تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

اماواگرهای بزرگ‌ترین طرح فروش تاریخ خودروسازی کشور

آیا ابرطرح فروش می‌تواند به معنای پایان عرضه خودرو در بورس کالا باشد؟ وقتی وزارت صمت می‌خواهد از همین حالا ۵۰۰هزار دستگاه از تولید آینده خودروسازان را در سامانه یکپارچه بفروشد و احتمالا این طرح عظیم در سال آینده هم تکرار خواهد شد، آیا اصلا دیگر جایی برای عرضه خودرو در بورس کالا باقی خواهد ماند؟

اماواگرهای بزرگ‌ترین طرح فروش تاریخ خودروسازی کشور

رویداد۲۴ روزنامه دنیای اقتصاد، اما و اگر‌های عرضه ۵۰۰هزار دستگاه خودروی داخلی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را بررسی کرده است. آیا ابرطرح فروش می‌تواند به معنای پایان عرضه خودرو در بورس کالا باشد؟ وقتی وزارت صمت می‌خواهد از همین حالا ۵۰۰هزار دستگاه از تولید آینده خودروسازان را در سامانه یکپارچه بفروشد و احتمالا این طرح عظیم در سال آینده هم تکرار خواهد شد، آیا اصلا دیگر جایی برای عرضه خودرو در بورس کالا باقی خواهد ماند؟


بیشتر بخوانید: فروش محصولات مدیران خودرو در سامانه یکپارچه + جزئیات


طبعا با وجود محدودیت‌ها و سختگیری‌هایی مانند بلوکه کردن تمام یا بخشی از پول خودرو در حساب متقاضی، تعداد شرکت‌کنندگان بسیار کمتر از گذشته خواهد بود. با این حال به احتمال فراوان تقاضا برای ابرطرح فروش خودرو طی هفته آینده، بسیار بالاتر از ۵۰۰هزار دستگاه عرضه‌شده خواهد بود و مثلا ممکن است حداقل یک میلیون نفر در آن شرکت کنند. در این صورت، عملا یک‌میلیون دستگاه خودرو به فروش خواهد رفت نه ۵۰۰هزار دستگاه و این می‌تواند بدان معنا باشد که خودروسازان تا ماه‌ها بعد دیگر چنین طرح عظیمی در فروش نخواهند داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو
نظرات شما
پیشخوان