تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۱

معرفی فیلم سینمایی زالاوا فیلمی در ژانر وحشت

فیلم سینمایی زالاوا نخستین فیلم ارسلان امیری به عنوان کارگردان بوده است که از بازیگران جوان سینمای ایران نظیر نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام، و هدی زین‌العابدین در این فیلم استفاده کرده، فیلم سینمایی زاوالا از معدود فیلم‌های ترسناگ سینمای ایران است، که توانست در اکران عمومی خود مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

فیلم سینمایی زالاوا

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: «زالاوا» اولین فیلم بلند سینمایی ارسلان امیری مستندساز، فیلمنامه‌نویس و تدوین‌گر است. امیری بیشتر به‌خاطر همکاری با همسرش آیدا پناهنده برای نوشتن فیلمنامه‌ی فیلم‌های «ناهید»، «اسرافیل» و «تی‌تی» به یاد آورده می‌شود، اما جدای از فیلمنامه‌نویسی در مستندسازی و تدوین نیز تجربه‌ای گران‌قدر دارد. امیری در دهه هشتاد چهار مستند و مجموعه فیلم‌های کوتاه تلویزیونی «دنیای بهتر» را کارگردانی کرد تا بالاخره در سال ۱۳۹۹ فرصت آن را یافت تا اولین فیلم بلند سینمایی‌اش را کارگردانی کند.

فیلم سینمایی زاولاوا، که در ژانر وحشت ساخته شده و با کار‌های سینمایی ایران از نظر فیلم نامه و ساخت تفاوت بسیار دارد. زالاوا پس از نمایش در سی‌و‌نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر، به فیلم محبوب تماشاگران و داوران تبدیل شد و سیمرغ بلورین بهترین کارگردان فیلم اولی را برای امیری به ارمغان آورد. در چند سال گذشته فیلم سینمای زالاوا در جشنواره‌های گوناگونی نظیر ونیز و تورنتو حضور داشته، که توانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند. تمام این نکات حاکی از آن است که هرچند ارسلان امیری کار خود را به عنوان کارگردان فیلم سینمایی دیر شروع کرد، اما می‌توان او را کارگردانی تازه‌نفس دانست که جرأت و توانایی ورود به عرصه‌های تازه و ارائه‌ی محصولی با کیفیت را دارد.

خلاصه داستان فیلم سینمایی زالاوا

اواخر دهه‌ی ۱۳۵۰ یک استوار ارتشی (با بازی نوید پور فرج) ماموریت پیدا می‌کند تا به روستایی به نام زالاوا سفر کند و اسلحه‌های مردم را جهت برقراری امنیت جم آوری کند. استوار بعد از ورود با پدیده‌ی عجیبی رو‌به‌رو می‌شود؛ مردم روستای برای دفع جن از اسلحه هایشان استفاده می‌کنند و اعتقاد سختی به این قضیه دارند. مردم روستا همگی به بیماری پوستی عجیبی مبتلا هستند، به‌طوری‌که خانم دکتری (با بازی هدی زین‌العابدین) برای بررسی این مشکل از مرکز به آبادی آمده و از همه برای درمان بیماری، خون می‌گیرد.

معرفی فیلم سینمایی زالاوا، فیلمی در ژانر وحشت

در این شرایط سرو کله جن گیری به نام آمردان (با بازی پوریا رحیمی‌سام) پیدا می‌شود؛ شخصیتی ساده و در عین حال بسیار مرموز، و ادعا می‌کند که جن در آبادی وجود دارد و برای دفع آن باید اقدامی فوری انجام داد. فیلم «زالاوا» داستان تقابل این آدم‌ها را به تصویر می‌کشد؛ زندگی استواری که درگیر اجرای قانون در روستا است و به جای تکیه بر باور‌ها به عقل خود اتکا می‌کند و جن‌گیری که معلوم نیست از روی حسن‌نیت یا به قصد کلاه‌برداری بر آتش خرافات مردم می‌دمد.

معرفی بازیگران فیلم سینمایی زالاوا

به گزارش رویداد۲۴ بازیگران فیلم سینمایی «زالاوا» چندان شناخته شده نیستند. نوید پورفرج پس از بازی در «مغز‌های کوچک زنگ‌زده» بار دیگر در ک کاراکتر جدی حضور پیدا کرده است و در نقش استواری کله‌شق به‌خوبی بخش عقل‌مدار داستان را رهبری می‌کند. در مقابل پوریا رحیمی‌سام چنان در شخصیت جنگیر غرق شده که برا مخاطب، سخت است بازیگر دیگر را جای او تصور کند. آمردان خود مردد است و رحیمی‌سام کاری می‌کند تا این تردید به دل تمامی شخصیت‌های فیلم بیافتد. توانایی بالایی که منجر به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل در جشنواره فیم فجر نیز شد.

بازیگران فیلم سینمایی زالاوا عبارت اند از: نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام، هدی زین‌العابدین، باسط رضایی، فریدون حامدی، شاهو رستمی، مهسا حجازی، لیلا بیگی، زاهد زندی.

نوید پورفرج در نقش استوار مسعود احمدی

معرفی فیلم سینمایی زالاوا، فیلمی در ژانر وحشت

نوید پورفرج متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۶۷ در کرمانشاه است، او فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند است، نوید پورفرج پدیده بازیگری سینما ایران است که در سال‌های اخیر برای کار‌های سینمایی موفق به شدت دیده شده است.

نوید پورفرج، فعالیت خود را از زمان دانشگاه شروع کرد و اندک اندک از بازی‌های تئاتری و کلاس‌های بازیگری وارد عرصه هنر شد، او اولین تجربه حرفه‌ای خود را با سریال مادرانه در سال ۱۳۹۳ تجربه کرد.


بیشتر بخوانید:  معرفی فیلم سینمایی لامینور ساخته داریوش مهرجویی


نوید پور فرج با اولین تجربه خود در فیلم مغز‌های کوچک زنگ زده مورد تحسین منتقدات قرار گرفت و در جشنواره فجر نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل شد، این فیلم در ۱۳ عنوان جشنواره فجر نامزد شد که ۴ سیمرغ بلورین گرفت.

هدی زین‌العابدین در نقش ملیحه

معرفی فیلم سینمایی زالاوا، فیلمی در ژانر وحشت

هدی زین العابدین متولد ۲۳ خرداد ۱۳۶۸ در شهر کرج، بازیگر سینما و تلویزیون است، او فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک می‌باشد که فعالیت خود را از عرصه تبلیغات در تیزر‌ها شروع کرد و از ۱۶ سالگی با فیلم «خانه روشن» وارد بازیگری شد.

هدی زین العابدین، اولین بار در سال ۱۳۸۴ وقتی ۱۶ ساله بود در چند سکانس فیلم «خانه روشن» به کارگردانی وحید موسائیان جلوی دوربین رفت تا اینکه دوباره درگیر کار تبلیغاتی شد.

هدی زین العابدین، سال ۱۳۸۸ در ۲۰ سالگی با سریال «آشپزباشی» در کنار چهره هایی، چون پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا و فرهاد اصلانی وارد قاب تلویزیون شد، او سپس سال ۸۹ در تله فیلم مانی حقیقی بنام «چمدان» بازی کرد، اما اولین تجربه حرفه‌ای اش را بازی در سریال «سقوط یک فرشته» در سال ۱۳۹۰ می‌داند.

معرفی فیلم سینمایی زالاوا، فیلمی در ژانر وحشت

عوامل پشت صحنه فیلم سینمایی زالاوا

  • کارگردان: ارسلان امیری
  • تهیه کنندگان: روح الله برادری و سمیرا برادری
  • مشاور کارگردان: آیدا پناهنده
  • مجری طرح: مهدی بدرلو
  • مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی
  • مدیر هنری: محمدرضا شجاعی
  • تدوین: عماد خدابخش
  • مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: علی مردانه
  • طراح چهره پردازی: عباس عباسی
  • طراح صحنه و لباس: محمدحسین کرمی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان