تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

سفر نانسی پلوسی به تایوان

نانسی پلوسی شامگاه سه شنبه برای دیدار با رئیس‌جمهور تایوان تسای اینگ ون به این کشور سفر کرد. این اقدام رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز با تهدید چین مواجه شد. پلوسی، اما عنوان کرد که این هیات به نشانه صلح و دوستی به این منطقه سفر کرده است.

سفر نانسی پلوسی به تایوان

رویداد۲۴ نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه به تایوان سفر کرد. به گزارش بلومبرگ شی جین پینگ رئیس جمهور چین پیش از سفر پلوسی به تایوان اعلام کرده بود که «هرکس با تایوان که چین آن را قلمرو خود می‌داند آتش بازی کند می‌سوزد».
با این حال رئیس‌جمهور تایوان تسای اینگ ون طی دیدار با نانسی پلوسی از سفر وی و اقدامات حمایتی اش از تایوان در این دوران حیاتی قدردانی کرد. وی افزود جزیره تایوان در برابر تهدید‌های نظامی تسلیم نخواهد شد.

رئیس‌جمهور نانسی پلوسی را یکی از وفادارترین دوستان تایوان خطاب کرد و از او بخاطر حمایت تزلزل ناپذیرش در عرصه بین المللی تشکر کردو تسای افزود تایوان برای آمریکا شریکی قابل اعتماد است و در زمینه‌های امنیت و توسعه اقتصادی و زنجیره تامین به منظور تقویت همکاری ادامه خواهد داد. در تصاویر روز عکس هایی از سفر نانسی پلوسی به تایوان را ببینید.

منبع: AP

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان