تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

فروش غیرقانونی پرواز‌های چارتری از سوی ایرلاین‌ها

با وجود تعیین سقف ۲۹ درصدی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، همچنان برخی ایرلاین‌ها و در برخی از مسیرها، این سقف قیمتی را تعیین نمی‌کنند. برای مثال در مسیر تهران - بندرعباس، بلیت سیستمی و اکونومی با قیمت دو میلیون و ۱۰۷ هزار تومان به فروش می‌رسد، در حالی که سقف قیمت بلیت برای این مسیر، یک میلیون و ۶۹۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

فروش غیرقانونی پرواز‌های چارتری از سوی ایرلاین‌ها

رویداد۲۴ با وجود تمام شدن مهلت دوهفته‌ای برای حذف پرواز‌های چارتری، همچنان برخی از شرکت‌های هواپیمایی به فروش چارتری پرواز‌ها ادامه می‌دهند و برخی ایرلاین‌ها هم سقف قیمتی بلیت را رعایت نمی‌کنند.

شرکت‌های هواپیمایی در ماه‌های گذشته درخواست تغییر قیمت بلیت را داشتند و در شورای عالی هواپیمایی پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی را مطرح کرده بودند که در نهایت ستاد تنظیم بازار، با افزایش ۲۹درصدی قیمت بلیت موافقت کرد.

با وجود این برخی از شرکت‌ها به فروش پرواز‌های چارتری با قیمت‌های بالاتر ادامه دادند. از این رو سازمان هواپیمایی کشوری یکم خرداد از مهلت دوهفته‌ای به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پرواز‌های چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد (شش مسیر در تهران به مقصد‌های مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس و تبریز و برعکس) خبر داد.

با وجود این با تمام شدن مهلت دوهفته‌ای به ایرلاین‌ها برای حذف پرواز‌های چارتری، همچنان برخی از شرکت‌های هواپیمایی به فروش چارتری پرواز‌ها ادامه می‌دهند.


بیشتر بخوانید: فروش بلیت چارتری به مقصد تهران در این ۶ شهر ممنوع است


البته حسن خوشخو -معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در گفتگو با ایسنا، درباره مهلت دوهفته‌ای پرواز‌های چارتری به ایسنا گفته بود: ما به شرکت‌های هواپیمایی، حذف پرواز‌های چارتری را ابلاغ کردیم که اگر رعایت نکنند، طبق مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر، با وجود تعیین سقف ۲۹ درصدی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، همچنان برخی ایرلاین‌ها و در برخی از مسیرها، این سقف قیمتی را تعیین نمی‌کنند. برای مثال در مسیر تهران - بندرعباس، بلیت سیستمی و اکونومی با قیمت دو میلیون و ۱۰۷ هزار تومان به فروش می‌رسد، در حالی که سقف قیمت بلیت برای این مسیر، یک میلیون و ۶۹۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

منبع: تجارت آنلاین

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خودرو
نظرات شما
پیشخوان