تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰۵ نظر

جوابیه امنیتی معاونت زنان ریاست جمهوری به گزارش «کنگره زنان تاثیرگذار» و پاسخ رویداد۲۴

انتشار گزارش «گاف‌های بزرگ کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار» در سایت خبری رویداد۲۴ به مزاج معاونت زنان ریاست جمهوری به عنوان برگزارکننده آن خوش نیامده و جوابیه بلندی به این گزارش داده‌اند. رویداد۲۴ ضمن انتشار جوابیه، پاسخ خود را نیز در همین خبر منتشر می‌کند.

انسیه خزعلی

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: معاونت زنان ریاست جمهوری به گزارش سایت خبری رویداد۲۴ که روی سوژه «کنگره زنان تاثیرگذار» کار کرده بود، پاسخی مفصل داده و این رسانه را «رسانه‌ای «ناشی» و «غیرحرفه‌ای» توصیف کرده که قصد داشته «افکار عمومی را فریب دهد»

موضوع گزارش رویداد۲۴ درباره حاشیه‌های کنگره‌ای بوده که توسط معاونت زنان برگزار شده و این سوالات مطرح شده بود که اولا هزینه این مراسم و جوایز آن از کدام منبع پرداخت شده است و دوما افرادی که به عنوان زنان تاثیرگذار معرفی شده‌اند، چه ویژگی خاصی داشته‌اند؟

این سوالات بدون توجه به خط فکری دولت مستقر مطرح شده بودند و اگر دولت‌های حسن روحانی یا سیدمحمد خاتمی و احمدی‌نژاد هم بر سر کار بودند و چنین اقدامی در دوره آنها انجام می‌شد، مشابه همین سوالات پرسیده می‌شد بنابراین از این منظر نگاه رویداد۲۴ به سوژه کاملا حرفه‌ای بوده و داستان‌هایی که معاونت زنان در این باره سر هم کرده، آنقدر دور از واقعیت هستند که گفتن درباره آن هم نالازم است. با این حال متن جوابیه معاونت زنان در ادامه به طور کامل درج می‌شود و سپس پاسخ‌های رویداد۲۴ به این جوابیه را هم بخوانید.


بیشتر بخوانید: گاف‌های بزرگ کنگره بین‌المللی زنان در ایران/ مهمانی زنانه بانوی اول دولت از جیب ملت


پاسخ معاونت زنان به گزارش رویداد۲۴ درباره کنگره زنان تاثیرگذار

معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری

انسیه خزعلی معاونت زنان ریاست جمهوری

کنگره زنان تاثیرگذار معاونت زنان ریاست جمهوری

پاسخ رویداد۲۴ به جوابیه معاونت زنان ریاست جمهوری

۱) معاونت را در حالی به بغض، خشم، بی‌منطقی و استنادات «بسیار ناشیانه و غیر حرفه‌ای» برای فریب افکار عمومی متهم کرده که این سایت خبری بنا به رسالت روزنامه‌نگاری تلاش کرده بخش‌هایی از واقعیت‌های هزینه گزاف از جیب بیت‌المال را برای افکار عمومی که به مدت سه روز (از زمان برگزاری همایش در تاریخ ۳۰ دی ماه تا زمان انتشار گزارش رویداد۲۴ در تاریخ ۳ بهمن ماه) در بی‌خبری به سر می‌بردند، روشن کند.

رویداد۲۴ اولین رسانه‌ای بود که «رزومه برندگان جایزه» و «میزان جایزه ۲۰ هزار یورویی» به برندگان را در اختیار افکار عمومی پرسشگر که به درستی نسبت به نحوه هزینه بیت‌المال حساسیت دارند قرار داد.

عجیب اینکه معاونت زنان نگارش گزارش درباره یک کنگره بین‌المللی را «روش رسانه‌های غربی را برای فشار بیشتر علیه مردم ایران» می‌داند. گویی باید از این به بعد رسانه‌ها از معاونت زنان فرمان بگیرند چه بنویسند و چه ننویسند تا متهم به فشار علیه مردم ایران نشوند! عجیب‌تر آنکه چگونه است که پرسش درباره هزینه‌های یک کنگره که با پول بیت‌المال برگزار شده، به مثابه فشار علیه مردم ایران معنی شده است!

نگاه جنسیتی و تحقیرآمیز به زنان کار معاونت زنان ریاست جمهوری است نه رویداد۲۴ 

۲) در بخش دوم جوابیه نوشته شده «رویداد۲۴ از یک کنگره نخبگانی و مدیریتی در ابعاد بین‌المللی به عنوان مهمانی زنانه یاد می‌کند که این از یک‌سو بیانگر شدت عصبانیت از اثرگذاری آن است و از سوی دیگر نشان از آن دارد که برخی افراد به دلیل نوع نگاه تحقیرآمیز به زنان یا مرور خاطرات دورهمی‌های فامیلی و دوستانه و ریخت‌وپاش‌های دولت‌های هم‌فکر در گذشته‌ای نه چندان دور، باور و پذیرش کنگره‌ای به وسعت و عظمت بانوان تاثیرگذار پنج قاره و با تفاوت‌های گوناگون محیطی، دینی، جنسیتی و فکری را ندارند.»

در پاسخ به این بند جوابیه باید گفت که اتفاقا مشکل ما با همین نگاه دولت محترم است. معاونت زنان معتقد است «کنگره‌ای با ابعاد بین‌المللی برگزار کرده است» اما آیا اگر کسی نظر مخالف این را داشت، از عصبانیت اوست؟ به خاطر ریخت‌وپاش‌های خانواده نویسندگان گزارش است؟

حقیقت آن است که این جوابیه که به امضای روابط عمومی معاونت رسیده، به همه چیز شبیه است، جز «جوابیه»! چه آنکه گویا در ذهن نویسندگان چیزی جز پرونده‌سازی امنیتی وجود نداشته است! و عجیب اینکه این نگاه نه در بخش حراست معاونت زنان، که در بخش روابط عمومی آن جاری است. اگر ادبیات جوابیه و واژه‌های به کار رفته در آن را یکبار دیگر بخوانید، متوجه عمق نگاه امنیتی در آن می‌شوید؛ و این همان معضل بزرگی است که در سر تا سر دولت ابراهیم رئیسی جاری است؛ روابط عمومی معاونت زنان نمونه‌ای از خروار است.

اما درباره این اتهام باید گفت که اولا نوع پیشرفته‌ای از تاکتیک فرار به جلو است. رویداد۲۴ که خواستار پاسخگویی دولت در قبال خاصه‌خرجی‌های کنگره زنان تاثیرگذار بوده، نگاهی نژادپرستانه به ماجرا نداشته و در هیچ کجای گزارش سخنی از کشور و نژاد به میان نیامده است. تمام کشورها و شهروندان آن برای این رسانه محترم هستند بنابراین اتهام نژادپرستی آنقدر عجیب است که ای کاش از زبان معاونت زنان نیز شنیده نمی‌شد. تمام حرف گزارش این بود که «زنانی که با هزینه گزاف به ایران دعوت کرده اید در چه حوزه‌ای تاثیرگذار بوده‌اند؟» آیا این پرسش به معنای نژادپرستی است؟

همچنین گفته شده چرا از عبارت «مهمانی» استفاده شده است. واقعیت آن است که اگر کلیه مهمانان چهره‌های تاثیرگذار جهان بودند، حرفی باقی نمی‌ماند، اما اینکه کسی را به صِرف زن فرد مهمی بودن، به جایی دعوت کنند، واقعیت نشانه تاثیرگذاری است؟ آیا اینکه همسر رئیس جمهور فلان کشور یا زن رئیس مجلس فلان کشور به خاطر شوهرش به جایی دعوت شود، خود تحقیر جایگاه زن نیست؟

البته در برخی موارد در دعوت زنان افراد سیاستمدار، حتی با وزارت خارجه هم هماهنگ نشده بود؛ که اگر می‌شد، به آنها تذکر می‌دادند که مثلا رئیس جمهور فیلیپین در چه شرایطی است و دعوت از او چه معنایی برای دولت جدید دارد!

۳) در بند دیگری از جوابیه معاونت زنان، میزبانی ایران از میهمانان بین‌المللی به عنوان جایگزینی برای حضور نمایندگان ایران در سازمان‌های بین‌المللی عنوان شده است. حتی با فرض تاثیرگذاری فرهنگی و اقتصادی بالای کشور‌های متبوع مهمانان این کنگره، رویکرد دولت ابراهیم رئیسی به حضور ایران در سازمان‌های بین‌المللی جالب توجه است!

ظاهرا دولت به طور رسمی از حضور در سازمان‌های بین‌المللی انصراف داده است. حضور نمایندگان ایران در هر یک از سازمان‌های بین‌المللی، دستاورد چندین دهه فعالیت دیپلماتیک دیپلمات‌های کشور بوده و اخراج از این سازمان‌ها به معنی از دست دادن کرسی‌هایی است که برای آن پول و اعتبار هزینه شده است.

این سازمان‌های بین‌المللی نیستند که به کشور‌های عضوشان نیاز دارند بلکه این دولت‌ها هستند که با عضویت در سازمان‌ها می‌توانند حقوق مردمشان را حداکثری کنند. از دست دادن کرسی کمیسیون مقام زن سازمان ملل به معنای از دست رفتن یک تریبون برای تبیین گفتمان ایران در حوزه زنان بود. عضویت در سازمان‌ها به مثابه «منابع معنوی» یک کشورند که با آمدن و رفتن دولت‌ها و حکومت‌ها نباید تغییری در آن‌ها ایجاد شود و اگر دولت یا حکومتی این منابع را به هدر بدهد، باید به تاریخ پاسخگو باشد.

دعوت از همسران سیاستمداران به جای دعوت از زنان تاثیرگذار

معاونت زنان در جوابیه خود به رویداد۲۴ به طور تلویحی به اشتباه خود در دعوت از همسران روسای جمهور به عنوان «زنان تاثیرگذار» اعتراف کرده و گفته رویداد۲۴ با «چشم بستن بر این تعداد نیروی بانوان اثرگذار و توانمند»، چند «همسر رئیس جمهور» را نشانه گرفته که به زعم این معاونت، این هم از «علائم عصبانیت» رسانه بوده است.

 در ادامه جوابیه هم نویسنده گزارش به «عدم فهم درست از روابط دیپلماتیک و جایگاه مقامات سیاسی» متهم کرده و گفته متوجه «نقش همسر یک رییس جمهور یا به اصطلاح بانوی اول در اثرگذاری بر جامعه خصوصاً در حیطه‌های اجتماعی» نیست!

در پاسخ به این اظهارنظر عجیب معاونت زنان باید تاکید کنیم که همسر رئیس جمهور مصداق عملی «آقازادگی» است. مفهومی که در گفتمان سیاسی ایران بار منفی قابل توجهی دارد و قرار نیست با نامگذاری غربی «بانوی اول» روی یک آقازاده که مردم در انتخاب او هیچ نقشی نداشته‌اند، بار منفی آن کاسته شود.

ظاهرا دولتی که عوامل آن در چهار دهه اخیر بیشترین تقابل را با آمریکا  داشته و رسانه‌ها را به غرب‌زدگی متهم می‌کنند، بیش از هر دولتی در برابر محصولات فرهنگی آمریکا مقهور شده است. مفهوم «بانوی اول» عمدتا یک محصول آمریکایی است که اتفاقا در سال‌های اخیر به ویژه بعد از «میشل اوباما» همسر باراک اوباما، جایگاه اجتماعی پیدا کرده است. در گذشته همسر روسای جمهوری آمریکا هم عمدتا تنها نقش میزبان ضیافت‌ها و نشست‌های کاخ سفید را بازی می‌کردند، بنابراین مانور روی عبارت «بانوی اول» نه یک دفاع بلکه گل به خودی محسوب می‌شود. شاهد ماجرا آنجا که وقتی حسین امیرعبداللهیان همسر رهبر انقلاب را بانوی اول خواند، عضو دفتر رهبری به این موضوع واکنش نشان داد و آن را نادرست خواند و خواستار اصلاح آن شد.

معاونت زنان ریاست جمهوری و مورد خاص مایا صباغ

۴) در بند دیگری از بیانیه با عنوان «وطن‌پرست می‌تواند اینگونه سیاه‌نمایی کند؟»، سایت خبری رویداد ۲۴ متهم به سیاه‌نمایی شده است. استناد معاونت زنان در این اتهام‌زنی ابتدا ذکر نام «مایا صباغ» یکی از مهمانان لبنانی کنگره بوده است.

مایا صباغ در طول سفر خود به تهران تصاویری از خود در رستوران‌ها و خیابان‌های تهران منتشر کرده که در آن حجاب استاندارد جمهوری اسلامی را بر سر ندارد و به مخاطبانش در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید حجاب در ایران مساله جدی نیست.

لازم به ذکر است که رویداد۲۴ قبل از انتشار این گزارش از طرق مختلف تلاش کرده به فهرست و عناوین مهمانان این کنگره دست پیدا کند، اما همانطور که ملاحظه می‌کنید حتی بعد از گذشت ده روز همچنان این معاونت لزومی به «انتشار اسامی افراد با عناوین و رزومه دقیق آن‌ها» نمی‌بیند.

بر اساس اطلاعاتی که «ناخواسته» توسط معاونت زنان در جوابیه منتشر شده، ظاهرا خانم مایا صباغ خبرنگاری بوده که در کنگره حاضر شده است. حتی اگر دولت ابراهیم رئیسی نقشی در رویکرد رسانه‌ای مایا صباغ با هدف تبلیغ این کنگره در شبکه‌های اجتماعی این فرد نداشته باشد، باز هم تاثیری در اصل ماجرا یعنی صرف هزینه‌های حضور این فرد در ایران ندارد.

از سوی دیگر مایا صباغ بار‌ها مهمان برنامه‌های شبکه تلویزیون اینترنتی «ایرانیک تی.وی» بوده و در حمایت از مواضع جمهوری اسلامی بارها با عنوان «فعال رسانه ای» مصاحبه کرده است.

جوابیه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به گزارش رویداد ۲۴ و توضیحات نویسنده

رویداد۲۴ فرد دیگری را به جای النا کازانتسوا معرفی کرده است؟

۵) در بخش دیگری از جوابیه، معاونت زنان مدعی شده منتخب اهل روسیه این کنگره توسط رویداد۲۴ «مورد هجمه» قرار گرفته و «تصاویر دروغین از فرد دیگری که هم‌اسم ایشان است به نام او» منتشر شده و این رسانه منتخب روس همایش را «متهم به گذراندن اوقات فراغت در موسیقی و رقص» کرده است.

رویداد۲۴ این رسالت را برای خودش قائل است که جزییات بیشتری از خانم «النا کازانتسوا» برنده جایزه ۲۰ هزار یورویی کنگره زنان تاثیرگذار در اختیار افکار عمومی قرار دهد.

در این مجال کافی است عکس خانم النا در مراسم و تصویر رزومه این «منتخب اهل روسیه» را که توسط دبیرخانه کنگره بین‌المللی زنان در اختیار رویداد۲۴ قرار گرفته با عکس پروفایل تلگرام و اینستاگرام او مقایسه کنید. برای مقایسه این تصاویر لازم نیست مدرک تشخیص هویت پلیس داشته باشید تا بفهمید رویداد۲۴ در انتشار جزییات رزومه این خانم دست به دروغگویی و تحریف نزده است.

النا کازانتسوا

النا کازانتسوا کنگره زنان تاثیرگذار

النا کازانتسوا کنگره زنان تاثیرگذار معاونت زنان ریاست جمهوری

از این گذشته فاطمه حقیرالسادات دبیرعلمی کنگره زنان تاثیرگذار در پاسخ به رویداد۲۴ درباره علت تاثیرگذاری این بانوی روس بدون اشاره به یک عنصر خاص در تاثیرگذاری این فرد، به هنر‌های او در مجسمه‌سازی و موسیقی اشاره کرده، اما ظاهرا حتی گذراندن اوقات فراغت این منتخب در حوزه موسیقی هم مذموم است که معاونت زنان این‌چنین آن را تکذیب کرده است! بنابراین مشخص نیست استاندارد کنگره برای انتخاب این فرد به عنوان بانوی تاثیرگذار چه بوده است. عین سوال این رسانه با نهایت احترام به بانوی روس این بود که ایشان چه رزومه‌ای دارد و در چه حوزه‌ای تاثیرگذاری کرده است؟ آیا پاسخ دادن به این سوال ساده، «سیاه‌نمایی» و «تحریک اذهان مردم ایران»، و «کشیدن نقشه علیه منافع مردم» و «دروغگویی» و «نژادپرستی» و ... است؟

سوده غفوری‌فرد و جایزه ۲۰ هزار یورویی برای چاپ ۱۳۹ در یکسال!

۶) در بند دیگری از جوابیه، معاونت زنان گزارش رویداد۲۴ را مبتنی بر «دروغ‌هایی که سایت‌های زرد منتشر کرده‌اند» خوانده و گفته ناشی از «تشابه اسمی فردی با منتخب کنگره» بوده است. امیدوارم این‌بار سایت رویداد ۲۴ در ارجاع معاونت زنان اشتباه کرده باشد، اما اگر منظور آن‌ها از تشابه اسمی، جایزه‌ای است که به سوده غفوری‌فرد فرزند حسن غفوری‌فرد داده شده باید مابقی رزومه این آقازاده جمهوری اسلامی ایران که برنده جایزه ۲۰ هزار یورویی کنگره زنان‌شده را هم بازگو کنیم.

سوده غفوری‌فرد علاوه بر فرزند رئیس هیات بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی، همسر اخوان مدیرعامل همراه اول است. بعد از انتشار گزارش رویدا ۲۴ رسانه‌ها به رزومه غفوری‌فرد توجه کردند و مشخص شد او تنها در سال ۲۰۲۲ اقدام به چاپ ۱۳۹ مقاله علمی کرده و به رکورد هر ۳ روز یک مقاله رسیده است. رکوردی که از نظر فعالان علمی غیرممکن است.

جوابیه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به گزارش رویداد ۲۴ و توضیحات نویسنده

جوابیه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به گزارش رویداد ۲۴ و توضیحات نویسنده

۷) در بند دیگری از جوابیه، اقدام رویداد۲۴ در نام بردن از «زنان تاثیرگذاری که همسرشان فوت کرده»! یا همسرشان «رئیس جمهور سابق بوده» «غیرکارشناسانه» تلقی شده است. در مورد «زنان تاثیرگذاری» که «همسرشان فوت کرده» هیچ اطلاعاتی در اختیار رویداد۲۴ قرار نگرفته و از این رو از این فرصت استفاده می‌کنیم و از معاونت محترم زنان درخواست می‌کنیم اطلاعات این افراد را برای جستجوی بهتر رزومه آن‌ها دراختیار ما قرار بدهند یا رزومه کامل مهمانان در سایت معاونت زنان منتشر شود تا دست‌کم از این طریق مشخص شود پول‌های بیت‌المال به جیب چه کسانی رفته و چگونه هزینه شده است.

اما در مورد زنانی که «همسرشان رئیس جمهور سابق» بوده باید یک بار دیگر به اقدام عجیب دولت ابراهیم رئیسی در دعوت از «شیرانتی راجاپاسکا» همسر ماهیندا راجاپاسکا رئیس جمهور سابق سریلانکا و همسر برادر رئیس جمهور مخلوع این کشور اشاره کنیم.

ماهیندا برادر گوتابایا راجاپاسکا رئیس جمهور مستعفی سریلانکاست که در جریان اعتراضات مردم سریلانکا و فتح کاخ ریاست جمهوری توسط معترضان در جولای ۲۰۲۲ از کشور فرار کرد. هنوز تصاویر معترضان سریلانکایی بعد از «فتح کاخ ریاست جمهوری راجاپاسکا» و شنا در استخر کاخ از یاد مردم نرفته است. بعد از فرار گوتابایا با یک جت جنگنده، به زعم مردم و رسانه‌های سریلانکا، هیمنه خاندان راجاپاسکا که در بحران اقتصادی این کشور نقش مهمی بازی کرده‌اند، فروپاشیده است.

البته در این فقره، رکورد در اختیار معاونت زنان و خانم انسیه خزعلی نیست و پیش از این هم اتفاقاتی مشابه افتاده بود؛ از جمله اینکه روابط ایران و تاجیکستان به مدت بیش از ۷ سال به دلیل اقدام برخی نهاد‌های فرهنگی ایران در دعوت از رهبر حزب رستاخیز اسلامی تاجیکستان به همایش وحدت اسلامی در ایران شکرآب بود.

به گفته برخی کارشناسان دعوت از رهبر حزبی که فعالیت آن در کشوری مانند تاجیکستان ممنوع شده، به مثابه میزبانی از مریم رجوی توسط سران دیگر کشورهاست که همینقدر برای ایران ناخوشایند است. در مورد دیگر پذیرایی گرم دولت وقت ایران از نیکلای چائوشسکو رهبر رومانی و همسرش النا دردولت هاشمی رفسنجانی تنها چند روز قبل از انقلاب رومانی بود.

اگر درباره هزینه‌کرد اموال بیت‌المال از معاونت زنان دولت رئیسی بپرسید، غرب‌زده هستید!

۸) در ادامه این جوابیه بار دیگر تاکتیک فرار به جلو مورد استفاده قرار گرفته و معاونت زنان بدون توجه به وظیفه خود مبنی بر روشنگری و انتشار رزومه مهمانان و برندگان کنگره، منتقدان و افکار عمومی را به تحقیر «ظاهر و قیافه» مهمانان که «از نظر روشنفکران غرب‌زده»، «از بی‌اخلاقی و حقد و حسد ریشه می‌گیرد»، متهم کرده است.

جایزه  ۲۰ هزار یورویی یا ۲۰۰ یورویی!

۹) در بخش آخر جوابیه معاونت زنان ریاست جمهوری، با ادبیاتی گنگ درباره میزان جوایز اعطایی به برندگان حرف زده شده و گفته شده «هزینه جایزه متداول در جوایز بین المللی ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو می‌باشد!! که به دلیل عدم وجود پشتیبان‌های لازم در سال نخست جایزه فاصله چشمگیری با جوایز متداول بین‌الملل دارد.»

فارغ از اینکه یکبار باید به روابط عمومی محترم یاآور شد که فعل «می‌باشد» نادرست است و آنها به حضور در کلاس‌های ویرایش توصیه می‌کنیم، نکته مهمتر این است که  به نظر می‌رسد با توجه به اعطای جایزه ۲۰ هزار یورویی به برندگان، منظور معاونت زنان ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یورو بوده باشد.

معاونت زنان در این جوابیه مدعی شده این نهاد هیچ نقشی در پرداخت جایزه نداشته و جایزه توسط «نهاد‌های مرتبط با نخبگان» پرداخت شده است. از این نهاد ریاست جمهوری خواهش می‌کنیم نام نهاد‌های مرتبط با نخبگانی که این هزینه را پرداخت کرده‌اند اعلام کند تا مشخص شود یا در ردیف بودجه این نهاد‌ها پرداخت ۷ میلیارد تومان جایزه پیش‌بینی شده بود یا خیر؟

اصلا بگذارید فرض کنیم معاونت زنان در جوایز نقشی نداشته است. آیا معاونت ریاست جمهوری به همین سادگی می‌تواند از توضیح درباره هزینه‌کرد بودجه‌های بیت‌المال خود را کنار بکشد و بگوید چون پول را جای دیگری داده، پس به ما ربطی ندارد و هر طور بشود خرج می‌کنیم!؟

البته به ادعای معاونت زنان «همه مهمانان خارجی جایزه خود را به ایران هدیه کرده‌اند». این ادعا که در گفتگو با یکی از برندگان جایزه رد شده است.

هزینه برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار

۱۰) معاونت زنان ریاست جمهوری تخمین هزینه‌های کنگره توسط رویداد۲۴ را غیرواقعی خوانده است. اقامت ۳۰۰ مهمان در هتل اسپیناس پالاس (گران‌ترین هتل تهران) و هزینه پرواز‌های رفت و برگشت این عزیزان به ایران تنها مولفه‌هایی بوده که در برآورد هزینه‌های این سایت خبری مد نظر قرار گرفته است. مولفه‌هایی که به هیچ وجه قابل تکذیب نیستند و حتی معاونت زنان هم در تکذیبیه بلند و بالای خود سعی نکرده آن را رد کند و تنها آن را «سیاه جلوه دادن و تحریک مردم و در راستای ماموریت‌های چند ماه گذشته» خوانده و مدعی شده «کنگره نهایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها» را انجام داده و این هزینه‌ها را در واقع «سرمایه گذاری» خوانده است.

اگر رویداد۲۴ درباره هزینه‌های هتل اسپیناس و بلیت رفت و برگشت مهمانان اشتباه می‌کند، سلمنا. معاونت زنان ریز هزینه‌های برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار را منتشر کند تا مشخص شود رویداد۲۴ اشتباه می‌کند یا آنکه اصل هزینه‌ها اتفاقا چند برابر چیزی بوده که ما تخمین زده‌ایم.

رویداد۲۴ ماهیت سرمایه‌گذاری رفت و آمد‌های دیپلماتیک و برگزاری همایش‌های بین‌المللی را رد نمی‌کند، اما همچنان از دولت می‌خواهد نسبت به تاثیرگذار بودن مهمانان این کنگره بر روابط دیپلماتیک و اقتصادی ایران توضیح دهد. بخش عمده‌ای از مهمانان این کنگره از کشور‌هایی بودند که مجموع GDP و شاخص تاثیرگذاری فرهنگی آن‌ها در جهان بسیار پایین است. مشخص نیست این کشور‌ها قرار است چه کمکی به ایران تحت تحریم بکنند که دولت رئیسی این چنین به عملکردش افتخار می‌کند.

سخن پایانی

اگر جوابیه معاونت زنان را بخش حقوقی یا حتی حراست معاونت زنان ارسال می‌کرد، تعجب‌آور نبود اما خواندن ردیف اتهامات از سوی نهاد «روابط عمومی» که اتفاقا وظیفه‌اش ارتباط با رسانه‌ها و توضیح به افکار عمومی است، هنری است که فقط از آن مجموعه محترم برمی‌آید.

قصد ما نیز این بود که جوابیه را بدون هیچ توضیحی منتشر کنیم، اما «گرفتن چهره طلبکار» توسط معاونت زنان ریاست جمهوری و پاسخی که بیشتر به «فحشنامه» شبیه بود تا «جوابیه»، ما را بر آن داشت که در همین جوابیه پاسخ نامه را بدهیم و آن را موکول به زمان دیگری نکنیم.

واقعیت آن است که در هیچ بخش جوابیه، به سوالات رویداد۲۴ پاسخ داده نشد و صرفا اتهاماتی به این رسانه منتسب شد که محصول نگاه امنیتی جاری و ساری در آن مجموعه محترم است. و اتفاقا این همان خطری است که کشور را تهدید می‌کند؛ نگاه امنیتی به جای نگاه تخصصی.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۵
برکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
4
42
خیز از جا پی آزادی خویش

خواهر من ز چه رو خاموشی

خیز از جای که باید زین پس

خون مردان ستمگر نوشی

کن طلب حق خود ای خواهر من

از کسانی که ضعیفت خواندند

از کسانی که به صد حیله و فن

گوشه خانه تو را بنشاندند

#قسم به زندگی به زن

این خانومهای حکومتیو جدی نگیرید
اینا اگه با مردان حکومتی،نسبتی نداشته باشن
به هیچ پست و مقامی نمیرسن
اینا نه آزاده هستن نه آزادی خواه
اینا خودشون زنهایی هستن که احتیاج دارن
یکی از کابوس بردگی ،بیدارشون کنه
البته با پول مردم چون خوشن ،ترجیح میدن
تو همون کابوس بمونن و هرچی مردان حکومتی بهشون امر میکنن،در مورد زن تکرار کنن
پاسخ ها
مرد تاجیک
| United States of America |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
در مورد مردان تاجیک
چه فکری میکنید
و چه نظری دارید؟؟
برکه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
الان انقدر عصبانیم که
میتونم چند تا مرد تاجیکستانیو
همزمان کتک بزنم
نظرم اینه هه
مرد تاجیک
| Germany |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
علت خشم تو ،زندگی در ایران است ،ای دختر ایرانی
حکومت ،نمیگذارد تو شاد باشی
خب میتوانی از ایران خارج شوی
برای کتک خوردن هم اماده ایم
چه کسی بهتر از شما
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خون نامرد ستمگر نجس
نوشیدن ندارد
ملت غیرتمند خون شرف
مرد و زن دختر و پسر
دانایی و عقل
انسانیت زن آزادگی
ملت غیرتمند نان شرف
بینوایان و نان شب
غم فروش بود
دشمن انسانیت
دشمن زن
چه نامرد چه نازن
جاده جهنم
جهل و تکبر و دورویی
پلیدی ممنوعه بود
دزدی که هنر نبود
تاریکی جهل و ستم
باران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
برکه دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
مامردهای ایرانی هم ارادت ویژه ای به دختران تاجیک داریم واقعا ماهن! !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دمت گرم حرف دل ما رو زدی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
زمستونه خدا سرده دمش گرم!! زمینو مثله یخ کرده دمش گرم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
برکه خانم!! این مرد تاجیک کتک خورش ملسه!! رودست نداره!! ایده آل شماست...!!!
رضا بلوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
2
41
بنده هنگامیکه گزارش رویداد 24 منتشر شد نسبت به یک عبارت ضرب المثل شغل شب ایراد گرفته و آن را بی ادبی دانستم. اما با اصل گزارش که پرسش در مورد فهرست شرکت کنندگان و دلیل تأثیر گذاری شان بود موافق بودم. این وظیفه دولت است که پاسخ بدهد!
متاسفم برای مملکتمان که کار یک رسانه در پرسیدن بدیهی ترین سوالاتی که یک رسانه بعنوان مدافع منافع ملی پرسیده از طرف کسانیکه باید پاسخ بدهند تبدیل به یک مسئله امنیتی شده است!
معاونت ریاست جمهوری می باید دقیقا پاسخ بدهد نه اینکه رسانه پرسشگر را به سیاه نمایی متهم نماید!
حرف حق آن است که بگوییم در واقع خود این به اصطلاح مدیران دولتی هستند که با سو مدیریت و بی لیاقتی و انجام کارهای نادرست خوراک برای رسانه های خارجی برای مسخره کردن دولت و تهییج افکار عمومی فراهم می کنند. و اگر بخواهیم از منظر امنیتی به موضوع نگاه کنیم " کل آن به اصطلاح زنان تأثیر گذار" یک اقدام علیه امنیت و منافع ایران بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
نوشتن همون جمله شغل شب خیلی بجا بود چون بنوعی بیان جمله گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصله.
برای امثال خانم خزعلی باید با مثلهای درخور خودشون حرف زد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
31
از واکنشهای تند سرکار علیه به مطلب درباره اقازاده شون در گدشته وتلاش وزورهایی که برای تبرئه خود با اعمال فشار ؟ واز موضع قدرت دارند معلوم می شود باد غرور بینی مبارک را پر کرده واحساس می کنند داشته هایشان به هر نقد وگزارشی برباد فنا می رود ؟ یا هر گزارشی باعث رسوایی میشود مولا علی ع فرمود ابزار ریاست دل بزگی وسعه صدر است که به نظر نمی اید درخانم باجی های منصوب رییسی چنین عطمت روح وکمالی باشد و این که تلاش میکنند هر موصوعی را پاسخ دهند نشانه هراس وترس است وکوچکی منش ؟ بزرگ شو خانم در حد عنوانت وگرنه بروبه املاکت برس همونهایی که دادشت لوداد !
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
38
خوبه خانم خزعلی بگن حاصل و افق این کنگره زنان تاثیر گذار چیربود و چی هست
شهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
50
با پول بیت المال تو این اوضاع تورم دورهمی زنونه گرفتن دوقورت ونیمشونم باقیه!!!مردم گوششون دراز نیست شماها زبونتون درازه
ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
45
انسیه بانوی اول درنفرت انکیزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
45
خانم خٌزعلی ، اگر شرف داشته باشی نباید یک دقیقه در اون سمت ادامه دهی و باید از مردم پوزش بخواهی و حقایق و بریز و بپاشهای بیهوده زن ابراهیم رئیسی را فاش کنید در برهه ای که مردم در بدترین شرایط اقتصادی قرار گرفته اند و بدان این موضوع در سابقه تاریخ ثبت شد و باید پاسخگو باشید .
درود بر رویداد 24
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
2
45
رویداد 24 همیشه زنده و پایدار باشی!
نمونه یک رسانه مستقل، منطقی، قانونمند و جسور!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
چرا هر رسانه ای بر ضد حق و حقیقت و کتاب خدا دروغ بگوید سریع سوار کار پیدا می کند؟ خخخخ تَنَزَّلُ عَلَىٰ كُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اقای قدقد مصداقی تر بفرمایید منظورتون از حق وحقیقت وکتاب خدا همین خانم دروغگو با پسر ویپی ان فروش کانادا نشینشون با دهها ویلا وملکشونه ! کتاب خدا خوب ملعبه بیسوادهای دستمالکش اخرالزمانی مثل توشده که هیچی ازش نمی دونی ! با کدوم مستند اینا طرف کتاب خدان ! با ریاکاری وفریب وطاهرسازیها شون با رباخوری رسمی بانکها واختلاسها ! وطلم وستم ورانت وتبعیض ! شما دستمالکشها غیرقابل هدایتید ! بدبختها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
2
42
بر فرض که ادعای متهم را بپذیریم و قبول کنیم مهسا امینی ۲۲ ساله به دلایل طبیعی کهولت سن فوت کرده است.
چرا مهسا امینی را بازداشت کردید؟
بعد میهمان دعوت می کنید و کشف حجاب می کند و فیلمش آپلود می کند! مگر فروشگاه ها و اماکنی که پلمپ کرده اید فیلم بی حجابی شان را آپلود کرده بودند و به آن می نازیدند!؟
چرا پلیس برج میلاد و هتل اسپیناس را پلمپ نمی کند!؟
تعریف دقیق منافق را می دانید؟!
لاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
40
زنان بازیچه جمهوری اسلامی!
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
39
رویداد جان بدون کارتو داری درست درست انجام میدی.دمتون گرم.
شریفی خواهر دو شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
2
47
خانم انسیه خزعلی!
آقازاده ی معلوم الحال

با پاچه خواری تمام به زن رئیسی و آقازاده علم الهدی
یعنی جمیله علم الهدی
لقب بانوی اول جمهوری اسلامی ایران ، بانوی اول جمهوری اسلامی ایران
دادی و داری این لقب غربی و قاجاری رو زنده می کنی

پس خوب گوشاتو واکن:
بنده بعنوان خواهر دو شهید اجازه نمیدم بهم چنین لقب گنده ای خطاب بشه
پس به تو و اونی که نونتو میده یعنی رئیسی غلط می کنن القاب کیلویی قجری
رو دوباره برای زن و بچه تون باب کنین

بانوی اول جمهوری اسلامی ایران ،
جمیله علم الهدی،
آقازاده آفتاب مهتاب ندیده و پر قو بزرگ شده علم الهدی نیست

بانوی اول جمهوری اسلامی
صفیه گلزاری مادر ۹ شهید دست گل است که توی فقر مطلقه خانواده ش

بانوی اول جمهوری اسلامی
خانم ابرکوهی مادر ۸ شهید دست گل است که هزینه دیالیزشو نمی تونست بده

بانوی اول جمهوری اسلامی خانم عصمت خامه چین خیابانی مادر ۷ شهیده
بانوی اول جمهوری اسلامی خانم سکینه واعظی مادر ۶ شهیده

بانوی اول جمهوری اسلامی ایران
جمیله علم الهدی و انسیه خزعلی نیست
که از تمام خانواده تون حتی یک نفر عطسه ای برای مملکت نکردند که هیچ
از امکانات و رانت مملکت از کل بودجه ۳۸ میلیاردی سالانه زنان ایرانی
۲۱ میلیاردشو برای مهمانی جمیله خانم دود کردین رفت هوا

انسیه خانم!حالا خانواده خودت چی ؟
یا توی لندن پول بی بی سی میگرن و با خون مردم شربت درست می کنن ( آقا مهدی داداشت)
یا در حال چپاول خاک سرخ جزیره هرمز هستن ( داداش دیگه ت)
یا در حال دزدی از بیت المال هستند ( حمید رضازاده پسرت و شوهرت آقای رضازاده)
یا خودت که در حال چپاول بودجه زنان این مملکتی

لینک زیر رو ببین تا بمیری از خجالت!

https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1396/12/20/1989315_616.jpg
پاسخ ها
جانباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خواهر شریفی سیستم اداری مملکت دچار قسادی شده که بعید میدونم بشه از این فساد پاکش کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
کسی که از شهید هزینه می کند طفلک شهید پیش دوستان دیگرش شرمنده می شود
این مراسمات در دولت‌های قبل هم بوده اما به دلیل مردمی بودن این دولت باید تحمل حرفهای اضافه را هم داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
زرشک دولت مردمی! دولت مردمی تون که خون مردم رو تو شیشه کرده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اقای .....یه مال ۲۴ ساعته ! مشغول ! یاداوری جایگاه مادران شهید حالا شد هزینه کردن از شهید ! برای دفاع از انگلهای حجتیه ای .....ه زبادی نخور ! ماله کش بی مقدار ! این قدر حقارت وبی شخصیتی هم نوبره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
پاسخ به ناشناس23:25 :خیلی جالب است!! شما و همفکرانتان کم از خون شهدا هزینه نکردید!! حالا از دیگران ایراد میگیرید!! اگز استفاده ابزاری از خون شهدا مذموم و ناپسند است پس چرا در اعتراضات اخیر شما دست به این کار زدید!؟و همچنین بعد از شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی بارها این کار توسط همفکران شما انجام شد!؟ التماس تفکر...!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
33
وقتی به زور می‌خوای بگی مشروعیت دارم، به زور می‌خوای بگی کارم درسته و به زور می‌خوای بگی این کارها سرمایه‌گذاری است! التماس تفکر.
مهدی خزعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
29
آیت الله خزعلی - نفر سوم انجمن حجتیه وحامیان سرسخت احمدی نژاد. خانواده اش رو ببین:

پسراش:
۱ علیرضا خزعلی - رییس شبکه ماهواره ای معاند ایرانیان
۲ محمدحسین خزعلی (معروف به سمیر زند) - خواننده پاپ و مجری شوی مترونوم در شبکه های خاک برسری
۳ مهدی خزعلی - معاند نظام و جیره خور بی بی سی
۴ انسیه خزعلی - مادر حمید رضازاده (رانتخوار معروف آی تی و وی پی ان ساز) +همسر محمدرضا رضازاده (استاندار اسبق فارس با پرونده های کلان) + خودش حیف کننده بودجه زنان به عشق مهمانی بانوی اول

اینها داعیه اسلام و مسلمین و حجاب و قرآن دارند! خدایا ملت مظلوم ایران را از دست گرگ صفتان در لباس بره نجات بده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
چه تبار بزرگی !! داره انسی بلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خدا شاهده پنج سال پیش رفتم خواستگاری بخاطر اینکه پسر عموم معتاد بود بهم زن ندادن حالا رئیسی چطوری این انسی جون رو با این رزومه درخشان معاون رییس جمهور کرده جای سوال داره . به نظرم دوباره بفرستنینش گزینش خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
تَنَزَّلُ عَلَىٰ كُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ
شیاطین بر هر شخص بسیار دروغگوی بدکار نازل می‌شوند.
خدا دروغ نمی گوید!!!!!! قیامت هیچ کس بار دیگری را بپوش نمی کشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کاملا در عمل ورفتار وگفتارتون معلومه شیطان بر شما نازل که بماند ! پالان گذاشته وسوار است !
ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ناشناس ۸:۱۳ شیطان خود شمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اگه شیطان ماییم سواریتو بده حرف نزن !
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
30
ممنون از رویداد بابت تحلیل های خوبش
نوچه های انسیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
29
رویداد!
قطاری که در حرکته بهش سنگ می زنن، قطار ثابت که سنگ نمی خوره
همه از کیهان و فارس و ایرنا حالشون بهم میخوره چون پاچه خوار ... بیت المال هستن، ولی شما که داری حرکت می کنی معلومه که نوچه های انسیه و جمیله بهت سنگ بزنن
آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
29
رویداد ۲۴ به صورت حرفه ایی جواب این نامه رو دادی .کسانی که تحمل چنین انتقاداتی رو از رسانه ها ندارن به دنبال فیلتر کردن فضای مجازی هستند تا کارهای خودشون رو در خفا انجام بدن و مردم بی اطلاع باقی بمونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
قران را شما دارید فیلتر می کنید بعد می خواهید از قیمت آتش زدن قیمت اموال مردم با خبر شوند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
19
رویداد ساغول سنی ساغول.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
یاشاسین رویداد۲۴
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
21
دوره دبیرستان یه دبیر شیمی داشتیم اصلا کلاسداری بلد نبود به دلیل چشمای سبزش بچه های تخس بهش پیشی می گفتن ! یکی از کارهاشون این بود که بی دلیل صلوات می فرستادند اوایل بنده خدا فکر میکرد لابد لابلای درس اسم پیامبر رو گفته! خودشم صلوات می فرسناد ولی گاهی وقتها که دیگه تعداد صلواتها غیر عادی می شد ! عصبانی می شد ومی گفت زهر مار !الهم .....کوفت........برید سر قبر پدرتون ! صلوات بفرستین !صد انقلابها!!!!خب نتیجه این که با متهم شدن بچه ها به ضد انقلابی بودن پرونده اعتشششاش ! در کلاس بسته میشد ! چون اقای دبیری که کلاس داری بلد نبود ! به بچه ها برچسب ضد انقلابی بودن می زد ! این روش سالهاست توسط یه عده اوباش استفاده میشه ! نکته جالب اینجاست که دنده معکوسشم دارن میزنن چه طوری ! نخست وزیر وینسنت گرانادین ! جزیره ای ۱۲۰ هزارنفری در اطراف کوبا به ایران امده بود وچون فهمیده بود بافحش دادن به امریکا میشه مسولان اینجا رو خر کرد وباجشون کرد به مموتی گفته بود امریکا به ما ! گفته سمت ایران نری ما اما قبول نکردیم ! بعد از این اتفاق ۷ میلیارد برای تکمیل فرودگاه شون کند وبرد ! تازگی ها مربی منحرف جنسی فوتبال در مشهد هم گفته رسانه ای شدن رفتار ش کار امریکاست ! پس به خاطر توطئه امریکا بر علیه این مربی درپیت ناشناخته اما مهم لابد باید به ایشون مدال هم داده شود ! افرار فاسق وفاسد وقتی به قدرت میرسند از مدلهای ماکیاول وعمروعاص زیاد استفاده می کنن!
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
هَلْ أُنَبِّئُكُمْ عَلَىٰ مَنْ تَنَزَّلُ الشَّيَاطِينُ. آيا شما را آگاه كنم كه شياطين بر چه كسى نازل مى‌شوند؟ تَنَزَّلُ عَلَىٰ كُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ
شیاطین بر هر شخص بسیار دروغگوی بدکار نازل می‌شوند.
خدا دروغ نمی گوید حواست جمع کن
عجب ،
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
20
تعجب نداره که پولش از کجا آمده !،دقیقا از آنجایی که نیمه شب می رن توی خزانه بانک مرکزی و نه چمدان حاوی بیست میلیون دلار را بر می دارند و میدهند به کشورهای منطقه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
جلوگیری کردن از آتش نگرفتن دو تا امبولانس ده تا سطل اشغال و به دار نرفتن چند جوان خام شده توسط غربزده های بیما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
27
خانم خزعلی تو خودت زیادی تآثیرگذاری! مرحوم پروفسور مریم میرزاخانی کجا، تو کجا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
مریم میرزا خانی غیر از این که عروس هلندی ها و دانه در ایران خورده بود چه خدمتی برای ایران و جهان داشت؟
اصلا قابل قیاس با خانم دکتر خزعلی که صدها انسان میهن پرست تربیت کرده که هر کدام چندین انسان شریف تحویل جامعه داده اند نیست البته توقع از غربزده بیمار که این را بفهمد ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ببینید تورو خدا اوج حماقت وجهالت برای کسب بالاترین درجه دستمالکشی !
بله خانواده والاتبار انجمن حجتیه ای انسیه خزعلی امثال طایفه‌شان که با پول بیتالمال در کانادا چرخیدن ودهها ملک و ویلا دارند خیلی در تربیت انسانهای میهن فروش خیلی نقش داشتند از اینا انتطار فهم وشعور نباید داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
23
رویداد چرا خودت خسته میکنی از قدیم گفتند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است من یک زن سر پرست خانوار هستم با یک فر زند معلول شدید و تحت پوشش کمیته امداد حاج خانوم خزعلی سال گذشته آمدند به روستای ما من متوجه نشدم خیلی ها ثبت نام کردند برای وام من شماره نمایندشان را گرفتم پیام دادم شرایطم را گفتم اصلا جوابم نداد بگه به من میگی یا دیوار هیچ جا هم نتوانستم وام بگیرم کمیته می گوید بودجه نداریم هم باید کار کنم و خرج خودم بچه معلول را بدهم اصلا حرف ایشون درست درجایی که اینهمه زن در جامعه در تامین حدا قل های زندگی مانده اند این بریزو بپاشها ستم است به زنان مستمند جامعه است هرجایزه ای که به اینها دادند چقدر گرفتاری زنان حل می شد درشرایط اقتصادی کنونی اینکارها یعنی تو دهنی به خواسته های بحق مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
2
27
یکی از تاکتیکهای ارثی معاویه به فرزندانش تهمت زدن به منتقدان ومخالفان بود همچتان که به امام حسین تهمت اشوب طلبی میزد ! این ارثیه به فرزندان و پیروان پفیوزش رسیده است ! رویداد عزیز !
غمناک نباید بود از طعن حسود ایدل
شاید که چوا بینی خیر تو دراین باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اشتباه مثبت زدم حرف مفت نزن تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
به چپ حافظ که اشتباه مثبت زدی ! حرف حق نیازمند تایید تو چلغوز نیست !
میثم ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دمتگرم . واقعا زیبا و شیوا گفتی.
رویداد دمتگرم که از حق دفاع میکنی .

ناشناس؟؟؟ تو که اشتباه مثبت زدی؟؟؟؟ به قول دوستمون به چپ حافظ و سعدی که اشتباه مثبت زدی. خخخخخ
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
درود بر رویداد ۲۴. و درود بر شما.

به چپ فردوسی که اشتباه مثبت زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
به راست مولانا که اشتباه مثبت زدی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
به چپ وراست حکیم نزاری !
که اشتباه مثبت زدی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خخخ باشه بابا از خودتونم نخوندم متنو فک کردم ازوناس !!!
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
21
5
یک عده … به نام فراکسیون زنان از بیکاری مهمانی میگیرند و بیت المال را به باد میدهند ولی تو مدیر … مزدور این سایت هدفت تخریب دولت است و این حرکت …های دولت بهانه است.
یک زن دهه ۶۰
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
24
انسیه خزعلی و جمیله علم الهدی ننگ زنان ایرانی هستند
دو آقا زاده نازپرورده که هیچ از درد زنان ایرانی نمی دانند

الان که دهه فجره
سئوالم از این انسیه خزعلی اینه چه فرقی بین اسراف فرح در هزینه جشن های دوهزار و پانصد ساله که از بچگی دهه فجرها اینو توی مخ ما کردین با این دورهمی ۲۱ میلیاردی تو و بانوی اول ( جمیله علم الهدی) وجود داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اون زمانو بااین زمانه ی درپیت یکی نکن حاج خانوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
23
وقتی عکس این خانم النا روس رو می بینم که با مینی ژوپ و لباس چسب و عشق به رقص میاد ایران با سلام و صلوات از دولت فخیمه جمهوری اسلامی جایزه ۲۰ هزار یورویی می گیره و بر می گرده به آغوش دوست پسرش، دلم به حال دختران عزیز هموطنم می سوزه که بخاطر یه تار مو جونشونو از دست دادن: مهسا، حدیث و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کاترین شکدم جاسوس رو بگو تا تو اتاق خوابهای اقایان هم به قصد عبادت ! دو نفری! به قول رضا مارمولک !رفته بود !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
حالا اینو هیچی!انسیه روسری هاتو از کدوم برند می هری!خز خانم‌متبرّج !تو هم بگو :بانوی اول که بودی ؟!چندش جلوه گر!انسیه گلابتونی!
ناشناس
|
Luxembourg
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
15
2
رویداد24 تا دیدن گزارشش در رادیو فردا و رسانه های لندنی و امریکایی فارسی زبان بهش اشاره شده چقدر ذوق کرده بودن. این گزارش مزبور رو دو روز تو صفحه اول گذاشته بود. بر خلاف بقیه گزارشات!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
لا اقل توخوندی .فکر کنم چیزی هم فهمیده باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
جناب نادان موقعی که گزارشات احمدی نژاد رو همون غربیها می زاشتن که گ.....نامه کیهان ورسانه میلی می کفت بازخورد! گسترده ! سخنان رییس جمهور ..... !!در رسانه های معتبر جهانی چی شد الان خبر یه وب سایت رو دیگران کار کردند معنی ویژه پیدا کرده !
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کدوم یکی از خبرنگارای این سایتی.
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
15
آقای چائوشسکو وخانمش زمان ریاست جمهوری آقای خامنه ای ایران اومدن واون گندو آقای دکتر ولایتی زدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
19
باسلام
درود بر شرف رویداد 24
تمام حرف های سایت رویدارد 24 درست منطقی و مردمی بود
سالهاست کشور ما بجای عمل به ارزش ها و اقدامات مردمی به نمایش بی ارزش روی آورده که هزینه های گزاف آن از جیب ملت و بودجه بیت المال است .
ناشناس
|
Canada
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
3
9
آخ آخ رویداد ۲۴چهار(لیلا فرهادی) کارت درآمد.به یاد بیار سیسمونی گیت را چه برسر افشاگرش آوردند.این بابا که سابقه قوه قضائیه راهم پشت سرش دارد.فوراً دستور میدهد؛از آن دستورهایی که تورم راهم پائین می آورد.من که تنم می لرزد،چون اتهام های دادگاه پسند ردیف کرده،آنهم دادگاه انقلاب پسند.فکر خودت باش،به خدامُدا پناه نبر کارساز نیست و نسیه است.یک مقاله ای بنویس از آنهایی که آن خانم تأثیر گذار می نویسد، و طلب بخشش کن.
ناشناس
|
Iraq
|
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
7
3
الان این گندی که به پا شد داخل سفارت آذربایجان تقصیر یک خانم بود خواهشا خانم ها اعم از تاثیر گذار و تاثیر نگذار برید بچپید داخل خانه ها تان بقول همدانی ها به امور منزل و آشپزی بپردازید تاثیر تون رو نخواستیم گند نزنید به امور مردان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
برا خنده خوب بود
درنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خب امور تو دست مرداس که
همه جا خون و خون ریزیه دیگه
واسه کشتن و خونریزی بدنیا اومدین ،،امور منزل و آشپزیم
وظیفه هرکسی هست که تو اون خونه زندگی میکنه ‌،به جنسیتشم
ربطی نداره
درنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
الانم سفارت آذربایجان تخلیه شد
پس تاثیر زن ،اتفاقا زیاده
زنها قدرت خاصی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
البته قدرت زنان قدرت نرم هست،به قول معروف با پنبه سر می برند...!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
12
اگر یک لام به حرف دوم اسم این خانم بیفزایید می توانید پی به نقش واقعی او در دوولتی که شش کلاسه رییسش است ببرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
15
تا زمانیکه اجازه فعالیت دارید به رسالت خود عمل کنید صدای مردم رنجدیده باشید. خدا یار و یاورتان رویداد24 عزیز وسردبیر محبوب جناب حیدری بزرگوار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خداوند یاور شرافتمندان است پایدار باشید درود بر رویداد 24
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
2
5
قوم ریاکار دو رو
ریا یعنی فریب
زبان دروغین
ادعای دروغین
بازی با اسم خدا
نیرنگ و کاسبی
جاده جهنم
پلیدی ممنوعه بود
چه حماقتی !
کتاب خدا را دزدید
نعمتهای خدا را دزدید
پول نعمت خدا را دزدید
حق کشی
بینوایان و نان شب
غم فروش بود
ملت غیرتمند نان شرف
مرد و زن دختر و پسر
دمام دم و دمت گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سر و ته نظرت معلوم نیست چی میگه
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دمام تمام پیام
هرکس که دانا بود
تسلیم حرف حق بود
وای بحال نامرد
وای بحال نازن
...............
گرگ زخمی
پورپکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
12
درود بر رویداد
پورپکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
13
درود بر رویداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
هندوانه در زمستان سم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
12
فقط یک عده ایی قلیل وبی مغز وبی سواد اموال مردم وسرمایه ها را بخورند بقیه نگاه کنند و له شوند! همین ( یک زن ۶۰ ساله که خانواده ام از طبقه متوسط داره هر روز فقیر وفقیرتر میشه)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
10
زنان تاثیر گذار کسانی بودند که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، موزه هنرهای معاصر تهران و .. بنیان نهادند نه اینها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
و چندین و چند هنر رو به انقراض ایران رو از ورطه نابودی نجات دادن، اونوقت این احمق ها باید برن برای پیدا کردن یه خارجی واسه حروم کردن پول ملت التماس کنن
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
10
درود بر شرفت ، دمت گرم رویداد
میثم ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
9
رویداد 24 همینجوری برو جلووو مردم دوستت دارن.
صالحی از نجف اباد اصفهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
9
0
صد تا درود بر خودت ( ۲۴ روی داد. ) را منتشر می کنید جواب‌های من در دربرابر دروغ‌های شاخ دار غربزده های میهن فروش را منتشر نمی کنید شاید شعر مولوی که
نردبان این جهان ما منی است. عاقبت این نردبان افتادنی است لاجرم هرکه بالاتر رود استخوانش سختر خواهد شکست. کاری که سردمدار دزدان غرب برای برجام انجام داد شاید۲۴ از ارباب غربی دستور می گیرد
حمید آل طه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
10
دعواسرچیه؟تاثیرگزاریااثربخش.
با مهمونی جمیله علم الهدی و انسیه خزعلی ،کارچی دارین. چندتاخانم باهم عشق وحال و مهمونی داشتن،شوهراشون بامقامات ایرانی بله برون داشتن.ایناهم عصرانه ودورهمی زنانه.
مهساامینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اره بابا چکار دارین الانم همه اموال ملت رو شوهراشون دارن می فروشن برا زناشون تو ونزویلا ویلای کنار دریا بگیرن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
وااای چه شب متعفنی بشی اون شب!
همه ی احشام و دیو دد دورهمن!
عیسی ازاردبیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
7
آفرین به شماکه مردمی هستین قربونتون برم که باعث فریاداینا شدین پس حرفتون درسته من همیشه خبرهای شمارودنبال میکنم این دولت ازدولتهای قبلم دیکتاتورتره به اعتراضات مسالمت آمیز هم میگن اغتشاشات یه کاری میکنن میگیرن میبندن ازترسشون تکذیبمیکنن من ترفندهای رسانه ای اینارومیدونم اینابه فکرقدرتن نه حجاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
9
روح مهد علیا در تاریخ سپید شد! از رسانه محترم و واقع بین متشکرم.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
6
دمت گرم رویداد ۲۴ اگه کسایی مثل شما نباشن چطور مردم مسئول نادان رو تشخیص بدن ونسبت به آن اعتراض کنن چرا دولت رییسی سکوت کرده شما که همش از بیت المال حرف میزنید کجاید کیهان تو کجایی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
4
درود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
8
خداازتون نگذره پولی که خرج کردین وبه زنان گداگشنه دادین الهی ازحلقومشون پایین نره
فرمان عسکرزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
6
آهههههه.کمی از خستگی چند سالم با خواندن گزارش وجوابیه برطرف شد ونفسی کشیدم ،گویی سالها در منجلابی گشتم وگشتم وامشب یک سکه طلا یافتم .......نظارت .توجه به مساوات دموکراسی را کمی شبی دیدم .ولی به شرطی که سرلشکر خانم بزرگ خزعلی وبانوی اول خراسان بیاد جواب بدهد وچه زیبا بود حضورا ومنِ بیچاره را هم راه میدادند وحق که سوالاتی هم من میکردم ........اوفففففففففی .دستتان درد نکند وقلمتان مانا .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
6
اگرواقعا به فکرتاثیر گذاری بودند،این خانمهای گرامی،نشستهایی،باخانمهای معترض میگذاشتندوازمشکلات وناراحتی زنان کشورخودمان باخبرمیشدندوازاتفاقهای تلخی که رخ دادجلوگیری می‌کردند.این هزینه راصرف نزدیکی مردم خودمان به همدیگر میکردندودرصددرفع مشکلات اقتصادی بانوان خودسرپرست و...غیره برمیامدند.الان این خاله بازی چه نفعی برای مردم ایران داشت؟ملت ایران راپیش چه کسانی عزیزکرد.ازاول اعتراضات آیا به فکراین افتادند که چندکنگره وجلسه هایی بگذارند که بین مردم ومسئولین ارتباطی برقرارکنند برای ازبین بردن فاصله ها؟یا فقط باسیاستهای غلط برطبل آشوب کوفتند؟با مردم خودمان باشید که همین مردم به دردتان میخو رندنه غریبه ها.
جی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
7
این فقط ی ک مهمونی زنان معروف بود ولی خرج از بیت‌المال. تاثیر گدار ؟ یا تاثر برانگیز خود گوی وخود خندی عجب مرد یا زن هنرمندی والا این کارها اثر منفی داره زن تاثیر گذار زنی است که صبح تا شب جون میکنه تا خانواده را بچرخونه اون زنی است که پولش نمیرسه آمپول ۳ ملیونی سرطان‌شناسی را بزنه خوبه نزد خدا جوابگو باشید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
در پایینترین درکات جحیم جوابگو خواهند بود جماعت خدانشناس طاغوت مسلک !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
0
رویداد ۲۴، پیام آور آزادی، دمت گرم
نظرات شما
پیشخوان