تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۸ دی ۱۴۰۱

بررسی کامل سرور مجازی

یکی از راهکارهایی که هزینه راه‌اندازی سایت را به حداقل می‌رساند، سرورهای مجازی هستند که محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد دارد. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع سرور مجازی و جزئیات آن‌ها آشنا کنیم تا در مواقع نیاز بهترین تصمیم را در این زمینه داشته باشید.

رویداد۲۴ در دنیای امروز کسب‌وکارهای زیادی بر پایه اینترنت و فضای مجازی هستند، به همین دلیل لازم است در این باره اطلاعات کاملی در اختیار داشت. افراد زیادی در چند سال اخیر اقدام به افتتاح یک فروشگاه آنلاین کرده‌اند، اما برخی از آن‌ها به دلایل مختلف نتوانستند پیشرفت خوبی داشته باشند. اگر شما نیز به این فکر هستید که فعالیتی را در فضای مجازی آغاز کنید، بهتر است دامنه اطلاعات خودتان را توسعه دهید.

یکی از راهکارهایی که هزینه راه‌اندازی سایت را به حداقل می‌رساند، سرورهای مجازی هستند که محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد دارد. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع سرور مجازی و جزئیات آن‌ها آشنا کنیم تا در مواقع نیاز بهترین تصمیم را در این زمینه داشته باشید.

 بررسی کامل سرور مجاز

سرور مجازی چیست؟

به کمک تکنولوژی مجازی‌سازی، کارهای بسیار شگفت انگیزی انجام شده است که یکی از آن‌ها ساخت سرور مجازی است. در این فناوری، از هر سخت افزار و واقعیت سرور یک نسخه مجازی برای کاهش هزینه‌ها و آسان کردن کارها فراهم می‌شود.

در دو دهه اخیر، پیشرفت چشمگیری در اینترنت و شبیه‌سازی انجام شده است که شبیه‌سازی سرور یکی از این کارهای فوق‌العاده بود. با این کار به جای اینکه از چند سخت افزار کوچک استفاده شود، از یک سخت افزار قدرتمند برای به راه انداختن چندین سیستم استفاده می‌گردد.

این امکان که یک کاربر بتواند از یک سرور فیزیکی اختصاصی، به عنوان چند سرور جداگانه با سیستم عامل مختلف و مستقل استفاده کند، حقیقتا بسیار کاربردی و جالب است. در استفاده از سرور مجازی جای هیچ نگرانی نیست چرا که cpu یا RAM سیستم شما با هیچ کسی به اشتراک گذاشته نمی‌شود و تنها خود شما به صورت اختصاصی از آن بهره خواهید برد.

به این ترتیب مشخص می‌شود که با خرید سرور مجازی شما قادر خواهید بود از تمام امتیازات یک سرور قدرتمند به صورت کاملا امن بهره‌مند شوید و هر کاربر حریم خصوصی‌اش را خواهد داشت.

بررسی کامل سرور مجاز

مزایای سرور مجازی

برخی افراد گمان می‌کنند که هاست به دلیل اینکه قیمت پایین‌تری دارد، گزینه بهتری برای استفاده است؛ اما اگر مزایای این مجازی سازی را بدانند، قطعا تغییر رای خواهند داد. عدم اطلاعات کافی افراد زیادی را از قافله عقب نگه داشته است و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که همیشه اخبار در این زمینه را دنبال کنید.

در این روش تمام پیکربندی سایت را خودتان با سلیقه خاص خودتان انجام خواهید داد و به همین دلیل شما از نرم‌افزارهای دلخواه خودتان می‌توانید نهایت استفاده را داشته باشید. امکان ارتقاء منابعی که در دسترس هستند، یک مزیت دیگر است. به کمک سرور مجازی ارزان هم می‌توانید آی پی اختصاصی خودتان را داشته باشید. شما می‌توانید با کسب دانش و حرفه در این باره به نحو احسن از مزایای این سرویس بهره‌مند شوید.

سرور مجازی ایران

برای اینکه بدانید چرا سرورهای مجازی را به دو دسته ایرانی و خارجی دسته‌بندی می‌کنند، باید با مفهوم دیتاسنتر آشنا شوید. دیتاسنتر، مکان امنی است که سخت‌افزارهای قدرتمند که همان سرورها هستند در آن نگهداری می‌شوند. این مکان‌ها از نظر امنیتی در بالاترین حد ممکن جای دارند و برای حفظ اطلاعات سایت‌ها بدون هیچ توقفی در حال فعالیت هستند؛ برق اضطرای دارند تا هیچ گونه خللی در کار آن‌ها ایجاد نشود.

بعد از اینکه با مفهوم دیتاسنتر آشنا شدید، قطعا متوجه شدید که سرور مجازی گرجستان با ایران چه تفاوتی دارد. به این معنا است که دیتاسنتر اولی در گرجستان و دومی در ایران جای گرفته است. مرکز داده‌های مختلفی در ایران مشهور و شناخته شده هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به آسیاتک، پارس آنلاین، همراه اول و فرانت اشاره کرد.

بررسی کامل سرور مجاز

سرور مجازی خارج

با توجه به توضیحات قسمت قبل قطعا متوجه شده‌اید که دیتاسنترهای سرورهای خارجی در کشورهای دیگر قرار دارند. حال سوال این است که آیا ارزش خرید دارند یا در ایران سرور ایرانی مناسب است؟ شاید شما در خرید سرور مجازی گرجستان با ایران در دو راهی قرار گرفته‌اید و ما می‌خواهیم به شما راهنمایی کنیم تا انتخاب درستی داشته باشید.

از نظر هزینه سرورهای مجازی ایران مقرون‌به‌صرفه هستند و بسیاری از افراد به همین دلیل این مورد را انتخاب می‌کنند. مورد دومی که باید بررسی کنید، امنیت شبکه است که یک امر نسبی است و نمی‌توان به طور قطع سرور مجازی خارجی را برتر دانست. بهتر است بدانید که بخشی از امنیت به قدرت دیتاسنتر و عملکرد آن بستگی دارد و بخشی نیز به سیستم عامل سرور مجازی مرتبط است.

از مزایای سرورهای مجازی خارج مانند سرور مجازی ترکیه می‌توان به پایداری بالای شبکه اشاره کرد. توجه داشته باشید که این خدمات پهنای باند و حجم ترافیک بالاتری نیز دارند که کار را برای کاربران آسان می‌کند. برخی از کاربران، بالا بودن کیفیت سرویس‌های سرورهای خارجی را تایید می‌کنند؛ دسترسی بهتری نیز دارند که تنها با قطع اینترنت جهانی به دلیل عدم حمایت اینترنت ملی کلا قطع می‌شوند که به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد.

انواع سرورهای مجازی خارج

شاید این سوال در ذهن شما نیز مطرح شد که به عنوان یک ایرانی از کدام سرورهای خارجی می‌توانید استفاده کنید؟ برای پاسخ به این سوال باید با مراجع معتبر ارائه دهنده این خدمت در ارتباط باشید. به عنوان مثال خرید سرور ترکیه از برخی مراجع ممکن است و شما باید این سایت‌ها را بشناسید.

سرور مجازی گرجستان، ترکیه، آلمان، فرانسه، هلند و... از جمله سرورهایی است که ایرانی‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. هر فردی با توجه به گستردگی نیاز خود می‌تواند گزینه مناسبی را برای خرید انتخاب کند. با کمی تحقیق می‌توانید ویژگی‌های هر کدام را به خوبی بشناسید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

مرجعی معتبر برای خرید سرور مجازی

برای اینکه خیالتان از امنیت و سرعت بالای سایت آسوده باشد، لازم است در خرید سرور مجازی با یک مرجع معتبر در ارتباط باشند. یکی از برترین مجموعه‌ها که در این زمینه در کشور و خارج از کشور فعالیت گسترده دارد، سایت ایران وی پی اس است.

ایران وی پی اس طیف گسترده ای از خدمات فناوری اطلاعات را از میزبانی مشترک cPanel گرفته تا مراکز داده مجازی، سرور خصوصی مجازی (VPS)، سرور اختصاصی، راه حل های ثبت دامنه و ذخیره سازی و... را برای کاربران ارائه می‌دهد. بسیاری از کاربران از نوآوری مستمر محصولات این مجموعه و به‌روز شدن آن‌ها ابراز رضایت داشته‌اند. ایران وی پی اس نمایندگی سرور مجازی در ایران و خارج را بر عهده دارد و خدمات گسترده‌ای برای شما در نظر گرفته است تا هر کس با توجه به نیاز خود می‌تواند بسته مناسبی انتخاب کند.

بررسی کامل سرور مجاز

جمع بندی

این روزها بازار گرم فضای آنلاین، افراد زیادی را وسوسه می‌کند که با انتخاب یک کسب‌وکار در این حرفه نیز فعالیت داشته باشند. برای استارت در این کار باید اطلاعات جامعی در مورد سایت و نحوه کار کردن آن داشت. ما در این مطلب شما را با مفهوم سرور مجازی و دیتاسنتر آشنا کردیم تا در صورت نیاز سرور مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید.

یکی از برترین مراجع عرضه کننده سرور مجازی، ایران وی پی اس است که در حال حاضر توانایی ارائه خدمات در تفلیس گرجستان، نورنبرگ و فالکنشتاین آلمان، پاریس فرانسه، آمستردام هلند، لندن انگلستان و استانبول ترکیه را دارد. شما نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مسئولین این مجموعه در ارتباط باشید.

برچسب ها: کسب و کار مجازی
نظرات شما
پیشخوان