تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۱

معرفی جاذبه‌های جنگل النگدره گرگان

پارک جنگلی اَلَنْگْدَره یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شمال کشور ایران است، این پارک جنگلی با داشتن طبیعت زیبا و بکر از مقاصد گردشگران در استان زیبا گلستان است، که در پنج کیلومتری جنوب غرب شهر گرگان واقع شده است.

جنگل النگدره گرگان

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: در دامنه‌های رشته کوه‌های البرز و در فاصله کمی از شهر گرگان، پارک جنگلی بسیار زیبا با محیطی دیدنی به نام النگدره جای گرفته است. این پارک جنگلی یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور است. از جاذبه‌های گردشگری شهرستان گرگان استان گلستان است. پارک جنگلی النگدره ۱۸۵ هکتار دارد و یکی از جنگل‌های به نام و محبوب مناطق شمالی کشور به شمار می‌رود.

به گزارش جامعه ۲۴، میانگین آب و هوایی جنگل الگندره نسبت به شهر توریستی گرگان ۱۰ درجه خنک‌تر است، در داخل این جنگل آبشار و چشمه‌سار‌های متعدد جریان دارند. از بخش‌های میانی یا از بخش‌های جنوبی تا شمالی این پارک جنگلی، رودخانه زیبای ملاشی جریان دارد.

همچنین در نقاط مختلف و در پیرامون این رودخانه سه چشمه آب می‌جوشد. پوشش گیاهی درختان جنگل الگندره عبارت اند از درختانی نظیر انجیلی، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، ممرز، بید، شیردار و خردمندی.

جنگل النگدره استان گلستان کجاست؟

پارک جنگلی النگدره در استان زیبای گلستان واقع شده است و یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان گرگان به شمار می‌رود. پارک جنگلی الگندره در پنج کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان و در مسیر جاده ناهارخوران واقع شده است.

آدرس جنگل الگندره: پنج کیلومتری جنوب غربی گرگان، مسیر جاده ناهار خوران

معرفی جاذبه‌های جنگل النگدره گرگان

محوطه جنگل النگدره

در بخش شمالی جنگل توریستی الگندره، محوطه تاریخی و باستانی وجود دارد، که قدمت آن به دوران اسلامی باز می‌گردد. نام این محوطه تاریخی در بهمن ماه سال ۱۳۸۳، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

امکانات رفاهی پارک جنگلی النگدره

در پارک جنگلی النگدره، امکانات رفاهی و تفریحی مناسب و خوبی وجود دارد، که شامل جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه‌سواری، مسیر چوبی، زمین بازی کودکان، خودرو‌های برقی، صندلی، نیمکت، زمین ورزش بزرگسالان، آلاچیق سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و فروشگاه مواد غذایی می‌شود.

جاده سلامتی جنگل النگدره

به منظور حفظ طبیعت بکر جنگل النگدره و حفظ سلامت گردشگران و مردمی که ساکن شهر گرگان هستند، تردد خودرو‌ها در روز‌های زوج در داخل این پارک جنگل ممنوع است. گردشگران، مسافران و ورزشکاران می‌توانند در بازه زمانی ۶ صبح الی ۶ عصر به راحتی و به دور از هرگونه آلودگی صوتی و شلوغی، در پارک جنگلی الگندره سرسبز و در این جاده به جنگل‌نوردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و تفریح بپردازند.

همچنین در روز‌های زوج، از ورود خودرو‌های شخصی به پارک جنگلی النگدره به منظور حفظ محیط زیبست منطقه جلوگیری می‌شود.

در جنگل النگدره، جاده‌ای به نام سلامتی وجود دارد که طول آن حدود ۶ کیلومتر است، که این جاده تا میدان انتهای النگدره ادامه پیدا می‌کند. ماشین‌ها نیز می‌توانند از جاده پیرامونی جنگل، معروف به جاده ایستگاه چوب تردد کنند و در پارکینگ خودرو جنگل النگدره که به منظور رفاه حال گردشگران تعبیه شده است، خودرو‌های خود را پارک کنند.

در پارک جنگلی النگدره استان گلستان همچنین مسیر چوبی به طول ۱،۵۰۰ متر وجود دارد. در این مسیر چوبی، گردشگران و مسافران این منطقه می‌توانند، علاوه بر لذت بردن از طبیعت بکر جنگل النگدره، پیاده روی متفاوتی در طول این مسیر چوبی را تجربه کنند.

این جاده به‌منظور ایجاد بستری ایمن برای پیاده‌روی در دل جنگل النگدره و جلوگیری از کوبیدگی خاک این جنگل طراحی و احداث شده است.

معرفی جاذبه‌های جنگل النگدره گرگان

ایستگاه دوچرخه جنگل الگندره

به گزارش جامعه ۲۴، دوچرخه سواری یکی از سلامت‌ترین و مفرح‌ترین تفریحات هیجان انگیز در میان گردشگران به شمار می‌رود، به خصوص اگر مسیر دوچرخه سواری در دل طبیعتی زیبا و در میان درختان بلندقامت جنگل النگدره باشد. در پارک جنگلی النگدره استان گلستان یک ایستگاه دوچرخه برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری احداث شده است، که علاقه‌مندان بتوانند با دوچرخه سواری در مسیر جنگلی نهایت لذت را در دل طبیعت ببرند.

بهترین زمان بازدید از جنگل النگدره

پارک جنگلی النگدره استان گلستان باتوجه به آنکه در مناطق شمالی کشور واقع شده است، از آب و هوایی مطلوب و دیدنی در چهار فصل سال برخودار است، در هر فصل و هنگامه‌ای که به این جنگل سفر کنید، طبیعت بکر آن را غرق در زیبایی و چشم انداز‌های بی نظیر خواهید دید. با این وجود پارک جنگلی النگدره در فصل پاییز از رنگ و رخ تماشایی برخودار است، زیرا درختان، این جنگل زیبا را نارنجی پوش کرده و چشم انداز منحصر به فردی را خلق می‌کنند.

اقامت در جنگل النگدره

پس از آنکه از تمام جاذبه‌های گردشگری جنگل النگدره دیدن کردید، می‌توانید برای سپری کردن شب به شهر گرگان بروید و در مراکز اقامتی این شهر که با امکانات مختلف، خدمات گوناگونی ارائه می‌دهد، اقامت کنید، اما اگر علاقه‌مند به کمپینگ و اتراق در دل جنگل الگندره هستید، از آن جایی که طبیعت این منطقه امن است و امکانات رفاهی فراوان دارد، می‌توانید چادر بزنید و شب را تا صبح در دل جنگ سپری کنید.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گردشگری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان