تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۷ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
نماینده کرج در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

رفاه جامعه بهتر شده، الان همه تلفن دارند ولی قبلا نداشتند/ مشکل اینجاست که خودمان را با بالا دستی‌ها مقایسه می‌کنیم

علیرضا عباسی نماینده کرج می‌گوید: کسی که ۵ میلیون حقوق می‌گیرد نسبت به کسی که ۱۰ میلیون دریافتی دارد، فقیر است و ۱۰ میلیون دریافتی نسبت به ۲۰ میلیون دریافتی، فقیر است. بنابراین مشکل این است که ما داریم خودمان را با بالادستی‌مان مقایسه می‌کنیم.

علیرضا عباسی نماینده کرج

رویداد۲۴ محمد آیتی: شرایط ناخوشایند اقتصادی در ایران که به تبع آن، معیشت مردم را در یکی از بدترین دوران‌های خود قرار داده است، منتقدان زیادی دارد. عده‌ای می‌گویند چرا ایران به عنوان یک کشور ثروتمند باید چنین شرایط بدی را سپری کند؟ و اساساً چرا تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان نظام، در وضع قوانین، متفاوت از خیلی از کشور‌های دنیا عمل می‌کنند؟ علیرضا عباسی نماینده کرج در این باره به رویداد۲۴ می‌گوید: از دهه ۴۰ که حضرت امام، نهضت انقلاب اسلامی را آغاز کردند، با ایده و تفکر خاصی، کار شروع شد، زیرا ما بلوک شرق و غرب را داشتیم و هر کسی می‌خواست در دنیا زیست و دوام بیاورد، یا باید می‌رفت طرف شرق یا طرف غرب.

با عمل به احکام دینی می‌توانیم جامعه را اداره کنیم

عباسی می‌گوید: یکی از شعار‌های اصلی که مردم هم تکرار می‌کردند شعار «نه شرقی، نه غربی» بود، یعنی نه به شرق وابسته‌ایم و نه به غرب. به این ترتیب ما خودمان یک الگویی را مطرح کردیم، چون چیز‌هایی که وجود داشت، مبنای دینی در آن‌ها نبود. ما می‌گوییم ۱۴۰۰ سال پیش، حضرت رسول مبعوث شده و یک‌سری احکام و آموزه‌هایی را آورده است. ما اعتقاد داریم با عمل به این احکام می‌توانیم جامعه را اداره کنیم.

ما یک نظام خاص هستیم که خیلی در دنیا خواهان ندارد

او می‌گوید: اکنون ما به عنوان نظام خاص که نه شرقیم و نه غرب، داریم کار خودمان را انجام می‌دهیم و مطمئن باشید، نمونه‌ای که آمده که وابستگی به هیچ‌کدام از طرف‌ها ندارد، خیلی در دنیا خواهان ندارد. یعنی از همان روز اول، جریان‌های مختلفی برای مقابله با نظام ما وارد میدان شدند و پیش از آن تلاش کردند این نظام تشکیل نشود. بعد که نظام اسلامی را تشکیل دادیم، دشمنان مرتب می‌گفتند شش ماه دیگر کار نظام تمام است، اما تا امروز برقرار مانده است. ما در سبک نظام خود، هم دموکراسی با حضور مردم و هم اسلام را تواماً آوردیم. خب نگاه کنید ببینید عربستان کجا جمهوری دارد؟ آن‌جا سلطنت کار را جلو می‌برد و به مردم هم کاری ندارد.


بیشتر بخوانید: چرا جمهوری اسلامی همیشه در شرایط حساس کنونی است؟


چون خواستیم روی پای خودمان بایستیم، به ما هجمه وارد کردند

این نماینده اصولگرا می‌گوید: ما چون خواستیم خودمان باشیم، یعنی در تمام حوزه‌ها روی پای خود بایستیم، از قسمت‌های مختلف بر ما هجمه وارد کردند. نظام ما که اکنون در حال کار و فعالیت است، پشتوانه حداکثری مردمی دارد و این را می‌شود در مشارکت‌های بالای مردم در انتخابات‌ها که از میانگین دنیا بیشتر است، ببینید. حال دشمن به این رسید که با این نظامی که تشکیل شده، جنگ نظامی نمی‌توان کرد که منجر به تغییر رژیم شود، چون سابقه هشت سال جنگ تحمیلی جلوی چشمشان است بنابراین گفتند یا سرعت موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران را کم کنیم یا در آن انحراف ایجاد کنیم. لانه جاسوسی در اوایل انقلاب، هدفش انحراف مسیر انقلاب بود. حالا می‌خواهند از نظر فرهنگی روی ما تاثیر بگذارند تا یک رفرم فرهنگی در ایران ایجاد کنند.

عباسی در پاسخ به اینکه «چرا معیشت مردم در ایران به گروگان مسائل ایدئولوژی درآمده است و مرتباً با تکرار اینکه شرایط خاص است و دشمن منتظر اختلافات ما است، فضای زندگی مردم گرفته شده؟» گفت: سال ۲۰۰۵ مجله معتبر نِیچر، مقاله‌ای به قلم فردی که ایرانی نبود و تعلق خاطری به ایران نداشت، منتشر کرد. در آن‌جا گفته می‌شود ایران در حال پیشرفت است و ما نمی‌توانیم جلوی سرعت پیشرفت ایران را بگیریم، مگر با دو چیز؛ تحریم‌ها و افزایش ناآرامی‌های اجتماعی. رشد علمی ایران در ۴۰ سال گذشته را مقایسه کنید با دنیا. ما کشور دوازدهم یا سیزدهم در رشد علمی هستیم لذا حضرت آقا هم امسال را سال دانش‌بنیان نامگذاری کردند که بتوانیم به این واسطه، خلق ثروت و ایجاد اشتغال کنیم. چون در دهه‌های گذشته، علم را تولید کردیم، اما درست و حسابی آن را به ثروت تبدیل نکردیم و نسبت به آن، اهتمام نداشتیم، کمتر خروجی گرفتیم.

نظام، بستر را برای رشد علمی و تربیت افراد فراهم کرده است

او می‌گوید: ما سالانه ۶۷ هزار مقاله علمی چاپ می‌کنیم. نظام، بستر را برای رشد علمی و تربیت افراد فراهم کرده، حال باید نفی آن به مردم برسد. راهش این است که مجموعه‌های دانش بنیان بیایند یک ارزش افزوده‌ای برای کشور ایجاد کنند که خلق ثروت و ایجاد اشتغال برای مردم شود.

عباسی می‌گوید: از دهه ۸۰ تا امروز، تعداد شرکت‌های دانش بنیان ما به سه هزار رسیده است. این سه هزار شرکت، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، ارزش افزوده برای کشور ایجاد کردند. خب ما باید این را پنج برابر کنیم. پس اگر این راه را به درست طی می‌کردیم اکنون برخی نمی‌گفتند که ایران به خاطر مسائل ایدئولوژی در اقتصاد پیشرفت نکرده است.

نماینده کرج می‌گوید: اکنون ۱۰- ۱۵ سال است که با تاکیدات رهبر معظم انقلاب، کار جدی‌تر شده و تاکیدات ایشان هم به خاطر کوتاهی‌های ما بوده، وگرنه که رهبر انقلاب نمی‌آید در مسائل جزئی ورود پیدا کند.

مشکل اینجاست که خودمان را با بالا دستی‌ها مقایسه می‌کنیم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید: ما یک شاخص در دنیا داریم به نام «GHI»؛ شاخص گرسنگی در جهان. در ۲۰۰ کشور، ایران رتبه سی‌ام را دارد. کشورهای بعد ما، انگلیس و اسپانیا هستند و قبل ما، نام فرانسه به چشم می‌خورد. پس ما در این حوزه‌ها، کار‌های خوبی انجام دادیم، ولی متاسفانه یک فقر نسبی داریم و دشمن مرتب روی آن کار می‌کند. یعنی کسی که ۵ میلیون حقوق می‌گیرد نسبت به کسی که ۱۰ میلیون دریافتی دارد، فقیر است و ۱۰ میلیون دریافتی نسبت به ۲۰ میلیون دریافتی، فقیر است. بنابراین مشکل این است که ما داریم خودمان را با بالادستی‌مان مقایسه می‌کنیم. حضرت امام یک جمله جالب داشتند که می‌گفتند در مسائل مادی به پایین‌دست خود نگاه کنید و در مسائل معنوی به بالادست خود.

خیلی پیشرفت کرده‌ایم؛ قبلا کسی تلفن نداشت اما الان همه دارند

وی می‌گوید: ما اگر مطلوب خود را در مسائل اقتصادی در نظر بگیریم، با آن فاصله داریم، ولی نسبت به گذشته خودمان اگر بخواهیم مقایسه کنیم، اوضاع و احوال قابل دفاع است. رفاه موجود در جامعه نسبت به دهه‌های گذشته بسیار بهتر است، ولی این‌قدر از فقر نسبی گفتند که مردم احساس فقر دارند. مثلاً به ۳۰ سال پیش نگاه کنید، چند درصد مردم خودرو داشتند و الان چند درصد مردم خودرو دارند. یا مثلاً در گذشته چقدر در خانه‌ها تلفن بوده است و الان در هر خانه چقدر تلفن همراه وجود دارد. این‌قدر به مردم نگوییم ما بدبختیم، ما بیچاره‌ایم، در حالی که ما رشد کردیم، ولی تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم و من به عنوان یک نماینده مجلس باید تلاش کنم تا رفاه مردم بیشتر شود. باید بگویم انصافاً نظام برای رفاه مردم کار کرده که این تلاش با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست. حتی اوضاع نسبت به ۱۰ سال پیش هم بهتر شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
1
33
این از برکات انقلاب است قبل از انقلاب هیچکس تلفن همراه نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
هههه ! مردم از خنده !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
3
33
رویداد خواهشا با آوردن این مثلا کارشناس آبروی خودتان را نبرید و به شعور مخاطبانتان توهین نکنید متاسفانه با این گزارش ها هم عصبانیت مردم را بیشتر می کنید و هم مخاطبتان را از دست میدید لطفا اگه پخش هم نکنید حداقل بخوانید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
40
برخلاف امام علی چرا اینقدرشیفتۂ آب بینی بز(حکومت کردن) هستید وبه ناحق آدم می کشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
1
37
زمان نمایندگان منتصب به اتمام رسیده، بزودی نمایندگان منتخب مردم رشته امور را بدست خواهند گرفت
ناشناس
|
Estonia
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
40
از امضا کننده تقاضای اعدام و مرگ برای جوانان کشور هیچ انتظاری نیست. جواب تو را همان کسانی که درخواست مرگشان را کردی می دهند.
دکترا بیمار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
34
متاسفانه افراد بیسوادی با این طرز تفکر خطرناک مجلس فرستاده می شود تا براحتی آنها را گول بزنند و هر قانونی که خواستند تصویب کنند. مشکل از مقایسه نیست مشکل اینجاست کشور ثبات اقتصادی نداره تورم فزاینده پدر مردم و درآورده. در تمام دنیا سطوح دستمزدی متفاوتی وجود دارد حیف این کشور این قانونگذاری براش انجام میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
33
اخه چقد بیشعورن اینا ازپشت کوهم اومده باشی میفهمی نفهم الان عصر تکنولوژیه و تلفن پیش ما افتاده ترینه..میخوای منت چی سرمون بذاری ابله
مرتضی
|
United States of America
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
32
خدا لعنتت کنه نامرد...
یک ایرانی با شناسنامه ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
33
پاسخ به افاضات شما :
"با عمل به احکام دینی می‌توانیم جامعه را اداره کنیم"
شما 43 سال فرصت داشتین و فقط دین را بی اعتبار کردین و بس.

" ما یک نظام خاص هستیم که خیلی در دنیا خواهان ندارد "
طبیعی است که جنس بنجل در هیچ کجای دنیا مشتری نداشته باشد.

"چون خواستیم روی پای خودمان بایستیم، به ما هجمه وارد کردند "
در دنیا 200 کشور وجود دارند که فقط نظام شما روی پای خودش ایستاده و بقیه یا روی پای دیگران ایستاده اند یا با عصا راه می روند.

"مشکل اینجاست که خودمان را با بالا دستی‌ها مقایسه می‌کنیم"
والا ما دیگه رومون نمیشه خودمون رو با کسی مقایسه کنیم. شاید در مقایسه با بعضی از قبایل مزیت هایی داشته باشیم.

" خیلی پیشرفت کرده‌ایم؛ قبلا کسی تلفن نداشت اما الان همه دارند "
شکر این نظام که الان همه داخل خونه حمام و دستشویی دارند.قبلا نداشتن. مردم ناشکری هستیم در سال 2022.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
38
راست میگه رفاه بیشتر شده مثلاً بچه‌ها خودش قبلاً شهرستان بودن الان کانادا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
خخخخخخخخخ.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
28
آقا الان عده ای هواپیمای شخصی دارند بعد شما گیر دادی که الان همه تلفن همراه دارند. تازه چه دستگاه یا گروهی سود می‌برد از این همه تلفن همراه و هزینه های بعدی آن؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
36
وقتی ۸۰ در صد مردم یارانه میگیرند وخط فقر به۱۹ میلیون تومان رسیده توی دلقک متملق از کدام رفاه حرف میزنی شما ... حتما در رفاهید
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
26
توهم وبیسوادی
پاسخ ها
ناشناس
| Estonia |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
البته ذغال خوب هم بی تاثیر نیست
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
26
چقدر بدبخت شدین شما موقع مقایسه موشک پهباد خوتونو با ابرقدرت مقایسه میکنین اما مورد رفاه خودتونو به زیمباوه میخاین مقایسه کنین ...بماند که دیگع کشوری وجود نداره مه از ما پایین تر باشه ما پولمون پست ترین و رفاه بدبخترین هستیم ..لعنت خدا بر شماها
عجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
2
28
تلفن و موبایل و کامپیوتر و تلویزیون اسمشون تکنولوژی هست که به مرور زمان با بالا رفتن تولید و پیشرفت صنعت اینها ارزان میشه، مثلا ۴۰ سال پیش ملکه انگلیس هم موبایل نداشت ولی الان مردم عادی حتی فقیر هم خیلیها موبایل دارن، این یعنی از خاندان پادشاهی انگلیس مرفه تر شدن!؟
رفاه واقعی یعنی قدرت خرید کالاهای اساسی یا قدرت خرید طلا، ۴۴ سال پیش با حداقل حقوق یک کارگر ساده در ایران میشد ۲ تمام سکه طلا خرید و الان حتی ربع سکه هم نمیشه خرید، با ۵ سال حقوق میشد خونه خرید اما الان با ۵۰ سال هم به سختی بشه خرید، رفاه واقعی اینه، تازه حقوق کارمند و مهندس و ... که هر ماهش ۱۰_۲۰ تمام سکه طلا می‌شده و الان حتی نین سکه هم نمیشه بماند،
خودتو .. فرض کردی یا ملت ایران رو ..
ماله کشی دیگه جواب نمیدونه پاشید برید چمدوناتونرو ببرید که اگر زودتر به ونزوئلا نرسید و خدای نکرده دست ملت بیفتید اونوقت دیگه ... . (لطفا بدون سانسور انتشار بدین)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
25
چوپون گفتن هم برات زیاده. پایین دستی او بدبختی میشه که تا کمر تو سطل زباله یا اون جوونی که دیگه خرید خونه و ماشین واسش رویاس .بلا دستی هم میشه تو و اقا زاده ها که تا کمر تو اختلاس و دزدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
21
لطفا اون فکتو ببند بزار ی کم اعصابمون راحت باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
23
تو و امثال تو هرگز نماینده ما مردم نبودید و نخواهید بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
20
خاك تو سرت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
حيف خاك ، يه چيز ديگه رو بايد به سر كند
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
22
کاملا با ایشون موافقم!

فقط لطف کنید یکی حقوق ماهی 150 میلیون تومن نمایندگی رو از ایشون بگیره و ماهی 5 میلیون بهشون حقوق بدن و ایشون هم بدون مقایسه با بالادستی ها ب امرار معاش در این "بهشت اجباری" بپردازند...
اریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
22
راست میگه قبلا مردم درشکه داشتن الان ماشین دارن.قدیما شمع روشن میکردن الان چراغ دارن.قبلنا با سنگ چخماق اتیش درست میکردن الان با فندک....اووووه ما مردم چقدر ناشکر شماها هستیم.واقعا معذرت میخوایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
22
یارو خجالت نمی‌کشه دیگه رای ۱۰ درصدی میشه نماینده اش این احمق
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
1
15
عجب، یه امام جمعه ای در یکی از شهرستان های آذربایجان بود که فوت کرده اونم میگفت در زمان قبل از انقلاب مردم موبایل داشتن که الان دارن و اون رو به پیشرفت حکومت ربط میداد، غافل از اینکه اون زمان اصلا موبایل اختراع نشده بود.این حرف بابا چقدر شبیه به اون حرفه.یعنی اینا مردم رو احمق و ساده لوح فرض کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
15
این خودش از اون بالادستی های مفت خور و رانت خور هستش !
احمق میگه قبلا مردم تلفن نداشتند ، الآن دارند !
راستی داشت یادم می رفت ! مردم زمان شاه موبایل و لپ تاپ هم نداشتند و الان دارند !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
13
این از کجا در رفته. خوب راستشو گفته حرف دلشو زده
ناشناس
|
Taiwan (Province of China)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
16
کسی هست ندونه شما وابسته شرقید؟؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
24
شما چهل سال پیش ریش و سبیل داشتی؟ نداشتی . ولی الان داری . حالا متوجه پیشرفت خودت شدی؟ اگه نشدی جور دیگه حالیت کنم که پیشرفت یعنی چه
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
18
آقای نادان . کسی خود را با دیگری مقایسه نمیکند . امروز خودمان را با دیروز خودمان مقایسه می کنیم . دیگر گنده گویی و عوامفریبی را بس کنید.
ناشناس
|
France
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
18
بیسواد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
16
ما سالانه ۶۷ هزار مقاله علمی چاپ می‌کنیم. نظام، بستر را برای رشد علمی و تربیت فراد فراهم کرده.زارت
از دهه ۸۰ تا امروز، تعداد شرکت‌های دانش بنیان ما به سه هزار رسیده است زارت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
چقدر این امارها شبیه امارهای ارایه شده در کتاب معروف۱۹۸۴جورج ارول ه داستان کامل یک دیکتاتوری سیاه ! خط به خط !
فقط خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
19
دروغگو دشمن خداست .از خدا بترس مغزت زنگ زده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
10
آدم واقعا حسرت می خوره کشوری که نخبه گانش دردنیانظیرندارنددرمیزخدمت جایگاهی ندارندولی افرادی ازاین دست قانون گذارندوچه منت بزرگی سرمردم می گذارندپس تعجب هم نباید بکنیم چرانسبت به دنیااخراخرهستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
8
عه آره برا شما خوب شد که قبلا گشنه گدا بودید الان تازه رنگ به اصطلاح آدمارو گرفتید کپک
هوشیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
9
آخه بیشعور تو که سوادنداری کی تو رانماینده مجلس کرده که مشتی نادان تر از خودت تصمیم های الکی برای مردم می گیرید اصلا به حرف های خودت فکر کردی که چرندیات و گوه ای از دهانت بیرون میاد زندگی بی دغدغه حق همه مردم است بعد تو ور می زنی می گویی خودتان را با طبقه بالاتر مقایسه کنید تو وامثال تو چکار برای مردم کردید فقط حقوق کلان ومفتی کوفت می کنید
ناشناس
|
Oman
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
10
جناب نماینده شماها اگر نبودید در این چهل سال زندگی بشر هم در ایران و هم در سایر کشورها رشد و پیشرفت خودش رو میکرد این طبیعت زندگی بشر هست که همیشه رو به پیشرفته پس این طبیعت زندگی انسان رو به پای خودتون و نظامی که نونتون بهش وصله ننویسید !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
4
روزي ز سر سنگ عقابي به هوا خاست

واندر طلب طعمه پر و بال بياراست

بر راستي بال نظر كرد و چنين گفت:

امروز همه روي جهان زير پر ماست

بر اوج چو پرواز كنم از نظر تيز

مي بينم اگر ذره اي اندر تك درياست

گر بر سر خاشاك يكي پشه بجنبد

جنبيدن آن پشه عيان در نظر ماست

بسيار مني كرد و ز تقدير نترسيد

بنگر كه ازين چرخ جفا پيشه چه برخاست

ناگه ز كمينگاه يكي سخت كماني

تيري ز قضاي بد بگشاد بر او راست

بر بال عقاب آمد آن تير جگر دوز

وز ابر مر او را به سوي خاك فرو كاست

بر خاك بيفتاد و بغلتيد چو ماهي

وانگاه پر خويش گشاد از چپ و ازراست

گفتا:عجب است اين كه زچوبي و زآهن

اين تيزي و تندي و پريدن زكجا خاست!؟

زي تير نگه كرد و پر خويش بر او ديد گفتا:

ز كه ناليم كه از ماست كه بر ماست

این عمو تقصیر نداره به اش گفتند اونم می گه ماهم میگیم شما سوخو باش.
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
1
5
اینجا سوالی مطرح است. ایشان می گوید ما بیشتر خودرو یا تلفن و... داریم. فرض کنیم اصلا انقلاب نمیشد و حکومت پهلوی می ماند . آیا آنوقت دولت به ما خودرو و تلفن و... نمی داد . مسلم است که آن دولت هم اینها و خیلی بیشتر از اینها را فراهم می کرد . اگر انقلاب نمیشد ما در سال ۱۳۶۵ صاحب نیروگاه هسته ای بودیم . یا احتمالا کشور بسیار توریستی بیشتر از امارات و ترکیه بودیم. پس ما را احمق فرض نکنید لطفاً .
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
0
7
واقعا برای مردم اصیل و بومیان کرج متاسفم که قدرت حضور در مبادی مهم اجتماعی رو به شکلی فجیع ازدست دادن و این آقا نماینده مردم کرج شده!! آخه بی خبری تا این اندازه!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
0
8
وجود این آقا توی مجلس، دلیل محکنی است بر این ادعا که: مجلس نشینان نمایندگان مردم نیستند.
ایشان احتمالا طنز پرداز هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
0
6
از قیافه اش معلومه تحت تاثیر شیره ناب داره این مهملات را می بافه قرار بود اب مجانی بشه برق مجانی بشه اتوبوس مجانی بشه به به با ذغال جکسون !
امبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
4
فقط. یک کلام. واقعا. واقعا. واقعا. حقیقتا. حقیقتا. حقیقا
فقط برای خودت وسوادت وطرز فکرت متاسفم. متاسفم. متاسفم. متاسفم. متاسفم.
اووووووووووه...... اووووووووه... اوووووه
توکجا بودی تاحالا..... بایدازمغز متفکری مثل تو در اب کامپیوترهاوسفینه های فضایی استفاده شود...
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان