تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

خدمات مالی مالیاتی و حسابداری

انتخاب شرکت حسابداری معتبر با کادری مجرب مزایای زیادی برای یک استارتاپ رو به‌ رشد دارد. از جمله این موارد می‌توان به کاهش هزینه‌های شرکت، دریافت مشاوره از افراد کاردان، صرفه‌جویی در زمان، عدم اشتباه در امور مالیاتی و کاهش حجم کاری اشاره کرد.

خدمات مالی مالیاتی و حسابداری

رویداد۲۴ شرکت حسابداری چه خدماتی به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد؟ این خدمات چه مزیت‌هایی برای بیزینس‌ها به‌همراه دارد؟

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار هستید قطعا می‌دانید که مدیریت تمام بخش‌های بیزینس تا زمانی که به درآمد برسد و حتی بعد از آن در فضای رقابتی به‌وجود آمده کار بسیاری دشواری است.

به‌همین دلیل نیز صاحبان کسب‌وکارهای مختلف برای اینکه به وظایف اصلی خود برسند، باید برخی از کارهای تخصصی را به مجموعه‌های معتبر بسپارند.

این موضوع می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ شود. در ادامه می‌خواهیم به‌بررسی مهم‌ترین مزایای یک موسسه حسابداری برای بیزینس بپردازیم.

برون‌سپاری خدمات حسابداری چه مزایایی دارد؟

معمولا با راه‌اندازی یک کسب‌وکار، افراد با این تصور که می‌توانند تمامی مسئولیت‌ها را به‌تنهایی یا با کمک تعداد محدودی نیرو انجام دهند دچار مشکل در بخش‌های مختلف از جمله حساب‌رسی‌های مالی می‌شوند.

این مشکل با گذشت زمان و تلنبارشدن حساب‌های مالی بیشتر شده و افراد معمولی بدون دانش حسابداری نمی‌توانند به‌خوبی امور مالی را سر و سامان دهند.

به‌هم ریختگی فاکتورهای فروش، نداشتن برنامه برای امور مالی و مالیاتی، عدم هم‌خوانی بین هزینه‌های بخش‌های ورودی و خروجی شرکت از عواملی هستند که ممکن است خیلی زود بیزینس را با ورشکستگی روبه‌رو کنند.

با توجه به این موارد در می‌یابیم که کمک­گرفتن از شرکت حسابداری برای رسیدگی به امور مالی و مالیاتی یک نیاز ضروری به‌حساب می‌آید.

برون‌سپاری خدمات حسابداری دارای مزایای زیادی برای کسب‌وکار است که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

کاهش هزینه‌های مرتبط با کسب‌وکار

شروع یک بیزینس همواره هزینه‌های زیادی بر دوش مدیر می‌گذارد. این موضوع معمولا باعث می‌شود تا صاحب کسب‌وکار سعی کند تمامی کارهای حسابداری را خودش انجام دهد یا آنها را به یکی از نیروهای معمولی محول می‌کند.

با گذشت مدت‌زمانی از رشد کسب‌وکار، معمولا حساب‌های مالی و فاکتورها دچار پیچیدگی شده و دیگر افراد بدون دانش از عهده حساب‌رسی آنها بر نمی‌آیند.

 در این شرایط مدیر مجبور است فرد یا تیم خبره حسابداری را برای سر و سامان­دادن به بیزینس خود استخدام کند که این موضوع قطعا هزینه‌های زیادی به‌خصوص برای شرکت‌های نوپا به‌وجود می آورد.

مشکلی که این روش دارد، هزینه بالای دستمزدها برای شخص یا تیم است که این موضوع خود می‌تواند در رشد کسب‌وکار خلل ایجاد کند. حقوق مشاور مالی یا تیم حسابداری باید به‌صورت ماهانه پرداخت شود. در حالی که اگر مدیر از برون‌سپاری خدمات حسابداری استفاده کند، هزینه پرداختی با توجه به حجم کار تعیین خواهد شد.

با در نظرگرفتن این موارد می‌توان گفت کمک‌گرفتن از شرکت حسابداری و خدمات آنها علاوه‌بر اینکه به رشد کسب‌وکار کمک می‌کند، تا حد زیادی نیز باعث کاهش هزینه‌های آن خواهد شد.

دریافت مشاوره از افراد حرفه‌ای و متخصص

اگر مدیر بدون دانش کافی سعی کند امور مربوط به حسابداری را به‌تنهایی انجام دهد، باعث شکست بیزینس در مدت‌زمانی کوتاه خواهد شد. در این مسیر باید حتما از موسسه ی حسابداری که دارای کارکنانی مجرب و متعهد است کمک گرفت. زیرا با این کار از همان ابتدا تمامی فاکتورها و دفاتر مالی به‌درستی تنظیم می‌شوند.

مدیریت نقدینگی، مدیریت حساب‌ها و پرداخت حقوق نیروهای شاغل در مجموعه، از جمله خدماتی هستند که شرکت حسابداری به کسب‌وکار ارائه می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود مدیر کسب‌وکار در تمامی لحظات نسبت­به جایگاه مالی شرکت خود اطلاع داشته باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل، بتواند از افراد متخصص و حرفه‌ای مشورت بگیرد.

صرفه‌جویی در زمان

در راه‌اندازی یک کسب‌وکار، مدیریت باید تمام تلاش خود را برای بالابردن کیفیت خدمات و ارائه بهترین محصولات به مشتری به‌کار گیرد. اگر مدیر سعی کند تمام امور حسابداری را نیز به‌تنهایی انجام دهد، قطعا وقت کافی برای رسیدگی به امور مهم‌تر را نخواهد داشت.

این­که کنترل و مدیریت بخش‌های مالی تاثیر زیادی بر رشد و عدم شکست کسب‌وکار دارند درست، اما اگر یک بیزینس نتواند خدمات مفیدی به مشتریان ارائه دهد قطعا هیچ رشدی را مشاهده نمی‌کند. در این شرایط لازم است امور مالی را به موسسه‌ای واگذار کرد که بهترین خدمات حسابداری را ارائه می‌دهد. این کار باعث بهره‌وری و افزایش راندمان کاری خواهد شد.

همچنین با این کار دیگر لازم نیست نگرانی بابت اشتباه‌های احتمالی و از روی ناآگاهی در دفاتر مالی خود داشته باشید.

عدم اشتباه در امور مالیاتی

قوانین مالیاتی دارای پیچیدگی بیشتری نسبت­به امور حسابداری هستند و در صورتی که یک مجموعه نتواند به‌خوبی آنها را بررسی کند، ممکن است با مسائل و مشکلات قضایی مواجه شود.

پیچیدگی امور مالیاتی به‌حدی است که حتی در برخی موارد افراد متخصص نیز خیلی راحت نمی‌توانند از حساب‌ها به‌خوبی سر در بیاورند.

شما نمی‌توانید با تکیه بر دانش اندک خود در زمینه امور حسابداری البته در صورتی که آن را داشته باشید؛ امور مربوط به مالیات را بررسی کنید.

کارکنان شاغل در شرکت حسابداری که از تجربه و فعالیت کافی در زمینه امور مالی و خدمات حسابداری برخوردار باشند، قطعا با قوانین کلی مسائل مالیاتی نیز آشنا هستند و دچار هیچ‌گونه اشتباهی در این مسیر نمی‌شوند.

موسسه حسابداری می‌تواند در تمامی موارد مانند مشخص‌کردن نقشه راه مالیاتی، تنظیم و ارسال فرم‌ها و اظهارنامه‌ها در زمان مناسب، کاهش جریمه‌های مالیاتی و رسیدگی به دفاتر شرکت به شما و کسب‌وکارتان کمک کند.

کاهش حجم کاری

حجم کاری معمولا با رشد استارتاپ افزایش می‌یابد. این موضوع وظایف مختلف و سنگینی برای مدیریت و دیگر نیروها به‌همراه دارد. به‌طوری که وقتی برای رسیدگی به امور حسابداری نمی‌ماند.

حتی اگر تیم حسابداری در شرکت مشغول به‌کار باشد، باز هم مدیریت باید مدت‌زمانی را به‌بررسی فعالیت آنها بپردازد. اما با انتخاب شرکت حسابداری و برون‌سپاری وظایف به آنها دیگر نیازی به صرف وقت برای این امور نیست.

خدمات مالی مالیاتی و حسابداری

انتخاب بهترین شرکت حسابداری

امروزه خدمات حسابداری توسط موسسه‌های مختلف ارائه می‌شوند. این موضوع می‌تواند بیزینس‌ها را در یک انتخاب درست با چالش مواجه کند.

شرکت‌هایی مانند مشاورین تهران و شرکا با تجربه کافی و ارائه تمامی خدمات مالی مالیاتی و حسابداری می‌توانند به رشد بیزینس شما تا حد زیادی کمک کنند.

جمع‌بندی

انتخاب شرکت حسابداری معتبر با کادری مجرب مزایای زیادی برای یک استارتاپ رو به‌ رشد دارد. از جمله این موارد می‌توان به کاهش هزینه‌های شرکت، دریافت مشاوره از افراد کاردان، صرفه‌جویی در زمان، عدم اشتباه در امور مالیاتی و کاهش حجم کاری اشاره کرد.

مدیران کسب‌وکار نباید رسیدگی به امور حسابداری و مالیاتی را به عهده خود قرار دهند. زیرا این کار می‌توتاد شکست بیزینس آنها را به‌همراه داشته باشد.

مجموعه مشاورین تهران و شرکا با تجربه کافی در زمینه امور مالی مالیاتی و حسابداری می‌تواند بهترین خدمات را به کسب‌وکار شما ارائه دهد.

برچسب ها: تبلیغات
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان