تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دولت فکر می‌کند هر کاری انجام می‌دهد، درست است/ برنامه هفتم توسعه راهبردی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی ندارد

علی بابایی‌کارنامی می‌گوید: بنده ۱۵ سال است که به صورت مستمر در جلسه سالانه هفته کارگر با رهبر انقلاب حضور دارم. در آخرین جلسه با ایشان، بعد از این همه سال، اولین بار بود که کلمه «ظلم به کارگران» را از زبان رهبر انقلاب شنیدم. رهبری گفتند هر کاری که امروز برای کارگران می‌شود، ظلم به کارگر است.

علی بابایی کارنامی

رویداد۲۴ محمد آیتی: علی بابایی‌کارنامی نماینده ساری و رییس فراکسیون کارگری مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: اهداف کمی و کیفی هر برنامه‌ای باید نسبت به جامعه هدف آن کشور مشخص شود. بزرگترین جامعه هدف ما در کشور، کارگران هستند. هر برنامه‌ای که نتواند جمعیت بیش از ۵۰ میلیون ایرانی را قانع کند، ناکارآمد است. با همین مقدمه باید بگویم اخباری که در مورد برنامه هفتم توسعه کشور می‌شنوم، نشان می‌دهد راهبرد و راهکاری برای برون‌رفت وضعیت فعلی کارگران ندارد. بنده ۱۵ سال است که به صورت مستمر در جلسه سالانه هفته کارگر با رهبر انقلاب حضور دارم. در آخرین جلسه با ایشان، بعد از این همه سال، اولین بار بود که کلمه «ظلم به کارگران» را از زبان رهبر انقلاب شنیدم. 

رهبری گفتند هر کاری که امروز برای کارگران می‌شود، ظلم به کارگر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: رهبری گفتند هر کاری که امروز برای کارگران می‌شود، ظلم به کارگر است. در بحث عدم‌پرداخت به موقع حقوق، در بحث رفاه کارگران، در بحث مسکن کارگران، در بحث امنیت شغلی کارگران و روابط تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و انسجام‌گرایی کارگران، در بحث نقش دولت به معنای دخالت و نظارت در روابط کارگران در کشور، در بحث استقلال تشکل‌های کارگری و... ضعف‌ها مشهود است.

بابایی‌کارنامی می‌گوید: حتی شنیده‌ام برنامه هفتم توسعه کشور، در بعضی بند‌ها و تبصره‌ها، ناامنی شغلی برای کارگران فراهم کرده است؛ یعنی به بهانه اینکه ما بگوییم کارگاه مشاغل خرد برای کارفرمایان نیاز به امنیت دارند یا خوداشتغالی قلمداد می‌شوند این موضوع را تعمیم می‌دهند به کارفرمایانی که بالای ۲۰ تا ۳۰ کارگر دارند که این مورد کاملاً مورد نقد ما است.


قاسم ساعدی: نمی‌گذاریم آینده کشور با تصمیمات عجولانه برنامه هفتم اداره شود/ دولت مدام می‌گوید چون وقت کم است، همه چیز را زود تصویب کنید 


نماینده ساری می‌گوید: در بحث درمان کارگران نیز همین مشکلات وجود دارد. یکی از مشکلات این است که برای سرانه خانواده‌ها و خانوار‌هایی که از مزیت‌های درمان باید استفاده کنند، کارگران کمترین سهم را دارند. در بقیه شاخص‌ها هم همین‌طور است؛ یعنی عدالت اجتماعی، عدالت مزدی نیست. عدالت مزدی یکی از شاخص‌هاست. بیش از ۱۱۵ شاخص داریم که تصمیم‌گیران می‌توانند به عدالت اجتماعی در رفتار‌های متناسب حاکمیت با اقشار مختلف برخورد کنند. من با هر بند و تبصره برنامه هفتم توسعه کشور که نتواند کارگران را در حوزه‌های گفته شده اقناع کند، حتماً مخالفت خواهم کرد.

وی می‌گوید: از تمام نماینده‌ها می‌خواهم امسال، مباحث را مسئله‌محور پیگیری کنند چون مسائل کارگران، مسائلی چالشی است و دقت‌نظر می‌طلبد. نمایندگان نباید مصاحبه‌های الکی و بی‌مورد بکنند. آن‌ها نباید به صورت افراطی از سیاست‌های دولت حمایت کنند. دولت فکر می‌کند هر کاری انجام می‌دهد، کار درستی است و خودش را قوه عاقله بداند. همچنین دولت نباید تصور کند که در زمین دیگری بازی می‌کند. 

بابایی‌کارنامی می‌گوید: ما از هر کاری که مجلس، دولت، قوه قضاییه و همه حاکمان و دانشمندان و اندیشمندان کشور بتوانند به نفع گروه‌های هدف مختلف از جمله کارگران انجام دهند، حمایت خواهیم کرد و امیدوارم برنامه هفتم توسعه کشور، منافع کارگران را ویژه ببیند تا بیش از این شاهد سختی کشیدن این قشر که تعدادشان هم بسیار است، نباشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
0
0
بزرگترین نقص برنامه هفتم سکوت در برابر نحوه تعیین عیدی کارکنان دولت است که در حال حاضر بدون هیچگونه مبنایی و بصورت چرتکه ای در اختیار هییت وزیران است و حدود دو نیم میلیون تومان یعنی ربع ربع ربع ربع سکه بهار آزادی . در حالیکه عیدی کارگران کاملا مشخص و منطقی و" معادل دوبرابر حقوق سالیانه هر کارگر می باشد بشرطیه از سه برابر حداقل حقوق آن سال بیشتر نشود " می باشد . از دولت و نمایندگان مجلس انتظار می رود در برنامه هفتنم برای کارمندان دولت هم دوبرابر حداقل دستمزد هر سال بعنوان عیدی مبنای پرداخت قرار گیرد .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان