تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

هیچ جای دنیا مثل استانبول نیست! شهر استانبول ترکیه در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و با دیدنی‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی خود هر گردشگری را عاشق خود خواهد کرد.

هزینه سفر به استانبول

رویداد۲۴ ‌این شهر آرمیده در کرانه بسفر با زیبایی ها و شگفتی های فراوان، جزو 10 شهر پربازدید جهان و در عین حال محبوب‌ترین مقصد گردشگری ایرانی ها است. استانبول برای عاشقان خرید هم شهر ایده‌آلی است؛ مراکز خرید بزرگ و مدرن در کنار بازارهای سنتی و دیدنی هر کس با هر سلیقه ای را مجاب می کند تا برای یک بار هم که شده به استانبول سفر کند. اگر شما هم از آن دسته گردشگرانی هستید که برای اولین بار می‌خواهید به استانبول سفر کنید، با ما همراه شوید تا هزینه های سفر به استانبول ترکیه در سال 1402 را پیش از سفر برآورد کنیم. با خواندن این مقاله می توانید هزینه حدودی سفر به ترکیه را تخمین بزنید؛ چون قرار است تمام هزینه ها از هزینه بلیط هواپیما و محل اقامت گرفته تا هزینه خرید و بلیط ورودی مکان های گردشگری و تفریحات را در این پست ارائه کنیم. با یک فنجان قهوه ترک و یک تکه باقلوای پسته ای خود را برای گشت و گذار در این شهر هیجان انگیز آماده کنید!

هزینه سفر به استانبول ترکیه 1402

مهم ترین عامل در تعیین هزینه سفر به ترکیه، نحوه رفتن به استانبول است. شما به دو طریق هوایی و زمینی می‌توانید به ترکیه سفر کنید که این انتخاب به زمان، بودجه و علاقه‌مندی‌های شما بستگی دارد. گزینه‌های اصلی شما یکی از این موارد است:

  1. خودروی شخصی
  2. قطار
  3. اتوبوس
  4. هواپیما

در ادامه هزینه سفر به استانبول در سال 1402 را با هر یک از روش‌های فوق بررسی می‌کنیم. همچنین هزینه تفریحات، هزینه حمل و نقل درون شهری، هزینه محل اقامت، خورد و خوراک و... از دیگر مواردی است که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.

هزینه سفر به استانبول با ماشین شخصی

اگر شما وقت کافی برای گشت و گذار در ترکیه در اختیار دارید، سفر با ماشین شخصی گزینه جذابی است. شما فرصت دارید تا در مسیر انتخابی خودتان، کم کم پیش بروید و شهر به شهر جاذبه‌های توریستی ترکیه را ببینید. تجربه سبک زندگی و فرهنگ جاری در هر جای این کشور از خوراک و غذا تا آداب و رسوم و سنت‌ها، لذت‌بخش و منحصربه‌فرد است. هزینه سفر به استانبول با خودروی شخصی 1402 بستگی به نوع برنامه و مدت زمان آن دارد. شما می توانید از مسیر ساحلی دریای سیاه یا مدیترانه لذتی دو چندان از سفر ببرید. برای سفر زمینی به ترکیه مدارکی لازم دارید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

مدارک لازم برای سفر با ماشین شخصی به استانبول

برای سفر با خودروی شخصی به ترکیه باید مجوز خروج از کشور یا کاپوتاژ بگیرید. هزینه مدارک لازم برای اخذ این مجوز عبارت است از:

  • پلاک ترانزیت خودرو: 800 هزار تومان
  • دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: 250 هزار تومان
  • برچسب CD و IR: برابر با 10 هزار تومان
  • ترجمه گواهینامه خودرو: 265 هزار تومان
  • بیمه 10 روزه ماشین: بسته به شرکت بیمه متفاوت است

در کل کاپوتاژ خودرو به خارج از کشور از جمله ترکیه حدودا 1 میلیون و 500 هزار تومان هزینه دارد. در ضمن، تفاوت هزینه بنزین ترکیه با ایران را نباید فراموش کنید. قیمت بنزین در ترکیه در سال 1402 حدودا لیتری 22 لیر است. هنگام خروج از کشور باید تفاوت قیمت بنزین ایران با کشور ورودی را بپردازید. چه باک شما پر باشد چه خالی مبنای محاسبه قرار می گیرد. در ضمن هزینه مدارک لازم برای سفر به استانبول با ماشین شخصی به دلیل نوسانات ارز ممکن است دچار تغییراتی شود.

هزینه سفر به استانبول با قطار

قطار زیباترین وسیله سفر به مقاصد گردشگری استانبول است. در طول مسیر شما بهترین مناظر شگفت انگیز آناتولی و چشم اندازهای ترکیه را خواهید دید. برای سفر با قطار به استانبول لازم است اول از تهران به آنکارا بروید. از آنکارا به استانبول هم سوار قطار معمولی یا سریع السیر شوید. هزینه و مدت زمان سفر با قطار به استانبول عبارتند از:

  • قیمت بلیط قطار تهران-آنکارا 1402: 52 یورو
  • قیمت بلیط قطار آنکارا-استانبول 1402: بین 75 تا 105 لیر ترکیه (بستگی به کلاس قطار دارد)
  • مدت زمان سفر با قطار تهران استانبول: با توجه به مدت زمان بازدید و چک کردن پاسپورت در مرز بین 30 تا 40 ساعت
  • مدت زمان سفر با قطار تبریز استانبول: با توجه به مدت زمان بازدید و چک کردن پاسپورت در مرز حدود 24 ساعت
  • مدت زمان سفر با قطار آنکارا استانبول: 4 ساعت و نیم

هزینه سفر به استانبول با اتوبوس

سفر با اتوبوس به استانبول در ایران متداول است. معمولا از مبدا تهران به استانبول و از تبریز به استانبول می توانید اقدام به خرید بلیط اتوبوس استانبول کنید. مسافت زمینی تهران به استانبول حدود 2500 کیلومتر است. مسیر اتوبوس‌ها از تهران و ماکو می‌گذرد و از طریق مرز بازرگان وارد خاک ترکیه می‌شود تا از مسیر ترانزیتی دغوبایزید، آغری، ارزروم، ارزنجان، آماسیا، بولو، ایزمیت به استانبول برسد. مسافت زمینی تبریز به استانبول نیز حدود 1800 کیلومتر است. هزینه سفر به ترکیه با اتوبوس از مبدا تهران و تبریز به شرح زیر است:

  • قیمت بلیط اتوبوس تهران استانبول 1402: 1 میلیون و 600 هزار تومان
  • قیمت بلیط اتوبوس تبریز-استانبول 1402: 1 میلیون و 400 هزار تومان
  • مدت زمان سفر با اتوبوس تهران استانبول: با توجه به مدت زمان بازدید و چک کردن پاسپورت در مرز بین 30 تا 40 ساعت
  • مدت زمان سفر با اتوبوس تبریز استانبول: با توجه به مدت زمان بازدید و چک کردن پاسپورت در مرز حدود 24 ساعت 

هزینه سفر به استانبول با هواپیما

مرسوم ترین و راحت ترین روش سفر به ترکیه، خرید بلیط هواپیما استانبول است. غیر از تهران بعضی شهرهای ایران مانند اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز نیز پرواز مستقیم تهران استانبول را دارند. با توجه به مبدا خود می‌توانید از یکی از شهرهای فوق بلیط استانبول را تهیه کرده و در مخارج سفر خود صرفه جویی کنید. در ادامه هزینه سفر هوایی به ترکیه را به صورت یک طرفه (فقط رفت) می‌بینید. معمولا قیمت بلیط برگشت هم همین حدود است:

  • قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول 1402: پرواز ایرانی از 3 میلیون تومان به بالا و پرواز ترک از 5 میلیون و 200 هزار تومان به بالا
  • قیمت بلیط هواپیما تبریز استانبول 1402: پرواز ایرانی از 3 میلیون و 500 هزار تومان به بالا
  • مدت زمان سفر با هواپیما تهران استانبول: پرواز از فرودگاه امام خمینی تا فرودگاه آتاتورک بین 3 ساعت تا 3 ساعت و نیم طول می کشد.
  • مدت زمان سفر با هواپیما تبریز استانبول: پرواز از فرودگاه تبریز تا فرودگاه آتاتورک حدود 2 ساعت و 10 دقیقه طول می کشد.

هزینه اقامت در استانبول چقدر است؟

در شهر استانبول گزینه‌های متنوع با قیمت‌های مختلفی برای رزرو هتل و اقامتگاه پیش روی شماست. همانطور که گفتیم استانبول شهری توریستی است و به همین خاطر هتل ها و اقامتگاه های زیادی دارد. از آنجایی که بخش اروپایی استانبول توریستی تر است، بیشتر هتل ها و اقامتگاه ها در این قسمت قرار دارند. برای اقامت در استانبول روی هتل های 3 تا 5 ستاره، هاستل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمان‌خانه‌های متنوعی می‌توانید حساب کنید.

رزرو هتل در استانبول

در زیر حدود قیمت رزرو هر نوع هتل با توجه به موقعیت و امکانات آن برای هر شب ارائه شده است:

  • هزینه رزرو هتل های ۲ ستاره استانبول: حدود 350 تا 1000 لیر ترکیه 
  • هزینه رزرو هتل های ۳ ستاره استانبول: حدود 600 تا 1800 لیر ترکیه 
  • هزینه رزرو هتل های ۴ ستاره استانبول: حدود 1500 تا 3000 لیر ترکیه 
  • هزینه رزرو هتل های ۵ ستاره استانبول: از 3000 تا 13000 لیر ترکیه 

رزرو هاستل در استانبول

هزینه رزرو هاستل از شبی 200 تا 800 لیر ترکیه متغیر است که به امکانات هاستل و اتاق عمومی یا خصوصی بستگی دارد.

رزرو مهمانخانه در استانبول

رزرو اقامتگاه یا مهمانخانه در استانبول هم با توجه به نزدیکی آن به مرکز شهر و دسترسی به مترو و همچنین امکانات آن از شبی 180 تا 1500 لیر ترکیه هزینه دارد.

هزینه‌ حمل و نقل در استانبول چقدر است؟

استفاده از کشتی یا مترو انتخاب به صرفه‌ای برای جابجایی در استانبول است. برای رسیدن به ایستگاه مترو یا اسکله کشتی باید از اتوبوس، تاکسی یا دلموش (ون های زرد رنگ) استفاده کنید. با خرید استانبول کارت و شارژ آن می توانید به راحتی هزینه تمام این وسایل نقلیه را بپردازید. هزینه حمل و نقل با وسایل عمومی در استانبول به این شرح است:

  • بلیط مسیر یک طرفه مترو: حدود 10 لیر
  • هزینه تاکسی متر: هر کیلومتر 8.1 لیر
  • هزینه تاکسی شهری: به طور متوسط 13 لیر
  • هزینه فرابر (کشتی های تندرو در تنگه بسفر): 29 لیر 
  • هزینه خرید استانبول کارت: 50 لیر

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

نمایی از پل گالاتا استانبول

هزینه تفریحات استانبول ترکیه

  • قیمت بلیط ورودی ویالند استانبول: 950 لیر به ازای هر بزرگسال و 939 لیر برای هر کودک بالای 2 سال
  • قیمت بلیط لگولند استانبول: 390 لیر
  • دلفیناریوم استانبول 900 لیر به ازای هر بزرگسال /800 لیر برای کودکان 3 تا 11 سال/ زیر 2 سال رایگان
  • آکواریوم استانبول: 360 لیر به ازای هر بزرگسال/ 315 لیر برای کودکان 3 تا 11 سال/ زیر 2 سال رایگان

هزینه بازدید از جاهای دیدنی در استانبول ترکیه

برای اطلاع از قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی استانبول جدول زیر را ببینید. اطلاعات این جدول در ماه فروردین 1402 به روز رسانی شده است:

روزهای بازدید

هزینه ورودی

جاذبه گردشگری

تمام روزهای هفته

رایگان

مسجد ایاصوفیه

تمام روزهای هفته به جز سه شنبه ها

از 320 لیر

کاخ توپکاپی

تمام روزهای هفته؛ روزهای تعطیل از ساعت 13 باز است

190 لیر

آب انبار باسیلیکا

تمام روزهای هفته به جز دوشنبه ها

300 لیر

کاخ دلماباغچه

تمام روزهای هفته

130 لیر

برج گالاتا

تمام روزهای هفته از ساعت 10 و نیم صبح تا 7 عصر

207 لیر

موزه مادام توسو

تمام روزهای هفته به جز چهارشنبه ها و روزهای تعطیل

90 لیر

پارک مینیاتورک

تمام روزهای هفته به جز یکشنبه ها

رایگان

بازار بزرگ استانبول

تمام روزهای هفته به جز تعطیلات رسمی

رایگان

بازار ادویه

نکته مهم: ساعت بازدید بیشتر مکان های دیدنی استانبول از ساعت 9 صبح تا 7 عصر است.

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

پارک مینیاتورک استانبول

قیمت غذا در استانبول 2023

هزینه غذا و رستوران در استانبول تا حد زیادی به سلیقه، نیاز و بودجه هر شخص بستگی دارد. با این حال، متوسط هزینه برای انواع رستوران و فست فود در استانبول ترکیه در سال 1402 به صورت زیر است:

  • رستوران اقتصادی: حدودا 118 لیر
  • رستوران لوکس: 500 لیر
  • فست فودهای زنجیره‌ای مانند مک دونالد: به طور متوسط 99 لیر

معروفترین غذاهای ترکیه که حتما باید امتحان کنید

در سفر به ترکیه حتما غذاهای ترکی نظیر دونر کباب، منمن، لاهماجون، بورک، پیده، بالیک اکمک، دلمه ایچلی کوفته، یاپراک سارماسی، مانتی و گزلمه را امتحان کنید و در یکی از کافه های استانبول چای ترکی و باقلوا نوش جان کنید. 

در کل هزینه سفر به ترکیه در سال 1402 چقدر است؟

باید در نظر داشته باشید که هزینه سفر تابع عوامل زیادی از جمله محل اقامت، بلیط هواپیما، تفریحات و جاهای دیدنی مورد نظر شما است. همچنین هزینه سفر به شهرهای مختلف ترکیه با هم متفاوت است؛ مثلا شما به هزینه کمتری می توانید به استانبول سفر کنید اما برای سفر به آنتالیا به بودجه بیشتری نیاز است. با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله آورده‌ایم، هزینه یک هفته سفر به استانبول در سال 1402 از 15 تا 50 میلیون با توجه به محل اقامت متغیر است. اگر خرید در حد معمول و رستوران و خورد و خوراک به صورت متوسط را هم در نظر بگیریم، در بهترین حالت برای سفر به ترکیه برای هر نفر 50 میلیون تومان بودجه باید در نظر بگیرید. باز هم تاکید می کنیم این رقم ها با توجه به نیاز و سلیقه هر شخص متفاوت است. شما حداقل هزینه سفر به ترکیه را 15 میلیون تومان به ازای هر نفر در نظر بگیرید که به این رقم بودجه ای برای خورد و خوراک، حمل و نقل و خرید و تفریح هم اضافه می شود.

حرف آخر

استانبول مکانی باورنکردنی است؛ خانه‌هایی دارد با معماری زیبا، غذاهای خوشمزه، مردم مهمان نواز و البته جذابیت های فوق‌العاده! به همین دلیل است که ما دوست داریم بارها و بارها به این شهر سفر کنیم. اگر برای اولین بار است که به استانبول می‌روید، امیدواریم این راهنما به کارتان بیاید و به شما در برنامه ریزی بهتر برای سفر به ترکیه کمک کند. در این مقاله اطلاعات کاملی را در خصوص هزینه‌های سفر به ترکیه، رزرو هتل محل اقامت، هزینه تفریحات و بازدید از مکان های گردشگری ارائه کردیم. استانبول واقعا ارزش رفتن و دیدن را دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت تور استانبول به سایت تریپ مراجعه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می‌کند علاوه بر خرید بلیط هواپیما، از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و پرواز تهران استانبول و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت‌ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسب‌ترین تور را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

برچسب ها: هزینه سفر ، ترکیه
نظرات شما
پیشخوان