تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
حسن نوروزی:

فاطمی‌امین روزانه میلیون‌ها دلار از جیب سهامداران خودرو به دلالان می‌دهد

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اکنون خودرو پژو را به چه قیمتی در بازار به فروش می‌رسانید؟ قیمت این خودرو ۱۰ هزار دلار است که اگر هر دلار را ۳۰ هزار تومان حساب کنیم قیمت واقعی آن باید ۲۷۰ یا ۲۸۰ و یا ۲۹۰ میلیون تومان باشد، اما شما از جیب سهامداران خرج می‌کنید، در واقع روزانه میلیون‌ها دلار از جیب سهامداران به دلالان واریز می‌کنید

فاطمی‌امین روزانه میلیون‌ها دلار از جیب سهامداران خودرو به دلالان می‌دهد

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، حسن نوروزی مجلس شورای اسلامی در موافقت با تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صمت، گفت: بنده طبق اصول ۶۳، ۸۴، ۸۵، ۸۶ و ۸۹ با ملت ایران سخن می‌گویم و همچنین باید بگویم آقای فاطمی امین تحصیلکرده ایران، جوانی متدین و سکان دار فعلی وزارت صمت است، اما به نظرم این انسان در حوزه مبارزه با فساد در وزارتخانه تحت مدیریت خود ضعیف عمل کرده است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صمت، ادامه داد: شما در رابطه با خودرو به مجلس قول دادید که شرکت‌های ایران خودرو و سایپا را ظرف مدت ۲ ماه به صاحبان اصلی خود واگذار کنید، اما اکنون ۸ ماه گذشته و کاری انجام ندادید، چرا دروغ گفتید؟ در حالی که می‌توانستید بگویید یک سال دیگر این کار را انجام می‌دهم.

وی افزود: اکنون خودرو پژو را به چه قیمتی در بازار به فروش می‌رسانید؟ قیمت این خودرو ۱۰ هزار دلار است که اگر هر دلار را ۳۰ هزار تومان حساب کنیم قیمت واقعی آن باید ۲۷۰ یا ۲۸۰ و یا ۲۹۰ میلیون تومان باشد، اما شما از جیب سهامداران خرج می‌کنید، در واقع روزانه میلیون‌ها دلار از جیب سهامداران به دلالان واریز می‌کنید. وزیر پاکدست باید دقت بیشتری داشته باشد و این سوال مطرح است چرا شرکت‌های ایران خودرو و سایپا را به صاحبان اصلی آن‌ها واگذار نمی‌کنید؟


بیشتر بخوانید: عملکرد مثبتی از وزارت صمت ندیدیم/ برخی اطرافیان وزیر صمت در تعامل با نمایندگان بحث معامله را پیش کشیدند


نوروزی بیان کرد: تاخیر و تعلل در واگذاری بلوک سهام خودروسازان علیرغم قول‌ها چرا همچنان صورت نگرفته است، تاخیر در این کار و طولانی شدن پذیرش خودرو‌های پر تیراژ در بورس کالا و کاستن از جیب سرمایه گذاران و سهامداران چرا صورت می‌گیرد.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در رابطه با قیمت سیمان در بازار، گفت: آقای وزیر شما در مورد سیمان گفته اید که قیمت آن از ۱۰۰ هزار تومان به ۴۹ هزار تومان کاهش دادید در حالی که سیمان امروز در کارخانه کیسه‌ای ۲۳ هزار تومان تحویل داده می‌شود لذا باید پرسید چرا ۴۹ هزار تومان به فروش می‌رسد و این مبلغ در این بین به کجا می‌رود؟ در واقع ۲۰ هزار تومان برای هر کیسه که روزانه هزاران هزار کیسه تولید می‌شود به جیب کدام دلال‌ها می‌رود؟

وی ادامه داد: اگرچه آقای فاطمی امین عضو کمیته پولشویی است، اما تاکنون یک بار هم در این کمیته شرکت نکرده اند لذا باید از ایشان پرسید چرا در کمیته پولشویی شرکت نمی‌کنند؟

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار مورد گزارش مشکوک آمده، اما حتی یک مورد بررسی نشده است، گفت: چرا سامانه تجارت را به مرکز پولشویی وصل نمی‌کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزیر صمت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
0
همه مشکلات مردم و کشور 100 درصد همان به خاطر اهانت ها و خیانت های دولت حسن روحانی بوده است و همه مشکلات مردم و کشور فقط در زمان دولت حسن روحانی خیانتکار شروع و آغارز شده است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان