تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۴۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رضا پهلوی کیست؟ مردی در رویای پادشاهی!

رضا پهلوی فرزند ارشد محمدرضا پهلوی آخرین پادشاه ایران است که خود را مهمترین اپوزیسیون و آلترناتیو جمهوری اسلامی می‌داند.

رضا پهلوی کیست

رویداد۲۴ نازیلا معروفیان: طرفدرانش او را «میراث‌دار خاندان ایران‌ساز» و منتقدانش او را «سوداگر رسیدن به حکومت پادشاهی» می‌دانند. جمهوری اسلامی هم نام «ربع پهلوی» را برای او برگزیده است؛ به این معنا که رضا شاه پهلوی کامل بود؛ محمدرضا شاه نیمه و رضا پهلوی هم ربع است!

رضا پهلوی پسر آخرین پادشاه ایران است که از روز خروج از ایران با حکومت جمهوری اسلامی مقابله می‌کند و در حال حاضر به عنوان مهمترین چهره اپوزیسیون مطرح است.

زندگینامه رضا پهلوی

رضا پهلوی ۹ آبان ۱۳۳۹ در تهران متولد شد. وی فرزند ارشد محمدرضا پهلوی و فرح پهلوی است و مطابق قانون اساسی مشروطه، ولیعهد سابق ایران است. رضا پهلوی برادر بزرگتر علیرضا، فرحناز، لیلا و برادر کوچکتر و برادر ناتنی شهناز پهلوی است. لیلا پهلوی جوان‌ترین فرزند فرح پهلوی در سال ۱۳۷۹ در لندن خودکشی کرد. سال ۱۳۸۹ هم برادر کوچکتر رضا پهلوی در بوستون آمریکا در آپارتمان خودش بر اثر خودکشی درگذشت.

رضا پهلوی در ۶ سالگی به کاخ بازسازی شده خود واقع در مجموعه باغ نیاوران نقل مکان کرد. یکسال بعد محمدرضا پهلوی در کاخ گلستان، تاج ولیعهدی را بر سر او گذاشت به طوری‌که اگر حکومت سلطنتی از بین نمی‌رفت، رضا پهلوی پس از زمامداری پدرش رسما پادشاه ایران می‌شد.

رضا پهلوی خلبانی را در سن ۱۳ سالگی آموخت و در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۵۶، نخستین پرواز انفرادی خود را با جنگنده F5 انجام داد. همزمان با انقلاب ۵۷، رضا پهلوی در حال گذراندن دوره آموزش پرواز جنگنده در پایگاه نیروی هوایی ریس در تگزاس بود اما با وقوع انقلاب ۵۷ دیگر هیچوقت نتوانست به ایران بازگردد.

رضا پهلوی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته علوم سیاسی در کالج «ویلیامز» ماساچوست آغاز کرد که به دلیل خروج پدرش از ایران، وقفه‌ای طولانی در ادامه تحصیلش اتفاق افتاد اما  پس از مرگ پدر دوباره تحصیل خود را ادامه داد. رضا پهلوی در ۲۲ خردادماه ۱۳۶۵ با دختری به نام «یاسمین اعتماد امینی» که در آن زمان ۱۷ سال داشت، ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه دختر به اسم‌های نور، ایمان و فرح است. 


بیشتر بخوانید: خاندان پهلوی هنگام خروج از ایران چقدر پول با خودشان بردند؟


رضا پهلوی

ثروت رضا پهلوی

به گزارش رویداد۲۴ قدمت بحث بر سر میزان ثروت خاندان پهلوی به اندازه قدمت حکومت جمهوری اسلامی است. اما مهمترین بحث درباره آن اخیرا مطرح شده است. دی ماه ۱۴۰۱ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی طی اظهاراتی در توییتر نوشت «محمدرضا پهلوی به هنگام خروج از ایران علاوه بر ۳۵ میلیارد دلار پول نقد، لیستی از جواهرات از جمله ۳۸۴ چمدان جواهر و الماس، دو تاج با پنج هزار قطعه الماس، ۵۰ قطعه زمرد و ۳۶۸ حبه مروارید که از نظر قیمت غیرقابل تخمین است را با خود از کشور خارج کرده است.»

ویلیام برنیگین در واشنگتن پست نوشته است که ثروت خاندان پهلوی «سرسام‌آور» دانسته است. براساس تخمین اقتصادانان ثروت خاندان پهلوی به میلیارد‌ها دلار می‌رسد! واشگتن پست به نقش «بنیاد پهلوی» برای خلق ثروت اشاره کرده است و نوشته «ابزار اصلی ثروت شاهنشاهی ایران چه در داخل و چه در خارج از ایران، بنیاد پهلوی بوده است. این بنیاد در ظاهر موسسه خیریه، اما در عمل عمدتا یک خانه سرمایه‌گذاری سودآور برای خاندان پهلوی بوده است.»

آنگونه که از اسناد تاریخی آمده بیشتر ثروت خاندان پهلوی در خارج از ایران به بعد از سال ۱۳۳۲ برمی‌گردد. هنگام کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که شاه و ثریا از ایران فرار کردند گفته می‌شود شاه در آن دوره وضعیت مالی خوبی نداشت به همین دلیل او تصمیم گرفت که پس از بازگشت این رویه را ادامه ندهد به طوری‌که اگر زمانی خود و خانوادش خواستند از ایران خارج شوند، بتوانند به لحاظ مادی خودشان را تامین کنند.

روزنامه کریستین ساینس مونتیور در مقابله‌ای که سوم اردیبهشت ۱۳۵۹ چاپ شد به نقل از بارباراوالترز، خبرنگار آمریکایی که گفته می‌شود روابط نزدیکی با دولتمردان حکومت پهلوی داشت، دارایی‌های محمدرضا شاه را بین ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون دلار برآورد کرد، اما از آن طرف رابرت آرمایو، سخنگوی شاه به این روزنامه گفته بود که ثروت محمدرضا شاه از بسیاری از ثروتمندان آمریکایی کمتر است.

مدت‌ها پیش یک وکیل آمریکایی به نام «پل او دوایر»، از طرف دولت انقلابی ایران از خاندان پهلوی در دادگاه نیویورک شکایت کرد و خواهان بازژس گیری ۵۶ میلیارد دلار از دارایی مردم ایران شد. او همچنین شکایتی علیه اشرف پهلوی هم مطرح کرد، اما در نهایت دادگاه عالی ایالت نیویورک این شکایت‌ها و ادعا‌ها را رد و نادرست دانستند.

شغل و درآمد رضا پهلوی

یکی از مواردی که همواره مورد انتقاد بسیاری از مخالفان خاندان پهلوی بوده، مشخص نبودن شغل و راه درآمد اوست. نقدی که رضا پهلوی نه تنها نتوانست با جواب خود مخالفان را اقناع کند بلکه به میزان مخالفت‌ها و شبهات بیش از پیش افزود. وی در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو فردا در رابطه با شغل و راه‌درآمدش می‌گوید: «در واقع شغل من در این سالها، مبارز سیاسی بوده است.»

رضا پهلوی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از این راه درآمدی دارد یا به طور کلی راه درآمد خود و خانوادش چیست اظهار کرد: «مبارزه سیاسی درآمدی ندارد. من خوشبختانه با کمک خانواده‌ام تا به حال توانسته‌ام زندگی‌ام را بگذرانم. هزینه‌های من و خانواده‌ام را هم میهنان و مادرم می‌دهد تا همه انرژی خود را برای مبارزه سیاسی بگذارم!»

براساس گفته‌های رضا پهلوی آن چیز که مشخص است این است که او در طی این سال‌ها هیچ شغل و راه درآمدی نداشته و همین هم به گمانه‌زنی‌ها علیه او و خانواده‌اش افزوده است که چطور یک خانواده چهل و اندی سال کار نکنند، اما از بهترین رفاه مالی در آمریکا برخوردار باشند؟

رضا پهلوی و پدرش

فعالیت‌های سیاسی رضا پهلوی

آغاز فعالیت‌های سیاسی رضا پهلوی را می‌توان پس از مرگ پدرش دانست. رضا پهلوی زمانی‌که در مراکش حضور داشت با کمک مالی «رادیو نجات ایران» در قاهره شروع به فعالیت علیه حکومت جمهوری اسلامی کرد. سال ۱۳۶۲ همزمان با ترور ارتشبد غلامعلی اویسی فعالیت‌های سیاسی پهلوی کاهش یافته که از سرگرفتنش به بعد از مهاجرتش به آمریکا موکول شد.

رضا پهلوی با آغاز هر ناآرامی در ایران فعالیت خود را شدت یافته و سعی می‌کرد اعتراضات مردم را به «انقلاب» منتهی کند. اوج فعالیت‌های سیاسی رضا پهلوی به بعد از مرگ مهسا امینی برمی‌گردد؛ با آغاز اعتراضات مردمی در شهریور ۱۴۰۱ در ایران، رضا پهلوی سعی داشت با رهبری اعتراضات مسیر ان را به تغییر حاکمیت در ایران منتهی کند.

حمایت از جنبش سبز توسط پهلوی

وی در سال ۱۳۸۸ با حمایت از جنبش سبز گفت: «اگر آمریکا قصد تعامل با ایران را دارد باید بهترین گزینه را برای تعامل در ایران انتخاب کند که پیشنهاد من بهترین و شایسته‌ترین گزینه؛ «جنبش سبز» است. اگر آمریکا از جنبش سبز حمایت کند در حقیقت از جنبش مردم ایران برای به دست آوردن دموکراسی و حقوق بشر حمایت کرده است و این امر به غرب کمک خواهد کرد تا مساله هسته‌ای ایران را نیز حل و فصل کند.»

پهلوی در اظهارات دیگر مدعی شد که با رهبران جنبش سبز ارتباط داشته و با آن‌ها گفتگو کرده است. ادعایی که سبب واکنش تند اصولگرایان شد.

رضا پهلوی و اعتراضات سال ۱۳۹۶ 

رضا پهلوی در فروردین سال ۱۳۹۶ طی گفت‌وگویی با آسوشیتدپرس اعلام کرد که مایل به دیدار با دونالد ترامپ می‌باشد. به ظن وی ترامپ یکی از کسانی بود که خواهان تغییر رژیم در ایران بوده؛ زیرا به اعتقاد وی حکومت جمهوری اسلامی ذاتا اصلاح‌پذیر نیست.

چند ماه بعد، با آغاز اعتراضات مردمی در دیماه به دلیل گرانی در مشهد و برخی شهر‌های دیگر، برخی چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی من جمله رضا پهلوی شروع به واکنش نشان دادن و اظهارنظر کردند. رضا پهلوی در پیامی در صفحه تلگرام خود نوشت: «هم‌میهنان عزیز، فریاد حق طلبانه شما بیانگر اگاهی و دانایی شماست از حقوقتان در اعتراض به ظلم و بی عدالتی.»

این اظهارات در حالی مطرح شده بود که برخی از معترضان سال ۹۶ شعار‌هایی در جهت حمایت از حکومت پیشین ایران یعنی پهلوی نظیر «رضاشاه روحت شاد» سر دادند. او در بخشی دیگر از اظهارات خود در همان سال به رادیوفردا گفته بود که دغدغه پادشاهی ندارد و دموکراسی، حقوق بشر و سکولاریسم برایش اولویت دارد. ادعایی که توسط برخی از مخالفان او نادرست و صرفا برای جلب رضایت عموم گفته می‌شود.

رضا پهلوی در حوادث آبان ۱۳۹۸

رضا پهلوی سال ۱۳۹۸ را با جمله «من به نجات ایران ایمان دارد.» آغاز کرد. او ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در صفحه توییتری خود در واکنش به اعتراضات مردمی به سبب گران شدن بنزین نوشت: «نظامی که با وعده مجانی کردن آب و برق بر سرکار آمد، نفت را برای حامیان غیر ایرانی‌اش و فقر رنج را برای ایرانیان رایگان کرده است. تنها راه چاره، برانداختن این فرقه تبهکار ضد ایرانی است.» پهلوی همچنین در آذرماه همان سال با انتشار بیانیه‌ای گفت که «فروپاشی حکومت اسلامی قطعی است.» 

جوانی رضا پهلوی

رضا پهلوی و اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

به دنبال مرگ مهسا امینی در گشت ارشاد، تظاهرات اعتراضی در ایران بالا گرفت و فصل جدیدی از اعتراضات در ایران آغاز شد. این بار مردم نه فقط به‌خاطر مسائل معیشتی بلکه به دلیل آزادی‌های سیاسی، اجتماعی و تبعیض‌های جنسیتی به خیابان ریختند. تداوم اعتراضات در ایران و سرکوب مخالفان، تب و تاب اپوزیسیون خارج از کشور مخالف جمهوری سلامی را بیش از پیش افزایش داد.

از حامد اسماعیلیون گرفته تا مسیح علینژاد و علی کریمی و رضا پهلوی هر کدام به روشی از اعتراضات و جنبش زنان ایران حمایت کردند. رضا پهلوی در ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱ در صفحه توییتری خود نوشت که «مهسا امینی همچون دختر خود من است که در ایران قربانی شده است از تمامی هم‌وطنانم، زن و مرد، می‌خواهم به هر شکلی که می‌توانند در مقابل این توحش بایستند و پشتیبان زنان آزادیخواه ایران باشند.»

پسر آخرین پادشاه ایران چهار روز پس از اولین واکنش خود به این موضوع یعنی در ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ نوشت: «تداوم و فراگیر کردن اعتراضات و اعتصابات، کلید پیروزی است.» با تداوم تظاهرات اعتراضی در ایران فعالیت گروه‌های اپوزیسیون در خارج از کشور بیشتر از گذشته شد. رضا پهلوی هم در این مسیر سعی داشت با رهبری کردن گروه اپوزیسیون مختص به خود و ائتلاف کردن با دیگر گروه‌ها، شعله اعتراضات را روشن نگه دارد.

روز پنجم مهر ماه ۱۴۰۱ رضا پهلوی و چند تن از فعالان سیاسی و فرهنگی دیگر بیانیه‌ای را امضا کردند که در آن آمده بود که «اقشار و گروه‌های مختلف ایران از معلم تا کارگر، از کاسب تا بازاری، از دانش آموز تا دانشجو، از کامیون‌داران تا اتوبوس رانان، همه و همه در تب و تاب تدارک اعتصاب و دست کشیدن از کار هستند.»

طی اعتراضات سراسری در ایران واکنش‌های رضا پهلوی هم در این خصوص بسیار بیشتر از سایر تجمعات سال‌های گذشته بود. برخی از منتقدان اعتقاد داشتند که ولیعهد سابق ایران فکر و خیال رسیدن به تخت پادشاهی دارد. ادعایی که بار‌ها توسط رضا پهلوی تکذیب شده، اما برخی از اظهارات او چیز دیگری به مخاطب می‌فهماند. 


بیشتر بخوانید:

پیمان نوین با شازده/ اگر کودتای سوم اسفند در ایران اتفاق نمی‌افتاد ... (فیلم)

چرا رضا پهلوی فرد شایسته‌ای برای اداره حکومت نیست؟/ من وکالت نمی‌دهم!


پیمان نوین رضا پهلوی

رضا پهلوی سال ۱۳۹۹ اعلام کرد که قصد دارد طی یک پیمان نوین با ایرانیان سخن بگوید؛ وی در این خصوص گفت: «به دنبال رسیدن به قدرت نیست و می‌خواهد راهگشای روند دموکراتیک شدن کشور باشد.» او طی سخنرانی ۱۵ دقیقه‌ای که داشت از دیگر گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی خواست که با او همراه شوند و ائتلاف کنند که البته این حرکت وی انتقاداتی را هم در پی داشت. منتقدان پهلوی اعتقاد دارند که وی می‌خواهد رهبری اپوزیسیون خارج از کشور را بر عهده بگیرد و این می‌تواند سرآغاز رسیدن به آرزوی دیرینه خود یعنی پادشاهی ایران باشد.

کارزار «من وکالت می‌دهم»

پس از ماجرای «پیمان نوین» و شروع اعتراضات سراسری در ایران، هشتگ «من وکالت می‌دهم» در توییتر تکرار شد. در طومار اعطای وکالت/نمایندگی به رضا پهلوی در شبکه من‌‍وتو ایجاد شد، از مردم خواسته شد برای رهبری این جنبش به رضا پهلوی وکالت دهند. مجموع امضاهای این کارزار به بیش از چهارصد هزار امضا هم نرسید!

این کارزار مخالفانی نیز داشت؛ گروهی از مخالفان با انتقاد از کارزار اعطای وکالت آن را خلاف همبستگی و ائتلاف و از طرفی اقدامی فرصت‌طلبانه انحصارگرایانه توسط هواداران پهلوی بوده است. مخالفان پهلوی معتقد هستند که چرا باید در چنین شرایطی «فردگرایی» محور اصلی باشد و دیگر گروه‌ها را کمرنگ یا نادیده گرفت؟

رضا پهلوی و مادرش

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رضا پهلوی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
24
106
شاهزاده هیچ وقت آرزویی پادشاهی نداشته است مثل شما که دنبال حکومت داری های خودتون هستید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
رضا پهلوی خوب میدونه دوران حاکمیت فردی تموم شده و اصلا بفکر پادشاهی نیست.
ناشناس
| Singapore |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
مگه میشه شاهزاده پهلوی باشی وهیچ وقت ارزوی پادشاهی نداشته باشی!؟اینوازبچگی جوری تربیت کردن که به هرقیمتی شد،بشه شاه مملکت حتی به زور تحریم های فلج کننده یاحمله نظامی به خاک ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
پدرش در سن کنونی خودش بود فوت کرد! خاندان فاسدی که ایران را نابود کرد ، پدر بزرگش نوکر انگلیس و بعد آلمان و پدرش نوکر آمریکا بود و این شخص هم برای گذراندن ایام عمر ننگین باقیمانده این بازیها را راه انداخته است! تا سرویسهای خارجی را تیغ بزند مانند دیگران!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
11:18به شدت چرت میگویی کمتر به خودت فشار بیاور نترکی یه موقع!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
بدرستی در خدمت بودن این خاندان به استعما خاجی اشاره کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
آخه این قیافه مشمئز کننده چیه با اون سابقه مشعشع در سایت گذاشتید؟
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
12
102
گفتنی در مورد آقای رضا پهلوی دوم بسیار زیاد است ولی به امید روزی که آزادانه نظر مخاطب در رسانه های داخلی منتشر بشه.کوچکترین نظر مثبتی در مورد رویکرد ایشون باعث غیر قابل انتشار شدن نظر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
نظر مثبت مگه میشه درباره کسی داد که چهل ساله خورده خوابیده فقط رفته به مستراب
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
اخوی ناشناس عراقی سطح سوادت حد اقل در حد نوشتاری زیر صفر هست.کامنتهای دیگه ات هم با پرچم عراق دیده ام.در بیشعوری خودت غوطه وری...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
ناشناس۱۶۰۴خپل فکرمیکنی همه مثل خودت بی خاصیت هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
چندین ساله آزادانه شبکه های فارسی زبان خارج ازکشور بابودجه های کلان دارندتبلیغش می کنن.رسانه های مستقل داخلی هم مثل رویداد24نقدش کنن چه اشکالی پیدا میکنه؟چه چیزی از وجنات شازده کم میشه!؟
استاد علمی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
19
94
شیر مادر، نان پدر حلالش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
حلال چی؟ خخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
79
20
الان یه عده میان میگن چی بودیم‌چی شدیم و با مقایسه ی وضع فعلی با قبل ۵۷ نتیجه میگیرن اون زمان گل و بلبل بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
آن زمان گل وبلبل بود مردم در رفاه بودند که قدر نشناخته به این عنقلاب تن در دادند واین زمان جهنمی سوزان برای قدر نشناسان بیش نیس فهمیدی یارو????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
تنها عیب زمان شاه قلعه بود هر چند که بعد از انقلاب ی قلعه تبدیل شد به بیشمار خانه قلعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
تاریخ معاصر ایران تحت تاثیر ۳ حکومت صفوی و قاجار و پهلوی هر سه حکومت یا ترک بودن یا ترکیب ترک و مازنی ، شاه عباس دورگه ترک و مازنی بود ، قاجار ترک و ترکمن مازندران بود و پهلوی دورگه ترک و مازنی بود ، بعد از انقلاب هم بیشتر مقامات ترک یا مازنی بودن برادران لاریجانی ، برادران نیکزاد ، طبری ، توکلی ، ناطق نوری ، نعمت زاده ، صادق محصولی و ‌...تا زمانی هم که حکومت دست ترکها و مازنیها و یا دورگه های ترک و مازنی باشه ایران آباد نمیشه بی سانسور منتشر کنید لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
وای توروخدا دست بردارید ازین نژاد شناسی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
عاشق آنالیز کامنت ۰۷:۰۰ شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
خر خودتونید فکر کردید می توانید در ایران از این روش اختلاف بیاندازید کور خواندید وطن فروشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
لااقل با یه شاه طرف بودیم نه صدتا
آدمایی مثل تو مثل کبک میمونن
مت لهراسپ سیستانی
|
France
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
17
73
پهلوی گرایی راه نجات میهن از استبداد دینی و حمات تجزیه طلب و جمهوری خواه نادان... در بحث وکالت می دهم در سایت مربوطه رای ایشان را دزیدن ..اگر در انتخابات آزاد برای ایشان رای گیری شود ایشان حدود 95 درصد رای اعتماد مردم را دارا می باشد..ایشان دمکراتیک ترین سیاستمدار ایرانی و قابل اعتمادترین فرد می باشد و در بحث پادشاهی ایشان باای 90 درصد رای مردم را دارا می باشد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
نه رضاخان پالونی نه پسر ناخلفش نه پسر مفت خور پسر ناخلفش هیچ‌وقت شایستگی ایرا ن وایرانی بودن را نداشته اند اگر یه عده اصلاح طلب خا ئن ومنافق وطن فروش که از روی بزدلی وطن رو چپاول نکرده بودن ومطیع فرمایشات رهبر بودن وضع مشور از الان هم خیلی بهتر بود الان کشورهای غرب ویه عده وطن فروش از ایرانیهای مسلمانی که دیدین چطور در ۲۲بهمن ۱۴۰۱ چهل وچهارمین سال انقلاب عزیز ایران رو جشن گرفتن میترسن مردم حتی باشوق ورغبت بیشتر شرکت کرده بودن حتی ایرانان مقیم بعضی از کشورهای اروپایی هم اومده بودن فقط برای شرکت در این راهپیمایی اونوقت یه عده که کور وکر وهستن میگن نود وچند درصد به پالونی ها رای میدن جوک خوبیه ،،خود پالونیتون وقتی مردم انقلابی وفدایی رهبر عزیز و مقتدر مون رو دید بادش خوابید شما هنوز بادکنکی!!!!!!!!!به مردم ایران بپیوندید که پیروزی با ماست وروسیاهی با مخالفان جمهوری اسلامی ایرانه جاء الحق وزهق الباطل ان الباطل کان زهوقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
فردی که روز کشتار مردم آذربایجان را روز نجات آذربایجان می نامد نمی تواند طرفدار دمکراسی باشد.ما جنایات وتبعض های خاندان پهلوی را نمی بخشیم ونه فراموش می کنیم.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
۱۰:۲۰ پس روزهایی که ترکهای آذرباییجان لرهای لرستان و بختیاریها و کرمانیها و گیلانیها و مازندرانیها رو نسل کشی میکردن چی ؟ تو تاریخ ایران یه حکومت آذرباییجان و اونم بخاطر تجزیه طلبی سرکوب کرد که خودش شاه دو رگه ترک و مازنی بود تازه پدرش هم دورگه ترک و مازنی بود آذرباییجان با اونهمه جنایتی که کرد آخرین جایی که حق اعتراض داره رضا پالانی هم به سبک همون حکام ترک لرستانیها و بختیاریها و گیلانیها و مشهدیها رو کشت و تبعید کرد البته پالانی هم یه رگ ترکی داشت مادرش ترک بود منتشر کنید لطفا
5352
| Netherlands |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
اقای بختیاری چرا به ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ پرخاش میکنی! این کاربر ترک که دفاع از خاندان توله پس انداز و بی کفایت قاجار نکرده. از پهلوی انتقاد کرده.چرا حرفشو دفاع از حکام ترک تبار و جنایتهای که در حق ما لرها و کردها و... کرده تفسیر میکنی!
امیدوارم منو منتسب به ترک نکنید در (مقاله تظاهرات خودجوش هواداران بختیار کلی با هم بحث کردیم)
امیدوارم تایید کنید
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
۲۲:۴۳ دفاع از پهلوی کردم ؟
از آذرباییجان گفت یادش انداختم حکام ترک خودشون چه جنایاتی کردن که حالا انقدر مظلوم نمایی نکنن ، کجا حمایت از پهلوی بود ؟ من حتی ننوشتم پهلوی نوشتم پالانی ، رضا پالانی رو ندیدی تو کامنتم ؟ میدونی اصلا این تبعید لرها رو کی باب کرد و از کجا ؟ تاریخ بخون می بینی میرسه به آذرباییجان ، قرنها قبل از رضا پالانی حالا این شد دفاع از پهلوی ؟
ندیدی از رضاپالانی و جنایاتش در حق لرها نوشتم ، تو واقعا بختیاری هستی که انقدر شاخکهات به آذرباییجان حساسه و از اونطرف از نسل کشی لرها و بختیاریها و مشهدیها و.... توسط رضا پالانی مینویسم اصلا به چشمت نمیاد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
17
48
روح الله خمینی که طلبه ای بیش نبود و رویایی هم در سر نداشت،اومد و شد رهبر وامام امت در ایران. ایشون که هم تحصیلکرده هست هم آموزش نظامی وخلبانی دیده اسمشم رضاست رویای پادشاهیم داره اگه بیاد فقط خدامیدونه چی میخادبشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
آره هیچ رویایی در سر نداشت به جز این که اسلام خون میخواهد بریزید خون ها را!!!
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
عدالت حق ایران بود
حرف خدا درست بود
ایرانیان ستمدیده بود
غیرتمندی و شرف
جام زهر
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
افرین متوجه منظورت شدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
برخی می گویند هرچه گشتیم یک عکس از رضا شاه پیدانکردیم بدون لباس رسمی ودرحال کار برروی یک پروژه سازندگی وباز هرچه گشتیم یک عکس از آن طلبه عظیم الشان پیدا نکردیم بدون بالش ومتکا ویا احیانا آفتابه ،باید به ایشان بگویم که این دلیل نمی شود مهم نیت فرد است
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
11
33
متاسفانه اینها همه ناشی از عدم وجود حکومتهای دموکراتیک در ایران و جمهوری واقعی اتفاق میفته همیشه اینجور بوده الان بر شدتش بیشتر افزوده شده سابقا فرزند شاه میخورد اکنون فرزندان رئیس نهادها و ادارات و ارگانها هم میخورند
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
18
5
عکس ؟
آیا فرح اکسیژن گرفت
نزدیک به درخت است
دوری دیگران از درخت
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
آبی و رنگ قرمز
اکسیژن سبز ؟
ایران مقتدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
16
35
ایران امروز ایران سال 57 نیست که یک نفر شعاری بدهد و همه مثل گله دنبالش بیفتن! امروز آنچنان سطح بینش سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مردم بالاست که امثال رضا پهلوی و حتی آیت‌الله خامنه‌ای هم عددی حساب نمیشوند اما افسوس فضای استبدادی کنونی کمترین مجالی را برای حضور در صحنه سیاسی نمی‌دهد! اینجا یک نکته کلیدی هست و آن اینکه اگه حکومت پافشاری بر لجبازی و سرکوب مردم را ادامه دهد بناچار ملت دنبال امثال رضا پهلوی خواهند رفت، ضمنآ افکار سلطنت طلبان با ولایت مداران دوروی سکه اند هر دو نفی دیگر احزاب و اندیشه ها را به هر قیمتی میخواهند و بیش از حد از خود راضی و خود را عقل کل حساب می‌کنند. امیدوارم ایران فردا ایرانی دموکراسی و متضمن حقوق همه اقشار ملت ایران باشد. اکنون کشورهای غربی هم نقشه‌ پادشاه سازی برای آینده ایران را در سر می‌پرورانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
رضا پهلوی را با اینها یکی نکن رضا پهلوی را با این تندروها ی از خدا بیخبر بکی نکن..
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
11
55
کل سرمایه ای که‌بردند امروز پول‌ راه پله ودر ورودی یک طلبه که در ارگانی شغل و اختیار گرفته نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
خانه های شما شهر از چه شغل نجسی بیشتر است
در مقابل حمله اعراب قبر کدام دانش بیشتر شهید نوشته شده
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
9
42
کل سرمایه ای که‌بردند امروز پول‌ راه پله ودر ورودی یک طلبه که در ارگانی شغل و اختیار گرفته نمیشود حالا چقدر آدمهای طماع‌وسود جو‌در این نظام با نام اسلام به دزدی رانت و‌فساد‌دست‌زده اند راه از مردم بپرسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
9
40
ایشون انسان ایران دوست و درستی هستند.بیشتربه فکر گذار از رژیم هستن نه اینکه خودشون شاه بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
19
9
مردم مابایدبه سرگذشت دوران پرازذلت وتحقیروخفقان گذشته روکنن ببینند که چی حق وچی ناحق.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
مردم اتفاقا به همان دوران که نگاه می کنن می بینن بیشتر اونایی که اون زمان زندان کرده بودند آزاد که شدن شدند بلای جان مردم
استاد رازقی پور
|
Canada
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
10
29
دشمن بداند ما هرگز انسیه خزعلی و احمد خاتمی و رئیسی و مخبر و جنتی و رضایی و رسایی و رائفی پور و حسن عباسی و سایر خادمین نخبه و خدوم و مخلص و با سواد مملکت را با شاهزاده رضا پهلوی عوض نمی کنیم . هرگز !
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
احسنت حرف دل همه ایرانیها رو زدی ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
آورین استاد حرف حساب!!!!!!
شهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
5
25
زنده باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
22
4
خانم معروفیان خود کشی نکنید هرکس در دام اینها بوده در نهایت خودکشی کرده البته آنچه خودت نوشتید
چرا از سر گروه هنر ربع که گفته ما در کثافت م د ف و ع به دنیا آمدیم که تا اینکه برهنه نشد به قول سروش راهش ندادند خانم معروفیان نازیلا خلاصه. راهت انتخاب کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
باز تو حرفیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
کرم می خواهی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
5
34
تنها راه نجات کشور انتخابات آزاد و اصلاح قانون اساسی بخواهید یا نخواهید مردم بینش سیاسیشون رفته بالا و میخوان مثل تمام مردم دنیا زندگی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
16
4
خانم معروفیان از خودکشی ترسیدی یا از اینکه به محفلشان راهت دهند؟ منتشر نکردید
سينا
|
United States of America
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
3
15
مردم فقط به يک پارلمان نياز دارند که نماينده گانش از هيچ ارگانى غربيل و فيلتر نشود به جز خود ملت که از حوزه خود مستقيما انتخاب کنند. مجلس نيز يک دولت مردمى انتخاب مى کند شايد ده سال براي او کفايت کند که براى کشور برنامه ريزى و مجرى کار باشد و در مقابل مجلس پاسخ گو باشند همين والسلام
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
3
22
جناب پهلوی باتوجه به بحران های اقتصادی اجتماعی سیاسی حقوقی و...کشورراهکارهای علمی تخصصی ارائه و جامعه جهانی راجهت پیگیری مستحضر کند
پاسخ ها
87
| Netherlands |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
درخواست پناهندگیت چی شد.کاندید رئیس جمهوری! مخصوصا درخواست پناهندگی به تانزانیا و بورکینافاسو!
گویا انها هم درخواستتو رد کردن!
حسین اراکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
تانزانیاوبورکینافاسونبود،پناهندگی نبودتابعیت مضاعف است،هنوزپابرجاست شماهم پیگیری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
10
11
سلام
چقدر بدبخت شدیم که روحانی و رئیسی و این یارو برای زندگی امون تصمیم می گیرند. عملکرد حکومت اسلامی را دیده به خودش امیدوار شده!
مسمومیت دانش آموزان دختر را در کنار نوسانات قیمت دلار و ناتوانی مسئولین محترم را ببینید، طبیعی است که هر شخصی در هر جای دنیا ادعا کنه که منم هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
فعلا اون شخص بهترینه.اگه بهتر از اون و سراغ داری معرفی کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
بعضی که در کثافت بدنیا آمدند دلشان به دل دختران معصوم سوخته این بی شرفها از داعش بدترین که خانم‌ها را تشویق به فحشا می کنند و دم از طرفداری زن می کنند
نوشزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
12
38
چیزی که بنده در این دو سه دهه دیدم اینه که اغلب مردم خاندان پهلوی رو دوست دارن و دید مثبتی نسبت به پهلوی دارن.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
یعنی راهپیمایی ۲۲بهمن رو ندیدی؟؟!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
آره راهپیمایی 22 بهمنتونو دیدیم !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
چرا فیلمهای قدیمی میکس شده سالهای قبل و دیدم.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
من هم طی سالها افراد بسیاری رو چه داخل کشور چه خارج دیدم که علاقمند به خاندان نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
میکس. خخخخخخ مایع مردم پر افتخار ایرانید شاید جامد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
زنده باد رضا پهلوی عشق است اون ناشناس۰۰:۵۱مایعه رضا جانه
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
20
5
روزی نامه نگار عضو قبیله غارت اسلامگرایی تو را چه به نقد ایران و ایرانی ؟
پاسخ ها
546.3
| Netherlands |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
صبر کن صبر کن! از کی تا حالا پرستش خاندان شاه و انتقاد بر علیه این خاندان برابر شده با ایرانگرایی!
شما غلط زیادی میکنید که ایران رو خلاصه در پهلوی میکنید. در مورداین نویسنده کورد سقزی که دانشجوی روزنامه نگاری طباطبایی تهران همان فردی بود که با پدر مهسا امینی مصاحبه کرده بودو دوماهی هم در زندان بسر برده
الان هم زیر 5سال حکمه
قاعدتا این افراد میتوانند درباره ایران و ایران حرف بزنند.
نه شازده شما که در پی کسب قدرته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
27
9
وقتی پرویز ثابتی از لونه اش اومد بیرون فکر کرد مردم دچار الزایمر شدن ولی با پیگیری دم قوه قضاییه بندازنش تو تله موش اون وقت میفهمه کی وکیله ربع پهلوی علنا میگن همه اتحاد داشته باشیم ولی تو خارج شعبون بی مخهاش چشم دیدن حزب اللهی را ندارند و میگن مرگ بر ملاها ملا بهتره یا یاران ربع پهلوی با شکنجه گر راهپیمایی میکنن که حواستون باشه اتوبوس مجانی مسافراش پرویز ثابتی مصی قمی کلاه فرخ نژاد حامد اسماعیلیون گلشیفته و علی کریمی چه راحت گول میخورن همه تا تو ایران هستند برای ما فوتبال بازی میکنن فیلم بازی میکنن نمیدونم چه جوری همه میشن طرفدار ربع پهلوی پرویز ثابتی را ازش قهرمان میسازن نمیدونن که افتادن تو تور و مابقی مسافرین اتوبوس مجانی که راننده اش پول ملت را میبره تو سواحل قناری حموم افتاب میگیره نسخه میپیچه یادش رفته اگه مردم گرسنه نبودن که انقلاب نمیکردن بالا شهر هی نشون میدن ولی حلبی اباد و گود عربها را حتی یکی از طرفدارش که به همه ادیان فحش میده ولی میگه میخواستین جهنمو ببینید باید گود عربها رو میرفتید میدید هی میگن شاه و رضا شاه پدر ایران نوین بود بابا جان دنیا داشت پیشرفت میکرد ایران هم مثل همه جا وکالت حالا بدید سر میرزا کوچک خان را تحویل بگیرید یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر شاه بود سند هست 5000 تا زمان شاه زندانی سیاسی داشتیم گمرگ وسید اسماعیل یادگار ایران نوین بودشاه حتی دو تا از احزاب خودش منحل کرد یه حزب رستاخیز درست کرد من یادمه عرضه نداشتیم تو خونه حرف از شاه بزنیم میگفتن دیوار موش داره موش هم گوش داره حالا یه سری نمیخوان پنبه را از گوششون در بیارن بذارید بیاد عقده داره از همه این ربع پهلوی همه رو میسپاره دست ساواک اون موقع حالتون می پرسم حالا این خواب خیال طرفداری ربع پهلوی که 400000 نفر کلا اگه درست باشه که نیست میخواید من در عرض سه روز یه ملیون فالور جمع کنم تا یه سایت میزنی رباتها راه میفتن ای فالوردونیه 20 تومن فضای مجازی نمیشه روش حساب کرد رضا شاه رو انگلیس اورد تو جنگ جهانی بخاطر هواداری از هیتلر انداختنش بیرون مثل یه نوکر که تاریخ مصرف اش تموم شده انداختنش کجا جزیره سنت موریس جایکه عرب نی میاندازه سربازش در مقابل ارتش اشغالگر روس انگلیس چند جا فقط تیر در کردن ما بقی الفرار
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
مصی ؟
وحشت زده هستند
از آوردن نام ........
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
مصی.؟
وحشت زده هستند
از آوردن نام ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
گفتی میرزا کوچک خان منظورت همون فردی که اگر به خواسته اش می رسید الان بجای استان گیلان جمهوری گیلان همسایه ایران بود؟
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
3
6
به وقت اضطرار هر چیزی میتواند مباح باشد...
546.3
|
Netherlands
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
17
13
بعضا در فضای مجازی به حرف ایشان اشاره میشود که (بدنبال قدرت و حاکمیت نیست). اما مصاحبه ها و مقالات و اظهار نظرهای که توسط اطرافیان و نزدیکان او چیز دیگری مشاهده میکنیم! در عالم سیاست نباید صرفا به حرف فرد سیاسی توجه کرد. باید حواس خود را معطوف به عمل افراد سیاسی کنیم.مخصوصا با سابقه ای که از افراد سیاسی در طول تاریخ معاصر ایران سراغ داریم.
بارها دم خروس رضا پهلوی در مصاحبه هایش بیرون زده!
اکثر فعالان این فرقه هیچ التزام و اعتقادی به دموکراسی و حقوق مساوی افراد ندارند و تنها دلیل مبارزه شان! با جمهوری اسلامی این است که حکومت از دست شاه خارج شده و انها بدنبال رسیدن دوباره به تاج و تخت هستند!
قاعدتا این گونه اظهار نظرهای صریح را نمیتوان از زبان شاهزاده شنید این قبیل حرفها در پستها و سخنان سر بسته و سرباز مبلغین این خاندان میتوان شنید و دید.در بعد از مرگ مهسا امینی این افراد به ظاهر دموکرات با تحصیلات اکادمیک ماسکها را برداشته و با شعار های( رهبر ما پهلویه هر کی نگه اجنبیه) و.... خط و خطوط فاشیست گرایانه خود ر ا روشن کرده اند!
ایده دولتهای غربی برای ایران بوسیله دو اهرم مهمشان رجوی و رضا پهلوی حکومتی دست نشانده و مصرف گرا و حافظ منافع غرب در خاورمیانه است(که البته سراب است! ایرانی باید به فکر مردم و کشور خود باشد نه آلت دست روسیه و چین و امریکا و اروپا) و رضا پهلوی بارها در مصاحبه های خود خیال انها را رعایت کرده.و خود رو بخدمت انها در آورده هنوز در خیالش مردم ایران کودکان صغیری میبیند که میتواند وکالت انها را به عهده گیرد.
ایده مخالفت رضا پهلوی به طور کلی با انرژی هسته ای برای امریکایی ها و اسرائیلی ها جالب است.و خیال ایران هسته ای حتی در نبود جمهوری اسلامی را راحت میکند. اسرائیلی ها همیشه میخواهند قدرت اول میدل ایست باشند و ایران میتواند یکی از رقبای باشد.
برای جهالت افرادی که فریب خورده این جریانهای قدرت طلب و فرصت طلب هستند باید افسوس خورد!
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
بخدا حرف مفت میزنی معلومه ساندیسی هستی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
توخودت در جهالت مطلق به سر میبری با این چرند وپرندت!!
ناشناس
| Poland |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰,و
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
شما کفتارها ساکت شید هوای تازه ای بیاد. ذوب شدگان سلطنت
ای خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
با دلار ۶۰ هزار تومنی که حتی ۱ روز توان ثابت نگهداشتنش رو ندارید فندقی ول نکن اخوی،اونم پیش نظام مشروطه پادشاهی و خاندان پهلوی که سال ۳۲ دلار رسمی رو ۱۰ تومن یا همون ۱۰۰ ریال و دلار غیر رسمی رو ۳۰ تومن تحویل گرفت و ۲۵ سال بعد در اوج آشوب و شورشی که پدران احمقت بپا کردند دلار رو ۶۸ ریال یعنی کمتر از ۷ تومن تحویل داد و رفت،اقتصادی کاملا تحریم شده و فلج رو در سال ۳۲ از مصدق خائن تحویل گرفت و یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان رو تحویل شماها داد،با کمتر از ۲۴ ساعت جنگ با عراق و تنها ۳ کشته بر عراق پیروز شد و قرارداد الجزایر رو به عراق تحمیل کرد و به شماها تحویل داد اما شماها برای اینکه عراق به همون قرارداد عمل کنه ۸ سال جنگ ۳ میلیون کشته و آواره و اسیر رو به ملت ایران تحمیل کردید و دست آخر باوجود اینکه سازمان ملل اعلام کرد عراق آغازگر جنگ بوده پس از ۳۴ سال هنوزم که هنوزه توان گرفتن غرامت جنگی هزار میلیارد دلاری ایران رو از عراق نداشتین درحالی که کشور کوچکی مثل کویت ۵۰ میلیارد دلار غرامت جنگی خودش رو از عراق گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
مرحبا بر شما 3:32 شرافت یعنی این !!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
این چیزای که در مورد دلار گفتی به من چه ربطی دار ه مگه من وکیل وصی جمهوری اسلامیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
5
32
امام خمینی چندین سال تبعید بودند شغل ایشون چی بود؟قبل تعید شغلشون چی بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
یاوه سُرایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
زندگی در بهترین محلات پاریس اسمش می شه تبعید؟
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
12
33
درود بر شاهزاده رضا پهلوی ، پادشاه و منجی آینده ایران زمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
برو بابا
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
دیوانه چودیوانه ببیندخوشش اید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
درود بر شرفت . جاوید شاه .
546.3
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
10
10
گرایشات و افرادی که خود بهتر میدانند در عالم حقیقی طرفدار چندانی ندارند بساط فعالیت خود را در فضای مجازی پهن میکنند. طرفدارن قشر سلطنت معاش و رجوی معاش هم جزو همین دسته اند
انها با تبلیغات و بمباران خبری از طریق رسانه هایشان و پیجهای زرد و پوپولیستیشان میخواهند تا ضعف خود را در فضای حقیقی بپوشانند.
به ادعاهای پسر شاه مبنی بر اینکه او در اینده نقشی ندارد نگاه کنید و به اظهار نظران طرفدارن اسپرم پرست او که نمیدانم اگر نام پهلوی او را از او حذف کنیم چه باقی میماند با چه دانش و تخصصی میخواهد کشور اداره کند؟؟؟.تصور اینکه کسی که طی شصت دو سال زندگیش کاری غیر از رقصیدن و شکلک در اوردن نداشته حالا بخواهد کشور اداره کند وحشتناک است!
همین حالا که نه به دار است اگر به کره اسب شاه یابو بگویید مورد هجوم ترولهای اراذل شاهدوست مواجه میشوید چه برسد فردا این فرقه در ایران به قدرت برسد و بساط دیکتاتوری جدیدی در ایران بر پا کند. که البته جزو مهالات است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اگر آنها در عالم حقیقت طرفداری ندارند چرا شما از رفراندوم می ترسی؟ تعدادمدارس دچار مسمومیت توسط تکفیری ها از صد گذشت،دلار از پنجاه هزار تومان بالا رفت ،قیمت آب وبرق وگاز هربار بیشتر از قبل می شود آنهم نه در وسط آفریقا در چهارمین کشور دارای منابع نفت وگاز جهان،لبنیات وگوشت از سبد عذایی بسیاری از مردم حذف می شود،فحشا وموارد مخدر کشور را گرفته حالا در این بین می شود شما فرزند فرهیخته مکتب خمینی بفرمایید تصور شما از وحشتناک بودن اداره کشور چیست؟اینکه شخص شما از سهمیه وپستی که از قبل آن درجایگاهی که حقت نیست هستی محروم باشی؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
رفراندوم عزیزم پیشکشتون!
یک فراخوان برای خارج از کشور بده ببینم چقدر هواخواه جمع میشه. داخل کشور نمیخواد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
3
7
با این تفاسیر آقایون تندرو حاکم بر مملکت وضعیت معیشت را درست کنند منابع ملی را مثل جنس قاچاق و غیر قانونی نفروشند تحریمها را بردارند کشور را از لیست کشورهای یاغی خارج کنن ما هم پشت سرشون هستیم و حرفی نمیزنیم و بهشون اقتدا میکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
2
12
چیزی نمونده .بخوایم سرش بحث کنیم . ن دریا ن خاک ن ناموس
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
7
26
رضا پهلوی، شاهزاده اس نه گدا گشنه 1400 سال پیش که قبلا درآمدش از روضه خونی شبهای جمعه تامین می شده باشه! هر چقدر هم پول برده باشن، به اندازه یک هزارم اختلاس شما آخوندکها نبوده. اونها هم میخوردن هم میخوراندن هم آباد میکردن. ادعای رهبری مسلمانان جهان هم نداشتند و فقط به فکر میهن و مردم ایران بودن. انشاءالله که بزودی دوباره قدمشون رو روی چشمهامون میذارن و به میهن خودشون برمیگردن تا مردم دوباره روی امنیت و آرامش و رفاه رو ببینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
فریبا حرف حق همینه این ابلها فقط میگن چقدر بردن اما خاک برسرشون یه ذره مغز ندارن درک کنند مردم تو اون روزگار چطور شاد وامیدوار وسرزنده بودند و دلبسته ی زندگی اومدن اسایش وآرامشو امنیت ورفاه ودین را بردند وخوردند وغارت کردند اونوقت یه عده نفهم هنوز سنگ اینا رو به سینه میزنند !!!
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
6
20
البته در مورد کارزار وکالت دادن چند نکته باید اعلام کرد
۱. آرا بسیار دستکاری شدند ، حمله سایبری جمهوری اسلامی و مجاهدین خلق و دیگر گروه ها این عدد رو پایین نگه داشت
۲. دسترسی مردم به این سایت خیلی خیلی کم بود و ثبت آرا به سادگی رای دادن در عصر جدید نبودگه باهاش مقایسه میکنن!
۳. اکثرا یک نفر به نمایندگی از خودش و خانواده‌ش وکالت داده
۴. بزرگترين کارزار مربوط به ایران در این سایت کمپین نه به اعدام بود که ۸۰۰ هزار امضا گرفت! پس آمار طرفداران پهلوی میشه بیش از ۵۰ درصد!

به امید انتخابات آزاد در ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
به امید رهایی میهن!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
آرا بسیار دستکاری شدند
از همین تکه معلومه دروغ میگی!
مگه انتخابات بوده که ارا دستکاری شدند؟؟؟خخخ
مگه چند تا کاندید وکالت بودند. که ر ای ها شازده رو دزدیدند زدن بنام کس دیگه.!
بابا قبول کنید شما همینید دیگه!
چقدر توجیه میکنید
اینو تایید کن!
علی امبری
|
United States of America
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
4
18
اقای نویسنده این مقاله شما ماهواره نداری ؟! چندین بار او تایید کرده که او قصد برپایی حکومت پادشاهی ندارد و وظیفه اش را رسیدن به انتخابات ازاد میداند و بعدش در حد مشاور برای دولت اینده خواهد بود نه رییس جمهور یا حاکم یا غیره
تازه خودت هم از او خیلی بدت نمیاد والا این عکس. زیبا را از او‌ چاپ نمیکردی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
دقیقا !! به زور میخواهند بگویند شاهزاده گفته من شاه ایران میخوام بشم واقعا که!!
75
| Netherlands |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
اقای علی امیری اگه شازده قصد حکومت نداره. تا حالا از خودت سوال کردی میان این همه اپوزوسیون چرا فقط شازده پهلوی این رسانه ها بولد میکنن؟؟
چرا این فرصت ها برای کسان دیگه فراهم نمیکنن؟
چرا تلویزیون من و تو تونل زمانشو مقداری به دوران عقب تر بر نمیگردونه.چرا دوره تاریخی معاصر پهلوی پوشش میده و به چند فیلم و تصویر تبلیغاتی خلاصه کرده!!!
شما خیلی ساده تشریف داری!
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
6
8
بادرودوسپاس فروان ازخانم نازیلامعروفیان،مطالب ارزنده ای بود
پاسخ ها
علی امیری
| United States of America |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
فرض کنیم رسانه های خارجی دارند ایشان را بولد میکنند در داخل کشور معترضین کدام اپوزیسیون را بولد کردند؟
دوست عزیز شما به زور داری پادشاهی را در پاچه اش میکنی وقتی خودش اعلام کرده که چنین قصدی نداره دیگه شما صورت مسئله را عوض نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
11
3
رویداد عزیز لطفا دیگه ازین شاهزاده هیچی نگذارید والا اعصاب آدم خورد میشه از بس ملت بهم اهانت میکنن انواع توهین‌های نژادی و قومیتی بیخود و بی‌ربط
واقعا تا سطح تفکر و دیدگاه مردم ما این کامنتهاست وضع ما هم همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
ملت نیستن ، یه مشت جیره خور هستن که 10 درصد جمعیت ایران رو دارن و حق 90 درصد رو دارن میخورن و فحاشی هم میکنن چون فعلاً اسلحه دستشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
رضاپهلوی به نمادجهالت وتفرقه بین قومیتهاتبدیل شده
مریم پهلوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
11
22
منم به رضا پهلوی وکالت میدهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
به جهنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
6
16
فعلا که به کابوس بعضی ها تبدیل شده.!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
100000 مثبت دادم
65646+
|
Netherlands
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
19
6
اخاک بر سرتون که هر دفعه با یک اسم کامنت میزارید یکبار اسمت بختیاری یکبار مهرداد یکبار عجب میشی یکبار .... یکبار امیری یکبار نمیر!معلومه یک بی بته بیشتر نیستی که قول نعل کردن اسب شازده رو بهت داده یا اصطبل روفی رو! البته برای تو نوکر صفت دست بوسی شازده هم غنیمته.چون ذات طرفداران شازده نوکر صفتیه!
ادمهای مثل شما که طرفدار شازده اید چقدر بدبخت و ناتوانید که دخیل بستید به کسی که خودش اویزون مادرشه خرجیشو بعد شصت و دو سال مادر جانش میده!
کامنت تبلیغی و ماله کشانه ترولهای سلطنت رو تایید کردید این کامنت هم تایید کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
بفرما کامنت در پیت ومسخرت تائید شد برو حالشو ببر. تو هم نوهم زده ای هستی که دخیل بستی به روضه خو نا
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
اگه خطابت به منه جوابت و بالا دادم پالانیها رو هم کوبیدم اولا تربیت داشته باش ثانیا برای با n ام هرکس کامنت میذاره من نیستم من ناشناس کامنت میذارم
علی امیری
| United States of America |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اخه گوسا… این افرادی که اسم بردی با توجه به پرچم کشورشان که از روی شماره ای پی انها جلوی اسمشون میاد از کشورهای مختلف هستند از کجا شما میگی که اینها همه یکنفر است؟!
عوام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
7
19
چرا براتون مهمه آقای رضاپهلوی درآمدش چگونه است ؟؟؟؟؟؟؟

یه مقدار برگردید آقازاده های مقام های رده بالای جمهوری اسلامی که تا قبل از بهمن 1357 باباهاشون
کاره ای نبودن و برای خرید حتی یک سنگک باید در صف نانوایی میرفتن نان بخرند ، رو بررسی کنید.
همه بچه هاشون بدون کوچکترین فعالیتی درآمدهای نجومی دارند. خودتون میدونید کیا رو میگم.
-----------------------------------------------------------------------------------
حالا گیر دادید به درآمد آقای رضاپهلوی که «پدر و پدر بزرگش» 52 سال شــــــاه ایران بوده ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
8
12
خاطرم هست در اولین گفتگوی مطبوعاتی رضا پهلوی در سال 1401 که در خرداد ماه بود

خیلی ها در حال سکته مغزی بودن و هستن.

همین کافیه .................................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
1000000 مثبت دادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
6
22
فقط تیپ رضا پهلوی و حرف زدنش ارزش داره به هزارتا اینها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
5
18
ایشون سقوط پدرشون را با چشمان خودشون از نزدیک دیدند هیچوقت به فکر دیکتاتوری دیگه نیستند چون میدونند دنیا دیگه سیستم تک حزبی را قبول نداره ایشون داخل و خارج نیز طرفدارانی دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
6
اتوبوس مجانی گذاشت ولی پول هواپیما نداد بهتون دیروز هم اعلام کرد برای اعلام لی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
3
9
دوباره باز خواهد گشت
De
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
3
11
باشرف باشید وبه شرافت سخن بگید !!!مگر اخوندی وطلبه گری شغل محسوب میشه که رضا پهلوی رو محکوم به بی شغلی میکنید؟؟؟افسوس که برای این ملت هیچ نکردید وبه دنبال تمسخر دیگران هستید !!!!
امیرکبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
4
6
الا حضرت همایونی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
13
7
خاک بر سر پهلوی و هرچه پهلوی پرست واقعی نه انهای که از روی شوخی و لج بازی یک حرفی می زنند که اکثرا برای خنده پهلوی را مایع خود می دانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
5
2
کوپن های که پدر بی شرفت از ما کش رفته از حلقوم شما و طرفدارنش می کشم بیرون کجاش دیدی تا کنون دو نفر از همکارتان را سقط کردم تنهایی
تاشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
6
8
فرح دستور دار به هر دانشجوی ایرانی دانشگاه ها 250 تومان حق مسکن و 500 تومان حقوق معادل یک فوق لیسانس به طور ماهانه پرداخت کنند تا با خیال راحت به تحصیل علم بپردازند. شاه برای اولین بار در طول تاریخ ایران زمین زنان را از حق آزادی رای دادن برخوردار کرد، سپاه دانش در مساجد کلاس درس تشکیل دادند و فرزندان کشاورزان را شناسایی می کردند که به مدرسه بروند و از تحصیل رایگان تا بالاترین سطح تحصیلات برخوردار گردند. تعداد زنان نویسنده و استاد دانشگاه که در دوره قاجاریه از 5 نفر تجاوز نمی کرد به 300000 نفر رسید. سپاه ترویج، توآلت مستراح های روباز که یک چاله و دو عدد چوب بر روی آن بود را با سنگ توالت پوشاند (مجانی ) و حمام های عمومی روستایی دایر کرد. دختران که در قاجاریه ممنوع تحصیل بودند به مدارس رفتند تا شخصیت بیابند. هرکسی در این مملکت کار مهمی انجام داده باید به نام او ثبت بشه. دانشگاه تهران دانشگاه رضا پهلوی و دانشگاه شریف به نام دانشگاه آریامهر است. باید انصاف داشته باشیم...
حمید صدریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
8
2
درود بر خمینی مرگ بر سلسله خائن پهلوی
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
0
2
ماهمه ایرانی هستیم کشورمون رادوست داریم چرا به ملیت هم توهین کنیم،؟ ایران ما تشکیل شده ازمردمانی با نژاد ترک کرد ترکمن بلوچ رشتی گرگانی یزدی تهرانی اصفهانی باگویش های مختلف واداب ورسوم هرمنطقه
وایران یعنی سرزمین مقدس که مادر همه ماهست
چه کسی حاضره به مادرش توهین کنه
ایران عزیزم
خاک تو سورمه چشمانمان میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
7
4
ای شاه خاعن آواره گردی
خاک وطن را ویرانه کردی

عرض ادب و احترام

حیف از جوان هایی ک مثل گل پرپر شدن

محمدرضا اواخر دوران شاهنشاهیش دیگه حاضر نشد ب ارباباش باج دهد و شد آنچه نباید میشد

ینی ابرقدرتها با هیچ وسیله ای جز خمینی کبیر نمیتونستند سلسله ی پهلوی را براندازند

الانم تا حاکمان فعلی ب ارباباشون باج میدن و منافعشونا تامین میکنند روی کار هستند

پس بهتره خواهران و برادران گرامی بیخود بجون هم نیافتند

شخصا اعتقاد دارم تازمانی ک همه از حاکمان فعلی و حاکمان گذشته دل نکنند و منتظر واقعی امام زمان نشوند همینه ...

کاش اینهمه تنها نبود
حتی تنها تر از پدران گرامیشان

درپناه خالق مهربان شاد و سلامت باشید

و لعنت الله علی القوم الظالمین
والحمدالله الرب العالمین
حمید صدریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
8
2
جمهوری اسلامی زنده باد راه امام خمینی پاینده باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
حمید خفه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
1
2
حلالشون باشه .از ارثیه پدریشون استفاده کردن تا کار مبارزه رو پیش ببرند. یعنی کار می کنند . ما برای ایشون احترام خیلی زیادی قائلیم ، چون پدر و مادرشون رو می شناسیم ، شما نگران وضعیت مالی آقازاده های رگ و ریشه نامعلوم باش.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
1
1
میگم اینایی که از پسر شاه ملعون حمایت میکنن احیانا تو کمپ اشرف 3 کوشته نشدن؟؟؟
یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
1
1
همونطور که در تاریخ ۲۶ دیماه ۵۷ پدر ترسو و هوسبازش از ایران فرار کرد و اعلام کردن که شاه به سفر رفته : شعار دادن که شاه عزم سفر کرده ، گوه خورده غلط کرده.
الان هم میگن پسر نحسش به فکر پادشاهی نیست ، اون شعار تاریخی را میگم که گوه خورده غلط کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
2
1
یک وطن فروش رذل پست که فقط دنبال خوشی واوباش بازی هست کثافت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
1
2
سلام به همه ایرانیان زیر پرچم شیر و خورشید
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
0
1
جالبه انقدر ضعیف و بدبختید وترسو که حتی جرات گذاشتن کامنتای ما طرفداران سلطان قلبها رضا پهلوی ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
الان چرا دارید خودتونو جر میدید ؟!

رضا پهلوی اونور دنیا داره میخوره میخوابه

مسئول های مفت خور ماهم اینجا

نه اینوری نه اونوری ول کنین بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
0
0
ایشون غلط کرده اند که دلسوز ما هستند یه عمر ه دارند تو پولهای ما غلت می زنند حالا ادعای دوستی دارند؟ ایشون حتی توانستند مدیریت خانواده اشون رو ببینید که دو تا خواهر و برادرش خودکشی کردند اون وقت می خواد بیاد یه کشور پ مدیریت کنه ؟؟؟ الهی داغ و حسرت ایران به دلش بمونه تا بره اون دنیا پس بده پولهایی که از ما بردند و خوردند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
0
0
بابا بی خیال تو سر و کله هم نزنید ؟حق با کسیه ک زورش بیشتره؟ من عو عو میکنم شما تکون بدین.....
نظرات شما
پیشخوان