تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

زلنسکی: اوکراین اولین گام روسیه است؛ نوبت به بقیه کشور‌ها هم می‌رسد

ایرنا نوشت:ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با نزدیک شدن به یک سالگی جنگ در کشورش، گفت که کی‌یف برای روسیه نخستین گام است و درصورت مقاومت نکردن، نوبت به کشور‌های دیگر خواهد رسید.

زلنسکی: اوکراین اولین گام روسیه است؛ نوبت به بقیه کشور‌ها هم می‌رسد

رویداد۲۴ زلنسکی در گفتگو با شبکه خبری اسکای نیوز با بیان اینکه تاکنون هیچ مذاکراتی با روسیه وجود نداشته، گفت: کی‌یف نمی‌داند باید با چه کسی و در مورد چه چیزی مذاکره کند.

رئیس جمهوری اوکراین در مورد گفتگو برای پایان بخشیدن به جنگ ۱۰ ماهه، مدعی شد که مذاکرات صلح با روسیه تا زمانیکه هنوز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور است، بی معنی خواهد بود.

وی همچنین ادعا کرد که روس‌ها هیچ مذاکره‌ای نمی‌خواهند و این شرایط پیش از جنگ نیز وجود داشته است. زلنسکی در عین حال گفت که خودش هم علاقه‌ای به ملاقات با پوتین ندارد.

رئیس جمهور اوکراین معتقد است که کشورش اولین قدم برای پوتین نیست و او به دنبال راه اندازی یک جنگ بزرگ است. زلنسکی مدعی شد که بعد از اوکراین گام‌های بیشتری برداشته خواهد شد و اگر ایستادگی در برابر روسیه شکست بخورد نوبت به کشور‌های دیگر خواهد رسید.

وی در مورد ارسال تانک‌های تهاجمی غرب به اوکراین تصریح کرد: ما اکنون به ۳۰۰ تا ۵۰۰ تانک نیاز داریم. به همین خاطر باور دارم که باید این تانک‌ها یک حمله به قلمرو و سرزمین ما انجام دهند.

زلنسکی با وجود قدردانی از کشور‌های غربی از جمله آلمان، انگلیس و آمریکا برای موافقت با ارسال تانک‌ها به اوکراین، تاکید کرد که شمار تانک‌ها و زمان تحویل آن‌ها که بعضی اوقات ماه‌ها طول می‌کشد، در مقایسه با تصمیم گیری درباره ارسالشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کشور‌های عضو ناتو در دور جدید کمک‌های نظامی خود به اوکراین اعلام کردند که تسلیحات پیشرفته از جمله تانک آلمانی «لئوپارد ۲»، تانک انگلیسی «چلنجر» و تانک آمریکایی «آبرامز M۱» را به کی‌یف خواهند داد.

روسیه درمورد ارسال سلاح‌های تهاجمی به اوکراین هشدار داده و اعلام کرده است که این کشور نیز از سلاح‌های با قابلیت بیشتر در جنگ استفاده خواهد کرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، اوکراین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
کرامت سلیمی
|
Spain
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
1
در اینده ای نزدیک ، شهرهای مهم روسیه از جمله مسکو  توسط موشک و هواپیما مورد حمله قرار خواهد گرفت و روسیه هم نمی تواند هیچ عکس العملی نشان د هد و تلافی کند.

فقط یک مشکل حل نخواهد شد و ان هم اینکه با بمباران شهرهای روسیه و ناتوانی روسیه در مقابل حمله به شهرهایش، باز هم رسانه ها سلاح هسته ای را باور خواهند داشت و باز هم به انتشار اخبار بیهوده در مورد سلاح هسته ای و موضوع برجام ادامه خواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
با بی سیاستی کامل داریم درگیر جنگ روسیه واکراین می شویم
نظرات شما
پیشخوان