تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱

همه چیز درباره سریال کمدی آفتاب پرست

سریال آفتاب پرست به تازگی در شبکه نمایش خانگی عرضه شد که در ژانر کمدی، به کارگردانی برزو نیک نژاد ساخته شده است.

سریال آفتاب پرست

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: سریال کمدی آفتاب پرست به تازگی توسط سرویس آنلاین فیلم نت تولید و بخش شده است که قسمت اول این سریال در ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۱ مصادف با عید غدیر اکران آنلاین و عمومی شد. طبق گفته عومل سازنده سریال آفتاب پرست، این سریال در ۱۵ قسمت ساخته شده است که دوشنبه هرهفته ساعت ۸ شب قسمت جدیدش عرضه خواهد شد. صرف نظر از تاریخ انتشار سریال ایرانی آفتاب پرست، در این مقاله قصد داریم تا به معرفی سریال افتاب پرست، عوامل و خلاصه داستان بپردازیم و همچننی مهم‌ترین حواشی آن را در اختیارتان قرار دهیم.

خلاصه داستان سریال آفتاب پرست

داستان سریال کمدی آفتاب پرست روایت، دو رفیق قدیمی با نام‌های جمال و منوچهر است، که عشق لاتی دارند و علاقه دارند از اراذل‌های سطح یک منطقه خود باشند. این دو رفیق در این راستا شروع به خفت گیری می‌کنند، ولی به خاطر کارنابلدی و خرابکاری خود توسط پلیس شناسایی و دستگیر می‌شوند و به زندان می‌روند. جمال یکی از شخصیت‌های داستان در زندان ادعا می‌کند که صاحبان دو خودرو پورشه را خفته کرده است به همین سبب، به جمال پورشه مشهور می‌شود.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های کمدی قبل از انقلاب


اکنون جمال و منوچهر باید برای آزادی خود تلاش کنند و برای ادامه زندگی خود، هویت‌های جعلی برای خودشان بسازند. باتوجه به آنکه از زمان عرضه سریال افتاب پرست تا به امروز قسمت‌های کمی از آن منتشر شده است، هنور برای نقد و یا بررسی میزان رضایت مخاطبان هنوز خیلی زود است، ولی از آنجایی که تیم بازیگری سریال متشکل از ستاره‌های درجه یک و توانمندی مانند پژمان جمشیدی، حیمد آذرنگ، باران کوثری و گوهرخیر اندیش است و توسط یکی از کارگردانان با تجربه سینمای ایران یعنی برزو نیک نژاد ساخته شده است، از سریال افتاب پرست انتظار می‌رود که به سرعت در میان مخاطبان محبوبیت خود را پیدا کند و در صدر لیست پر بازدید‌ترین سریال‌های نمایش خانگی قرار گیرد.

بازیگران سریال آفتاب پرست

اکنون که با خلاصه داستان سریال کمدی آفتاب پرست آشنا شدید، بد نیست نگاهی به گروه بازیگری و هنرمندان ستارگان فیلم افتاب پرست بیندازیم، سریال کمدی که در سرویس فیلم نت جایگزین سریال کمدی راز بقا شد، داشته باشیم. مهم‌ترین بازیگران حاضر در این اثر عبارتند از:

پژمان جمشیدی در نقش جمال سریال آفتاب پرست

نقد و بررسی سریال کمدی آفتاب پرست

پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس که در سال ۱۳۹۰ با سریال پژمان، ساخته سروش صحت به عنوان یک بازیگر طنز به سینمای ایران معرفی شد. در ابتدا حضور پژمان جمشیدی در سینما ایران، اکثر مخاطبان و سینما گران حضور او را در سینما چندان نمی‌پذیرفتند، اما پژمان جمشیدی با بازی خوب خود و حضور در پرفروش‌ترین فیلم‌های دهه نود از جمله خوب بد جلف، لونه زنبور، تگزاس، دینامیت و سریال دیوار به دیوار توانست تمام شایستگی‌های خود را در زمینه بازیگری ثابت کند.

حمیدرضا آذرنگ در نقش منوچهر سریال آفتاب پرست

نقد و بررسی سریال کمدی آفتاب پرست

حمید آذرنگ از جمله بازیگرانی است که بیشتر در زمینه تئاتر فعال است و حدودا ۵۰ سال سن دارد. حمیدرضا آذرنگ تا قبل از حضور در سریال اجتماعی در مسیر زاینده رود شهرت چندانی نداشت. حمید آذرنگ به مرور زمان در سریال‌های موفقی مانند طنز نون خ، نهنگ آبی، دندون طلا و شاهگوش، خودش را به مخاطبان معرفی کرد. همچنین با حضور موفق حمیدرضا آذرنگ در سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی، او در بخش سینما هم حضور پر رنگی داشت ودر فیلم‌های موفقی مانند عادت نمی‌کنیم، بیست و یک روز بعد، قاتل اهلی، خائن کشی و آباجان ایفای نقش کرده است.

باران کوثری در نقش مهری سریال آفتاب پرست

نقد و بررسی سریال کمدی آفتاب پرست

باران کوثری به واسطه شهرت والدینش، رخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری، از سسنین نوجوانی خیلی زود وارد سینمای ایران شد و اکنون در ۳۶ سالگی یکی از موفق‌ترین بازیگران زن سینماست. باران کوثری در فیلم‌های موفقی مانند کوچه بی‌نام، عصبانی نیستم، عرق سرد، بی همه‌چیز، روز سوم، هفت ماهگی و جان دار را در کارنامه دارد که همه آن‌ها از آثار موفق و پر مخاطب بوده اند. باران کوثری عموما در کاراکتر‌های جدی ایفای نقش کرده است و سریال کمدی آفتاب پرست اولین کار طنز در کارنامه هنری این بازیگر زن است.

گوهر خیراندیش در نقش مادر جمال سریال آفتاب پرست

نقد و بررسی سریال کمدی آفتاب پرست

شاید گوهر خیراندیش مسن‌ترین و باتجربه‌ترین بازیگر حاضر در سریال نمایش خانگی آفتاب پرست باشد. گوهر خیراندیش ۶۷ سال سن دارد و در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم سینمایی روز‌های انتظار وارد عرصه حرفه‌ای بازیگری شد و اندکی بعد با بازی در فیلم سینمایی بانو، ساخته داریوش مهرجویی به سینما گران معرفی شد. او همسر بازیگر فقید سینما و تلویزیون، جمشید اسماعیل‌خانی، است. گوهر خیراندیش در کارنامه هنری خود عناوین مختلفی مانند آذر شهدخت پرویز و دیگران، مشت آخر، دعوت، دنیا، ارتفاع پست، چهره و سریال‌های میوه ممنوعه و سفر سبز را دارد.

سایر بازبگران سریال کمدی آفتاب پرست عباراتند از:

الهام اخوان
حسن زارعی
غلامرضا نیکخواه
آتیلا پسیانی
جواد خواجوی
سیاوش چراغی‌پور
فرهاد بشارتی

علاوه بر بازیگران، عوامل پشت صحنه سریال آفتاب پرست عبارت اند از:

کارگردان: برزو نیک نژاد
تهیه‌کننده: مصطفی احمدی
مجری طرح و مدیر تولید: مسعود زمانی
مدیر فیلمبرداری: محمد عزت خواه
تدوین: امیر‌شیبان خاقانی
طراح صحنه: بهنام جعفری
مدیر صدابرداری: مهران ملکوتی
طراح لباس: آرتا ماهان
طراح جلوه‌های رایانه‌ای: امین پهلوان زاده
گریم: سیامک احمدی
مدیر برنامه ریزی: حامد مختاری
دستیار یک کارگردان: نوید صلاحی
مدیر تدارکات: مرتضی اسکندری
منشی صحنه: فاطمه‌سادات سیدی
آهنگساز: آریا عظیمی نژاد

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان