تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران:

برخی مدارس استفاده‌نشده موقعیت جغرافیایی خوبی دارند و می‌توان آن‌ها را فروخت!

عباس زارع، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: یکسری مدارس سال‌ها استفاده نمی‌شود و موقعیت جغرافیایی خوبی نیز دارد که با فروش آن‌ها می‌توان چندین مدرسه استاندارد تولید کرد.

برخی مدارس استفاده‌نشده موقعیت جغرافیایی خوبی دارند و می‌توان آن‌ها را فروخت!
رویداد۲۴ عباس زارع، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به وضعیت مدارس فرسوده در تهران اظهار کرد: ۸۳۹۰ کلاس درس در تهران نیازمند تخریب و بازسازی هستند و این کلاس‌ها عمدتا در مناطق، ۶، ۸، ۱۱ و ۱۲ تهران قرار دارند و ۱۴۴۰ کلاس درس مربوط به شهرستان‌های شهریار، شهرری و دماوند هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین ۸۷۱۶ کلاس در شهر تهران و بیش از ۴۰۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های استان تهران در انتظار مقاوم سازی اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اعلام این که با اعتباری که از سوی خیرین تامین می‌شود، ابتدا به سمت تخریب و بازسازی کلاس‌ها در تهران می‌رود، ولی اعتبارات همچنان اندک است گفت: با اعتبارات محدود کاری پیش نمی‌رود و عزمی جدی نیاز دارد.

زارع بهترین روش برای تامین این بودجه را بهره گیری از املاک مازاد آموزش و پرورش دانست که باید پروسه تبدیل شدن به بودجه را طی کند تا از این روش بتوان بسیاری از مشکلات مدارس تهران را حل و فصل کرد. به عنوان مثال مدرسه‌ای در میدان ونک تهران داریم که سال‌هاست مورد استفاده نیست و از طرفی هزار میلیارد تومان ارزش دارد که با فروش آن می‌توان ۵۰ مدرسه را در منطقه سه استاندارد سازی کرد. راهکار دیگر نیز جذب خیرین است، ولی در شرایط کنونی چندان قابل اجرا نیست.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی رئیس سازمان نوسازی مدارس تلاش می‌شود اعتبارات بیشتری دریافت کنیم. سازمان نوسازی، یک دستگاه اجرایی است و حتما باید اعتبار به آن تزریق شود، ولی امروز تنها مکانیزم در دست این سازمان، بودجه‌های محدود و مولدسازی است و با فروش املاک مازاد می‌توان مدارس مورد نظر خیرین را تکمیل کرد و اولویت را برای بازسازی و نوسازی کلاس‌های درس گذاشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت ادامه داد: یکسری مدارس سال‌ها استفاده نمی‌شود و موقعیت جغرافیایی خوبی نیز دارد که با فروش آن‌ها می‌توان چندین مدرسه استاندارد تولید کرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مدارس تهران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
5
اون یک و نیم میلیارد دلاری که وزیر اسبق و نماینده فعلی " آقای حاجی بابائی " در زمان احمدی نژاد از صندوق ذخیره ارزی بابت نوسازی مدارس گرفت حسابش و ساختموناش کجاست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
1
4
این دولت کلا با سواد و درس و مدرسه مشکل داره.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان