تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲

تصمیم غیرمنتظره قلعه‌نویی؛ نیمکت‌نشینی ۸ ستاره!

از فهرست ۳۱ نفره تیم ملی ایران، ۸ بازیکن در ۲ بازی دوستانه برابر تیم‌های روسیه و کنیا فرصت بازی به‌دست نیاوردند.

تصمیم غیرمنتظره قلعه‌نویی؛ نیمکت‌نشینی ۸ ستاره!

رویداد۲۴ به گزارش فوتبال ۳۶۰، امیر قلعه‌نویی برای تشکیل اولین اردوی تیم ملی بعد از بازگشت دوباره‌اش به مربیگری در عرصه ملی و البته بعد از پایان جام جهانی، از ۳۲ بازیکن برای حضور در اردوی آماده‌سازی دعوت کرد. سردار آزمون به دلیل مشکلات شخصی در همان روز اعلام فهرست، انصراف خود را از حضور در اردوی ملی اعلام کرد تا شمار بازیکنان دعوت شده به اردوی ملی به ۳۱ بازیکن برسد. در این میان تصور می‌شد با توجه به در پیش بودن ۲ بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی روسیه و کنیا، قلعه‌نویی قصد دارد تا از ترکیب‌هایی متفاوت استفاده کند تا به همه ۳۱ بازیکن دعوت شده فرصت بازی برسد، اما این‌چنین ننشد.

سرمربی تیم ملی ایران شب گذشته در ترکیب اولیه تیمش برای مصاف با کنیا، ۶ تغییر را نسبت به دیدار قبلی برابر روسیه ایجاد کرد و در جریان بازی هم با تعویض‌های خود به دنبال ارائه فرصت به بازیکنان آماده حاضر در اردوی تیم ملی بود، اما با این وجود نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که از میان فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی، ۸ بازیکن نتوانسته‌اند حتی یک دقیقه در ۲ بازی دوستانه اخیر به میدان بروند و بدون انجام بازی و با نیمکت‌نشینی مطلق، اردوی ملی را ترک می‌کنند.

غیبت عجیبِ «نوراللهی»

احمد نوراللهی هافبک دفاعی تیم ملی ایران که در دوره دراگان اسکوچیچ، هافبک مورد علاقه این سرمربی کروات بود و حتی عملکرد درخشان او باعث شد تا کارلوس کی‌روش هم به سراغ استفاده از نوراللهی در ترکیب تیم ملی برود، بعد از درخشش در لیگ امارات و تجربه صدرنشینی با تیم شباب‌الاهلی به تهران سفر کرد تا بتواند برابر تیم‌های ملی روسیه و کنیا به شمار بازی‌های ملی خود اضافه کند.

نوراللهی با وجود حضور در اردوی تیم ملی، در دیدار مقابل روسیه به طور کامل نیمکت‌نشین بود، اما شب گذشته حتی نامش در بین بازیکنان نیمکت‌نشین هم به چشم نمی‌خورد تا هافبک مورد علاقه اسکوچیچ و کی‌روش، شانس بازی در تیم ملی را زیرنظر امیر قلعه‌نویی به‌دست نیاورد. با توجه به آمادگی بالای احمد نوراللهی در هفته‌های گذشته، غیبت او در ۲ بازی دوستانه اخیر سوال‌برانگیز بود.

۴ ستاره در حسرت اولین بازی ملی

حسین پورحمیدی دروازه‌بان آماده آلومینیوم اراک با وجود حضور در اردوی ملی، نتوانست شانس بازی در ترکیب تیم ملی را به‌دست آورد و با وجود استفاده از علیرضا بیرانوند، حسین حسینی و پیام نیازمند، قلعه‌نویی فرصت بازی به پورحمیدی را در اردوی اخیر نداد تا این دروازه‌بان باانگیزه خود را برای اردو‌های بعدی آماده کند.

محمدامین حزباوی، مهدی حسینی و البته رضا شکاری دیگر بازیکنانی بودند که با هدف انجام اولین بازی ملی خود به تهران سفر کرده بودند، اما نتوانستند در مقابل تیم‌های ملی روسیه و کنیا شانس بازی به‌دست بیاورند و در ۲ بازی دوستانه اخیر تیم ملی، از روی نیمکت عملکرد همبازیان خود را تماشا کردند تا همچنان شمار بازی‌های ملی آن‌ها روی عدد صفر باقی بماند.

بازگشت به بلژیک، بعد از استراحت مطلق در تهران!

امیرحسین حسین‌زاده که فصل گذشته با درخشش خود نقش مهمی در قهرمانی استقلال داشت و توانست در دوره سرمربیگری دراگان اسکوچیچ، شانس حضور در تیم ملی را به‌دست بیاورد، با انگیزه بالایی به تهران سفر کرد تا بتواند در ۲ بازی دوستانه برابر تیم‌های ملی روسیه و کنیا به میدان برود. حسین‌زاده دیدار با روسیه را به دلیل سرماخوردگی از دست داد، اما شب گذشته با وجود حضور در فهرست تیم ملی، او نتوانست برابر تیم ملی کنیا شانس بازی به‌دست آورد.

عارف آقاسی که تجربه انجام یک بازی ملی را در کارنامه خود دارد، در ۲ بازی دوستانه اخیر تیم ملی مورد اعتماد امیر قلعه‌نویی قرار نگرفت و با وجود تغییر و تحولات انجام شده در خط دفاعی، سرمربی تیم ملی به سراغ آزمودن آقاسی در قلب خط دفاعی تیمش نرفت تا همچنان مدافع باتجربه فولاد یک بازی ملی در کارنامه خود داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان