تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۲ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶۵ نظر
مقام معاونت پارلمانی ریاست جمهوری:

حوادث اخیر از قبل طراحی و مهندسی شده/ پدر مهسا امینی اگر جوانمرد بود می‌گفت دختر من بیماری زمینه‌ای داشت

قاسم جعفری: پدر مهسا امینی هم در ادامه با کنار گذاشتن اخلاق دینداری گفت دختر من جز بیماری سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکرده است که اگر جوانمرد بود می‌گفت دختر من بیماری زمینه‌ای داشت و قضیه می‌توانست بسیار متفاوت باشد.

مهسا امینی

رویداد۲۴ قاسم جعفری معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با بیان اینکه حوادث اخیر فرصت خوبی برای شناخت دوست و دشمن است گفت: دشمنان از قبل برنامه‌ای برای به آشوب کشاندن کشور طراحی و مهندسی کرده و منتظر عملیات بودند اما فوت مهسا امینی عملیات آشوب دشمن را به جلو انداخت.

شرح گفت‌وگوی فارس با قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری را در ادامه می‌خوانید:

به عقیده شما علت شکل‌گیری حوادث اخیر چیست؟

جعفری: حدود سه ماه است فتنه اخیر دشمن در فاز عملیاتی آغاز شده که اگر بخواهیم یک نگاه جامع داشته باشیم شاید بتواند کارساز باشد. یک نگاه تحلیل موادی است که ما با آن روبرو می‌شویم و عناصری که در میدان با آن ها مواجه می‌شویم؛ این نگاه باید پرسید آنچه که اتفاق افتاد، چیست؟ به تعبیر آن‌ها انقلاب است، شورش است، اعتراض است یا نهضت؟ با یک بررسی ساده می‌بینیم که هر چه عناوین ارزشمند و قابل اعتنا است، در چنین حرکاتی مفقود است ولی هرچه عناصر ناذل بخش و کاهنده از ارزش است، در چنین حرکاتی موج می‌زند.

* استفاده ضد انقلاب از واژه انقلاب یک سرقت رسانه‌ای است

به عنوان مثال اگر از انقلاب حرف بزنیم، انقلاب یک تعریف روشن دارد و آن اعتراض به وضع موجود برای رسیدن به یک وضع مطلوب است که حتی امکان دارد این اعتراض بعداً به خشونت برسد. افرادی که به خیابان ها آمدند گرچه در ظاهر اعتراض به وضع موجود بود اما تقریباً 99 درصد از آن ها نمی‌دانستند اصلا به دنبال چه هستند و وضع مطلوب‌شان چیست. این نشان از تحیر و سردرگمی آن هاست. اگر ضد انقلاب و رسانه های آن ها از واژه مقدسی به نام انقلاب استفاده می کنند، این کاملاً یک سرقت آشکار رسانه‌ای است. نهضت هم یک حرکت جامع فرهنگی، سیاسی، آگاهی سازی و علمی دراز مدت است که در حوادث اخیر چنین آثاری مشاهده نمی شود.

حوادث اخیر اعتراض هم نیست؛ اعتراض یعنی نقد وضع موجود در سطوح مختلف بر مدار قوانین جاری؛ پس می‌ماند آشوب و اغتشاشی که شکل گرفته است. اغتشاش هم ناشی از این است که یک عده در پشت صحنه منافع‌شان اقتضا می‌کند که با استفاده از عناصر مختلف تهییج کننده مردم و ایجاد گسل‌های مختلف اجتماعی به منافع خودشان برسند. در اجتماع ما مردم روی یک سری مسائلی حساسیت بیشتری دارند، یکی بحث نوامیس است. وقتی از زن حرف می زنند یک گسل مهم شکل می گیرد. موضوع دیگر مباحث قومیتی است که در کشور ما از مسائل مهم و حساس به شما می رود و یکی دیگر از موضوعات مهم بحث مذاهب و یکی هم موضوع جوانان است. دشمن از همه این عناصر استفاده کرد. مثلاً در زاهدان بحث زنان را مطرح نمی‌کنند و در آنجا بیشتر در موضوع قومیتی و حادثه سازی استفاده می کنند.

* دشمن با استفاده از ظرفیت رسانه‌های خود به حوادث اخیر ضریب فوق العاده‌ای داد

نتیجه ایجاد این گسل ها این شد که یک عده قلیلی به خیابان ها آمدند. آیا واقعاً به لحاظ کمیت این‌هایی که به خیابان ها آمدند، نشانگر یک اعتراض عمومی بود؟ هر نوع آماری را که نگاه کنید اغتشاش‌گران در جمعیت 85 میلیونی خیلی ناچیز هستند اما دشمن با استفاده از ظرفیت رسانه‌های خود به حوادث اخیر ضریب فوق العاده‌ای داد و خواستند فضا را ملتهب نشان دهند اما این موضوع امروز برای همه واضح است که دشمنان با بنگاه های دروغ پراکن خود درصدد ناامن نشان دادن کشور هستند. ما با یک جریان اغتشاشگری روبرو بودیم که عمده این‌ها نیروهای میدانی هستند که اصلا نمی‌دانند به دنبال چه هستند. دشمنان لیدرهایی را با پول استخدام کردند و از اوباش و اراذل هم استفاده کردند و خیلی از این‌ها به این مقوله وارد شدند و کار را سخت کردند.

فارس: آیا این حوادث بدون پشتوانه و برنامه‌ریزی بود؟

جعفری: خیر؛ این حوادث برنامه ریزی شده بود؛ جریان فوت مرحومه مهسا امینی فقط یک نقطه‌ای برای شروع فاز عملیاتی بود. دشمنان به دنبال یک نقطه شروع و زمانی می‌گشتند اما احساس کردند فوت مهسا امینی همه گسل‌های فعال را دارد و می‌توانند گسل‌های مختلف مانند حوزه‌های آزادی زنان، قومیتی، مذهبی و جوان و ... را ایجاد کنند. پدر مهسا امینی هم در ادامه با کنار گذاشتن اخلاق دینداری گفت دختر من جز بیماری سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکرده است که اگر جوانمرد بود می‌گفت دختر من بیماری زمینه‌ای داشت و قضیه می‌توانست بسیار متفاوت باشد.

بیشتربخوانید:  اعتراضات ۱۴۰۱ ربطی به خارجی‌ها ندارد/ محدودیت‌ها به بی‌اعتمادی بین مردم و حکومت دامن زده است

* اظهارنظرهای برخی سلبریتی‌ها در ریخته شدن خون مردم در اغتشاشات بسیار موثر بود

برنامه از قبل طراحی شده بود و منتظر عملیات بودند اما موضوع خانم امینی عملیات را به جلو انداخت. برخی از سلبریتی‌ها وارد میدان شدند و بیانیه‌ها و اظهارنظرهای برخی از آن‌ها در تحریک جوانان و اقدام آن‌ها در تخریب‌ها، آشوب‌ها، خسارت به اموال عمومی و شخصی و ریخته شدن خون مردم بسیار موثر بود. لذا باید دادخواست علیه آن ها تنظیم شود و باید پاسخگو باشند و خسارات را جبران کنند.

نشانه های واضحی وجود دارد که این حوادث از قبل طراحی و مهندسی شده است. در مورد فوتبالیستی که توئیت ها و استوری های زیادی هم منتشر می‌کرد، مشخص شد که تنها چیزی که در ایران دارد، یک موتور سیکلت وسپا است و مابقی اموال خود را از پیش فروخته است. همه این‌ها نشان می دهد که از قبل برنامه ریزی شده است. این عناصر نقشه را جوری اجرا کردند که حتی این نظریه شکل گرفت که آمدن مهسا امینی از کردستان هم برنامه ریزی شده بوده است.

زمانی در کشور ما منافقین در پایتخت و آن هم به صورت مسلح راهپیمایی و ابراز قدرت می‌کردند و ما از این روزها وحشتناک‌تر هم دیدیم، یعنی چیزی نیست که با حوادث اخیر قرار است اتفاق خاصی بیافتد. با وجود انقلاب اسلامی، تمام هزینه‌های اردوگاه شیاطین از آمریکا و اروپا پرداخت می‌شود و همه‌شان می‌گویند سر منشاء همه این گرفتاری‌های ما انقلاب اسلامی است. آمریکا پس از آن که متوجه قدرت ایران توسعه و افزایش یافته تا جایی که کشورهای آمریکای جنوبی مثل ونزوئلا با ایران تجارت می‌کنند، مجبور شدند با انقلاب اسلامی مقابله کنند.

اگر به حوادث اخیر نگاه عرفانی و دینی داشته باشیم، حوادث تلخ و سرد امروز، نهایتاً خیلی شیرین است. نسل انقلاب از این دست حوادث بسیار دیده‌اند و دوست شناسی و دشمن شناسی‌شان خیلی قوی شد اما نسل جدید نمی‌دانند منافقین چه کسانی هستند. جوانان فکر می کنند منافقین یک گروه مبارزی بودند که فقط با جمهوری اسلامی مخالف بودند این نسل با توجه به اقدامات رسانه‌ای دشمن، جنایات منافقین را نمی‌دانند. منافقین فکر می کنند حافظه ملت ایران انقدر ضعیف شده است.

رسانه‌ها وظیفه دارند ماهیت منافقین را برای نسل جدید بازگو کنند. چطور شد منافقین تا دهه 80 در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا بودند اما الان به عنوان رئیس‌جمهور ایران معرفی شدند؟ این ها نمی‌فهمند که ملت ایران چه کینه‌ای از انگلیسی‌ها دارند و الان آمریکایی ها دچار همان اشتباه فاحش شدند و حتی در دشمنی‌شان هم آنقدر دچار هیستریک شدند که نمی‌دانند چه می‌کنند. ملت ایران نشان داد که به لحاظ حس عزت و استقلال هرگز با کسی شوخی ندارد. به نظر می‌رسد حوادث اخیر فرصت خوبی برای شناخت دوست و دشمن است.

دشمنان وارد قمار سرنوشت شدند و این قمار هست؛ نیست‌شان را رقم میزند و فکر نمی‌کردند به این مخمصه بیافتند و معتقدند اگر الان نتوانند کار نظام جمهوری اسلامی را یکسره کنند، برای همیشه خاک بر سرشده‌اند. دشمنان تقریباً همه سرمایه‌های خود را سوزانده‌اند؛ مثلا هنرمندی که 40 سال منافقانه در کشور رفتار می‌کرد این را برای روز مبادا ذخیره کرده بودند در حوادث اخیر رسوا شدند. دشمنان از هنرمندان و ورزشکارانی که جزو سرمایه‌هایشان به حساب می آمد، استفاده کردند و امروز دچار تشویش ذهنی شده‌اند. اشتباه فاحشی ذشمنان این است که باورشان شده این نظام مردمیت خود را از دست داده است، در حالی که اصلا اینطور نیست.

یک زمانی اوباما در سال 96 فکر می‌کرد با یک فرمول ساده رژیم را چنج خواه کرد. بر همین اساس گفت اگر ما صادارت بنزین به ایران را قطع کنیم، می‌توانیم رژیم ایران را ساقط کنیم، اما دیدند که ایران در مدت کمی بنزین مورد استفاده خود را تأمین کرد تا حدی که توانست صادرات هم داشته باشد. ما ریزش‌هایی داریم اما اینکه دینداری در کشور کم شده است، خیر. اگر چهارتا مسئله مثل کشف حجاب عده خیلی قلیلی نشانه کم شدن دینداری است، مسئله اربعین را چگونه تحلیل می‌کنند و مناسک مذهبی را چه معنا می‌کنند؟ بله باید قبول کرد که در جنگ شناختی، ممکن است تلقی دینداری یک مقداری متفاوت شده باشد.

مشت اغتشاشگران و آمران آنها در حوادث اخیر زمانی باز شد که خشونت وحشتناکی از خود نشان دادند و برخی از نیروهای انتظامی و بسیجی را به بدترین شکل ممکن به شهادت رساندند. حال این سوال مطرح می شود این است که این ها دم از حقوق بشر و حقوق زن می زنند در حالی که خودشان به فجیع ترین شکل ممکن اقدام به کشتن می‌کنند. در سوریه هم اگر خشونت های داعش نبود، معارضین سوریه را گرفته بودند، آنچه که باعث شد مردم به سمت بشار اسد برگردند، خشونت داعش بود. در حوزه اقتصاد، ما کاستی ها و ضعف هایی داریم و مسئولین باید جدی‌تر کار کنند و مردم هم با هوشیاری برخورد کنند. باورمان بر این است که علت وجود انقلاب و بقای آن مردم هستند.

فارس: نقش رسانه‌ها در جنگ شناختی و ترکیبی چیست؟

جعفری: در جنگ روایت ها عرصه رسانه بسیار مهم است. ما در این جریان های اخیر به جنگ روایت ها باختیم. ما سه گل خوردیم اول اینکه ما فوت مهسا امینی را پس از سه روز مطرح کردیم در حالی که روایت اول را دشمنان روایت کردند. دومین نکته این بود که با توجه به اینکه اسناد پزشکی مهسا امینی را در اختیار داشتیم، اجازه دادیم پدر او روایت دروغ مطرح کند و بگوید دخترم بیماری نداشت و سومین مسئله این بود که گزارش پزشکی قانونی پس از تکمیل با تاخیر سه روزه منتشر شد.

* باید با ارائه روایت اول مانع سوءاستفاده دشمنان شویم

باید در موضوعات مختلف سعی کنیم تا روایت اول را خودمان بازگو کنیم و اجازه ندهیم ضدانقلاب و دشمنان از فضای موجود بهره برداری سیاسی کنند و با روایت دروغ فضای کشور را ملتهب کنند. در یکی از دانشگاه ها یکی از دانشجویان از من سوال کرد که چرا در چند ماه گذشته خیلی از شخصیت ها مواضع خودشان را مطرح نکردند؟ باید کسانی که اعلام موضع نکردند، هر چه سریع‌تر مواضع خود را روشن کنند.

گاهی یک جرمی اتفاق می افتد، یک نگاه حقوقی داریم و یک نگاه جرم شناسی. نگاه حقوقی این است آنچه که اتفاق افتاده عناصر قانونی وجود دارد و قانون مجازاتی را برای آن مشخص کرده است و اصطلاحا به آن قانونی بودن جرم و مجازات می‌گویند و مجرم باید مجازات شود. اما جرم شناسی نگاه وسیع تری دارد و می گوید علت وقوع این جرم چیست و چرا این آمدم مجرم شده است. ما گاهی حوادث را سطحی می‌بینیم و می‌گوییم فردی به خیابان آمده است و تخریب اموال عمومی و شخصی مرتکب شده و قانون از آن طرف مجازات آن را مشخص کرده است. اما یک نگاه عمیق تری باید کنیم و حکمرانان باید در این رابطه توجه بیشتری کنند و باید دید که این حوادث ناشی از چیست و زمینه‌های آن چیست. نباید همه چیز را به خارج نسبت دهیم. مطمئن هستیم که خارجی ها و ضدانقلاب سوار بر برخی ضعف های داخلی شده‌اند و از آب گل آلود ماهی گیری می‌کنند.

*در قضایای اخیر برخی از صاحبان علم هم شدیداً مقصر هستند

ضد انقلاب و اپوزیسیون سعی کردند در حوادث اخیر آنگونه که می‌خواهند روایت کنند و برای رسیدن به اهداف خود روایت هرگونه خلاف واقع را برای خود جایز دانستند. قرآن می‌فرماید آن هایی که تلاش دنیایی‌شان همه بیهوده است اما فکر می‌کنند که کار خوب انجام می دهند، این ها مفسد هستند اما فکر می کنند مصلح هستند در صورتی که این ها در اوج افساد هستند. قرآن تعبیر دیگری هم دارد که برای رسانه‌های خارجی فارسی زبان بیشتر صدق می‌کند و آن این است که حق را با باطل می پوشانند در حالی که حق را کتمان می‌کنند و این را می دانند. مخاطبان باید دقت کنند زیرا دشمنان می خواهند چیزی را نشان دهند که وجود ندارد و چیزی را انکار کنند که وجود دارد. در قضایای اخیر برخی از صاحبان علم هم شدیداً مقصر هستند.

فارس: نظر شما درباره برخی اظهارنظرها در باره حکم اعدام محسن شکاری چیست؟

جعفری: برخی از اساتید در دانشگاه ها در رشته حقوق می آیند و می گویند محسن شکاری مصداق بارز ماده 279 قانون مجازات اسلامی یعنی محاربه نیست. دلیل‌شان هم این است که درست است که قمه در دستش بوده اما قمه در قلاف بوده است. همین ها متن ظاهر قرآن را هم تفسیر به رای می‌کنند؛ در واقع برخی از این ها آیات قرآن را هم تقطیع می‌کنند.

نوعی از دروغ این است که مقصود گوینده طور دیگری جلوه داد. نوع دیگری از دروغ این است که حقایق تحریف شود. باید برای مخاطبان متدین و جوانان که می فهمند دروغ چه قبهی دارد، تبیین کنیم. دشمنان دروغ ترکیبی می‌گویند و طوری دروغ می گویند که راست‌نما است. طبق روایات کسی که به کار یک گروهی راضی باشد، به مثابه انجام آن کار است. اگر کسی مطلبی را بدون آن که صحت آن را بداند برای کسی ارسال کند مصداق اشاعه فحشا و دروغ است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
8
49
تو اگر جوانمردی پیگیر قاتل نیکا و کیان و حدیث و فرشاد و بقیه بچه هایی باش که رفیقات کشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
مقصر تمام این کشته ها پدر مهسا امینی بود تومور مغزی کم بیماریی نیست که کتمان میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
اقای معاون فرض بگیرید حجاب خانم مهسا امینی ایراد داشته و بازداشت شده و مهسا امینی بخاطر استرس بازداشت و بیماری زمینه ای فوت کرده به استناد بند پ و تبصره 1 ماده 290 قانون مجازات اسلامی قتل غیر عمد محسوب میشه ولی به استناد فیلم منتشر شده! حجاب مهسا امینی ایراد نداشته و رفتار مامور داخل سالن هم متکبرانه بوده و همین موارد می تواند استرس شدید برای فرد سالم ایجاد کند و باعث مرگ شود / حضرت علی ع در باره ماجرای بیرون اوردن خلخال از پای زن یهودی فرمود: اگر از اين پس، مسلماني از غم چنين حادثه اي بميرد، جاي ملامت نيست، بلكه به نظر من سزاوار است.
Z
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
والله کیان که تمام تصاویرش نشون داد کع تروریستی بوده تو نمیخای قبول کنی مشکل عقل خودته درمورد نیکا هم که...پس کمتر مضخرف بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
این ضد خیلی ضد انسانه خدا ذلیلش کنه
Mig mig
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
شما اگر جوانمردی استعفا بده برو خونت
ژینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
کاربر z مضخرفو که تو و امثال تو میگن بدبخت چشاتو باز کن صدا سیمارو ول کن میبینی دنیا چخبر چقد میگیری میایی این حرفا رو مینویسی ؟ چقد میدن که خودتو بزنی به خواب و شرفتو بفروشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
آقای ۱۵:۳۳
پس چرا کسایی که باهاش بازداشت بودن یه چیز دیگه گفتن ، بعدشم من میخوام بدونم اینا که انقدر سند مدرک دارن بیات فیلم داخل ون گشت ارشاد هم نشون بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
۱۵:۴۴
مادرش که تو ماشین بوده و همه چیزو دیده چرا گفته هاش با شما فرق داره
بعد چرا تروریستایی که زدنش باید ببرنش بیمارستان ، ترو خدا کم چرت بگید
راجب نیکا هم که گندش دراومد اعتراف اجباری بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
واقعااگه خوداین مسیولین به جای مردم بودندایابااین همه دروغ واراجیف مسخره که گفتن باورمیکردن
ناشناس
| Iraq |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خودش افتاده پیگیر چی باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
5
28
اقای بیخودی الملک نامرد و ناجوانمرد تویی و رییس بیسوادت که یکساله انچنان کردین که مردم از دین فرسنگها فاصله گرفتن انچنان کردین که جوونای زیادی پرپر شدن و سینه قبرستون سردن درحالی که الان باید جوانی میکردن ...
علی مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
4
24
شگفتااا که رسانه معظم فارس در قحط الرجال کنونی با جعفری مصاحبه می نماید .

این بنده خدا همین که از پاستو ر بره بهارستان و راه رو گم نکنه باید شکر کرد ، دیگه درگیر این مسائل پیچیدش نکنید .
یهو میبینید بولتن میشه ها
پاسخ ها
محسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
خبرگزاری فارس برو … بزن
فروزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
5
34
اصلا بگویید آن طفلک مهسا برنامه ریزی شده فوت کرد خانواده اش میدانستند موعد مرگ دخترشان فرارسیده بعد کاری کردند تا گشت ارشادِ مظلوم اورا بگیرد ببرد بعد مهسا همانجا توطئه اش را عملی کرد وفوت کرد تا حکومتِ عدل علی را گرفتار آشوب وبلوا کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
چقدر نفهمی تو مهسا امینی ۵ سالگیش تومور مغزی داشت و تو بیمارستان میلاد تهران عمل کرده بود مرگش اجل معلق بود این تبرئه گشت ترشاد نیست ولی حداقل مشخص بود تو فیلم دختری که اونطور تند راه میرفت کتک نخورد عقده ای بفهم چند نفر دیگه باید بخاطر یه مریض تجزیه طلب کشته بشن ؟ راستی اون فیلمهایی که به اسم مهسا امینی از اینکه سر قبر حسن زیرک از سران کومله رفته بود و پانکردا منتشر میکردن چی بود ؟ نفهم بفهم
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
احسنت ، حکومت عدل علی را خوب اومدی .. خخخخ
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اولا نفهم خودت هستی بفهم دوما چقدر شرور هستی نفهم سوما همه چیزو خودتون بریدید ودوختید واین ماجرا ادامه دارد بفهم چهارم سند ما حرفهای خانواده اش است نفهم پنجم درباره دیگر کشته ها چه نظری داری ?نفهم که همه را خودتون با مرگهای سلیقه ای فرستادید زیر خاک ای نفهم درضمن مهسا اولی نبوده آخری هم نخواهد بود ای نفهم شرور... جواب من را به این آدم بی ادب منتشر کنید رویدادلطفا
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
نفهم تویی کمتر جیره بگیر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
فروزان اولا نفهم تویی حرفهای خانواده اش دروغ بود چدرش مثل تو پدرسوخته بود و دروغ گفت در مورد سلامتی دختر مریضش ثانیا اینکه دوما غلطه و ثانیا درسته نه دوما و سوما این از بیسوادیته نفهم که تو مدرسه عین آدم درس نخوندی ثالثا طرفدار حکومت نیستم فکر کردی همه مثل خودت مفتخور بیسوادن که وصل جایی باشن نفهم من نه به اینوریها وصلم نه مثل تو و امثالت جیره خور اونوریهام در مورد مابقی کشته ها هم نفهم موافق کشته شدنشونم نفهم بفهم بحث الان سر مهسا امینی بود که اینجوری نوشتم جواب من و به این زنیکه بددهن که مثل حیوانات فقط میپره به آدم منتشر کنید
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
به 1531چقدر بی جهت عصبی شدم !!!از جواب تو مردک وحشی که با ادبیات سخیف خودت هم باهات حرف زدم وهرچی لایق خودت بود نثار من کردی البته درس خوبی برایم شد که با فرومایگان ودهان دریدگانی مثلِ تو حرف نزنم شماها بی ابرو هستید وخودتان هم باعث بی آبرویی خود میشوید ....خدای بزرگم از تو ممنونم ...لطفا رویداد پیام من به این مردک را منتشر فرمایید
مقام قناعت
|
Canada
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
15
24
درود بر مقام معاونت پارلمانی ریاست جمهوری اسلامی ایران . این مقام جوانمرد کاملا درست گفته . این مقام موضوع را از نظر شناختی و جنگ ترکیبی هیربدی زیگزاگی چنان جوانمردانه تحلیل و تبیین فرموده اند که بر همگان معلوم شد ماجرا از قبل برنامه ریزی شده بوده و داعش از همان بیست سال پیش که دختری بنام مهسا امینی در سقز به دنیا آمده در حال برنامه ریزی بوده که وقتی این دختر بیست ساله شد او را ببرد تهران و بعد او را ببرد داخل ون گشت ارشاد و بعد به کمک نیروهای خدوم او را ببرد داخل ساختمان وزرا و همانجا او را با بیماری زمینه ای بکشد و بیندازد گردن نظام . بعد هم به کمک علی کریمی و ترانه علیدوستی و چند ورزشکار و هنرمند داعشی دیگر که از چهل سال قبل منافق بودند و منافقانه زندگی می کرده اند و همه اموالشان را از قبل فروخته و منتظر چنین روزی بودند ، انقلاب را سرقت کنند . که الحمدالله داعش موفق نشد انقلاب را سرقت کند و انقلاب هنوز سر جای خودش در میدان انقلاب باقی مانده است . با تشکر از فارس و مقام معاونت پارلمانی ریاست جمهوری بابت این مصاحبه و تحلیل جوانمردانه .
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
خدا نکشتت با این گوشه کنایه زدنت خخخخ
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
4
26
شهریاران بود و خاک مهربانان این دیار/مهربانی کی سرآمد شهریاران را چه شد...حافظ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
6
36
دروغ از قد وبالا وهیکلت می بارد صدها وبلکه هزاران دروغ رسواشده در کارنامه شما ورسانه های شماست ببین کی از دروع حرف میزنه !
اقای خودشیرین مهسا امینی حتی اگر در نیروی انتظامی به خاطر ترس هم مرده باز شما مسولید واین در مبانی فقهی اسلامی هم مستند دارد از لحاظ حقوقی هم درست است !
بقیه کشته ها چی اونها چه بیماری داشتند ! نافهم فریبکار !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
5
41
چقدر پررو و وقاحت . دختر بیگناه را کشتید بعد پدرش برای حفظ حکومت و قدرت شما ناجوانمردان بیاید بگوید دخترم بیمار زمینه ای بوده.
چقدر شما وقیحید . اونوقت این میشد جوانمردی. شرم بر شما باد.

رویداد ۲۴ اگر نظرم منعکس نشد قید این سایت را میزنم.
باشرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
4
31
تو اصلن یه ذره شرف در وجود داری که حرف از جوانمردی میزنی . اگه پدر مهسا دروغ هم میگفت باز دروغ شما اشکار میشد
باید بر دهن چاپلوس خاک پاشید..
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
3
27
اون کرونابود که بیماری زمینه ای میتونست بیمار روبکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
گشت ارشاد نوع جهش یافته کروناست دیگه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
5
27
شما اینهمه ادم کشتین حتی یدونه گردن نگرفتین جوانمرد لوتی با مرام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
سایبری عرررزشی بیا اینو جواب بده ببینیم جنمشو داری یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
4
34
الان دیگه هر نفهم.... میدونه خواسته مردم چیهه تا کی می خواین خودتونو به کوچه چپ بزنیدد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
6
28
اگر هم بیماری زمینه ای داشته، ولی بدست گشت ارشاد ضربه مغزی شد، اگر جوانمردی راستگو باش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اول باید آب باشد بعد تو مایو بپوش شما رفتید تو بیابان بدون آب مایو پوشیدید شنا کنید
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
چی میگی تو0058....خنده م میگیره از نفهمی شماها همین تلویزیونتون روز شهادت کیان پرچم مشکی زدند گوشه تلویزیون نوشتند ایذه تسلیت ولی وقتی مادر کیان همه حیله هاشونو برملا کرد فوری برش داشتن وشمشیر از روبستند برای مادرش وبه مادر تهمت زدند که خودش دانسته پسرش را به قتلگاه برده مهسا هم همینطور چقدر نفهم وبیشرفید شماها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
4
30
ا‌ف به شرف نداشته ات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
معنی شرافت را شارژ کن
به پدری که با دخترش کاسبی می کند شما چی می گید؟
به دختره بزهکار شما چی می گید؟۰
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
چقدر بی شرم وبی حیایی تو 0055 از پشت کدوم کوه اومدی ?!!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
شارژ توی حلقت.
قاضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
4
33
اصلا مهسا هزارجور بیماری داشت اگر بازداشت نمیشد اونم بی‌جهت الان زنده بود میفهمی الان زنده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
شما غیب گوید منافقین به بعضی می گفتند اگر فلان کس جنگ نرفته بود الان زنده بود آیه نازل شد پیامبر به منافقین بگو اگر شما خبر دارید مرگ خودتان چه زمانی است؟
اما اگر دزد بزهکار گرفته نشود مردمی که خانواده دارند آرامش ندارند ملت ببینید معترضین جمهوری اسلامی ایران چقدر شعور دارند ؟ همین قضاوت خوبی نیست به دروغ‌های مطرح شده از این جماعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
به 0052 شما که بسیار شعور دارید اصلا از خیر مهسا بگذرید وبرای ما دلیل بیاورید 1دلیل هم کافیست که اولا این مظلومان چطور بادستان خالی نوجوان وجوان به خاکو خون کشیدند وچطور کشتن یک نفر از معترضان را گردن نگرفتن ودوما خداوند وپیامبر وامامان برحق!درباره ی دروغ ریا فریب وقران برسر نیزه کردن ودین را بازیچه جنایت قرار دادن چه نظری دارند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
4
33
سرکوب از جانب شما هم از قبل طراحی و اماده شده بودید قبلا هم سابقه داشتید در واقع خارش زمینه ای دارین تا یکی لب به اعتراض میزنه جوابش سرکوب !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
البته من مالیاتی که می دهم توقع آمادگی خیلی خیلی بیشتر دارم چون می دانم کشورم مهم‌ترین کشور منطقه است و همچنیین چندین نوع دشمن دارد دشمنانی که بوسیله هالیوود رسانه تولید می شوند دشمنانی که بوسیله حذف کردن ناموس غیرت شرافت مادر وطن ایجاد می شوند دشمنانی که از کشورم گاوه شیرده می خواهند بسازند
من در این سه ماه فقط من درخواستی که متوجه شدم اینکه بعضی ها دوست دارند بعضی اعضاء محارم خود را در اختیار عموم قرار دهند نظر من این است شما این کار زشت را از غرب کپی کردید پس مسلح شدن تمام افراد راهم کپی کنید سود کارخانه های اسلحه سازی.
رویداد همه اش یکطرفه به قاضی رفتند درست نیست مخالف نظرات افراد خیلی زحمت کشیدم مطلب تایپ کردم منتشر کن امید به خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
تنها چیزی که در این حکومت بی نقص است دستگاه و تجهیزات سرکوب است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
چی داریحرف میزنی کشورم کشورم کشورم!!!
سرزمین بسان ناموس و شرفه و امثالت با فروختنش به خداناباوران و وابسته کردنش به باد دادین پس کسی که ناموسشو در اختیار عموم قرار داده خودتونین دشمنی هم بزرگتر از ملت نمیشناسین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
6
33
دخترش رو کشتین طلبکارم هستین؟! چرا بیماری زمینه ای ده دوازده سال وایستاده عوارضش رو درست در زمانی که تحت اختیار ماموران گشت بوده اونم به شکل مرگ ناگهانی خودش رو نشون داده؟میگن وقتی خداوند بخاد کسی رو رسوا کنه توی یک موقعیتی قرار میده اش که راست هم بگه باخته دروغ هم بگه باخته حکایت شماست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اولا تو چکاره دختره بزهکار هستید؟
تخصص پزشکی شما چیست؟
خود دکترا می گفتند تحت درمان ‌دارو مصرف می کرده؟
پدر با دخترش کاسبی می کرده؟
حالا حرف حساب بگو تا ملت دور برت متوجه شوند بعید رویداد منتشر کند خدا کریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
نکشتن واقعا خودش مرد مرگش رسیده بود شاید بقول شما خدا میخواست رسواشون کنه ولی نکشتنش
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
ناشناس۰۰:۳۲ حرف نزنید خدمت بزرگی با لال شدن تون به این ملت میکنید
گیریم که بیماری زمینه ای داشته حاد هم بود چرا تا اینجای عمرش مشکلی براش نیومده با برخورد گشت ارشاد فوت شده؟؟؟
از رفتار خیابانی با معترضین و افتادن بیس نفر بجون یه نفر مشخصه که تو بازداشت و ادارات مسخره تون چه وضعیه خودتو به نفهمی نزدن لطف بزرگیه که بما میکنی
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خاک تو سر بی غیرتت که قتل دختر بیگناه برات عادیه. تف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
4
من به تجربه خودم زیاد دیدم که دار مکافاته. انشالله که از این بلاها سرت بیاد و امیدوارم جوانمردی خودتو نشان بدی.البته شماها که نه شرافت دارین نه انسانیت که جوانمردی داشته باشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اگر واقعا کشتنش سرش بیاد اما اگر نکشتنش تک تک کسانیکه تهمت کشتن زدن تو موقعیتی قرار بگیرن که بخاطر یه مرگ آنی تو مظان اتهام قرار بگیرن و متهم به قتل بشن درستش اینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
4
یه مشاور خوب هم کنارتون نیست که بگه آقا حرف نزنین سنگین تره میایید این مصاحبه های بی ربط رو میکنید علم مردم رو نسبت به جهلتون بیشتر میکنه علم بیشتر و بیشتر مردم یعنی عزم بیشتر یعنی تجدید قوای بیشتر برای تغییر …موضوع بعدی هم اینه الان موضع گرفتن علیه به اتفاقات رخ داده شده یک امتیاز مدیریتی … چی بگم خیلی سطح تفکر پایینه … نکنید ریا …
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
6
شما هم از سه سال پیش میدونستید که چه گندی زدید و شروع به یکدست کردن حکومت گرفتید و نیروهای سرکوب و آماده کردید چون میدونستید انقلابی در راه هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
دقیقا از ۴ سال قبل
طابری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
6
خیلی جالبه ! بچه ملت را می کشند بعد می گویند بیایید بگویید خودش مرده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
2
5
درود بر ایستادگی پدر مهسا. درود بر این پدر داغدیده جگرگوشه از دست داده......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خاک بر سر پدر مهسا امینی که با دروغش باعث داغدار شدن پدران دیگه هم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خاک تو سر تو وقاتلان فرزندان این واب وخاک !
مرگ بر بی وجدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
به1344نظرت درباره ی ستار بهشتی وسه جوان که مرتضوی ملعون در کهریزک شهیدشون کرد ودیگر کشته ها چه است
به مرگ بر بی وجدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
الان بحث سر مهسا امینی بود از اینا نوشتم بحث سر ستار بهشتی نبود که بخوام از اونا بگم اصلا زمان کشته شدن اونا با مرگ مهسا فرق داشت حالا من بی وجدانم یا تو ؟ مهسا امینی مرد اما کهریزک کشته شدن مرگ با کشته شدن فرق داره
شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
9
یعنی هر ننه قمری میفهمه مهسا امینی در واقع جرقه بود مشکل مردم نحوه اداره مملکت به احمقانه ترین شکل ممکن توسط شماهاست که اینجا مجال گفتنش نیست!
چطور خودتونو به نفهمی میزنین و اینهمه اراجیف تکراری سرهم میکنین که برنامه ریزی شده و کار دشمن ووووو
مردم دیگه حالت تهوع میگیرن از سفسطه بافی ها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اینا هم می دونن اما صرفه شون در خریته !
برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
8
نطق های اخرتو بکن تا جا داره.نم نم بارون میاد سیل میشه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان