تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

روسیه: برای دفاع از خود از هر ابزاری از جمله سلاح اتمی استفاده می‌کنیم

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه گفت: برای همه قدرت‌ها واضح است که اگر آمریکا می‌خواهد روسیه را شکست دهد، ما به سمت درگیری در مقایس جهانی می‌رویم. اگر ایالات متحده می‌خواهد روسیه را شکست دهد، ما حق داریم از هر سلاحی از جمله نوع اتمی برای دفاع از خود استفاده کنیم.

سلاح اتمی

رویداد۲۴ فارس: معاون شورای امنیت روسیه گفت: اگر ایالات متحده می‌خواهد ما را شکست دهد، حق داریم از هر سلاحی از جمله اتمی برای دفاع از خود استفاده کنیم.

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه گفت که مسکو از هر ابرازی برای دفاع از خود از جمله تسلیحات اتمی استفاده خواهد کرد.

او چهارشنبه (۲۲ فوریه) در پستی تلگرامی نوشت: برای همه قدرت‌ها واضح است که اگر آمریکا می‌خواهد روسیه را شکست دهد، ما به سمت درگیری در مقایس جهانی می‌رویم. اگر ایالات متحده می‌خواهد روسیه را شکست دهد، ما حق داریم از هر سلاحی از جمله نوع اتمی برای دفاع از خود استفاده کنیم.

مدودف یادآوری کرد که دیروز ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی وضعیت کشور در مجلس فدرال تعلیق مشارکت روسیه در اقدامات برای کاهش و محدود کردن بیشتر تسلیحات تهاجمی استراتژیک (استارت، و نیواستارت) را اعلام کرد. این سیاستمدار ارشد روس افزود: این تصمیم مدت‌ها به تعویق افتاده بود، من سال گذشته به آن اشاره کردم.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، طبق ارزیابی وی، این تصمیم که به خاطر جنگ اعلان شدۀ آمریکا و سایر کشورهای ناتو علیه روسیه اتخاذ شد، پیامد بزرگی برای جهان در کل و برای واشنگتن به طور خاص خواهد داشت.

مدودف یادآور شد که به هر حال استدلال تشکیلات آمریکایی تاکنون این بوده «ما در امور شما مداخله می‌کنیم، مقادیر زیادی سلاح به رژیم کی‌یف می‌دهیم، برای شکست روسیه تلاش می‌کنیم، شما را محدود و نابود می‌کنیم، اما امنیت استراتژیک موضوع مجزایی است و ارتباطی با زمینه کلی روابط آمریکا-روسیه ندارد».

وی افزود: این نتیجه‌گیری بدتر از جنایت است-اشتباه بزرگ آمریکایی‌هاست. این اشتباه زاده حس برتری و مصونیت آن‌هاست.

رئیس‌جمهور پیشین روسیه به نقل از صحبت‌های دیروز پوتین گفت که شکست روسیه در میدان نبرد غیرممکن است و یادآور شد که «دقیقا به همین دلیل ما نیواستارت را (فعلاً) تعلیق کردیم».

وی افزود: اجازه دهید نخبگان ایالات متحده که ارتباط با واقعیت را از دست داده‌اند، درباره آنچه به دست آورده‌اند فکر کنند. اجازه دهید همچنین واکنش سایر قدرت‌های هسته‌ای ناتو را هم ببینیم. فرانسه و انگلیس. نیروهای هسته‌ای استراتژیک آن‌ها معمولاً در فهرست کلاهک‌های هسته‌ای و حامل در زمان آماده‌سازی توافقنامه‌ها بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوری (روسیه) قرار نمی‌گرفتند، اما زمان آن رسیده این کار انجام شود.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه پیش‌تر گفته بود جهان به خطر جنگ سوم جهانی به دلیل خصومت‌ها علیه فدراسیون روسیه، نزدیک شده است.


بیشتر بخوانید: زلنسکی: اوکراین اولین گام روسیه است؛ نوبت به بقیه کشور‌ها هم می‌رسد


وی همچنین با تاکید بر اینکه روسیه برای جلوگیری از یک فاجعه اتمی و جنگ جهانی سوم هر کاری انجام خواهد داد، افزود: «اگر ما تضمین‌های امنیتی حداکثری مورد نظر روسیه را دریافت نکنیم، تنش به طور نامحدود ادامه خواهد داشت. جهان در مسیر یک جنگ جهانی سوم و یک فاجعه اتمی حرکت خواهد کرد».

به نوشته تاس، بر اساس دکترین هسته‌ای روسیه، مسکو ممکن است از تسلیحات اتمی استفاده کند، اگر تسلیحات اتمی یا سایر انواع تسلیحات کشتار جمعی علیه این کشور یا متحدانش استفاده شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، بمب اتمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
1
استفاده از سلاح اتمی قطعا دفاع نیست نابودی کامل است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
0
این اقای مدودف فکرکرده فقط اونهادارای سلحه اتمی دارد دوم برای نابودی خودشان فکرمی کنند الان درروسیه یک ادم متوهم بنام پوتین داردحکومت می کند و ماهم خودمون رادرچنگ اوکراین نخوداش کردیم وملت بدبخت هم داردتاوانش رابادلار۵۲هزارتومانی می پردازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
0
از این تهدید مشخص شد که آقای پوتین در کنج رینگ گیر افتاده است و توانایی هیچ گونه اقدامی را ندارد و به تعبیری بوی الرحمن می دهد جنگ اکراین طی یک سال بیش از صد هزار کشته به بار آورده و تعدادی از ژنرالها نیز کشته شده اند و معلوم شد که ارتش روسیه نه تنها ناکار آمد بلکه بی انگیزه و بی روحیه است و تاب مقابله با ناتو و دیگران را ندارد جالب توجه اینکه جوانان ما طی هشت سال در مقابل رژِیم جنایتکار بعثی عراق که بیش از هشتاد کشور ازجمله روسیه کمونیستی که آقای پوتین در کا گ ب آن خدمت میکرد از او پشتیبانی همه جانبه میکردند جانانه ایستادندانهم با اقل امکانات نظامی ابتدایی و کمترین آموزشهای فردی و اکادمیک اقای پوتین جنگ مرد میدان می خواهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
اقای پوتین اقای مدودوف و همه جنگ طلبان ،
جنگ مرد میدان می خواهد نه بمب اتم
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
سالها رسانه ها  گفتند و نوشتند که سلاح هسته ای برای بازدارندگی است و مانع از جنگ بین ابرقدرتها می شود.
 
اما الان می بینیم که سران روسیه می نالند و از شکست و تجزیه روسیه سخن می گویند.

بعید نیست بعد از مدتی پوتین و مدودف به بیابانهای روسیه و یا جزایر ساخالین فرار کنند و در انجا مخفی شوند.

به نظر بنده انها تحمل شکست و تحقیر را ندارند و خودکشی خواهند کرد.

اگر روسیه ابرقدرت اتمیست باید بتواند با تهدید اتمی متخاصمین را وادار به ترک میدان جنگ کنند نه اینکه گریه کنند و بنالند.

ایا سلاح هسته ای یک دروغ بزرگ نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
0
ایکاش بمب اتم واقعی بود و میشد استفاده کرد از شوروی سابق تا بحال اینقدر بمب بمب کردند که اگر هم بکار ببرند کسی تره هم براشون خورد نمیکنه
نظرات شما
پیشخوان