تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱

ویتامینه مو چطور انجام می‌شود و چه فواید و عوارضی برای مو دارد؟

ویتامینه مو تکنیکی است که به احیا و تقویت موها کمک می‌کند. همچنین منابع ویتامینه موردنیاز موها را تأمین می‌کند. این روش به‌صورت معمول در سالن‌های آرایشی زیر نظر افراد متخصص انجام می‌شود و شامل نوع‌های گوناگونی است.

ویتامینه مو چطور انجام می‌شود و چه فواید و عوارضی برای مو دارد؟

رویداد۲۴ کاملاً بدیهی است که همان‌طور که بدن به تقویت و مراقبت نیاز دارد، موها نیاز نیازمند مراقبت کردن هستند. این مراقبت می‌تواند به روش‌های گوناگونی انجام شود. همانند بدن که به ویتامین‌های مختلف برای سلامتی و تندرستی نیاز دارد موها نیز از این امر مستثنی نیستند. موها، این تارهای نازک و ظریف در اثر برخورد با مواد شیمیایی، به‌مرور ضعیف و شکننده می‌شوند. ویتامینه مو تکنیکی است که به احیا و تقویت موها کمک می‌کند. همچنین منابع ویتامینه موردنیاز موها را تأمین می‌کند. این روش به‌صورت معمول در سالن‌های آرایشی زیر نظر افراد متخصص انجام می‌شود و شامل نوع‌های گوناگونی است. انتخاب انواع مختلف آن بر اساس جنس موها (خشک، معمولی، چرب) انجام می‌گیرد. این روش به تحریک فولیکول‌های مو کمک می‌کند و موجب رشد موها نیز می‌شود؛ بنابراین نه‌تنها مشکلاتی مانند ریزش مو رفع خواهد شد بلکه حجم موها نیز افزایش پیدا می‌کند.

انواع روش‌های ویتامینه کردن مو

موهای خشک

زمانی که موهای سرتان خشک و زبر شده است و وزی موهایتان باعث می‌شود حالت‌پذیری و فرم گیری‌شان سخت شود، با استفاده از ویتامینه مخصوص موهای خشک می‌توانید لطافت را به موهایتان برگردانید. معمولاً خشکی پوست در اثر شرایط بد آب‌وهوایی، گردوغبار و تغذیه ایجاد می‌شود.

موهای چرب

چربی موها جزو دردسرسازترین مشکلات پوستی است. چربی بالای موها خودش را حتی یک روز بعد از استحمام نیز نشان می‌دهد. شوره مو نیز یکی از نشانه‌های چربی مو به شمار می‌رود. ویتامینه موی چرب، فعالیت غدد چربی ساز را تنظیم می‌کند و با تزریق هورمون و ویتامین موردنیاز مو، باعث تقویت و درخشندگی موهایتان می‌شود.

ویتامینه مو چطور انجام می‌شود و چه فواید و عوارضی برای مو دارد؟

ویتامینه مو چطور انجام می‌شود؟

  • موها را با یک شامپو ملایم و مناسب قبل از مصرف ویتامینه باید تمیز کنید؛ زیرا زمانی که موها تمیز باشد، ویتامینه روی موها اثر می‌کند.
  • سپس موها را به چهار قسمت تقسیم‌بندی کنید.
  • مواد ویتامینه را از پشت سر، روی موی تمیز و نم‌دار به موها بزنید.
  • همان‌طور که گفته شد قبل از انجام ویتامینه، موها را شامپو کرده و آب اضافی موها را بگیرید. به طور معمول ویتامینه‌های مو به‌صورت گیاهی یا شیمیایی در بازار عرصه می‌شوند و در تیوپ‌های مختلف به‌صورت کاسه‌ای موجود هستند.
  • اگر از ویتامینه‌های تیوپی استفاده می‌کنید؛ به طور متوسط یک تیوپ برای چهار بار ویتامینه موی آقایان و برای دو بار ویتامینه موی خانم‌ها کافی است.
  • مقدار موردنیاز ویتامینه را در یک ظرف (هر ظرفی به جز ظرف‌های فلزی) با آب ولرم مخلوط کرده و خوب باهم مخلوط کنید.
  • مواد را به چهار قسمت تقسیم کنید. از پشت سر از ریشه تا ساقه موها را با مواد ویتامینه پوشش دهید. سپس ماساژ دهید و کمی مکث کنید. فراموش نکنید که ماساژ موها باید به حالت دورانی بوده و پوست و موی سرکشیده نشود.
  • زمان مکث روی سر کلاه پلاستیکی گذاشته و زیر سشوار کلاهی یا دستگاه بخار قرار دهید. ۲۰ دقیقه مکث کرده، سپس در آخر موها را آب‌کشی نمایید.

بیشتر بخوانید: ماسک موی معجزه آسا با قهوه


فواید ویتامینه کردن مو

از فواید ویتامینه کردن موها می‌توان به؛ درخشندگی، ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده، افزایش فرم دهندگی و کاهش الکتریسیته ساکن موها اشاره کرد. این روش با تأمین ویتامین‌های موردنیاز مو باعث احیای مشکلات موها می‌شود. پس از ویتامینه می‌توانید فرم و شکل بهتری به موهایتان ببخشید و از داشتن موهای نرم و شفاف لذت ببرید. بدین منظور می‌بایست از مواد مناسب با نوع مو و تأمین‌کننده کلیه موارد موردنیاز مو استفاده کرد. این مواد شامل انواع مختلف خانواده ویتامین‌ها از خانواده ABC گرفته تا پروتئین‌ها و مواد معدنی دیگر است. تأثیرات فوق‌العاده این روش، مدتی پس از انجام آن نمایان می‌شود که افزایش حجم مو، افزایش استحکام و مقاومت مو و جلوگیری از ریزش مو تنها بخشی از تأثیرات شگرف آن به شمار می‌رود. می‌توان هدف از ویتامینه کردن مو را رسیدن مواد مغذی به کوتیکول مو دانست.

ویتامینه مو چطور انجام می‌شود و چه فواید و عوارضی برای مو دارد؟

عوارض ویتامینه مو

ویتامینه کردن آسیبی به مو نمی‌رساند، اما نباید توقع تأثیرات طولانی‌مدت و عمیق نیز از ویتامینه مو داشته باشید. اگر بخواهیم واقع‌گرایانه درباره این روش صحبت کنیم؛ باید بگوییم کلیه مواد مغذی از طریق پیاز مو قابل جذب نیستند و این روش تنها به رفع خشکی و درخشندگی و خوش‌حالتی موها کمک می‌کند؛ بنابراین پس از گذشت مدت‌زمان معینی وضعیت موها به شرایط قبل برمی‌گردد؛ بنابراین بهترین روش برای جذب ویتامین‌ها برای تقویت موها روش‌های خوراکی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان