تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس شنبه/ بازار سرخ‌پوش می‌ماند؟

شاخص کل بورس این هفته نیز با روند نزولی همراه بود و به نوعی کام سهامداران تلخ شد. بازار سرمایه در روز‌های آینده مثبت می‌شود؟

پیش‌بینی بورس شنبه/ بازار سرخ‌پوش می‌ماند؟

رویداد۲۴ به گزارش تجارت‌نیوز، بورس دومین هفته شهریور ماه را نیز با روند نزولی پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ با افت هفت هزار و ۹۷۵ هزار واحدی همراه شد. تابلوهای بازار نیز در پایان رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی را برای شاخص کل به نمایش گذاشتند. شاخص هم وزن نیز امروز مانند شاخص کل افتی اندک را تجربه کرد و در محدوده ۴۱۰ هزار واحدی تثبیت شد. با این احتساب بازدهی شاخص کل در هفته دوم شهریور معادل منفی ۱.۶ درصد و بازدهی شاخص هم وزن نیز منفی ۰.۳۵ درصد به ثبت رسید.

ارزش معاملات نیز همانند روزهای دیگه در محدوده سه هزار میلیادر تومانی ماند و تغییر چندانی نداشت. به همین واسطه برخی کارشناسان می‌گویند که تا زمانی که نتیجه مذاکرات برجام مشخص نشود بازارسرمایه افتی آرام اما مداوم را در پیش خواهد گرفت.

پیش‌بینی بورس شنبه

حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: حال بورس خوب نیست، از یک سو ارزش معاملات بسیار کم است و از سوی دیگر برخی از نمادها در حال از دست دادن کف‌های خود هستند.

وی درخصوص معاملات روز شنبه اظهار داشت: با توجه به وضعیت معاملات روز چهارشنبه و منفی بودن وضعیت بازار، احتمالا روز شنبه شاهد صف‌ و سرخ‌پوشی در بازار سرمایه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اخبار برجام نیز اصلا مطلوب نیست و گاها سیگنال‌های منفی به بازار مخابره می‌شود. با توجه به اخبار به نظر می‌رسد که در کوتاه مدت مذاکرات به توافق نرسد.

ویی تاکید کرد:د در کلیت بازار اکنون بهشت سهم‌های پروژه محور صنایع خرد و کوچک بازار است.

مریدسادات در پایان گفت: ماه‌هاست خروج پول از ۵۰ نماد بزرگ بازار کاملا مشهود است و امیدوار هستیم که به واسطه صنایع خرد بازار، گروه‌های بزرگ نیز رشد کند. اما می‌توان گفت که بازار سرمایه در برزخ و بلاتکیلفی قرار دارد و منتظر شناسایی ورود پول جدید است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
پیشخوان