تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۵ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

وزیر خارجه عراق: مذاکرات تهران-ریاض ادامه دارد

وزیر خارجه عراق درخصوص اعتراضات اخیر در ایران نیز خاطرنشان کرد که این مساله داخلی است، اما از فوت آن دختر بسیار متاثر شدیم.

وزیر خارجه عراق: مذاکرات تهران-ریاض ادامه دارد

رویداد۲۴ وزیر خارجه عراق در گفت‌وگویی به مذاکرات ایران و عربستان، مذاکرات هسته‌ای و همچنین اعتراضات اخیر ایران پرداخت.

به گزارش ایسنا، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفتگو با شبکه روداو گفت که ایران و عربستان تاکنون پنج دور مذاکرات در سطح اطلاعاتی و امنیتی برگزار کردند.

وی گفت: با دو طرف ایرانی و سعودی دیدار داشتم و تلاش می‌کنیم که مذاکرات را به سطح وزرای خارجه برسانیم، تلاش‌های ما ادامه دارد و باید ببینیم چه چیزی رخ می‌دهد.

فواد حسین با اشاره به اینکه محتوای پنج دور قبلی مذاکرات ایران و عربستان به طور رسمی اعلام نشد، تاکید کرد که عراق اکنون با دو طرف در ارتباط است.

وزیر خارجه عراق درخصوص تاثیر مذاکرات توافق هسته‌ای بر مذاکرات ایران و عربستان گفت: نمی‌خواهم وارد این بحث شوم، اما تمام امور به هم مرتبط هستند. روابط ایران و عربستان و ایران و آمریکا روی هم تاثیرگذار هستند، اما این تاثیرگذاری مستقیم نیست.

وی گفت که هم ایران و هم عربستان بر اساس منافع خود سیاست‌های خود را دارند و ما همانند دیگر طرف‌ها پیگیر مذاکرات وین هستیم.

فواد حسین درخصوص اینکه بغداد پیش از این پیام‌های آمریکا را به ایران منتقل کرده است، گفت: بله، انجام داده ایم و همچنان این کار را انجام می‌دهیم و من اخیرا دیدار‌هایی با دو طرف داشتم.

وزیر خارجه عراق گفت که این دیدار‌ها به توافق هسته‌ای مرتبط است و در واقع دو طرف به نتایجی رسیده اند، اما اکنون مساله دیگری را به توافق ربط دادند.

وی گفت که بحث و مناقشه اکنون درخصوص این مساله است و این مساله میان ایران و آمریکا است نه ایران و ۱+۵.

وزیر خارجه عراق درخصوص اعتراضات اخیر در ایران نیز خاطرنشان کرد که این مساله داخلی است، اما از فوت آن دختر بسیار متاثر شدیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
سوال اینجاست که عربستان سعودی جنایتکار به همراه آمریکا، کشورهای اروپایی، امارات، ترکیه و اسرائیل از تروریست ها در سوریه، عراق، لبنان، لیبی، یمن و منطقه حمایت می کند و هم ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی عمل می کند پس چرا مسئولان خیانتکار در عراق با عربستان سعودی مذاکره و همه جانبه همکاری می کند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
امنیت در مرزهای کشور برقرار نیست چون به خاطر که گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین و تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش از طریق مرزهای عراق وارد ایران می شوند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان