تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۱
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

چشم‌بندی بیمه مرکزی و سازمان بورس/ «ثبت شرکت‌ها» مجمع بیمه ملت را ابطال کرد!

بر اساس مستندی که به دست رویداد۲۴ رسیده، «ثبت شرکت‌ها» به دلیل آنچه عدم رعایت تشریفات قانونی توصیف کرده، مجمع بیمه ملت را ابطال کرده است. در این گزارش جزییات این موضوع بررسی شده است.

شرکت بیمه ملت

رویداد۲۴ استاندارد دوگانه بیمه مرکزی در قبال برگزاری مجمع شرکت بیمه ملت با مجامع شرکت‌های دیگر و نیز تعلل سازمان بورس در رسیدگی به ابهامات برگزاری مجمع این شرکت، نه تنها به نفع هیات مدیره جدید بیمه ملت تمام نشد، بلکه پای یک مهمان ناخوانده به وسط بازی کشیده شد تا به استناد دست‌کم یک ایراد قانونی، مجمع این شرکت به مرز ابطال برسد.

ماجرا از این قرار است که مجمع شرکت بیمه ملت با وجود ایراد‌های قانونی و حواشی زیاد برگزار و هیات مدیره جدید انتخاب شد، اما آنچه در این میان بیش از همه نمود داشت، همراهی بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر با برگزاری مجمع این شرکت، آنهم بدون رعایت تشریفات قانونی بود.

در یک نمونه کاملا مشابه، مجمع شرکت بیمه سینا به دلیل سهامدار نبودن یکی از منتخبان با دستور بیمه مرکزی به تنفس خورد و با ۱۰ روز تاخیر برای رعایت تشریفات قانونی برگزار شد، اما مجمع شرکت بیمه ملت با وجود همان جنس از ایرادات، در موعد مقرر برگزار شد و اشکال قانونی را همراه خود یدک کشید.

در اقدامی دیگر سازمان بورس نیز چشم خود را بر این اتفاق بست. با وجود این که بیمه مرکزی به اشکال موجود در فرایند برگزاری بیمه ملت آگاه بوده و آن را به اطلاع سازمان بورس نیز رسانده بود، اما تعلل این سازمان در رسیدگی به موضوع، جای تعجب دارد.

اکنون، اما با وجود گذشت مدت قابل توجهی از مجمع شرکت بیمه ملت و نیز چشم‌پوشی بیمه مرکزی و سازمان بورس بر ابهامات موجود، بروز یک اشکال قانونی جدید در فرایند برگزاری مجمع، آن را به مرز ابطال رسانده است.

بر اساس مستندی که به دست رویداد۲۴ رسیده است، «ثبت شرکت‌ها» ایرادات قانونی تازه‌ای به فرایند برگزاری مجمع این شرکت وارد و عملا صورتجلسه مصوب در مجمع اخیر را بلاوجه اعلام کرده است. در این نامه به «ایرادات قانونی» وارده به صورتجلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ شرکت بیمه ملت اشاره و تاکید شده که به دلیل این ایرادات، صورتجلسه قابل ثبت نیست!

بر این اساس مشخص شده است «تشریفات قانونی» در فرایند برگزاری مجمع شرکت بیمه ملت رعایت نشده و با توجه به اینکه این شرکت دو روزنامه رسمی داشته است، باید آگهی دعوت به مجمع در هر دو روزنامه درج شود.

این سازمان تاکید کرده که صورتجلسه به همراه ضمائم آن به آدرس شرکت بیمه ملت عودت داده می‌شود و در نتیجه ادامه مسیر، منوط به تنظیم صورتجلسه به تاریخ جدید و سپس پذیرش و ارسال مجدد آن است. به بیان دیگر، هیات مدیره جدید شرکت بیمه ملت که توانسته بودند در سایه کوتاهی یا غفلت خودخواسته دو نهاد ناظر بیمه مرکزی و سازمان بورس، جلسه مجمع را تشکیل داده و مدیرعامل نیز انتخاب کنند، اکنون باید با طی کردن دوباره فرایند برگزاری مجمع، به فکر انتخاب مجدد مدیران ارشد خود این شرکت باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان