تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
حسین امیرعبداللهیان:

امیدواریم گروسی با نگاه فنی و به دور از هیجان سیاسی با ما به توافق برسد

امیرعبداللهیان از سفر هیأت آژانس به تهران خبر داد و گفت: در چارچوب جمع‌بندی مذاکرات مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز‌های آینده به تهران سفر خواهند کرد.

امیدواریم گروسی با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی با ما به توافق برسد
رویداد۲۴ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از سفر هیأت آژانس به تهران خبر داد و گفت: در چارچوب جمع‌بندی مذاکرات مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز‌های آینده به تهران سفر خواهند کرد.

امیرعبداللهیان افزود: امیدواریم آقای رافائل گروسی مدیرکل آژانس با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل این موضوع با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمع بندی و توافق برسد. جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای و بمب اتمی نبوده و نخواهد بود و فتوای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای نیز بر این موضوع تأکید دارد.

وزیر خارجه ادامه داد: از نقش مثبت و سازنده عراق در تحولات منطقه‌ای همواره استقبال کرده‌ایم. ما از سیاست عراق در جهت گشایش و توسعه مناسبات با کشور‌های منطقه، عربی و جهان اسلام استقبال کرده‌ایم و با نگاه مثبت به این مسئله مهم توجه داریم.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که عراق همواره در مسیر گفتگو برای لغو تحریم‌ها، مذاکرات وین و جمع بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و طرف آمریکایی و سه کشور اروپایی اقدامات مثبت و سازنده‌ای را انجام داده است. ما آمادگی داریم بر مبنای مذاکرات قبلی و با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مسیر جمع بندی نهایی مذاکرات انجام شده در وین قدم برداربم. بار دیگر از حسن استقبال و گفتگو‌های بسیار مهم و ارزشمندی که امروز با حضور مقامات عالیرتبه ایران و عراق در وزارت امور خارجه داشتیم، تشکر و ابراز خرسندی می‌کنم.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
0
جناب وزیر محترم به یاد داشته باشیم که سیاست ترازویی است که حد اقل سه کفه دارد و ایجاد توازن در آن نیاز مند علم و تجربه فراوان است حال واقع بینانه نگاه کنیم که ترازوی عالم سیاست چند محیط و ذیل آن چند صحنه و هر صحنه چند عرصه دارد جناب وزیر دوست دارم باور کنم که این موارد را میشناسید و آموخته اید که عرصه ها میدان عمل و اجرا هستند وزیر محترم حال بفرمایید در چنین محیطهای مرتبط و مشترک در صحنه و عرصه چگونه میتوانید تعادل برقرار کنید جناب وزیر مسئله هسته ای ما یک تهدید نظامی نیست و بمب اتم به عنوان یک قوه بازدارنده سالها قبل از حیض انتفاع ساقط شده است یقیین بدانید این مورد و نحوه برخورد با ما قطعا سیاسی است و حریف شما با تظاهر و تبلیغ اتم نظامی ایران ،شما و همه دست اندر کاران را در صحنه نمایش به کارگردانی خودش به بازی گرفته یقین بدانید اگر کل سیستم اتمی از زیرساخت تا روبنای آن را به قعر فضا بفرستید باز هم بهانه های دیگری خواهند آورد همانگونه که اگر کاغذ سفید امضا برای برجام بدهید و بگویید هرآنچه شروط مایل هستند بنویسند زیر بار نخواهند رفت جناب وزیر بیایید کفه های دیگر ترازوی سیاست را هم ببینید با هیچکس به تصمیم اجرایی نمیرسد با سیاست ورزی این امر محقق خواهد شد .ایدکم الله
نظرات شما
پیشخوان