تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

گزارش تخریب اموال عمومی توسط نیروهای نظامی به تضعیف آنها در شرایط کنونی می‌انجامد/ بیگانگان در حال سوءاستفاده از فضا هستند

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز می‌گوید: اینکه انتظار داشته باشیم نیروی انتظامی بیاید در این شرایط حساس، نتیجه رسیدگی خود در خصوص مامورانش و فیلم‌های تخریب که از آنها منتشر شده را گزارش دهد، شاید در این فضا، کار مناسبی نباشد زیرا باعث تضعیف نیروی انتظامی خواهد شد.

احمد علیرضابیگ نماینده مجلس

رویداد۲۴ محمد آیتی: به واسطه ادامه‌دارشدن اعتراضات و ناآرامی‌های کشور به سراغ احمد علیرضابیگی نماینده تبریز رفتیم تا با طرح پرسش‌های خودمان، نظرات او را در این باره جویا شویم.

*در این یک ماه و نیم گذشته، فیلم و عکس‌هایی از دل اعتراضات منتشر شد که نشان از تخریب اموال مردم توسط نیرو‌های امنیتی دارد. چرا نهادهای رسمی به این موضوع نمی‌پردازند؟

وقتی شورش و بحران اتفاق می‌افتد، بروز هر حادثه‌ای امکان‌پذیر است و از این‌رو، شاید چهار تا مامور نیروی انتظامی هم، تخلف کنند. طبیعتاً هر سند و مدرکی وجود داشته باشد، وظیفه بخش نظارتی نیروی انتظامی و وزارت کشور است که این اسناد را در یک فضای مناسب، مورد بررسی قرار دهند و سپس نتایج آن را به مردم اعلام کنند.

ما هم در مجلس به عنوان ناظر بر قوه مجریه، این موضوعات را رصد و پیگیری می‌کنیم تا ببینیم چه اقداماتی رخ داده است که البته این موضوع، شرایط خاص خود را می‌طلبد. یعنی زمان انتشار نتایج مهم است و ما منتظر مرتفع‌شدن وضعیت هستیم تا دستگاه‌های نظارتی، نتایج کارکرد‌های خود را به آگاهی مردم برسانند. بی‌تردید این روند، زمینه‌ساز اعتماد بیشتر مردم به دستگاه‌های نظارتی خواهد شد.

*اکنون بیش از ۴۰ روز از ناآرامی‌ها می‌گذرد و احتمال ادامه این روند هم وجود دارد. حال با این بهانه که شرایط عادی نیست، باید گزارش به آینده موکول شود؟

برای مردم مهم است که ارائه گزارش به موقع باشد، چون تمام تصاویر و فیلم‌هایی که شما اشاره کردید، به ابزار رسانه‌ای بیگانگان تبدیل شده و آن‌ها هم تلاش دارند این نهاد‌ها را تضعیف کنند. این نهادها، ذات‌شان انجام چنین تخریب‌هایی نیست. ذات آن‌ها، آرامش‌بخشی و خدمتگزاری است. از این‌رو، این نهادها برای اینکه وجه‌شان تضعیف نشود و اعتماد مردم را پشت سر خود داشته باشند، باید مشکلات را رسیدگی و گزارش‌شان را به سمع و نظر همگان برسانند.

طبیعی است شاید در نیروی انتظامی، افراد متخلفی حضور داشته باشند یا در هر نهادی، می‌تواند این‌طوری باشد. اینکه انتظار داشته باشیم نیروی انتظامی بیاید در این شرایط حساس، نتیجه رسیدگی خود در خصوص مامورانش و فیلم‌های تخریب که از آنها منتشر شده را گزارش دهد، شاید در این فضا، فعلاً کار مناسبی نباشد زیرا در شرایط کنونی باعث تضعیف نیروی انتظامی خواهد شد.

*‌ این تاخیر چقدر می‌تواند منجر به بی‌اعتمادی در جامعه شود؟

متاسفانه، مردم اعتماد خودشان را از دست دادند و برای همین، شاید قول ارائه گزارش پس از مرتفع‌شدن اوضاع را نپذیرند، چون این‌دست خلف وعده‌ها، مسبوق به سابقه است. در کشور ما، گاهی کار‌ها با فشار افکار عمومی سرعت می‌گیرد که اصلاً نباید گذاشت کار به آن نقطه برسد. مثلاً در خصوص بی‌احترامی یکی از نمایندگان مجلس به یک مامور نیروی انتظامی، فارغ از اینکه واقعاً چه اتفاقی افتاده بود، این فشار افکار عمومی بود که باعث تسریع در رسیدگی به موضوع شد. حال اگر فشار افکار عمومی بالا گرفت که باز تاکید می‌کنم نباید گذاشت به این مرحله برسد، باید پاسخگو بود وگرنه پیامد‌های ناخوشایند در آینده به همراه خواهد داشت.

تاخیر در ارائه گزارش، سبب بحران‌های بعدی می‌شود. مثلاً در چابهار، موضوع تعدی یک فرمانده انتظامی به یک دختر بلوچ، موجب به وجود آمدن التهابی در جامعه شد که ضرورتاً در مورد واقعی‌بودن یا نبودن آن، باید رسیدگی جدی صورت می‌گرفت که اگر این انتساب واقعی بوده، حتماً برخورد شود تا آرامش به جامعه برگردد و اگر هم واقعی نبوده، کاری می‌شد که مردم اقناع شوند و چون این دو اتفاق نیفتاد، پیامد آن را بعد از یک زمان ۲۰ روزه در نماز جمعه زاهدان دیدیم. یعنی مردمی که چراغ نماز جمعه را با تمام مشکلاتی که در کشور است، روشن نگه داشته‌اند، به واسطه فضاآفرینی که رخ داد و پاسخ اقناع‌کننده‌ای دریافت نکردند، موجب بروز آن اتفاقات ناگوار شد.

*شما عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها هستید. آیا وزارت کشور، گزارشی از ابهاماتی که در ذهن مردم در خصوص عملکرد نیرو‌های انتظامی شکل گرفته، به کمیسیون ارائه داده است؟

متاسفانه وضع تهدیدمحوری و تمرکز بر این تهدیدها به گونه‌ای بوده که از عملکرد نیرو‌های انتظامی و مشکلات و نواقصی که متوجه آن‌هاست، غفلت شده است. به هر حال بیگانگان در حال سوءاستفاده از این فضا هستند و غیر از باشد، عجیب و قابل تامل است، اما اگر ما گزارشی به موقع بدهیم و بگوییم در فلان جا اشکال در کارمان بوده و از مردم عذرخواهی کنیم، باعث اعتمادسازی خواهیم شد. به هر حال گزارشی با ویژگی‌هایی که گفتم به ما هم ارائه نشده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
5
63
بله نظام اگر علوی بود وبه عدالت باور می داشت به خاطر مصلحت حقیقت را زیر پا نمی گذاشت سالهاست با همین بهانه ها از اجرای قانون وعدالت فرار کرده اید ! وتیجه همینی شده که می بینید !
مهدی
|
United States of America
|
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
1
41
به قول آقای احمدی‌نژاد، کار خودشونه
پاسخ ها
دختر ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
خود احمدی نژاد شریک دزده یادمون نرفته تو هشت سال با شعار مسخره انرژی هسته ای باعث تحریم شدید ایران شد
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
36
واقعا دمت گرم مردم را مقصر کنید فقط بلدن دروغ بگوید بزار خودتان از زبان گویای خودتا بگوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
1
35
با این حجم از بدنامی جهانی، یک لطف به فلسطین کنید و از اسرائیل حمایت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
کدوم بدنامی جهانی؟ بدنام بودن بین سوپر بدنامها و هرزه های بین المللی( از همه نوعش) عین خوشنامی و افتخاره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
1
40
آره این گونه تحقیقات خلل در رانت خواری شما نماینده های تحمیلی وارد می کند. به کار های شخصی و منافع اقتصادی خودت برس که وقت تنگ است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
2
39
باکمال تاسف درطول این سالهاهمیشه فرصت سوزی شده درموردهرمساله ای دیراقدام شده ازگروگانگیری تاپایان جنگ وبرجام وهواپیمای اوکراینی ومرگ مهسا حادثه زاهدان وووووواینها همه باعث عدم اعتمادمردم به وعده های مسولین شده باعث خسران غیرقابل جبران به مملکت شده خداخودش رحم فرمایدوهمه ماراازاین شرایط بسیاربدنجات دهدوفرصت جبران به مسولین بدهد
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
1
47
الان ما از این اراجیف چه برداشتی کنیم؟؟؟!! نتیجه بگیریم تخریب کار نیروهای خودتونه نه مردم ولی نباید پیگری کنیم؟؟؟!! تقریبن همه نیروهای انتظامی دست به تخریب می‌زنن پس نتیجه بگیریم همه‌شون متخلفن و نیروی حافظ امنیت توشون نیست؟؟؟!! و از اون مهم‌تر اینایی که کشته میشن و همش میگین کار ما نیست و یا سک گازشون گرفته یا خودکشی کردن یا مواد مصرف کردن یا دشمن کشته، نتیجه بگیریم کار همهون نیروهای متخلفه که وظیفه ذاتی‌شون حفظ امنیته بوده؟؟؟!! چه قدر وقیح هستید.
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
38
عملکردمخرب پرسنل نیروی انتظامی امنیتی درجامعه مبنی بر تخریب اموال عمومی و شخصی☆وموضوع رسوایی ناموسی تجاوزبه دختر۱۵ساله چاه بهاری توسط سردارنظامی فرمانده انتظامی چاه بهارواقع درشان عدل و عدالت نظام جمهوری اسلامی نیست!؟درباره موضوع تجاوزدخترچاه بهاری ازسوی مقامات و مسئولین امرامنیتی انتظامی اطلاعاتی وقضایی ونظارتی استان سیستان وبلوچستان بموقع رسیدگی و برخورد قانونی نظامی قضایی لازم میشد!؟شاهد حوادث جمعه سیاه زاهدان وکشتارهولناک به خاک وخون کشیدن نمازگزاران بیگناه اهل سنت بلوچ ازسوی نیروی امنیتی انتظامی اطلاعاتی استان نبودیم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
1
39
مامور انتظامی در ملاءعام هر خودرویی که از خیابان می گذرد شیشه آنها را می شکند بدون آنکه تامل کند که شاید او معترص نباشد قطعا افراد عبوری هستند به جرات می توان گفت این رفتار ها از نیروهای اسراییلی هم مشاهده نشده با این توصیف چگونه مردممی توانند دل خوش بااین حکومت داشته باشند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
اصلن متعرض باشن حق اعتراض دیگه از این مسلمت امیز تر هست از بوق زدن هم میترسید نیروی انتضامی اشتباه میکنه به اموال و مردم خسارت وارد کنه این چه حرفی میزنید کی میخواهید بیدار بشنین حتی رحم به خودیشان نمیکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
34
اقدامات مخرب تخریب اموال عمومی و شخصی وغیره... پرسنل امنیتی نیروی انتظامی ازمقامات بالابه پایین موجب ناامنی دلهره غیرقابل اعتماد درجامعه گردیدا!؟بهتره جهت جلوگیری ازهرگونه حوادث بعدی حیثتی هرچه سریعتر نهادهای نظارتی.بازرسی وسازمان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح نظامی وکمیسون نظارتی مجلس شورای اسلامی اقدامات لازم رابعمل ا‌ورند!؟درحوادث اخیرجمعه خونین سیاه زاهدان ۳الی۴ پاساژلوکس دارای ۲۵۰دربندمغازبااجناس لوکس خارجی رادرچهاررسولی زاهدان به اتش کشیدند که منجر به ضرروزیان مالی هنگفتی مردم متحمل شدند؟باتوجه به حضوربعضی کسبه و صاحبان مغازه دران اطراف وقتیکه جهت خاموشی حریق اتش اقدام نمودندمتاسفانه نیروی انتظامی مستقرعمداجلوگیری بعمل آورد!!نگذاشتندمردم حداقل مقداری از اجناس مغازه شان را تخلیه کنند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
1
27
یک مقاله درباره کمک وشرکت بستنی مهین دراعتراصات کنونی بدون لکنت دررویدادانبشاربدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
خوش بختانه مردم با نخریدن خوب ر..دن توحالشون ! اگه در تمام زمینه ها همین روحیه اتحاد باشه کمرشون میشکنه ! چرا باید پول اب وبرق وگاز بدیم مگه قول ندادن رایگان بشه ! پول این چیزا روهم نباید داد تا معنی مخالفت مدنی رو بفهمن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
میهن نخرید
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
27
اینقدر ماشاالله به اموال مردم آسیب زده ( بانک ها ، منازل ، خودرو ها و از همه مهمتر ۲۵۰ نفر کشته و... که اگر در یک دادگاه درست و حسابی مردم بخوان شکایت کنند ، کل بودجه نیروی انتظامی را باید بعنوان خسارت بدهند به مردم.
ایران وطنم
|
Finland
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
33
مگر عذرخواهی در تفکر شما وجود دارد؟
خیر!
در منطق شما نه تنها عذرخواهی نیست! بلکه بعد از هر جریانی ! طلبکار نیز میشوید!
متاسفانه مدیران و مسٔولین خلافکار! نه تنها عذرخواهی نکرده و نمی کنند! بلکه به پست و مقام بالاتری ارتقا پیدا می کنند!
آنگاه انتظار اعتماد مردمی هست!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
27
اعتماد چیزی نیست که به این زودیها کسب گردد اگر ابتدای انقلاب بالای 90 درصد به این نظام رای دادند الان بیش از 80 درصد مخالف نظام شده اند اینها همش بخاطر عدم اعتماد و اطمینان به حاکمیت و تنفر از مسئولین نظام می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
32
نماینده داره میگه : نیروی انتظامی ناراحت میشه و بهش بر میخوره ؟ ول کنید که هر ماموری دلش خواست دست به تخریب اموال خصوصی و عمومی بزنه ؟!!!!!!
این دیگه نهایت مریضی و دیوانگی است !روی مغول ها رو سفید کرده با این حرف زدنش !!!!!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
17
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
اگر عدالت بخواهد به دست اینها اجرا شود وای به حال ما مردم...
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
1
13
به نظرم بهتره در این شرایط خیلی خیلی حساس و برهه تعیین کننده امثال ایشون اصولا حرف نزنن...خیلی های دیگه هم هستن که سکوتشون مفید تره
الان با این توجیهای صد من یه غاز انتظار دارید ملت ملتهب و بیچاره که دستشون از همه جا کوتاهه راضی بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ رسما به محله ها حمله میکنن و به سمت همنه مردم شلیک میکننو ماشین و موتور و شیشه خونه های مردم را داغون میکنن..اینا قرار نیست به کسی جواب بدن و قرار نیست کسی از حکومت خسارت مردم را پرداخت کنه
بیخیال بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
2
4
من واقعا موندم چه بگم سخنان نماینده محترم تبریز سنگ تمام گذاشته.قدیم یک صدا سیما بود ولی آن ۸۰ میلیون به اضافه هزاران شبکه بیگانه که همه اتفاقات را بروز اطلاع ارسانی می‌کنند بس بهتره قبل از بیگانه خود دولت اطلاع بده تا همه اعتماد خود را از دست ندهند اما اگر بیگانه بگوید دیگر کاری نمیشه کرد.و اخرش همیشه و هر زمان همه اتفاقات می افته گردن دولت و متاسفانه اگر دولت حق را بگوید کسی باور نمکند و بد بینی روز به روز بیشتر میشه من خواهش میکنم قبل بیگانگان دولت این کار بکنه تا تمام شاید وباید ها از بین بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
حق گفتن مهم نیست دستگیر شدن و محاکم بسه مهم هست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
2
5
در حکومت جمهوری اسلامی با لاپوشانی و مخفی کاری به هیچ جایی نمی رسیم،آیا حضرت علی (ع) در زمان حکومت خود اهل لاپوشانی و مخفی کاری کارگزاران حکومت خود بود !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
مطلقا ! چند مورد بسیار ناچیز درتاریخ هست که عامل اصلی مطرح شدنش درتاریخ خود حصرت علی ونامه هایش به استانداران ونحوه برخورد ایشان با موضوع بوده است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
2
2
چرا عربستان سعودی حادثه تروریستی شیراز را محکوم نکرد
القاعده از سال 2001 تاکنون یکی از دستگاه های دولت تروریست عربستان سعودی است.
القاعده هم همان داعش است.
چون به خاطر که داعش از سال 2011 تاکنون یکی از دستگاه های دولت تروریست عربستان سعودی است.

از شهریور ماه سال 1359 تاکنون در هر جای ایران، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی جنایتکار در کار است.
عربستان سعودی جنایتکار یکی از حامی اصلی مالی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
ما نمی دونیم زنگ بزن از خود بن سلمان سوال کن همراهشو که داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
3
0
آمریکا به اروپا و اسرائیل و مزدورانشان به دنبال ضربه زدن به دانشگاه‌ها و مدارس است
آمریکا و مزدورانشان از محققان و دانشمندان دانشگاه‌های ما ضربات زیادی خورده است و امروز با ضربه زدن به مدارس و دانشگاه‌ها به دنبال جبران آن است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
7
حتی اگر راست هم بگوید دیگر از نظر مردم دروغ بحساب می‌آید پس همان بهتر که هیچی نگین مثل چهل چهار گذشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
1
6
بیگانه شماید با رعب وحشت نمیتوانید حکومت کنید دوره لاتی بازی گذشته و زور گفتن به جوانها
مصمفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
5
0
سلام به رهبر عزیزمان اینها همه به قول رییسی مگسانندگرد شیرینی مرگ برمنافقین زن زندگی خراب کن اگرازهمان اول به زنهاازادی استادیوم ورزشی نداده بودید اینطورپررونمی شدند مامخلص رهبر انقلابیم جانم فدای رهبر وای به روزی که خامنه ای حکم جهادم دهد اگر سلیمانی نیست ماهمه سلیمانی هستیم وازانقلابمان دفاع میکنیم خوب گوشتان راباز کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
افرین پسر خوب وبا ادب فرشته روی زمین !کلاس چندمی !
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان