تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس فردا ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد حدود ۹ هزار واحدی کار را تمام کرد. این در حالی بود که عمده فعالان بازار بورس تهران به روز افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه توجه داشتند و یا به‌عنوان بازدیدکننده از این رویداد بازدید داشتند.

پیش‌بینی بورس فردا ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

رویداد۲۴ ارزش معاملات نقد در بازار بورس تهران در جریان روز جاری در حوالی ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود. باوجوداینکه این ارزش نسبت به روز شنبه با رشد خوبی همراه شده بود؛ اما همچنان از میانگین‌های روز‌های پیشین و حتی ماه گذشته (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) بیش از ۵۰ درصدی افت را تجربه کرده است.

نماد‌های بانک ملت، نماد ایران‌خودرو و نماد شرکت پتروشیمی پارس به‌عنوان تأثیرگذاران مثبت بازار امروز بودند تا از هر صنعت یک نماد به‌عنوان نماینده به‌عنوان برترین‌ها روز لقب بگیرد.

ارزش پول‌های وارده شده و خارج شده توسط حقیقی‌ها در بازار بورس تهران به اغماض به طور برابر در محدوده ۴۳۰ میلیاردتومانی بود تا نشان دهد بازار از نظر ورود و خروج پول‌هایی حقیقی در یک تعادل به سر می‌برد.

خبر‌های روز 

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بورس بیمه و بانک گفت: در پذیرش شرکت‌های بخش خصوصی تلاش جدی می‌شود و عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه ادامه دارد. همچنین این موضوع در شرکت بورس و فرابورس به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

همچنین در ادامه این افتتاحیه محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی گفت: در حوزه سیاست‌های ارزی بارهاوبار‌ها روش‌های مختلف را تجربه کردیم. بعضی به دنبال تثبیت و تعدیل نرخ ارز هستند. نباید تجربه تلخ دولت پیش را تکرار کنیم. تکرار تجربه‌های گذشته قواعد را بر هم می‌زند. اگر باور به حرکت اقتصادی کشور داریم، باید قواعد علمی و تخصصی را بپذیریم. ما راه و چاره‌ای جز نگاه علمی و تخصصی به اقتصاد نداریم. مبنای ما باید حرفه‌ای باشد؛ نه سیاسی، جناحی یا قبیله‌ای.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، نیز در این جلسه عنوان کرد که: یکی از نکاتی که در عملکرد بخش مالی کشور موردتوجه است، نسبت تسهیلات به سپرده در نظام بانکی است که از حدود ۳۸ به حدود ۸۵ درصد رسیده است که نشان‌دهنده استفاده بیشتر از ظرفیت بانکی در تسهیلات‌دهی است.


بیشتر بخوانید: یک پیش‌بینی جذاب درباره بورس


اما رئیس سازمان بورس اعلام کرد؛ هم‌زمان با آغاز فعالیت نمایشگاه صنعت مالی، قرارداد‌های آتی سهام رونمایی خواهد شد. این قرارداد‌ها منجر به ثبات بازار می‌شود؛ هرچند که این ابزار، ابزاری بسیار پیچیده بوده و نیاز به دانش مالی فراوانی دارد؛ اما فواید زیادی به‌خصوص در ثبات بازار، خواهد داشت.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران امروز باوجود اینکه حدود ۹ هزار واحدی مثبت شده بود؛ اما همچنان از ارزش معاملاتی پایین رنج می‌برد و بازار در به‌نوعی در رکود قرار دارد. وجود تعطیلات میان‌مدت پس از افت سنگین اردیبهشت‌ماه سال جاری به همراه شروع نمایشگاه که می‌تواند خبر‌های زیادی را برای بازار سرمایه به ارمغان آورد در کنار ورود به فصل مجامع شرکت‌ها از جمله مواردی است که می‌توان در خصوص حال‌وروز بازار سرمایه گفت.

ارزش معاملاتی پایین در این روز‌ها نشان می‌دهد که فعلاً کسی قصد خرید و یا فروش ندارد و پرتفوی چیده شده در روز‌های گذشته پا برجاست است چرا که همچنان مفروضات تکنیکالی نیز از این خاصیت برخوردار است و هنوز تغییر جدی در آن‌ها مشاهده نشده است.

به نظر می‌رسد اهالی بازار بیشتر ترجیح می‌دهند این چند روز را به‌جای نشستن روبروی تابلوی معاملاتی نماد‌های پرتفوی خود سری به نمایشگاه بزنند و مروری بر عملکرد و دستاورد‌های شرکت‌های این حوزه داشته باشند.

پیش‌بینی بورس فردا ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
پیشخوان