنشسته نیازمند در شرایط کنونی برای دریافت وام اندک از بانک، اعتبار لازم را نداشته باشد؟
وام 100 میلیونی بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟ متاسفانه از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
از بانک مرکزی درخواست رسیدگی و حل مشکل را داریم.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
0
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۰۴:۲۷
وام 100 میلیونی بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟ متاسفانه از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟ از جناب آقای صالح‌آبای رئیس‌کل بانک مرکزی؛ درخواست رسیدگی و حل مشکل را داریم.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
0
دیوان عدالت اداری پناهگاه حقیقی مردم نیست و تاکنون نبوده است متاسفانه به مشکلات مردم رسیدگی نمی کند به بهانه های مختلف شکایت های مردم را رد می کند چرا؟
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
0
0
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق آبان ماه مبلغ 1 میلیون و 300 هزار تومان و الی 2 میلیون و 500 هزار تومان واریز کردند ولی متاسفانه به برخی ها واریز نکردند چرا؟
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
0
سلام.اینجانب مرتضی میرزابابایی در مورد پرداخت نکردن وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از دیوان عدالت اداری علیه بانک رفاه کارگران کد 974 شهرگلستان جاده تهران ساوه و بانک صادرات نسیم شهر بهارستان شکایت کرده ام ولی متاسفانه شعبه 3 دیوان عدالت اداری به بهانه مختلف شکایت بنده را رد کرده است چرا؟
از جناب آقای حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه درخواست رسیدگی دارم.
از جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رییس دیوان عدالت اداری درخواست رسیدگی دارم
درضمن شماره پرونده 140131920000523393 و شماره بایگانی شعبه 0100770 دیوان عدالت اداری می باشد.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
0
0
چرا اعتبار بازنشستگان برای دریافت وام مورد قبول بانک‌ها نیست؟
برای دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن بازنشستگان به بانک مراجعه کردم، اما اعتبارم برای دریافت این وام صفر اعلام شد و موفق به دریافت آن نشدم، چگونه است که برخی افراد به بهانه کارآفرینی و اشتغالزایی امکان دریافت وام‌های چندصد میلیونی را دارند، اما یک فرد سالمند و بازنشسته نیازمند در شرایط کنونی برای دریافت وام اندک از بانک، اعتبار لازم را نداشته باشد؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
0
0
وام 50 الی 100 میلیون تومان بدون ضامن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
مسئولین بانک‌ها برای پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون سنگ‌اندازی می‌کنند چرا؟
وکسی هم متاسفانه از بهمن ماه سال 1400 تاکنون پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟
مرتضی - بازنشسته شرکت مخابرات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
0
0
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۱۰:۴۳
پرداخت 120هزار فقره تسهیلات بدون ضامن در بانک صادرات ایران/ و این در حالی است که بنده از بانک مرکزی و هم دیوان عدالت اداری بابت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن علیه بانک صادرات نسیم شهر بهارستان شکایت کرده ام ولی متاسفانه رسیدگی نکرده اند چرا؟
مرتضی - بازنشسته شرکت مخابرات
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
0
اعلام جزئیات وام 200 میلیونی بدون ضامن بانک صادرات باز هم یک دروغ بزرگی است
در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک را بر کنار کند ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مسئولین بانک ها نیست چرا؟
مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.
در 10 ماه و 12 روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را دریافت کنند
و متاسفانه در این مدت 10 ماه و 12 روز است هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
0
وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است
برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟
بازنشسته تامین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
چرا اعتبار بازنشستگان برای دریافت وام مورد قبول بانک‌ها نیست؟
برای دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن بازنشستگان به بانک مراجعه کردم، اما اعتبارم برای دریافت این وام صفر اعلام شد و موفق به دریافت آن نشدم، چگونه است که برخی افراد به بهانه کارآفرینی و اشتغالزایی امکان دریافت وام‌های چندصد میلیونی را دارند، اما یک فرد سالمند و بازنشسته نیازمند در شرایط کنونی برای دریافت وام اندک از بانک، اعتبار لازم را نداشته باشد؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
بانک‌ها به قوانین مصوب دولت، مجلس و بانک مرکزی عمل نمی‌کنند
بانک‌ها برای پرداخت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن از سال 1400 تاکنون پدر بازنشستگان تامین اجتماعی را در آورده‌اند
بازنشسته تأمین اجتماعی
حرف دل همه مردم ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
0
بانک مرکزی به زودی برکنار می شود/ و ما هم همه جانبه استقبال می کنیم
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
0
چگونه وام 100 میلیونی بدون ضامن بگیریم؟ از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هزاران بار هم اعتراض کرده ام ولی متاسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
0
چگونه وام 100 میلیونی بدون ضامن بگیریم؟ از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هزاران بار هم اعتراض کرده ام ولی متاسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
0
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
پرداخت فوری وام 50 میلیون تومانی بدون ضامن در بانک رفاه + مدارک مورد نیاز/ باز هم 100 درصد دروغ بزرگی است
، این وام صرفا به افرادی تعلق می‌گیرد که حقوق‌بگیر و مستمری بگیر بانک رفاه هستند. پس برای ارائه مدارک کار شما راحت است. چون حتما در این بانک حساب دارید و قبلا یک مرتبه موقع افتتاح حساب، مدارک مورد نیاز خود را به بانک تحویل داده‌اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
دولت، مجلس، هر دو عامل اصلی مشکلات مردم و کشور هستند
بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
بعد از 10 ماه و 20 روز هنوز موفق به دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن نشده‌ام و هیچ مسئولی هم در‌این‌باره پاسخگو نیست.
ازمسئولان امر درخواست بررسی و حل مشکل را دارم.
بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
0
بعد از 10 ماه و 29 روز هنوز موفق به دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن نشده‌ام و هیچ مسئولی هم در‌این‌باره پاسخگو نیست.
از جناب آقای علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در خواست رسیدگی دارم.
ازمسئولان امر درخواست بررسی و حل مشکل را دارم.
بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
0
چرا از بهمن ماه سال 1400 تاکنون تکلیف پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نشده است؟
متاسفانه مدیران بانک طبق بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون عمل و اجرا نمی کردند و هنوز هم عمل و اجرا نمی‌کنند چرا؟
و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم پاسخگو و جوابگو نیستند چرا؟
علی رضا کردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
0
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
شرط کارت پایان خدمت برای پرداخت وام فرزندآوری حذف شد
اجرای بخشنامه تعیین وضعیت سربازی برای پرداخت وام فرزندآوری با دستور رییس کل بانک مرکزی متوقف شد.

۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
وام تسهیلات فرزندآوری بنده را در بانک رفاه کارگران شهر گلستان جادن تهران ساوه و کد شعبه 974 به علت نداشتن پایان خدمت سربازی ندادند چرا؟
ازعلی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در خواست رسیدگی دارم
علی رضا کردی
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
0
۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
شرایط دریافت وام 200 میلیون تومانی در بانک رفاه و اقتصاد نوین
در این گزارش، شرایط دریافت وام تعمیر مسکن در دو بانک اقتصاد نوین و رفاه گارگران بررسی و مقایسه شده‌اند.

و این در حالی است که چرا از بهمن ماه سال 1400 تاکنون تکلیف پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نشده است؟
متاسفانه مدیران بانک طبق بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون عمل و اجرا نمی کردند و هنوز هم عمل و اجرا نمی‌کنند چرا؟
و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم پاسخگو و جوابگو نیستند چرا؟
بانک‌ها به قوانین مصوب دولت، مجلس و بانک مرکزی عمل نمی‌کنند
بانک‌ها برای پرداخت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن از سال 1400 تاکنون پدر بازنشستگان تامین اجتماعی را در آورده‌اند
نظرات شما
پیشخوان