تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

ریزش قیمت سکه متوقف می‌شود؟

اقتصادنیوز: برخی از سکه بازان برای اولین روز هفته جاری امیدوارند طلسم ریزش قیمت سکه بشکند و تقاضا برای خرید سکه بالا برود. با این حال باید منتظر ماند و دید سایه نزول از بازار سکه به واسطه اخبار سیاسی کنار می‌رود یا خیر؟

ریزش قیمت سکه متوقف می‌شود؟

رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه امامی در هفته گذشته به طلسم اخبار سیاسی و... گرفتار شد و همین امر موجب شد فلز گران بهای داخلیدر حول و حوش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزان شود.

شکست طلسم ریزش در بازار سکه؟

حال برخی از سکه بازان برای اولین روز هفته جاری امیدوارند طلسم ریزش قیمت سکه به ۳ دلیل بشکند و تقاضا برای خرید سکه بالا برود.

عصر دیروز نشست شورای حکام بدون صدور قطعنامه علیه ایران به پایان رسید. عده‌ای از سکه بازان تصور می‌کنند که رسیدن به یک توافق هسته‌ای در کوتاه مدت دور از انتظار است. در کنار این خبر، ادعای مطرح شده مبنی بر احتمال توافق موقت تهران و واشنگتن از سوی آمریکا تکذیب شد.

به باور دسته‌ای تحلیلگران سیاسی و اقتصادی اینکه ایران و غرب نهایتا در کدام مسیر قدم برخواهند داشت، مبهم و در حال پیچیده شدن است.

از سوی دیگر فشار فروش در معاملات پشت خطی دلار تا حدودی کم شد و تقاضا برای خرید دلار بالا رفت.

حمایت از اونس طلا در مرز حساس

اونس طلا هم توانست خود را به مرز هزار و ۶۰۰ دلار برساند. حمایت از اونس طلا در مرز حساس و حرکت سریع افزایشی این فلز گران بها موجب شده است که کمی سایه هراس از بازار سکه داخلی کنار برود و بازیگران این بازار با آسودگی بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند.

با این حال، برخی از معامله گران دیشب سعی داشتند با برجسته کردن یک ادعا از سوی آکسیوس دربارهمذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان، تنور اخبار سیاسی را روشن نگه دارند. البته هنوز نتیجه‌ی این مذاکرات مشخص نیست. به عقیده این دسته سیگنال آکسیوس ممکن است موجب تداوم کاهش قیمت‌ها در ابتدای معاملات روز شنبه شود.

پیش بینی قیمت سکه امروز ۲۰ خرداد

فعالان بازار می‌گفتند سکه امامی در مرز حساسی قرار گرفته و در صورتی که امروز نرخ دلار نزولی شود احتمال ریزش سکه تا محدوده ۲۷ میلیون و ۵۰۰ و حتی ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانم وجود دارد.

با این حال اگر مرز ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سکه حفظ شود این امر ممکن است موجب ورود سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان و رسیدن آن به نیمه مذکور شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان