تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۳۰ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جدیدترین خریدهای نظامی ایران از روسیه شامل چه مواردی است؟

در شرایطی که فشار‌ها بر جمهوری اسلامی به اوج رسیده، مقامات نظامی و امنیتی ایران فرصت را برای تحت فشار قرار دادن مسکو برای تکمیل مذاکرات خرید‌های نظامی احتمالی مغتنم دیده‌اند. رویداد۲۴ در گزارشی خرید‌های احتمالی ایران از روسیه را بررسی کرده و نشان داده مهمترین تجهیزاتی که لیست شده‌اند، شامل چه چیز‌هایی هستند.

خرید هواپیما از روسیه

رویداد۲۴ علیرضا مکی: طی چند هفته گذشته اخبار ضد و نقیضی در مورد به نتیجه رسیدن توافقات نظامی میان تهران – مسکو منتشر شده است؛ اخباری که در صورت تحقق، نشان‌دهنده ارتباط بیشتر جمهوری اسلامی با روسیه و فاصله بیشتر از غرب است.

آغاز خرید تسلیحات از روسیه

آنگونه که خبرها هم دست به دست می‌شود مذاکرات خرید یا ساخت جنگ‌افزار‌ها میان دو کشور به نتیجه رسیده است. این مذاکرات البته همزمان با امضای برجام در دولت حسن روحانی آغاز شد اما در ادامه با اما و اگرهایی روبرو شد؛ از جمله درمورد سامانه‌های پدافند هوایی S300 که خرید ۵ گردان آن در دولت احمدی نژاد به نتیجه رسید، اما به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران تا سال ۲۰۱۵ تحویل آن‌ها به تاخیر افتاد.

نکته جالب توجه در مورد خرید سامانه‌های پدافندی S300 این بود که مذاکرات این قرارداد از سال ۲۰۰۷ پس از یک خرید عمده تسلیحاتی به مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار توسط جمهوری اسلامی ایران از روسیه که سیستم‌های پدافندی «تور-ام1» را برای جمهوری اسلامی ایران تامین می‌کرد، شروع شد.

درست پس از تحویل سامانه‌ها به جمهوری اسلامی، با وجود انتشار شایعاتی در مورد مذاکرات فروش سیستم‌های پدافندی S300 مقامات روس در سطوح مختلف تاکید می‌کردند که روسیه هرگز چنین تسلیحاتی را در مناطق بی‌ثبات جهان مستقر نخواهد کرد اما با پیشرفت مذاکرات هسته‌ای به نظر می‌رسید که فرآیند تحویل این سیستم‌های پدافندی که قبلا پول آن هم دریافت شده بود با سرعت بیشتری طی شود. نهایت این سیستم‌ها پس از تحویل در سال ۲۰۱۵ و بعد از لغو ممنوعیت فروش توسط روسیه و سازمان ملل به جمهوری اسلامی ایران مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و نیز توافق هسته‌ای، برای حفاظت از تاسیسات حساس و راهبردی نظامی و هسته‌ای در ایران مستقر شدند.

از آن زمان تا کنون اتفاقات مختلفی در منطقه رخ داده است؛ از یک سو میادین نبرد مدرن اثبات می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران تنها به بخش کوچکی از نیازمندی‌های میادین نبرد مدرن دسترسی دارد و از سوی دیگر به مرور سطح تنش‌های منطقه‌ای در حال افزایش است.


بیشتر بخوانید: افشای جزییات جدید توافق ۲۰ ساله ایران و روسیه / امتیاز می‌دهیم، سوخو و S400 می‌گیریم!


رابطه نظامی ایران و روسیه چگونه گسترش یافت؟

متناسب با افزایش سطح تنش‌های منطقه‌ای، بحران رقابت‌های تسلیحاتی در منطقه نیز در حال افزایش است؛ این در حالی است که رقبای منطقه‌ای ایران طی این سال‌ها به انبار انواع سامانه‌های مدرن نظامی غربی با تکنولوژی به‌روز دست زده‌اند و آخرین سطح آموزش‌های نظامی را مطابق استاندارد‌های ناتو گذرانده‌اند، به همین دلیل نیاز جمهوری اسلامی به روسیه روز به روز بیشتر شده است.

در حقیقت رابطه استراتژیک میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه هموراه تابعی از سطح روابط میان مسکو و غرب بوده است. به گزارش رویداد۲۴ اگرچه روسیه به واسطه ملاحظات سیاسی و راهبردی غرب، مدت‌ها در تحویل سیستم‌های پدافندی S300 مورد نیاز جمهوری اسلامی که مدت‌ها قبل پول آن‌ پرداخت شده بود، کارشکنی کرد اما به مرور با افزایش سطح تنش‌ها با غرب و همکاری نظامی ایران و روسیه در موضوع سوریه، روند به شکلی پیش رفت که روسیه به صورت محدود همکاری‌های نظامی خود با جمهوری اسلامی ایران را افزایش داد؛ با این حال این جمهوری اسلامی بود که در یک نبرد مهم منطقه‌ای که برای روسیه و پوتین به شدت حیاتی بود، به کمک طرف روس شتافت و کمک‌هایی از نوع تهیه البسه، بسته‌های غذایی و کمک‌های اولیه و دارویی و احتمالا تسلیحاتی را روانه مسکو کرد. مهم اینکه در بخش کمک‌های تسلیحاتی مقامات اوکراینی مدعی بودند که این کمک‌ها نقش مهمی در تخریب زیرساخت‌های حیاتی این کشور گذشته داشته است.

چالش‌های ایران برای همکاری نظامی با روسیه

مقامات مسکو امیدوار بودند با کمک پهپاد‌های ایرانی بتوانند روند جنگ را تغییر دهند و در مقابل مقامات اطلاعاتی غرب از این مسئله خشنود نبوده‌اند و مهمتر اینکه احتمال ادامه کمک‌های نظامی ایران مخصوصا در قالب تحویل موشک‌های بالستیک و کروز ساخت جمهوری اسلامی ایران به روسیه را نیز دور از انتظار ندانسته‌اند.

این مسئله با پررنگ‌تر شدن نقش جمهوری اسلامی ایران در بحران امنیتی منطقه شرق اروپا، موجب فاصله گرفتن شرکای اروپایی از ایران شد تا حدی که به طرق مختلف آمادگی خود را برای تشدید فشار‌ها بر نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

شاید به همین دلیل بود که حسین امیرعبدللیهان وزیر خارجه ایران هر گونه کمک جمهوری اسلامی ایران به هر طرف جنگ را رد کرده و حتی اعلام کرد فعلا پیوستن مناطقی از خاک اوکراین از جمله کریمه به روسیه را مورد شناسایی قرار نخواهد داد. این در حالی است که چنین اظهاراتی به اندازه قطعات یافت‌شده پهپاد‌های ایرانی پس از حملات روسیه به مناطق حساس اوکراین برای اروپایی‌ها قانع‌کننده نیست!

فشار ایران به روسیه برای تحویل تجهیزات خریداری شده

در شرایطی که فشارها بر جمهوری اسلامی به اوج رسیده، مقامات نظامی و امنیتی ایران فرصت را برای تحت فشار قرار دادن مسکو برای تکمیل مذاکرات خرید‌های نظامی احتمالی مغتنم دیده‌اند.در این زمینه خبر‌های مختلفی منتشر شده است؛ از جمله سفر معاون رئیس جمهوری روسیه به تهران و دیدار با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و ابراز آمادگی مسکو برای تولید مشترک برخی تجهیزات نظامی از جمله بالگرد‌های نظامی. هفته گذشته دیداری در سطح روسای مجلس دو کشور برگزار شد و رئیس دومای روسیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد.

آنچه به صورت گمانه قوی می‌توان بیان کرد؛ اینکه در حوزه خرید هواپیما‌های نظامی و مخصوصا جنگنده توافقاتی به بار نشسته است. واقعیت این است که مقامات جمهوری اسلامی بهتر از هر کسی درک می‌کنند که در میان نقاط ضعف نظامی کشور، فقدان یک نیروی هوایی توانا برای انجام عملیات‌های حساس هوایی اعم از پدافند هواپایه، برتری هوایی، آتش تهیه هواپایه و عملیات‌های ضربتی تهاجم نیازمند نوسازی ناوگان فرسوده جنگنده‌های خود است؛ ناوگانی که ستون فقرات آن را جنگنده‌های سالخورده فانتوم F4 و تایگر F5 و جنگنده‌های جدید‌تر F14 موسوم به تامکت تشکیل می‌دهند که همگی در دوره پهلوی خریداری شده بودند و در دوران جنگ ایران و عراق به اندازه کافی مستهلک شدند.

توان نیروی هوایی ایران

در این میان تعدادی جنگنده شرقی نیز در تایپ‌های مخلف در ناوگان نیروی هوایی ارتش ایران و نیروی هوافضا سپاه پاسدارن وجود دارند که بخش بزرگی از آن‌ها جنگنده‌های بازمانده عراق از نبرد خلیج فارس هستنند که با تشخیص عدم توانایی عملیات موثر به ایران پناه آوردند. از جمله این هواپیما‌ها می‌توان به انواع جنگنده‌های میراژ F1، سوخو ۲۴، سوخو ۲۲ و سوخو ۲۵ و دو هواپیمای رادار پرنده مبتنی بر هواپیمای ایلوشین اشاره کرد که طی سال‌های گذشته در اثر سوانح هوایی از دست رفته‌اند.

بعد از فروپاشی شوروی و تشکیل فدراسیون روسیه، جمهوری اسلامی ایران در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی دست به خرید گسترده تسلیحات سنگین مخصوصا جنگنده‌هایی نظیر میگ ۲۹ (Mikoyan MiG-29) و سوخو۲۴ از روسیه زد تا بتواند کمبود بخشی از جنگنده‌های از دست رفته طی جنگ هشت ساله را جبران کند.

سالخوردگی و عدم توانایی ایفای نقش موثر در مبارزه با تهدیدهای مدرن هوایی از جمله مشکلات و نقاظ ضعف نیروی هوایی نیرو‌های مسلح کشور است که موضوعی پوشید‌ه نیست و این یعنی خرید تسلیحات هواپایه مهم‌ترین نیاز‌های نظامی جمهوری اسلامی که ضعف آن را در ماجراهایی نظیر حمله پهپادی به مراکز نظامی در اصفهان می‌توان دید.

ظاهرا نخستین درخواست خرید بر سر جنگنده‌های سوخو ۳۰ به عنوان جنگنده‌های «مولتی رل» یا چند منظوره تهاجمی بوده است، اما اخباری که منتشر شده نشان می‌دهد که به جای آن، سوخو ۳۵‌های دانگرید شده مصری در موج اول خرید‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌اند.

ماجرای این جنگنده‌ها از این قرار بوده که مراحل ساخت آن توسط روسیه روسیه تکمیل شده و قرار بود به مصر تحویل شود اما دولت مصر به دلیل تحریم‌های آمریکا از خرید صرف‌نظر کرد تا این بار شانس یار دولت فرانسه باشد تا علاوه بر ناو‌های بالگردبر ساخت این کشور برای ارتش روسیه که پس از سال ۲۰۱۴ به دلیل تحریم‌های اروپایی علیه روسیه به مصر فروخته شدند، این بار جنگنده‌های رافال فرانسوی به مصر داده شدند.

به دلیل نزدیکی بیش از پیش تهران به مسکو مخصوصا بعد از امضای توافقنامه ۲۰ ساله میان دو کشور، خریدهای تازه صرفا اولین دوره از مجموع خرید‌های نظامی احتمالی جمهوری اسلامی ایران از روسیه است. این در حالی است که در همین پکیج نیز ظاهرا سایر نیازمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران از جمله خرید بالگرد‌های نظامی از جمله بالگرد‌های «ام‌ای ۲۸» یا (Mil Mi-28) نیز در نظر گرفته شده است. بالگرد‌هایی که کمبود آن‌ها در مجموع توان بالگرد‌های تهاجمی کشور مخصوصا در محافظت از مرز‌های گسترده خاکی کشور در مناطق کوهستانی غرب و مناطق بیابانی شرق کشور اهمیت ویژه‌ای دارد. محافظت از این مرز‌ها در حال حاضر با مجموعه‌ای از بالگرد‌های سالخورده کبری (ساخت دهه ۱۹۶۰) انجام می‌شود که آنهم در دوره محمدرضا شاه پهلوی خریداری شده بودند.

مجموعه احتمالی خرید‌های نظامی ایران که احتمالا در سال ۱۴۰۲ بیشتر از آن‌ خواهیم شنید، تنها بخشی از خریدهای نظامی ایران از روسیه است که طی سال‌های گذشته به دلایل مختلف به تعویق افتاده بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
45
60
چقدر خودکفا شده جمهوری اسلامی!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس . راستی جمهوری اسلامی برف امسال را هم دید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
ساده می‌خرن بعد مهندسی معکوس می‌کنند مثل اس ۳۰۰ که خریدند و بعدش بهتر از آن موشک خرمشهر تولید کردند که پهپاد آمریکا را زد تو چه قدر ساده ای مرگ بر منافقی که توان پیشرفت ایران را نداشته باشد
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
فعلا که اربابانتون از ترس تسلیحات ساخت جمهوری اسلامی ایران رعشه به تنشون افتاده و از ترس این که جمهوری اسلامی سلاح به روسیه بده خودشون خراب کردن
در ضمن یادم رفت بگم از ارباب های غربیت تنها چندتاشون فناوری ساخت جنگنده را دارند و بقیه مصرف کننده هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
باس فقط و فقط شعار حکومت و دولت این باشد نه شرقی نه غربی جمهوری وطن پرستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
امیر پرت وپلا کمتر بگو من اصلا دلم نمی خواهد از کسی بخرند این پولهایی را که می خواهند بریزند توی چاه ویل روسیه بدهند به پروژه قاهر تا دست گرمی بچه های مهندس خودمان باشد امیرعلی حاجی زاده توی تلویزیون می گفت زمانی که ما می خواستیم از لیبی موشک اسکاد روسی بخریم به ما نفروختند مارفتیم پیش امام و امام هم به ما گفت نخرید خب بروید خودتان بسازید الان هم من می گویم بروید خوتان بسازید اگر خالی نمی بندید البه که بچه های دانشگاهی ما را اگر از کشور فراری ندهید توانایی ساخت آن را دارند ولی صنایع هوا فضا گران وپر هزینه هستند من نمی خواهم بخرید ولی گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله ماست ... آنچه البه به جایی نرسد فریاد است
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
امیر یعنی غربی ها از تانک سفیرهفتاد و چهار(کپی درجه2 تی 72) و عبر تانک شبدیز و توسن و هلی کوفتر دشمن شکن طوفان ترسیدند
راستی خبر از هواپیمای رادار گریز!! شفق نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
اخه خنگول بقول خودت اگر توان مهندسی معکوس داشته باشیم حتما توان نوآوری هم داریم که نداریم.این شعارهای پوچ ما را به فلاکت کشانده و این بدبختیها را سر ما اورده.ابله اگه کمی فکر کنی آرامش جامعه ما صفر هست از آن بالا بگیر تا پایین ترین حدش. برای نمونه کشور سوئد یا سوئیس را با کره شمالی مقایسه کن زندگی در کدامشان بهتره.قدرت به واق واق کردن نیست. بفهم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
عین الاسد با ده ها کشته چنان ترس و لرزش بر اندام ابر قدرت انداخت که ۵۱ نقطه هیچ جرات زدن یک نقطه را هم پیدا نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
خودکفایی ایران روبا ساخت مشترک بالگرد همچنین خط تولید موتور جت جنگنده سوخو بیشتر خواهی دید. کاری که چین 30سال پیش بجای ایران انجامش دادوالان به جی 31رسیده
علی بابا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
76
28
منافقان آدمهای پست و رزیلی هستند از شروع مقاله که با آگهی فروش کلیه آغاز کرده سعی در تفهیم و تلقین بی تفاوتی مسئولین نظام به مردم هستند هر چند منکر این آگهی نیستم و از روش کلیه و مشگل حاد برخی از مردم چیز جدیدی نیست و در زمانهای دور نیز متأسفانه گاه گاهی دیده شده است ولی چرا اصلاح طلبان منافق از قدرتمند شدن ایران اسلامی هراس دارند و با دشمنان قسم خورده انقلاب هم فکر هستند و راه مشترکی دارند پاسخش بجز این که منافق از کافر پست تر است را ندارد مضاف بر این که اگر این خریدها از غرب و آمریکا صورت می گرفت و دولت حاکم هم اصلاح طلبان بودند حتما توجیه پذیر و لازم و ضروری بود !!! خدا لعنتتان کند منافقان وطن فروش پست
پاسخ ها
عبدل الگولمار خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
بیسواد رذل نه رزل مملکت افتاده دست اسکلایی مث شما
بهزاددهقان گرده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
احسنت..مرده شور ببره این مزدوران سگ صفت ننه ملکه الیزابت را..یا همه چیز را به پهلوی وطن فروش ربط دارد یا برای خوش ایند اربابان غربی خود پاچه خواری کرد مثل هلیکوپتر کبرا به روز در داخل تولید می شود و مربوط دوره یغلوی نیست
بها
| France |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
چقدر تو آدم احمق و بیشعوری هستی ،بیشعوری و توهم هم حدی داره نکنه در کشور ایران مسئولین زندگی می‌کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
معنی منافق اینه که یک شخص یا گروه بر خلاف منافع ملت ایران و سرزمین ایران کاری انجام بده
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
شعار ما از اول این بود: نه شرقی نه غربی... اما شما تندروهای تهی مغز ما را به نوکر شرقی های سودمحور تبدیل کردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
الان شما می خواهی بگویی طرفدار شعار نه شرقی و نه غربی هستی؟
جواب بده تبیینی چطور ضایع میشی.
حمیدپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
17
45
جنگ با صهیونیست شروع کنید یا پیروزی یا شکست بس بخت بیچارگی تحمل نیست صبر تمام شد
پاسخ ها
اسد
| United States of America |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
این حکومت منافعش در شعار جنگ با اسراییل وآمریکاست نه جنگ با اونها چون بهتر ین وسیله برای بودجه بیشتر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
30
43
اگر روسیه به ایران سوخو۳۵ بدهد آنگاه امریکا به اوکراین اف ۳۵ خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
روسها خیانتکار هستند همیشه به ایران خیانت کردند به ترکیه که متحد امریکا هست اس۴۰۰دادند
به ما که به حساب که متحد روسهای بی شرف هستیم اس۳۰۰مدل پایین انهم چند سال بهانه تراشی......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
آمریکا گفته به اوکراین هواپیما نمیدم می‌ترسه دست ایران بیافته
fkj
|
Sweden
|
۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
3
22
159هواپیماهای عراقی پناهنده شده به ایران قبل از شروع جنگ دوم خلیج!
اعم از هشت میگ29 و 24 میراژ اف1 و تعدادی ایلوشن76 و چند بمب افکن توپولوو و جنگنده های سوخو24-25-و میگ21 و 23و.. نه تنها توانایی بالای رزمی عملیاتی و شناسایی داشتند. بلکه در عملیاتهای گشت زنی هوایی و رزمایشها هم از انها استفاده شد و بعضا میشود
در بعد از عملیات سال70 محاهدین با هماهنگی دولت عراق بر علیه ایران به درخواست تیمسار ستاری به دولت وقت هواپیماهای عراقی که تا ان زمان مورد استفاده قرار نگرفته بود به عنوان تنبیه دولت عراق و مجاهدین در ان حمله و بعنوان بخشی از خسارتهای جنگ به خدمت یگانهای هوایی ایران در امد.
تعدادی از ان هواپیمای عراقی بعد از سقوط صدام تحویل دولت عراق شد.و تعدادی همچنان در خدمت نیروی هوایی ارتش و سپاه مانده اند
در دهه هفتاد ایران سفارش خرید48 میگ 29 دسته دوم را به روسیه داد. به همراه تعداد معدودی سوخو24 و سوخو25 و و به عبارتی 140تا160 هواپیما از روسیه خریداری کرددرخواست خرید سوخو30 مربوط به همان دهه هفتاد است که روسها از دادن انها در دهه هشتاد خودداری کرد
علاقمندان به تاریخ نبردهای هوایی میتواند کتاب جنگ ایران و عراق در اسمان تالیف تام کوپر و فرزاد بیشاپ
و تامکت در خدمت نیروی هوایی ایران تالیف تام کوپر و کتاب
تاریخچه نیروی هوایی را مطالعه کنند که اطلاعاتی نسبتا خوبی به مخاطب ارائه میکند
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
13
48
نزدیک به یک سال و اندی شایدم بیشتر دارن تو فضای مجازی تبلیغات خرید جنگده سوخو۳۵میکنن اگه واقعیت داشت باید تا الان عملی میشد، شایعاته.اگرم واقعیت داشته باشه روسیه به ایران عمرا سلاح پیشرفته ای مثل سوخو ۳۵ و....بده یا مثل اس۳۰۰ چند سال کش میده تا از رده خارج بشه بعد تحویل میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
سوخو35 تکنولوژی 50 سال پیشه اونم از نوع شرقیِ روسیِ ساده ترین مدلها اونم به مشتری در تنگنا
ایراندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
23
32
ازسپاه عزیز ودوست داشتنی خواهشمندیم هیچ اعتمادی به روسبه تزاری نداشته باشید.. روسیه هم لنگه اسرائیل غاصب کودک کش وآمریکای خونخوار مکاراست... باکشورهای اسلامی مثل مصر.. ونزوئلا... عمان.. قطر... ترکیه... عربستان.. عراق.. افغانستان وبقیه هم مرزها دوستی کنیم بهترازاینهاست... تاپایگاه تحویل دشمن ندهند... دوستی باهمسایه ها واجب است..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
ونزوئلا تازه مسلمان شده!!!
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
24
52
با توجه به کسری بودجه دولت و پیش بینی تورم بالای 60 درصد در سال اینده چه ضرورتی دارد که تسلیحات قدیمی و به روز رسانی نشده از روسیه بخریم.....روسها در طول تاریخ بارها از پشت به ما خنجر زدند ....جناب دکتر ظریف بارها به مسولین هشدار دادند ولی کو گوش شنوا
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
25
47
خرید تجهیزات نظامی بزای دفاع از مردم درحال مرگ وگرسنه .خدا میدونه پشت این خریدا چی میگذره.بایدازعالیجناب پوتین بپرسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
اگر همین ها را نخریم باید علاوه بر گشنگی زن داعشی ها و نوکر خانه اجانب بشی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
33
27
اشکالی نداره هر خرید مساوی با مهندسی معکوس وتولید داخلی است وتجربه بیشتر
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
تو ببند فکو
بک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
14
36
واقعا‌مسئولین‌‌جای‌دوست‌ودشمن‌روعوض‌کردن‌وبه‌دشمن‌اعتماد‌میکنن‌روسیه‌دشمن‌است‌اعراب‌دشمن‌هستن‌ولی‌اینها‌نمیفهمن‌درمقابل‌اسراییل‌وعلیف‌هم‌که‌کم‌آوردن‌وهمش‌دارن‌تحقیر‌میشن‌واونا‌هرجا‌روبخوان‌میزنن‌وهرکسی‌روبخوان‌میکشن‌واینها‌فقط‌شعار‌میدن‌نیروی‌هوایی‌هم‌ضعیف‌ترین‌هست‌توخاورمیانه‌
بک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
11
37
واقعا‌سران‌فاسد‌حکومتی‌جای‌دوست‌ودشمن‌روعوض‌کردن‌وبه‌دشمن‌اعتماد‌میکنن‌روسیه‌دشمن‌است‌اعراب‌دشمن‌هستن‌ولی‌اینها‌نمیفهمن‌درمقابل‌اسراییل‌وعلیف‌هم‌که‌کم‌آوردن‌وهمش‌دارن‌تحقیر‌میشن‌واونا‌هرجا‌روبخوان‌میزنن‌وهرکسی‌روبخوان‌میکشن‌واینها‌فقط‌شعار‌میدن‌نیروی‌هوایی‌هم‌ضعیف‌ترین‌هست‌توخاورمیانه‌
پاسخ ها
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
یعنی از نظر جناب عالی آمریکا دوست ایران است، نه آغا زیادی توگوشت خونده احساس دوستی با آمریکا پیدا کردی، روسیه هم دوست نیست ولی دشمن مثل آمریکا هم نیست فعلاً که طرف تجاری ایران است، تمام این بدبختی زیر پای آمریکا ست روسیه دشمن نیست دوست خوب هم نیست بدعهد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
۱۱۲۶ ابله.روسها اگه پول بیشتر بهشون بدن شما احمقها رو سلاخی می کنن در ثانی روسیه الان مثل خر تو گل مانده و به غلط کردن افتاده.
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
13
48
شمارا به خدا فریب روسیه را دوباره نخورید ،برید تاریخ را مطالعه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
تاریخ از شوروی و رژیم پهلوی است نه از روسیه و ج ا ایران
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
3
15
مطمئنم عربها با پول بیشتر روسیه را هم مانند چین از ایران دور میکنند.آزموده را آزمودن خطاست.سر اس ۳۰۰ کار به شکایت رسید و به زودی روسیه جنگ را به ایران میکشاند که فشار تبلیغاتی و نظامی تقسیم شود ولی چون ایران همه دنیا را دشمن کرده عادت داره با طناب پوسیده روس بره تو چاه.وقتش برسه ایران رو قربونی میکنه پوتین حالا همش پز سوخوی ۳۵ نگرفته رو بده بزار بگیری بعد
عباس
|
Germany
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
6
22
یادتان رفته روسیه تزاری نیروگاه اتمی بوشهر را پس از سی سال کامل نمی کنند هنوز برق یک استان را تأمین نمی کند در حالیکه پول ساخت ده تا نیروگاه را از ما گرفته اند حالا دلتان را خوش کنید برای اسلحه روسی
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
5
23
روس‌ها دویست ساله خون ملت ایران را می خورند،،،، تعجبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
شوروی و قاجار پهلوی مردند تمام
ناشناس
|
Iraq
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
1
18
روسیه هم جان میکنه بده دیگه سلاح ها رو سیاست عجیبی داره این جماعت روس این داستان سلاح دادن به ایران رو کرده یک چیزی برا امتیاز گرفتن از غرب چند ماهه میخواد سو خو ۳۵ بده به ایران هی عقب میندازه ببینه عکس العمل اروپا آمریکا چیه زیاد دلخوش نباشید به اینها
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
13
روسیه زمانی اس ۳۰۰ رو به ایران تحویل داد که برجام امضاء شد. به قول خودشون تحریم باید برداشته میشد که بتونن تحویل بدن خب سوال. قبل از تحریم های همه جانبه در شرایطی که پولش رو هم گرفته بودن به اندازه کافی فرصت برای تحویل دادن داشتن پس چرا این کار رو نکردن؟ جواب: تشخیص دادن که تحویل اس۳۰۰ میتونه عاملی برای تضعیف برجام باشه.
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
4
25
یادش بخیر خمینی به خریدهای شاه که شامل اجاره اواکس و اف ۱۶(پیشرفته ترین موارد زمان خود) بود میگفت:
این همه آهن پاره را میخواهیم چه کنیم؟!!
حالا چون شما خرید میکنید برای شما خوب است؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
دروغ می خواهید بگوید بگو دیگه حرفهای امام را تعریف نکن
تو یک سیم خاردار نمی توانید بسازید چرا تولیدی آن را نزدید؟
چرا موشک بهت نمی دادند که از هواپیما مهمتر بود هواپیما می فروخت به ما و سلاح پدافند را می فروخت به کشورهای دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
امام پوز ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را به خاک سیاه مالید حالا توی ….. امدید حرف امام را تعریف می کنید ؟؟برو یک مقدار فکر تفکر
بشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
اگر عناد با جمهوری اسلامی داری داشته باش ولی شرافت داری یا نه؟ دروغ گفتن بزرگترین رذالت هاست . این نقل قولی که کردی مربوط به بازرگان است آن هم علنی و در تلویزیون نه امام خمینی . تازه اگر یادت نمیاد این را بدان بازرگان اف ۱۴ ها را هم داشت رد میکرد که رهبری به داد رسید و جلوگیری کرد . آمریکا هم از اول انقلاب تحویل سلاح های خریداری شده را ممنوع کرد .
به فرمایش امام حسین ( ع) اگر دین ندارید آزاده باشید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
قضییه یک بام و دو هواست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
4
19
د‌ست در دست دشمن (روسیه)قرار دهیم میهن خویش کنیم ویران.
پاسخ ها
ÑÑ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
غربزده های وطن فروش احمق از یک بار می گرای تحریم به دشمن می دهند بعد که تحریم ها خنثی می شود می گویند چرا با غرب رابطه برقرار نمی کنند؟ فقط غرب شما که با غرب رفیقی بگو خاوری و تروریسم ها مانند کریمی را تحویل دهند
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
11
عجبا مخ کارکردن از خودکفایی دفاعی پس یاور یارو چی بودم گفتن از s400همه پیشرفته اره که حالا s300هم باس با التماس بگیریم واقعآ زرشک
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
7
1
دوستی کشور ها دایمی نیست فعلا روابط ایران و روسیه مناسب است تازمان که منافع ایران تامین گردد عالی است چین تازه به دوران رسیده زیاد قابل اعتماد نیست آمریکا و اروپا خوی استکبار ی دارند و با نظام موجود دشمن خونی میباشد آنها یکه دم از،،،،،،،،،، حتما زیر کاسه با آمریکا دارد حداقل روسیه احترام برابر با ایران جلو می رود
Mohammad
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
18
زمانی همین آقایان خریدهای تسلیحاتی شاه را آهن پاره می‌خواندند و می‌گفتند ما اصلاً به سلاح احتیاج نداریم ، در حالیکه جدیدترین و پیشرفته‌ترین هواپیماها و.....خریداری شده بود ، اما همین آقایان بعدها میلیاردها دلار پول کشور را صرف خرید تجهیزات نظامی منسوخ شده روسی کردند و همچنان خواهند کرد ، البته میلیون‌ها دلار از همین پول به جیب مبارک آقایان بابت دلالی رفت و در اروپا و آمریکا تبدیل به ویلا و....شد. اما جای تعجب دارد که مسئولین سنگ روسیه را به سینه میزنند ولی خانواده آنها پول مردم را به آمریکا و اروپا و کانادا منتقل و در آنجا زندگی می‌کنند ، این‌ها در عمل می‌گویند درود بر آمریکا و با زبان می‌گویند مرگ بر آمریکا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
کم شعور آنها هواپیما را به پهلوی می فروختن پدافند هوایی را به کشورهای اطراف چرا ما یک تولیدی سیم خاردار در کشور نداشتیم ؟ چرا موشک به پهلوی نمی دادند در جنگ ایران و عراق هواپیماها روحیه بده بودند اما تاثیر آنها در جنگ کمتر از ۵٪ بود
کسی در مقابل سلاح دفاعی کشور و فقر مردم پهلوی را به تمام معنا خر کرده بودند و البته خودش و اطرفیانش خر بودند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
حرف حساب جواب ندارد ,,,،
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
11
خارج از تاریخ روسیه دوست ملت ایران نیست شاید دوست تعدادی ادم که سر کارند باشد ولی دوست ملت نیست تاریخ اینو میگوید این هواپیماها هم بدرد نمیخورن همان هواپیماهایی که زمان شاه داریم مدارا کنید روسی بدرد نمیخورد ای هوار از دست رانت وفساد در این کشور عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
1
12
هیچ وقت تاکید میکنم هیچوقت به روسیه اعتماد و اطمینان نکنید . همانطور که در برجام در دقیفه نود که توافق حاصل شده بود همه چیز را بهم زد و منجر به این شد که اروپایی ها مجددا با آمریکا همراه شدند و پای ایران را به جنگ اوکراین کشید و تورم و گرانی و فقر و بدبختی را به مردم ایران اعمال کرد الان هم هر وقت به صلاح خودش باشد بسرعت و با شدت تمام پشت ایران را خالی خواهد کرد . این حرف ها را یه گوشه دلتون ثبت کنید . هیچ وقت به روسیه اعتماد نکنید . حتی اگر ببیند ایران صاحب سلاح هسته ای میخواهد بشود خودش ممکنه همان بلا را بسر ایران میاورد که بر سر اوکراین آورد .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
22
دقیقا۴۴ساله با خودمان میجنگیم.تمام منابع کشوردراختیارعده ای ازمدیران ارشدنظام هست.بچه های انها دلال بازی میکنند جنس راچندبرابرقیمت واردکشورمیکنند.بازارکاذب خودرو.مسکن.ارز.درست کردند.تولیددرکشورخوابید.تمام مردم باکلاه بازی امورات میگدرانند.اعتماد درجامع ازبین رفته.نیروهای نظامی وانتظامی بیچاره هیچ ارزش وجایگاهی ندارند.سرمایه داری ازقلب نظام زده بیرون.هر۴سال مقامات ارشدتاپایه عوض میشوند وسیاستها هم عوض میشود.ارزش پول ملی ۶۰۰۰برابر ازسال۵۷تاکنون افت کرده.اکثرمردم افسرده شدند.قراره چه اتفاقی بیوفته.به چه افقی امیدوار باشیم.هرج ومرج درادارات وبانکها حکم فرماست.جای حق وباطل عوض شده.هیچ مظلومی در هیچ نهادی واداره ای نمیتواند حقش را بگیرد اصلا امکان نداره.سیستم گردشکار عوض شده.واقعا مردم عذاب میکشند.اکثرمسئولین ظاهر فریب هستند.خداوند به داد امام زمان برسد چطور بیاد برچنین جامعه ای حکومت کند...خودم هم از میان همین جامعه ام.۶۰ماه داوطلبانه درجبهه ها ومرزها خون ودل خوردم.دههانفر ازبهترین دوستانم شهیدشدند.۴۰سال است درصحنه ام.اما روزهای خوبی ندیدیم.تحریم.دشمن.شیطان.در داخل همین کشور است.شرمنده
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
17
آقای بهزاد دهقان هلیکوپترهای کبرا که بقول شما در داخل کشور تولید میشه از ابتدا توسط اون خدابیامرز وارد کشور شد و ایران را در جنگ عراق بسیار یاری کرد و بعدش ارتش کپی کرد و داره تولید میکنه فعلا یغلوی بدست مردم ایرانند که در اقتصاد کشوری داغون و پس افتاده جهان سومی دارند در خون خود میجوشند سران مملکت ایران برای مردم رفاه و آبادی رقم نزدند بلکه عمریست لفظا و عملا با غربیها سر جنگ دارند و دود همه اینها توی چشم مردم بدبختی رفت که جاهلانه 40 سال پیش سرنوشت خود و مملکت خود را به نابودگران سپردند تا الان که ایران و ایرانیان را به خفت و خواری نشاندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
خدا بیامرزخخخخخخخخ امیدوارم تو گورش بشه پر از آتیش و در قعر جهنم جاش باشه
FARIDON.GH484
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
16
روسیه هیچوقت از لحاظ تاریخی تاکنون شریک خوب برای ایران نبوده است بیشتر منافع محض خود را نگاه میکند چند روز بیش که در همایش وجلسات اعراب حضور داشت به نفع اعراب رای داد وایران در زمینه های محکوم کرد وحتی از برجام هم جهت منافع خود بهره برادری کرده ونمیگذارد به هدف برسد واین هم بدانید روسیه از زمانهای قاجار بخش های بزرگی از ایران جدا کرد وحتی در گذشته پشتیبان صدام بود و هنگام جنگ آمریکا بر علیه عراق پشت او خالی کردو...
اسد
|
United States of America
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
13
حکومت ایران آشغالهای روسی رو از اربابش میخره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
11
عمرا روسیه به ایران تجهیزات پیشرفته بده ،فقط با دریافت پهباد از ایران و استفادهدر جنگ اوکراین میخواد جبهه دیگری در برابر غرب باز کنه . والا خودش بعنوان یک قدرت نظامی کلی پهباد داره و خوش خیالیه که فکر کنیم نیازمند پهبادهای ایرانی بوده . روباه مکار و پینوکیو
ژوزف استالین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
5
مشکل مردم ما دو چیز
که یسری ادم که احتمالن بسیجی هستن یا قِشر ثروتمند درک نمیکنن
کشور ما درگیر بحران اقتصادی شدید کشورمون کمبود نیرو برق گاز اب داره
بخاطر نبود دلیل نظرات چند میلیون نفر در دستگاه های دولتی استخدام کردن و هزینه های این نیرو های کار روی دوش دولت
تورم که ایران وجود داره هبچ جای جهان نیست
قیمت مایحتاج که برای (بقا) هست نمیتونن قشر کارگر تامین کنند!! نبیبینین خودتون حقوق ماهی ۱۲ به بالا میگیرین بیمه شدین
من ۱۹ سالمه هرجا برای کار میرم زیر ۵ میدن اخر سر کلی منت تحقیر پشتش!
کشور ما میتونه با وارد کردن مهندسین روسی چینی کره شمالی و داخلی مونتاژ شروع ساختشون از داخل کنه و جنگنده های مدرن روسی مهندسی معکوس کنه
همونجور که از سامانه های اس ۳۰۰ چندین مدل بومی بهتر کم هزینه تر ساخته شد
جنگنده های روسی واقعن بی کیفیت هستن این درک کنین!!
شاید بتونیم با ۶۰ جنگنده سوخو ۳۵ خودی نشون بدیم
ولی اگه ما این تسحیلات بخریم اسراییل کشورا عرب نمیشینن نگاه کنن درخواست سفارش چند برابری اف ۳۵ میدن
امریکا حتمن به اسراییل از این جنگنده میده
و دردسرا منطقی فاجعه بار تر
تحریم بیشتر
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
8
کلا این مملکت جنگ نباشه نمیتونه حکومت کنه مااگر شکمم سیرکنیم میریم ماشین میخریم مردم گرفتارن صحبت سوخه ۲۵.پهپاد به روسیه چقدر این مردم بدبختن که شماها سیاست مدارشون هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
4
6
قبلا شاه از آمریکا خرید می‌کرد الان از روسیه
طولابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
8
4
لعنت خدابرهرچی وطن فروش منافق صفته که هرچی سرمردم مظلوم ایران میادکارایناست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
خوش تیپ هر چی سر منو تو میاد کار همین مسئول بی لیاقت جیب گشاد نه منافق اینجا چه غلطی میخاد بکنه
صممدااقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
3
8
ما همیشه عادت داریم پولمونا بریزیم تو سطل اشغال،،، روسیه الان خودش مثله خر به گل مونده،،، جنگ روسیه و اوکراین خیلی از واقعیتها را آشکار کرد و پرده چرت و خیال خیلیا را پاره،، الان سلاح مثله تکنولوژی به روزه،،،، بهترین سلاح های دیروز آهن قراضه های امروزند،،،،، شما از روسیه آهن پاره بخرید، باکو از .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
ادامه بدید شاید یه چیزی شدید
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
8
اینا به در ملت ایران نمی خورن دقیقا ایران داره راه شوروی رو میره ،شوروی هم مردمش گرسنه بود بعد فکر رفتن به ماه و ساخت فلان بمب اتم بودن،شاید اینها لازم باشند ولی نه در این شرایط بد مردم اگه ادامه پیدا کنه،خریداران این تسلیحات نظامی هیچ وقت ازش استفاده نمی‌کنند
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
3
12
گرز رستم هم یه زمان کوبنده ترین سلاح بود،مثلن مهندسی معکوس میخاد باهاش شمشیر لیزری درست کنه؟؟؟!!!!,, این پول هم بریزید تو جوب آب بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
6
یک کشوریه ابرقدرته ، قلدر منطقه است ، نفس همسایه هاش دستشه ، ایران هم که در جوارش هست و مجبوره همیشه گوش به فرمانش باشه و زیربار زورگویی هاش . هر چی روسیه قوی تر ایران ضعیف تر . سازو کار بقیه ابر قدرت‌ها هم همینه . آمریکای جنوبی برده آمریکای شمالی ، تمام کشورهای دنیا مستعمره چند تا کشور معلوم الحالند.
پاسخ ها
آریوبرزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
ابر قدرت !!!!قلدر منطقه!!!؟؟؟
کجای کاری تو؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
5
صحنه جنگ اوکراین سیاست روسیه درقبال همسایه هاش را نشون میده ، شاید ایران مجبوره از روسیه حرف شنوی داشته باشه . یا اگه بخواد سمت غرب بره مثل ترکیه باید به اونم یه جاهایی خیلی باج بده .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
15
اگر روسیه به ایران سوخو ۳۵ داد رییسی نذر کند یک هفته روزه بگیرد اس سیصد را روسیه پس از ۸سال دریافت پول به ایران تحویل داد ولی اس چهارصد را چند ماهه به ترکیه تحویل داد چقدر مسئولین ما هالو هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
15
تو این شرایط بدبختی دولت بی سواد بنجل به فکر خرید هواپیمای روسی افتاده یاد این ضرب المثل افتادم که میگه. یکی میمرد ز درد بینوایی. یکی میگفت خانم زردک میخواهی!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
حالا تو بگیر زردک
بهمن بومهن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
1
11
بابا یه خورده با عقلتون کار کنید روسیه و آمریکا و انگلیس و ......... اصلا به درد مانخوردن برین دنبال دوستی با کشورهای همسایه و عربی نذارین بین ما نفاق بکارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
شما که برای غرب پشتک می زنید ولی کشور مستقل در اطراف نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
14
روسیه از نظر اقتصادی و حتی سیاسی توانایی مقابله با آمریکا را ندارد و طبیعی است که در این تقابل هرگز بی خیال کارت قدرتمندی به نام ایران نخواهد شد.
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
8
آقایان دوستان منافق در کنارت ودر ارکان دولت بنام توابین نفوذ کردن ودر بعضی ادارات پر شدن از همین منافقین به اصطلاح توابین
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
1
الان مثلا شما چه چیزی اضافه کردین اینا که قبلا بودن
یا خبر نداشتین اینارو گذاشتین
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
0
درود برانقلاب درود ودرود برای آن وایرانی درود برجمهوری اسلامی ایران درود برخلیج فارس فارس فارس خلیج ایران ایران ودریای سیستان نه عمان عرب سوسمار خور دریای سیستان دریای مکران .درود برسپاه درودبرارتش درودبرکوردهای مبارز انقلابی درودبرپیشمرگه های انقلابی ایران ما کوردها تاپای جان حافظ این انقلاب هستیم وای به حال اسراییل و آمریکا واین اعراب ترسو وخاجه صفت وبت پرست اگر برای ایران روداری یاگردن کلفتی کنند با ما ملت شصت میلیونی کورد طرف هستند در ایران عزیز وکشورکوردستان وکوردهای ترکیه و سوریه وسوییس وآلمان و تاجیکستان وای وای به حال مخالفان این انقلاب از قدرت ماکوردها وشجاعت ما میترسید وتا قیامت خواهیدترسید درود برسپاهبان کورد درود برانقلاب اسلامی درود درود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
2
بله این منتقه باید همدیکر را بکشند،وحدت آنها خطر برای ابرقدرتهاست،آقایان پروفوسورها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
3
اون وقت میگن شاه خائن و وطن فروش بود...ملت نان شب ندارن مسکن مناسب ندارن پول کرایه تاکسی ندارن پول دوادرمان ندارن اون وقت میلیاردها تومان پول این ملت محروم را میدن اسلحه روسی
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
3
هم وطنای خوش خیال سهم ایران از دریای خزر از پنجاه درصد رسیده به یازده عمو پوتین حتما امتیازات گزافی,گرفته که بقول اقایون اهن پاره بما بفروشه.شما بایه کس یه زمین شریکی اگه اون فرد بمیره وچهارتا پسر داشته باشه شما بای سهمتو به شش قسمت تقسیم می کنی ساده تر ازاین نمیشه اقایون خوش خیالو از خواب بیدار کرد
إلشن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
1
2
روسیه هیچوقت به ایران سوخووتجهیزات جنگی ونظامی نمیده وهیچوقت ایران وبه عنوان شربک نظامیش انتخاب نمیکنه،هیچ کشوری این ریسک ونمیکنه تادرهمسایگی خودش بادست خودش واسه خودش دشمن بتراشه،امام خمینی رحمت الله علیه همیشه تاکیدمیکردکه هیچوقت به شوروی به عنوان یه دوست نگاه نکنید،چون بالأخره کارخودش ومیکنه ولی متاسفانه ماامروز داریم بادست خودمون واسه خودمون قبرمیکنیم،روسیه هیچوقت قدرتهای غرب وول نمیکنه وبیادطرف ایران،روسیه نقشه اش اینه که درصورت شکست روسیه مقابل اکراین وهم پیماناش تموم یاحداقل نصف غرامت جنگ وبندازه گردن ایران،اینقدرساده اندایش نباشیدکه روسیه سوخوبه ایران نمیده که نمیده که نمیده
ح م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
1
1
مثل معروف برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ظعیف پایمال است ایرانیان عزیز الان بهترین موقع و فرصت برای هر چه قوی شدن (هر چه دارید در راه خدا بسبج کنید ) است چرا که روسیه با ناتو در افتاده ومعادلات نظامی وسیاسی قانون نمی پذیرد و مسولین ما هم با توجه به تحریم همه جانبه ما واز طرفی روسیه وچین وکره سعی بر تکمیل ادوات استراتژیکی یک ارتش قوی که حالا خودسازنده وقدرتمند است را دارند همه یکدل ویک صدا برای ایران . فقط بهوش باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
1
3
کل ادوات نظامی ایران امریکاییه پس ضرر کردن ممنوع گور بابای امریکا ولی واقیعت همینه که هست باید قبول کرد روسیه هم خائنی بیش نیست خدا پدر اون کره شمالی رو بیامرزه که فناوری ساخت موشک رو به ما داد و دوران جنگ به ایران کمک نظامی کرد
کارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
4
ای کاش جنگ جهانی سوم شروع بشه تا اگر خدا بخواهد کشته بشیم و دو منفعت برای ما دارد یکی اینکه شهید میشیم و دوم اینکه دغدغه مسکن و َشغل و غذا و ماشین و گرانی نداریم و زندگیمان تمام میشه انشااله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
1
الان بخریم مشکلی نیست یکی میخرید پول مردم را به فنا می داد!!!
ایرانیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
1
1
روس‌ها هیچ زمانی قابل اعتماد نبوده و نیستند و بهترین شاهد تاریخ قاجاریه از فتحعلی شاه گرفته عهد نامه گلستان و ترکمانچای نهضت مشروطیت سرهنگ لیاخوف میرزا کوچک خان جنگلی حزب توده همیشه سعی در از هم‌پاشی داشته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
2
چه فایده مردم گشنه ودر عذاب هستند ایکاش اقتصاد داغون و فساد بیمشار و مردم گشنه هم دریابید تا مملکت گل و بلبل بشه متاسفانه هر روز بدتر از دیروز
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
1
روزنامه های ایرانی بلاخره بایک حرف ویایک جمله مملکتومیخوان خراب کنن.دست خودشون نیس بایدخودشونویجوری به آقاشون نشون بدن دیگه.شایدبنوایی رسیدن
شروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
1
1
واقعا فکر کردین روسیه بهتون جنگنده میده ....خواهیم دید ...اول تاریخ روسیه رو بخونید بعد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
1
روسیه پیروز جنگ با اکراین است و امریکا و دوستانش شکست میخورند
پوتین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
1
کفش پوتین به کله بایدن شرف داره یه سوال جنایت های کدومشون بیشتره؟ همه جور جنایتی آمریکا به سر مردم دنیا اورده واقعا خوابید یا خودتون رو به خواب زدین
علی
|
Germany
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
2
کاش ب جای این ک التماس روس خائن رو برای جنگنده بکنن خودشون بسازن جوونای ما این استعداد را دارن ک هر چیزی را بسازن نصف همین هزینه هارا ک برای خرید جنگنده میخان انجام بدن را صرف ساخت کنن والا جوونای ما توان این کارا دارن روس حالا سر میدونه تا سخو ۳۵ از رده خارج بشه بعد تحویل بده مثل s ۳۰۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
1
2
جنگ اکراین ثابت کرد تسلیحات روسی بدرد نخوره
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
0
نشه حکایت اف۱۴ ها که خیلی از سیستم ها رو برداشته بودن جنگنده در نهایت کیفیت و تجهیزات رو بیارید این روسیه همیشه مارو خفت کرده الان نوبت ماست که خفتشون کنیم پایه ریزی برای قرارداد اس ۵۰۰ هم داشته باشیم ما خرج موشک بدیم اونا کلاهک به ما بدن وقتشه ما باید ثابت کنیم بچه زرنگیم
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
1
ببینیددشمنان ایران عزیزایران پیشرفته ترین جنگنده ساخت داخل داردتوشهرک زیرزمینی هستن به روزش میان دنیارا. ش می کنه مثل پهپادهارامی گفتن الان موندچیکارکنن جلوپهپادایران که نابودگرشناخته شده سلاح مهم نیست مهم آن هست که ازسلاح استفاده می کنه اف ۳۵درمقابل کوثرهیچی نیست چون دست خلبان ایرانی هست بااف ۴درجنگ خلیج فارس اف ۱۶نابودکرذن اونم نه یکی چنتا
دوستدار ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
0
چه ربطی داره
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
3
زورتون به چندتا بچه دهه هشتادی و بی سلاح رسیده.حالا ببینم با دنیای علم و فناوری چه میکنید.شمارش معکوس نواخته شده....انتقام سخت از سالهای نابودی مردم ایران.....انتقام جوانی و زندگی ازاد...امیدوارم بهایش رو بپردازید.و من زنده باشم ونظاره کنم..ورق خوردن کتاب تاریخ رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
2
1
به اتحادیه کشورهای ترک باید بپیوندیم و از ۵۰ میلیون ترک کشور نهایت استفاده را علیه دشمنان ایران بکنیم که اول از همه اسرائیل است که فقط با پیوستن به این اتحادیه اسرائیل خود به خود از بین خواهد رفت و تجارت با این کشورها از همه کشورها بهتر است ، روسیه کشوری خطرناک است و در آینده احتمال فروپاشی دوباره را دارد
روسیه و آمریکا وعرب و انگلیس همه پشم .به مرن برسید که
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
4
روس و آمریکا وعرب و انگلیس همه پشمند مردم رو بچسبید که زباله گرد شده اند اجناس سازمان اموال تملیکی رو مجانی بین فقرا ومستاجرین تقسیم کنید بس کنید دیگه هشتاد درصد مردم در فکر خودکشی اند تا از زندگی نکبت درفقر خلاص شوند
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
1
0
ماشاالله همه صاحب نظر هستند،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
1
0
اینکه سیستم نیروی هوایی فرسوده شده قبول .اما نباید حمله پهبادی ریز پرنده هارا ضعف نیروی هوایی قلمداد کنیم .این ضعف رادار وپدافند است که نتوانسته قبل از رسیدن به هدف وبه محض پرواز در امدن این پرنده ها را ره گیری کنه .قرار نیست یه اف 14پرواز کنه یه کواد کوپتر را رهکیری کنه ،برادر ادرس اشتباه دادن بهت تا خودشونو تبرعه کنند .هر تهدیدی متناسب با خودش باید جواب داده بشه ،شما باید ابزار ریز پرنده ها را داشته باشید .سلاح پرتاب تور .لیزر که متخصصین بهتر میدونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
1
ما خودمان بجون هم افتادیم مثل سربازانی که در یک جنگل گیر کردن ووحشت زده شده اند وهرکس رفیق وهم رزمشو دشمن فکر میکنه وبجان هم افتاده ویکی یکی خودشان خودشان را ازبین میبرند .چه شده مگه میخواهیم لباس خواب بخریم خوب وبد میکنیم واین مغازه واون مغازه میکنیم .عزیزان کدام کشور اروپایی الان میاد بدون اجازه عربستان واسرائیل به ما سلاح روز میفروشه ما مجبوریم بد وبدتر بد وانتحاب کنیم چون فعلا به شانس خوب ما بد محتاج ما شده والا همین پوتین پلاستیکی هم نمیده واگه نده باید به محافل ببناللملل شکایت کنیم که جوابش نیم قرن دیگه میرسه زمانیکه هواپیمای س ۳۵ دیگه بدرد آهن قراضه خورها هم نمیخوره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
2
چقدر ساده لو هستید حالا برای هواپیما های دم کرده تو روسیه خوشحالی کنید دقیقه ۹۰ روسیه هم پشت ایران را خالی میکنه فعلا داره سو استفاده میکنه با قول هواپیما و هلی کوپتر هر وقت رسید ایران اونم تعداد زیاد همرا ه سوخو ۵۷ بعد خوشحالی کنید این روسها بارها و بارها پشت ایران را خالی کردن مثل برادران چینی هواپیمایی که هنوز ایران نیامده خوشحالی و ذوق نداره
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
1
1
بازم که شد وعده سر خرمن ، خیانت های که روسیه به ایران کرده مجموعه کشورهای اروپای و امریکا نکردن.
باز مثل همیشه پول هواپیما رو میگیره و تحویل نمیده و یا اینکه زمانی تحویل میده که هواپیماها از دور خارج شدن و اسقاطی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
1
1
تسلیحات نظامی روسیه که کارایی نداره فرسوده و مال سالیان پیش هست و در جنگ تحمیلی روسیه علیه اکراین مشخص شده در پیت هست با بالاترین قیمت داره به ایران قالب میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
2
1
سلام مطالب مخالف نظرات غرب پرستان را هم منتشر کن تمام ظالمین فعلا در غرب جمع شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
اشتبانکن اونهایی که درغرب وامریکاهستند خانواه همین رجال
صف اولی هستن .بااموال ملت بیچاره دارن شاهانه زندگی میکنن وبه ریش ملت بدبخت هم میخندن.عینکتوعوض کن رفیق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
2
1
غرب پرستان تاریخ کثیف شوروی را یاد آوری می کنند در آن زمان روسیه و اکراین هر دو شوروی بودند خاک بر سر بی شعور شما غربزده های وطن فروش باید شما تابع فکر و منافع غرب در کشور پشتک بزنید اکراین و روسیه شوروی بودند حالا چی میگید؟ ؟؟ خخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
اگر شعور فهمیدن اینکه اکراین روسیه جزء یک کشور.بودن که نمی رفتند سطل اشغال امبولانس مردم آتش بزنند!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
1
سلام تجربه نشان داده هر که قدرت داشته باشه زور ميگه روسیه فعلا چنین قدرتی نداره اميدوارم روزی آمریکا هم رو به زوال بره وتوانایی زور گفتن نداشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
1
بحثهای شماها مثل کل کل فوتبالیه.پولشو یکی دیگه خورده.حالشو یکی دیگه برده منو شما اینجا نشستیم پاچه همدیگرو جر می‌دیم.آفرین به ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
عزیزجون
اگرچنین نبود الان امثال من بعداز۶۵سال اجاره نشین نبودیم
میدونی چرا ؟ چون وصل به بعضی ...ها نبودیم
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
0
فعلا که روسیه در حال جنگه و اگه از جنگنده هاش نهایتا اضافه موند شاید به ایران تحویل بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
1
0
ایران نیاز به در خواست S400 نداشته و قیمتش هم خیلی بالا بوده و با توجه. به موشکهای خودمان نیاز به آن نیست ربطی به ترکیه و غیره که غربزده های برده غرب برای سیاه نمایی شایعه سازی کردن مانند بقیه حرفهاشان جوک است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
1
درآخرفرمایشات دوستان وهموطنان
گرامی بایدعرض کنم .
من که(شایددرصدزیادی مثل من باشد)۶۵سال ازعمرم سپری شده .هم انقلاب وهم جنگ روتجربه کردم چون هیچ پارتی وآشنایی نداشتم .حالا یک خونه هرچندکوچک دراین سرزمین ندارم آیاجایی که چندمتربرای زندگی بعدازپیری برای من نیست.بدون بیمه وبازنشسدگی ویارانه(قطع شده) میشودکه وطن ! خواند.؟
قضاوت باشما...فکرنمیکنیدنیازچیزدیگیست نه جگنده و......؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
2
بنظرمن بهترین سلاح وپیشرفته ترین
جنگنده اینه که قیمت دلار رونزولی کنید .تورم رومتوقف کنیدبعدمیبینید که ازاین ملت شجاع جگنده تر وجود نخواهد داشت.
نیکی چه بدی داشت ...که یک بارنکردید.بنظرمن هنوزدیرنشده.
بسم اله.
morteza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
0
1
ساده تر از مسولان ایرانی هیچ کجای دنیا پیدا نمیکنیم.
همین روس ها بودن ک تبریزو ب رگبار بسته بودن.
همین روس ها بودن با جنگ نازی ها
ک ایران اعلام بی طرفی کرده بود. روس ها باید از داخل خاک ایران رد میشدن ک تو جای جای روستاها ب ناموس مردم تجاوز میکردن.مردارو میکشتن
بی خردتر از مسولامون نیست تو دنیا.
از سرمایه مردم منابع کشور میبردین هزینه میکردین بر برجام تا لحظه حل شدن روس بر منفعت خودش ک نکنه ایران رقیب گازی تو جهان بشه. میزد زیر همه چی.
پست تر از روسیه چین ک مخالف برجام بود ک نکنه بعد از برداشتن تحریم ایران بره از اروپا خرید کنه.
حالا هم پای ایران باز کرد ک قوز بالا قوز شه ایران.
وگرنه روسیه اینقد سلاح داره ک کل اروپا رو میکوبه.
همون موشک شیطان رو حواله کنه ب اوکراین نسخش پیچیدس.
همین روس بی پدر بود شمال کشور رو آذربایجان
دریای خزر رو ازمون جدا کرد.
باز شما میرید سمت سوراخی ک چن بار گزیده شدین.
حیا نمیکنین.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
0
1
جوک خنده داریست که بگویم نسبت به خاک کشورم غیرت دارم ،جوانی که نتواند یک متر از خاک کشورش را بخرد و داشته باشد، به چه چیز عرق و غیرت داشته باشد؟؟؟
نیکولو ماکیاولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
همه تون وسیله اید برای توجیه این جناح یا اون جناح از جناحی ها دست بردارید وبرای جناح خودتون جناغ بشکونید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
0
0
سلام دوستان فعلا که در شوک قاهر هستیم بعد از سالها تبدیل به پهپاد شد!!!اینهمه تبلیغ و ...واقعا درنهایت همه پوچ بود.ما که تکنولوزی و توان ساخت جنگنده نداریم چطور مدعی ابرقدرتی هستیم؟!لااقل انبوهی هواپیماهای جنگ دوم رو بسازیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
0
0
تورم 85میلیون جمعیت رازجرکش کرده نه جوانی چیزی فهمیدیم نه ازمیانسالی شعارهای توخالی مقزمان رابرده بااین مسئولین بی سواد.من ماندم مگرواحدپول ایران دلارکه مسئولین اینقدربه دلاربهامیدن اگرامریکاشیطان پس دلارتوکشورماچه غلتی میکنه هرروزشاهدافزایش اقلام مصرفی هستیم جنگنده پیشکش .وقتیکه من کارندارم پول ندارم به جهنم هرچی میخادبشه پس شعارتوخالی ندهیددروغ ازحدگذاشته هزاررحمت به ان
احمد
|
United States of America
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
0
کشوری که سلاه برای دفا از خود نداره توسری خوره نظام باید سعیش بکنه سلاح برای دفا از کشور گیر بیاره ما غرب که معاملی نداری اگم بخوایم به ما نمیدن مشکل مردم به بودجه ارتش ربتی نداره به وزارت اقتصات مربوته پس همه چیرو باهم قاطی نکنید مثل یه کارگاه که یه قسمت کارش عقبه بعد گیر بدن به کل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان