تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

راهکار خوابیدن سریع ورم لثه

یکی از شایع‌ترین درد‌ها و مشکلاتی که بسیاری از مردم دنیا با آن روبرو هستند درد دندان است. دلیل‌های بسیار زیادی وجود دارد که باعث درد دندان می‌شود، اما گاهی اوقات این مشکلات از لثه است که با دانستن مشکل، خیلی راحت‌تر می‌توان از درد خلاص شد.

راهکار خوابیدن سریع ورم لثه

رویداد۲۴ نازنین احمدی نوشت: ورم لثه یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که باعث درد بسیار شدید در ناحیه دندان می‌شود و این مشکل، بسیار آزار دهنده می‌باشد. برای این که به بهترین شکل ممکن با این مشکل روبرو شوید، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید چرا که ما سعی کردیم بهترین راه‌ها را برای شما بررسی کنیم.

دلیل ورم لثه چه می‌تواند باشد؟

دلیل‌های بسیار زیادی وجود دارد که لثه باعث تورم می‌شود البته که ما موارد عمومی را بیان خواهیم کرد، چرا که برخی از دلیل‌ها تخصصی می‌باشند و برای دانستن آن‌ها باید به پزشک متخصص رجوع کنید.

یکی از اصلی‌ترین دلیل‌ها می‌تواند وجود ذرات باکتری باشد؛ که به دلیل عدم نظافت مناسب مثل استفاده نکردن از مسواک، نخ دندان و... می‌باشد. در این موارد، لثه باد می‌کند که ناشی از التهابی است که در بین دندان‌ها و لثه وجود دارد. شکل این التهاب به صورت قرمز و قابل لمس است. در این مواقع التهاب به وجود آمده می‌تواند با لمس یا برخورد هر چیزی خونریزی کند.

یکی دیگر از دلیل‌های باد کردن لثه می‌تواند حساسیت به یک داروی خاص باشد. در برخی از موارد دیده شده که برخی دندان‌ها باعث ایجاد یکسری از حساسیت‌ها در ناحیه دندان می‌شود. البته این نوع ورم، خونریزی ندارد و معمولا در ناحیه تاج لثه شکل می‌گیرند. این مورد برای افرادی که نظافت دندان را رعایت نمی‌کنند، بسیار جدی‌تر است، چرا که مواد دارو‌ها در پلاک دندان ذخیره می‌شوند و اگر نظافت مناسب انجام نشود، می‌تواند باعث ترم بیشتر و درد بیشتر نیز شود.

دود سیگار و قلیان و همچنین نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند از دیگر موارد ورم لثه باشد. چرا که آلودگی‌ها می‌توانند به لثه آسیب برسانند و باعث وروم لثه شود؛ که این موارد باز با عدم رعایت نظافت دندان نیز بیشتر می‌شود. دود سیگار یا قلیان و... یک سری مواد مضر و آلودگی‌هایی را با خود حمل می‌کنند که این موارد می‌توانند باعث ورم لثه شوند.


بیشتر بخوانید: علت بوی بد دهان چیست؟


چکار کنیم ورم لثه سریع بخوابد؟

به گزارش رویداد24 همانطور که گفته شد دلیل‌های بسیار زیادی برای ورم کردن لثه وجود دارد که البته برای بررسی دقیقتر بهترین کار مراجعه به پزشک معالج است. برای درمان مشکل ورم لثه راه‌هایی ومثل مصرف دارو و درمان‌های خانگی وجود دارد.

دارو‌های بسیار زیاد و البته موثری در بازار وجود دارد که با مشورت با دکتر داروخانه می‌توانید تهیه و استفاده کنید تا ورم لثه ب بهبود یابد. البته مصرف دارو می‌تواند مشکلات دیگری را به وجود آورد، از این رئ بسیاری از افراد اعتقاد دارند که راه‌های خانگی نیز می‌توانند بسیار موثر و همچنین کم خطر یا بی خطر باشند. روش‌هایی نیز در این مورد وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 آب نمک؛ شما می‌توانید با حل کردن مقداری نمک در آب، دهان خود را چندین بار شستشو دهید. این کار می‌تواند التهاب و حتی خونریزی در ناحیه لثه را کاهش دهد. باید توجه داشته باشید که حتما از آب ولرم جوشیده شده استفاده کنید. چرا که آب آلوده ممکن است تاثیر نمک را از بین ببرد

 میخک گل میخک یک راه سنتی و تاثیر گذار است که از زمان‌های قدیم از آن استفاده شده است در میخک روغنی وجود دارد که باعث رفع تورم لثه می‌شود البته که میخک قدری سوزش را ایجاد می‌کند که با تحمل آن می‌توانید ورم لثه را کاهش دهید

 روغن نعنا؛ نعنا یک دارو بسیار موثر در درمان‌های خانگی است. چرا که خاصیت آنتی باکتریای دارد. شما می‌توانید ده قطره یا بیشتر را با آب ولرم ترکیب کنید سپس روزانه دهان و لثه خود را با آن شستشو کنید این کار تاثیر بسیار زیادی بر روی التهاب به وجود آمده دارد.

آلوئه ورا؛ یکی دیگر از بهترین روش‌ها استفاده ا آلوئه ورا می‌باشد این گیاه نیز می‌تواند باکتری‌های موجود را از بین ببرد فقط کافیه با پالپ آلوئه ورا قسمت ورم کرده را ماساژ دهید و سپس بشویید.

راه‌های بسیار بیشتری از این‌ها وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما راه‌های گفته شده بهترین‌های آن‌ها هستند. فقط شما نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله پس از مصرف خوب شوید. مصرف هر دارو یا روشی نیاز به زمان دارد تا تاثیر نهایی خود را بگذارد. در صورت خوب نشدن یا بروز مجدد التهاب بهتر است که به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بهتر مشکل شناسایی شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان