تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

خبرسازی برای برکناری رستم قاسمی

رستم قاسمی تاکنون از خود عملکرد ضعیفی برجای گذاشته است، زیرا علاوه بر شایعات درباره حاشیه‌های فساد و رانت صورت‌گرفته در وزارتخانه او، نتوانسته حداقل‌های شعار انتخاباتی رئیسی مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون مسکن را نیز برآورده سازد.

خبرسازی برای برکناری رستم قاسمی

رویداد۲۴ الهه ابراهیمی در روزنامه هم میهن: جریان خاصی از بدنه دولت از زمانی که رستم قاسمی بر کرسی وزارت راه و شهرسازی نشست، در تلاش است که او هرچه سریع‌تر این کرسی را ترک کند، هرچند قاسمی هم از همان روزی که برای این وزارتخانه معرفی شد، خود نیز تمایلی برای آن نداشت. او راغب بود بر کرسی وزارت نفت جلوس کند، برای همین در زمان رای اعتماد کابینه رئیسی او بار‌ها نام وزارت نفت را به اشتباه بر زبان آورد. رستم قاسمی فردی است که نامش با پرونده بابک زنجانی و گم شدن دکل نفتی و همچنین فروش نفت گره خورده است. شاید برای همین ابهامات بود که رئیسی ترجیح داد مسئولیت وزارتخانه دیگری به جز وزارت نفت را به او واگذار کند.

حال بعد از یک‌سال و اندی برای چهارمین مرتبه استعفای او رسانه‌ای و تکذیب شده است؛ استعفایی که بیشتر از سوی جریان سیاسی غالب عنوان و پیگیری می‌شود. نخستین شایعه کناره‌گیری او به دلیل بیماری سخت در ماه‌های نخست حضورش و بار دوم در پنجم مهر ۱۴۰۰ بود که استعفای او رسانه‌ای شد. سومین شایعه استعفای او نیز در شهریورماه امسال بود؛ درست زمانی که مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی، یعنی دست راست‌اش، به دلیل فساد و رانت مالی بازداشت شد. البته در آن مقطع اخباری مبنی بر اینکه در پرونده مالی مشاور عالی، افراد نزدیک به قاسمی نیز سهیم هستند، منتشر شد. این بازداشت و شایعات با بیماری او مصادف شد. برای همین یکی از نمایندگان مجلس در توئیتی بیماری را ساختگی دانست تا بهانه‌ای باشد که از پاسخ دادن به این رخدادها، شانه خالی کند. در آن زمان سخنگوی دولت ضمن عیادت از او در بیمارستان، تاکید کرد که هیچ‌یک از وزرای دولت سیزدهم تغییر نخواهند کرد.

رستم قاسمی تاکنون از خود عملکرد ضعیفی برجای گذاشته است، زیرا علاوه بر شایعات درباره حاشیه‌های فساد و رانت صورت‌گرفته در وزارتخانه او، نتوانسته حداقل‌های شعار انتخاباتی رئیسی مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون مسکن را نیز برآورده سازد. در این میان علاوه بر ضعف مدیریتی او؛ دیدگاه‌اش با سیاست‌های دولت در مورد برجام نیز این شائبه را تقویت کرد که جریان حاکم در بدنه دولت از او خواسته است تا همانند وزیر کار، استعفا دهد، زیرا برکناری او حواشی بیشتری خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: سرپرست روابط عمومی وزارت راه: استعفای رستم قاسمی صحت ندارد


رستم قاسمی در بحبوحه امیدواری برای احیای برجام، در توئیتی کلیت عملکرد دولت در برجام را قابل قبول ندانست و نسبت به آن نقد جدی کرد. او در صفحه شخصی خود نوشت: «عاشورا به ما یاد داد؛ هرچند همیشه حق تنهاست، اما اگر با ولایت باشی جاودان خواهی شد، حتی اگر تعداد یزیدیان زمان به اندازه کل جهان باشد. انقلاب اسلامی ایران برگرفته از عاشوراست و شیعه حسینی نه دل به امان‌نامه یزید خوش می‌کند و نه با برجام یزیدیانِ زمان تکلیف‌اش را از یاد می‌برد.» این انتقاد، از شکاف ایجادشده میان رستم قاسمی با دولت سخن می‌گفت؛ با این وجود او به دلیل حمایت‌های خارج از دولت به وزارت راه برگشت.

حال برای چهارمین بار، خبر استعفای قاسمی رسانه‌ای شده است. خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه در خبری از استعفای او سخن گفت. این رسانه چنین نوشت: «شنیده‌ها حاکی از آن است که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از سمت خود استعفا داده و نامه استعفای خود را نیز تقدیم رئیس‌جمهوری کرده است. این در حالی است که هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.» اگرچه وحید قربانی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی اخبار منتشرشده درباره استعفای رستم قاسمی را تکذیب کرده، اما این تکذیبیه توسط این رسانه تا زمان نگارش این یادداشت منتشر نشده است. در همین ارتباط نیز اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفته است: «استعفای وزیر راه و شهرسازی در جایی به‌طور رسمی وصول نشده است.»

این اظهارنظر می‌تواند مؤید این امر باشد که به‌زودی شاهد خروج رستم قاسمی از بدنه دولت سیزدهم خواهیم بود، زیرا پیش از این برخی از نمایندگان مجلس نیز در اظهاراتی اعلام کرده بودند که بهتر است قاسمی با استعفای خود، رزومه و سابقه خود با توجه به عملکرد ضعیف‌اش در وزارت راه و شهرسازی را خدشه‌دار نکند. باتوجه به این شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد که با انتشار آمار‌های بانک مرکزی درباره رشد نرخ مسکن و عدم تحقق برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد با عنوان طرح نهضت ملی مسکن، حتی اگر او خود استعفا ندهد، به‌زودی شاهد استیضاح او در مجلس باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رستم قاسمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
0
4
اگرروزی شنیدبد که ایشان هم مثل خاوری دست دوست دخترخودش گرفته وفرارکرده رفته کانادا متعچب نشوید راستی ازشریک ایشان بابک زنچانی رسانه ها هیچ اشاره ایی نمی کنند ایاازادشده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
0
5
لامصب پول و میز ریاست اینهارو مسخ و مست کرده.
ناشناس
|
Estonia
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
0
4
آدم از دیدن قیافه این شخص خوف می کنه . این صورتش ببین سیرت دیگه چیه .
نظرات شما
پیشخوان