تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

راز جوان‌ماندن دست‌ها

جوان‌بودن و ماندن چیزیست که همه آن را دوست دارند و می‌خواهند این‌گونه باشند و این جوانی و زیبایی برای همه اعضای بدن است. دست‌ها در بدن به دلیل مدام کارکردن زودتراز باقی اعضای بدن پیرتر می‌شوند.

راز جوان‌ماندن دست‌ها

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: جوان‌بودن و ماندن چیزیست که همه آن را دوست دارند و می‌خواهند این‌گونه باشند و این جوانی و زیبایی برای همه اعضای بدن است. دست‌ها در بدن به دلیل مدام کارکردن زودتراز باقی اعضای بدن پیرتر می‌شوند.

یکی از اعضای بدن باتوجه به میزان کاری که انجام می‌دهند زودتر پیر می‌شوند و این عض دست‌ها هستند. دستان زیبا و جوان خواست هر انسانیست بنابراین در این‌جا می‌خواهیم راه‌هایی را به شما آموزش دهیم که با کمک آن‌ها بتوانید دست‌هایتان را جوان نگه دارید.

به گزارش رویداد۲۴ زیبایی و جوانی در روزگار و دنیای امروز اهمیت زیادی دارد و بسیاری مدام درحال رسیدگی به پوست خود هستند و البته این رسیدگی بیش‌تر مربوط به پوست صورت است و دست‌ها مغفول و دور از چشم و توجه می‌مانند.

همه می‌دانیم که پیری به سراغ همه می‌آید و هنگامی‌که سنمان افزایش پیدا می‌کند پوست نازک‌تر شده و چربی زیر آن کم و کم‌تر می‌شود و همین موضوع سبب به‌وجودآمدن چروک‌ها در پوست می‌شود.

دست‌های ما در درازای روز کار‌های فراوانی انجام می‌دهند و گاه حتی رفتارمان با آن‌ها خشن است. ما دست‌هایمان را بیش از هر جایی دیگری از بدنمان در معرض آفتاب و سایر عوامل آسیب‌رسان قرار می‌دهیم.

شستن مداوم و مکرر دست‌ها با آب داغ چربی‌های طبیعی که پوست را نرم می‌کنند و مانع از خشک شدن و ترک خوردن پوست می‌شوند را از بین می‌برند.

اما چه کار‌هایی می‌توانید انجام دهید تا تا دست‌هایتان جوان‌تر به نظر برسند؟

راز جوان‌ماندن دست‌ها

راه‌های جوان‌کردن پوست دست

همان‌گونه‌که برای پوست صورتتان روتین روزانه دارید و از آن به روش‌های گوناگون مراقبت می‌کنید باید برای دست‌هایتان هم این روتین را داشته باشید. شما باید همواره پوست دستتان را با مرطوب‌کننده بپوشانید ضمن این‌که به هنگام خروج از خانه برای دست‌هایتان هم از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

به گزارش رویداد۲۴ باید توجه داشته باشید قرارگرفتن مداوم دست‌ها دربرابر نور آفتاب آن‌ها را پیر و شکننده می‌کند.
بسیاری از افراد هنگامی‌که کار می‌کنند و به‌ویژه هنگامی‌که در حال تمیزکاری و استفاده از مواد شوینده هستند از دستکش استفاده نمی‌کنند. این کار می‌تواند به پوست دستان شما آسیب بزند پس هنگام این کار حتما از دستکش استفاده کنید.

مرطوب نگه‌داشتن دست کلید رویارویی با چین‌وچروک‌های پوستی و نازک شدن پوست است. این کار به حفظ کشسانی پوست کمک می‌کند. به طور مکرر در طول روز لوسیون یا کرم روی پوستتان به کار ببرید. این کار به حفظ انعطاف‌پذیری پوست‌تان کمک می‌کند.

یکی دیگر از کار‌های خوب و سودمندی که برای جوان‌سازی پوستتان می‌توانید انجام دهید استفاده از اسکراب‌ها و لایه‌برداری سطح پوست است. ‎

برای این کار می‌توانید از مخلوطی از لیمو و شکر برای لایه‌برداری پوست و حفظ قوام آن بهره بگیرید.

برای از بین بردن لکه‌های پیری در خانه می‌توانید از آب‌لیمو یا از فراورده‌های موضعی روشن‌کننده پوست استفاده کنید.
روی لایه‌های پوست کار کنید: می‌توانید به طور دوره‌ای لایه‌برداری لایه خارجی پوست را انجام دهید که برای این کار می‌توانید از شیوه‌های درم ابریژن، لایه‌برداری شیمیایی و سطح‌برداری با لیزر استفاده کنید. این روش‌ها به بهبود قوام پوست کمک می‌کنند و همچنین چین‌های آن را کاهش می‌دهند، نقاط ناهموار یا دارای تجمع نامنظم رنگ‌دانه‌ها را درست و اصلاح می‌کنند.

تزریق چربی را در نظر بگیرید: تزریق چربی برای همه افراد کاربرد ندارد، اما اگر واقعا بخواهید پوست روی دست‌هایتان پرتر و جوانتر به نظر برسد، می‌توانید از آن استفاده کنید. بهترین روش برای انجام این کار برداشتن چربی از شکم، باسن یا ران‌های شما و گذاشتن آن در نواحی خالی پشت دست‌های شما است. این درمان نیاز به یک جراحی جزئی نیاز دارد که بهبودی از آن یک تا دو هفته طول می‌کشد


بیشتر بخوانید:  از ماساژ اسپا چه می‌دانید؟


تزریق مواد مصنوعی نیز می‌تواند انجام شود، اما چربی خودتان دوام بیش‌تری دارد و تزریق آن هم عارضه‌ای به‌وجود نمی‌آورد.

گزینه خوب دیگری که می‌توانید برای جوان‌سازی پوست دستتان از آن کمک بگیرید استفاده از اسید پلی‌لاکتیک است. اگر شما یک حامی و دغدغه‌مند محیط‌زیست هستید باید بدانید اسید پلی‌لاکتیک یک پودر زیست‌سازگار و زیست‌تجزیه‌پذیر است که بدن تدریج و به طور طبیعی آن را جذب می‌کند.

مراقبت از پوست

کار‌هایی که پوست دست شما را پیر می‌کنند

کار‌هایی وجود دارد که با انجام آن‌ها روند پیری پوستتان را زیاد می‌کنید. در این‌جا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سیگارکشیدن

سیگار کشیدن نه تنها برای درون بدن شما بد است، بل‌که از بیرون هم بدن شما را پیر می‌کند.

از بوتاکس استفاده نکنید

نوروتوکسین‌ها (سم‌های عصبی) مانند بوتاکس که برای چین‌های و چروک‌های صورت به کار می‌روند، در مورد دست کاربردی ندارند، زیرا آن‌ها حرکت عضلات را مهار می‌کنند، اما اثری بر از دست رفتن حجم ندارند.

از جراحی برداشت پوست استفاده نکنید

متخصصان می‌گویند خطرات جراحی برداشتن پوست اضافی پشت دست از منافع و سود آن بیش‌تر است. انجام این جراحی در دست با خطر ایجاد جوشگاه و بهبود پیدا نکردن همراهی دارد. در نهایت آمیزه‌ای مناسب از درمان‌ها بسته به نیاز‌ها و اهداف شما می‌تواند به کار رود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iraq
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
0
0
ظرف نشوری دست ت هیچی نمیشه یا با دستکش بشوری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان