تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس فردا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

شاخص بورس تهران امروز با رشد هزار و ۳۰۰ واحدی کار را تمام کرد تا امروز هم بدون تغییر خاص در همان محدوه ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی باقی مانده باشد. اما در مقابل شاخص هم وزن مسیر مثبت را همچنان با قدرت طی می‌کند. در جریان معاملات امروز نیز این شاخص با رشد ۸ هزار و ۴۰۰ واحدی کار را تمام کرد.

پیش بینی بورس فردا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

رویداد۲۴ ارزش معاملات روز جاری بازار بورس اوراق بهادار تهران به رقم ۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی رسید و ارزش بازار نیز به کانال ۹ هزار همتی وارد شد. گروه انبوه سازی و مستغلات جز ۵ گروه برتر ارزش معاملاتی قرار گرفت و بازدهی خوب نماد ثشاهد به همراه استقبال خوب خریداران از نماد ثبهساز توجه اهالی بازار سرمایه به سمت این گروه جلب شود. فارس، وپارس، حکشتی و نماد همراه جز نماد‌های تاثیر گذار مثبت بازار امروز بودند تا در مقابل کگل شپدیس و فملی تأثیر منفی خود را روی بازار و شاخص بورس قرار دهند.

خبر‌های روز

پس از گذشت هشت ماه از ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو، بالاخره اولین محموله خودرو‌های وارداتی دیروز از گمرک آپرین (اسلامشهر) ترخیص شد. این محموله شامل هزار و ۱۰۸ خودروی چانگان است که توسط شرکت سایپا وارد کشور شده است. طبق اعلام این گروه خودروسازی تا پایان سال جاری ۱۰۰هزار دستگاه دیگر از خودرو‌های چانگان به گمرکات کشورمان خواهد رسید.

همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: «بانک مرکزی مجوز واردات با رمزارز‌ها را صادر کرده است و منتظر تایید نهایی وزارت اقتصاد هستیم.» در مصوبه مجلس آمده خرید و فروش ملک و خودرو تا طلا و رمز ارز همگی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی، در حساب کاربری خود در توئیتر خطاب به فعالان اقتصادی کشور نوشت: «نمی‌توان ارز را از بازار غیررسمی دریافت کرد و همزمان به چشم‌داشت تخصیص ارز منتظر ماند تا مابه‌التفاوت آن را به دست آورد! سیاست بانک‌مرکزی کوچک‌سازی بازار غیررسمی است. ورود به بازار غیررسمی معادل پول‌شویی است و موجب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود.»

بنا بر اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ صادرات زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال پیش از آن، از نظر وزنی ۳.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: مالیات بر عایدی سرمایه نقدینگی را به بورس بر می‌گرداند؟


بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با وجود اینکه در نیمه اول روند منفی داشت، اما کار در نیمه دوم کاملا متفاوت بود و بازار در مسیر مثبت گام برداشت. در مقابل شاخص هم وزن به مراتب بهتر از شاخص بورس تهران عمل می‌کند و همچنان در صعودر از شاخص کل بورس تهران جلوتر است. شاخص هم وزن با رشد بیش از ۸ هزار واحدی یک گام دیگر صعود کرد و خود را به محدوده‌های ۸۲۴ هزار واحدی رساند.

اندیکاتور RSI در شاخص کل در وضعیت هیجان بیش خرید قرار دارد و ممکن است این وضعیت برای شاخص بورس تهران همچنان ادامه دار باشد. شاخص بورس تهران امروز با رشد هزار و ۳۰۰ واحدی کار را تمام کرد تا امروز هم بدون تغییر خاص در همان محدوه‌های ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی باقی مانده باشد.

شاخص مسیر صعودی را با آرامش سپری می‌کند و فعالان بازار به فروش ماهانه فرودرین ماه شرکت‌ها نیم نگاهی کردند. فروشی که نشان می‌دهد با وجود تعطیل بودن نیمی از اولین ماه سال، اوضاع و احوال شرکت‌ها به مراتب بهتره بوده است و تعداد زیادی از نماد‌های بازار بورس تهران در فروردین ماه ۱۴۰۲ فروش‌های خوبی را نسبت به ماه‌های سر سال گذشته رقم زده اند.

فعالان بازار‌های مالی معتقد هستند که قیمت‌ها روی اعداد رُند واکنش‌های خاصی را نشان می‌دهد و شاخص بورس تهران از این موضوع مستثنی نیست. در چنین شرایطی که بازار در مسیر صعودی یا نزولی قرار می‌گیرد اهالی تکنیکالیست بازار به دنبال این اعداد هستند که برای این روز‌های شاخص بورس تهران علاوه بر مقاومت‌های هارمونیک می‌توان به این اعداد و اراقم نیز اشاره کرد.

پیش بینی بورس فردا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس فردا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
پیشخوان