تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

سعید ابوطالب با رئالیتی‌شو شب‌های مافیا، پدرخوانده ارتش سری شد!

سعید ابوطالب فیلم‌ساز، مستندساز و سیاست‌مدار ایرانی است، که از اصولگرایان مستقل است و نماینده مردم تهران در مجلس هفتم بوده، او در چند ساله گذشته به سبب تولید آثار موفقی در شبکه نمایش خانگی بسیار شناخته شده است.

سعید ابوطالب

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: سعید ابوطالب متولد ۳ آذر ۱۳۴۸ در تهران، فیلم ساز، مستندساز و سیاست مدار، فارغ التحصیل کارشناسی شیمی از دانشگاه تهران، تهیه کنندگی تلویزیون در دانشکده صداوسیما و کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. ابوطالب دوران تحصیل را در مدرسه علوی گذراند، همزمان در مدرسه حاج آقا مجتهدی طلبگی نیز میخواند. 

سعید ابوطالب کیست؟

او در ۱۶ سالگی به جبهه رفت و دو بار مجروح شد. پس از بازگشت از جبهه دیپلم ادبیات و ریاضی خود را گرفت و در مقطع کارشناسی رشته شیمی دانشگاه تهران پذیرفته شد. در کنار شیمی به طلبگی، آموزش فیلمسازی در موزه سینما و یادگیری فیلمنامه نویسی در حوزه هنری مشغول شد. او دوره تهیه کنندگی را نیز در موزه سینما گذراند.

به گزارش رویداد ۲۴؛ سعید ابوطالب برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته علوم سیاسی را دنبال کرد، مدتی به عنوان روزنامه نگار در روزنامه جمهوری اسلامی کار میکرد. سال ۱۳۷۴ با کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم مستندی با عنوان "واژه‌ای به نام استقامت" که درمورد شهید تندگویان بود، وارد تلویزیون شد. هنگامی که آمریکا به عراق حمله کرد، ابوطالب به همراه گروه فیلمبرداری به عراق رفت، که توسط نیرو‌های آمریکایی بازداشت شد. او ۴ ماه بعد به ایران بازگشت و به عنوان چهره فرهنگی اصولگرا معرفی شد.

سعید ابوطالب چگونه نماینده مجلس شد؟

در همان زمان ابوطالب، در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و پیروز شد و به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس هفتم شورای اسلامی راه یافت. ابوطالب سخنگوی کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس بود که ریاست آن را نیز برعهده داشت.

ابوطالب که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود، طرح استفاده مدیریت شده از ماهواره را در مجلس دنبال می‌کرد، که طبق این طرح «سازمان صدا و سیما موظف است حداکثر تا شش ماه، با راه‌اندازی حداقل سه شبکه تلویزیونی با گستره کشوری، نسبت به دریافت و پخش هم‌زمان آن دسته از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای که مغایر با ارزش‌ها و مبانی فرهنگ اسلامی و ملی نباشد، اقدام نماید.»

سعید ابوطالب کار حرفه‌ای سینمایی خود را از تلویزیون آغاز کرده و سال ۱۳۹۷ برنامه هفت روز هفت ساعت را کارگردانی کرد، که توانست خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. از سعید ابوطالب نقل قول شده است که برای کارگردانی در برنامه هفت روز هفت ساعت و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. سعید ابوطالب توانست با فعالیت در برنامه هفت روز هفت ساعت تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر توانست سطح کاری او را متحول کند.

سعید ابوطالب و شام ایرانی

شام ایرانی نام مجموعه‌ای ویدئویی است، که سری اول آن به کارگردانی بیژن بیرنگ در زمستان سال ۱۳۹۰ ساخته شد و قسمت اول آن در همان سال از طریق شبکه نمایش خانگی منتشر شد. سری‌های بعدی این برنامه را نیز به ترتیب محمد شایسته (در سال ۱۳۹۲)، سروش صحت (در سال ۱۳۹۴) و سعید ابوطالب (از سال ۱۳۹۸ تاکنون) کارگردانی کرده‌اند.

ساخت جدیدترین سری مجموعه شام ایرانی به کارگردانی سعید ابوطالب از زمستان سال ۱۳۹۸ کلید خورد و پخش آن از ۲۹ اسفند همان سال در شبکه نمایش خانگی آغاز شد.

انتقادات برای کپی بودن برنامه شام ایرانی

با اینکه برنامه «بفرمایید شام» شبکه من‌وتو خود نسخه فارسی برنامه «Come Dine with Me» است، ولی سازندگان این شبکه اعتقاد داشتند، که برنامه شام ایرانی تقلیدی از برنامه بفرمایید شام است. تهیه‌کننده برنامه شام ایرانی ادعا کرد، که این برنامه را بدون توجه به برنامه‌های مشابه دیگر ساخته است و برنامه شام ایرانی از نظر فرم و محتوا شباهتی با برنامه‌های مذکور ندارد.

سعید ابوطالب و شب‌های مافیا

شب‌های مافیا یک مجموعه نمایش خانگی ایرانی به کارگردانی سعید ابوطالب است، که بر اساس بازی مافیا ساخته شده‌است. در هر فصل از این مجموعه، ۱۲ شرکت‌کننده از میان بازیگران سینما و تلویزیون و سایر افراد مشهور به بازی دعوت می‌شوند و آن‌ها به اتفاق برگزارکننده برنامه (محمدرضا علیمردانی)، بازی را به صورت واقعی و بدون دخالت گروه کارگردانی انجام می‌دهند. نخستین قسمت این برنامه در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در پلتفرم فیلیمو منتشر شد.

ماجرای تقلب در شب‌های مافیا

دومین قسمت از فینال فینالیست‌های شب‌های مافیا برخلاف انتظارات به یکی از بی‌رمق‌ترین بازی‌های این رئالیتی شو تبدیل شد.

افشاگری تکان‌دهنده حامد آهنگی درباره تقلب بزرگ در مافیا

سعید ابوطالب و پدر خوانده

به گزارش رویداد ۲۴؛ پدرخوانده یک بازی طولانی و پر از تعلیق، با سناریویی جذاب و غیرقابل پیش‌بینی از بازی مافیا به روایت سعید ابوطالب است، که در قسمت جدید آن چهره‌های شناخته شده و محبوبی بازی می‌کنند، که گرداننده این سری از رئالیتی شو پدرخواننده، کامبیز دیرباز است.


بیشتر بخوانید: معرفی داستان و بازیگران رئالیتی شو پدر خوانده


زمان پخش قسمت جدید پدرخوانده

قسمت نهم از فصل اول مجموعه پدرخوانده مافیا به روایت سعید ابوطالب ۲۴ بهمن ساعت ۸ صبح از پلتفرم فیلم نت منتشر شد.

داستان سریال پدرخوانده سعید ابوطالب

پدرخوانده یک سناریو هیجان انگیز ۱۱ نفره شامل دو مافیا و یک پدرخوانده قدرتمند، هفت شهروند و یک نوستراداموس می‌باشد. در خلاصه این رئالیتی شو آورده شده، همه مافیا بازی می‌کنند، اما حرفه ای‌ها پدرخوانده بازی می‌کنند.

سعید ابوطالب با رئالیتی‌شو شب‌های مافیا گادفادر ارتش سری شد!

سعید ابوطالب و ارتش سری

بازی، مسابقه یا رئالیتی شوی ارتش سری جدیدترین محصول فیلیمو است، که روز‌های یکشنبه منتشر می‌شود. 


بیشتر بخوانید: معرفی داستان رئالیتی شو ارتش سری


رئالیتی شوی ارتش سری یک بازی استدلالی – استنتاجی گروهی است، که داستان و جهان فرضی آن برگرفته از سریالی پر طرفدار به همین نام است که به وقایع جنگ جهانی دوم مربوط می‌شود؛ نبردی بین پارتیزان‌ها و ارتش آلمان نازی برای نجات خلبان‌ها. در این سناریو ۱۰ نفر از بازیگران در نقش‌های متفاوت پارتیزان، سرهنگ کسلر، گشتاپو، خلبان، راینهارد و… در کافه کاندید در بلژیک ۱۹۴۵ در خلال جنگ‌جهانی دوم جمع می‌شوند تا یک بازی واقعی و رئال را انجام بدهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
3
هیچ و پوچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
0
آقا سعید معرف حضور بچه های خیابان ایران و حومه است برای زیارت رفت کربلا و به همراه عده ای دستگیر و بعد از چهار ماه با بقیه آزاد شد و با یک مصاحبه تلویزیونی رفت تو جاده ترقی یادش بخیر مرحوم موسوی اردبیلی در نماز جمعه گفت بعد از 9سال تازه یاد گرفتیم کی رو کجا بذاریم(ترجمه اینکه چه کسی را برای کار در چه موضعی بگماریم) آقا سعید بعد از چهارماه یاد گرفت کجا بذاره
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
0
یادمه اوایل پخش شب های مافیا، قسمت اول را دیدم ولی برام جذاب نبود و نمیدونستم چی به چیه، تا اینکه از قسمت سوم یواش یواش جذب بازی شدم ولی بدلیل تولید قسمت های زیاد شب های مافیا با حضور بازیگران تکراری و یا ناشناس، جذابیتش برام کم شده،،،در مورد ارتش سری: دست اول برام گیج کننده بود ولی از دست دوم و سوم ماجرا فرق کرد و بسیار لذت بردم از نوع بازی و مطمئن هستم در قسمت های بعد، دقیقا مثل مافیا پرطرفدار میشه..
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان