تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

راهکارهای افزایش صمیمیت میان همسران

داشتن روابط عاشقانه و همراه با مهر و صمیمیت خواست همه است درواقع همه دوست دارند رابطه‌ای که دارند سرشار از علاقه باشد. اما برای به‌وجود آوردن این علاقه به‌ویژه میان زن و شوهر چه باید کرد؟

روابط میان همسران

رویداد۲۴ داشتن روابط عاشقانه و همراه با مهر و صمیمیت خواست همه است درواقع همه دوست دارند رابطه‌ای که دارند سرشار از علاقه باشد. اما برای به‌وجود آوردن این علاقه به‌ویژه میان زن و شوهر چه باید کرد؟ کیست که نخواهد رابطه‌ای سرشار از عشق و صمیمیت داشته باشد؟ به نظر می‌رسد اگر زن و مردی که تصمیم به داشتن رابطه و ازدواج می‌گیرند تمامی جوانب را بسنجند و از نظر شرایط اجتماعی و فرهنگی اقتصادی هم وضعیت خوب وقابل قبول همراه با مشابهت‌های اصولی و بنیادین با هم داشته باشند بتوانند زندگی خوبی را با هم آغاز کنند. اما آغاز خوب داستان به‌منزله داشتن پایان عاشقانه و خوب نیست.

معمولا دو فرد که ازدواج می‌کنند در ابتدا نسبت به هم علاقه دارند و در درازای زمان است که به مشکلاتی برمی‌خورند و اگر نتوانند از پس آن‌ها به‌خوبی برآیند و به‌درستی آن‌ها را حل کنند دچار اختلافاتی می‌شوند و گاه حتی تا مرز جدایی هم پیش می‌روند. اما آیا می‌توان راه‌کار‌هایی ارائه کرد تا بتواند در به‌وجود آوردن صمیمیت و علاقه میان همسران بینجامد؟ پاسخ این پرسش مثبت است و ما در ادامه چند روش را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند در افزایش عشق و دوستی میان همسران کارآمد باشند.

راه‌هایی برای افزایش علاقه به همسر

داشتن و افزایش علاقه میان همسران در گرو رفتار و کردار زن و مرد به یک اندازه است. درواقع زن مرد هر دو در به‌وجودآوردن عشق و صمیمیت میان هم تاثیر دارند.

۱-در ابتدا و پیش از این‌که تصمیم به ازدواج بگیرید از تجارب کسانی که ازدواج کرده‌اند و شما احساس نزدیکی شخصیتی و احساسی و فرهنگی با آن‌ها دارید استفاده کنید. تلاش کنید در این زمینه اطلاعات و آگاهی خود را بالا ببرید. بد نیست در این راه از کمک مشاوران پیش از ازدواج هم بهره بگیرید تا کم‌تر دچار اشتباه شوید.

۲-هرگز همسر خود را با همسر و یا فرد دیگری مقایسه نکنید.

۳-همواره با همسر خود دوست باشید و در نقش زن یا شوهر غرق نشوید. او را همراهی کنید و برای کارهایش سپاس‌گزاری کنید و به‌راستی قدردان زحماتش باشید.

۴-اگر همسرتان کاری را آغاز می‌کند مشوقش باشید و از او حمایت کنید.

۵-اجازه ندهید منفی‌نگری و دید منفی در زندگی و ذهنتان رسوخ کنید. مثبت‌اندیش باشید و تا می‌توانید از کاه کوه نسازید. تلاش کنید اگر مشکلی به‌وجود می‌آید واقعیت را ببینید و از هم برای حل آن کمک بگیرید.

روابط زوجین

۶-تعصب نداشته باشید. به درون خود بنگرید و بدون عینک بدبینی یا خو‌ش‌بینی خود را ارزیابی کنید ضعف‌هایتان را ببینید و حل کنید.

۷-انتظارات و چشم‌داشت‌هایی که از همسرتان دارید را بررسی کنید و اگر واقع‌بینانه و منطقیست آن‌ها را بیان کنید. داشتن چشم‌داشت غیرمنطقی و نادرست سبب از بین رفتن عشق میان شما با همسرتان می‌شود.

۸-هنگامی‌که بسیار اندوه‌گین یا خشم‌گینید تصمیم نگیرید و تلاش کنید در این دوران بیش‌تر دنبال هم‌دلی باشید تا صحبت و بحث. در این دوران گفت‌وگوی بی‌جا می‌تواند مشکلات زیادی به همراه داشته باشد.

۹-هر روز برنامه داشته باشید یک برنامه کوتاه‌مدت و یک برنامه بلند مدت. با همسرتان درباره برنامه‌های زندگی مشترکتان گفت‌وگو کنید و برای به دست‌آوردن و دست‌یابی به آن‌ها رویاپردازی و درعین‌حال تلاش کنید.

۱۰-در زندگی تلاش کنید شاد و مسئولیت‌پذیر باشید.


بیشتر بخوانید:  این کارها شما را نزد دیگران‌ بی‌ارزش می‌کند


۱۱-عشق را در سراسر زندگی خود به جریان بیندازید. هر کاری را از کوچک‌ترین و روزمره‌ترین تا بزرگ‌ترین را می‌توان با انرژی عشق پیش برد.

۱۲-گاه با همسرتان تلویزیون ببینید. اگر هر دو به یک موضوع علاقه‌مندید عالیست یک فیلم انتخاب کنید و با هم ببینید و سپس درمورد آن با هم بحث کنید. اگر به دو موضوع متفاوت علاقه دارید می‌توانید این تفاوت را به فرصت تبدیل کنید و از آن‌چه همسرتان دوست دارد هم استقبال کنید شاید شما هم از آن برنامه خوشتان آمد.

۱۳-فراموش نکنید همسران باید در هر شرایطی اولویت یک‌دیگر باشند و در هر وضعیتی از هم حمایت کنند.

۱۴- این جمله که خانواده همسر درست مانند خانواده خودم است نادرست است، اما شما می‌توانید برای داشتن رابطه درست و همراه با احترام و دوستی تلاش کنید.

۱۵-در زندگی در مورد هر چیزی با همسرتان گفت‌وگو کنید یک‌دیگر را در جریان کار‌ها و برنامه‌های خود و زندگی مشترکان قرار دهید. شاید موضوعی که از دید شما کوچک است و هیچ اهمیتی ندارد برای دیگری بسیار مهم باشد. با هم در مورد مسائل مختلف مشورت کنید و با دیدگاه‌های هم آشنا شوید.

رابطه ازدواج

۱۶-در زندگی مدام به هم عشق بورزید و این عشق را نشان دهید. آن را بیان کنید و اجازه دهید علاقه و عشق در رفتار و کردار و زبانتان مدام جاری و ساری باشد.

۱۷-اجازه ندهید زندگی و همسرتان برایتان عادی شود. گه‌گاه روز آشنایی و اوایل زندگی مشترکان را به یاد بیاورید، با هم فیلم عروسی یا هر چیزی که با هم خاطره دارید را ببینید و رابطه‌تان را گرم و زنده نگه دارید.

۱۸-فهرستی از کار‌های دو نفره و لذت‌بخش تهیه کنید و با هم در مورد آن گفت‌وگو کنید برنامه داشته باشید و آن‌ها را انجام دهید. یک روز در هفته را که برنامه و وقت هردویتان آزاد است به هم و برنامه‌ای مشترک اختصاص دهید. برای نمونه می‌توانید آخر هفته‌ها با هم به سفر کوتاه یا طبعیت‌گردی بروید.

۱۹-همه می‌دانند که زنان دوست دارند با همسرشان گفت‌وگو کنند و حرف بزنند بنابراین برای همسرتان و شنیدن سخنانش وقت بگذارید و این کار رابا تمام وجود انجام دهید.

۲۰- تلاش کنید همواره به همسرتان کمک کنید، تنهایش نگذارید. اجازه دهید او عشق را از رفتار و ظاهرتان ببیند این‌گونه احساس امنیت در او به‌وجود می‌آید و شاد و راضی خواهد بود.

۲۱-همواره در هر رابطه‌ای به‌ویژه رابطه زناشویی تلاش کنید مهارت گوش‌دادن و ارج و احترام گذاشتن به یک‌دیگر و باور‌ها و عقاید هم را بیاموزید.

۲۲- گه‌گاه برای هم هدیه بخرید و این‌گونه نشان دهید برای هم اهمیت دارید و به فکر هم هستید.

۲۳- شما باید احساس کنید که با همسرتان کامل می‌شوید درواقع باید این حس را همیشه داشته باشید که دو بخش از وجود هم هستید. اگر این‌گونه باشید بنابراین بدون حضور هم تصمیم نمی‌گیرید. با هم همکاری کنید و تصمیم بگیرید؛ در مورد همه چیز، چه کوچک و چه بزرگ.

۲۴-داشتن اختلاف سلیقه و باور کاملا طبیعیست. به محض به‌وجودآمدن مشکل به‌سرعت با همسرتان گفت‌وگو کنید و درصدد حل آن برآیید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
0
فشارازپایین چانه زنی ازبالا بهترین روش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان