تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

بهترین ورزش‌های رزمی برای دفاع شخصی

تاکنون با خود اندیشیده‌اید که اگر چاره‌ای جز مبارزه نداشته باشید چگونه باید از خود دربرابر دیگری و کسی که به شما یورش آورده است دفاع کنید؟ یکی از راه‌ها دانستن ورزش‌های رزمی برای دفاع از خود است.

بهترین ورزش‌های رزمی برای دفاع شخصی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: تاکنون با خود اندیشیده‌اید که اگر چاره‌ای جز مبارزه نداشته باشید چگونه باید از خود دربرابر دیگری و کسی که به شما یورش آورده است دفاع کنید؟ یکی از راه‌ها دانستن ورزش‌های رزمی برای دفاع از خود است.

امروز انواع و اقسام ورزش‌های رزمی با سبک و سیاق گوناگون وجود دارد و مدتیست که رشته دفاع شخصی هم به آن افزوده شده است که به ما این فرصت را می‌دهد اگر کسی به ناحق دربرابر ما یا دیگری قدعلم کرد تاجای ممکن از خود دفاع کنیم.

به گزارش رویداد۲۴ شما با دانستن هرگونه ورزش رسمی امکان این را دارید که از خود دفاع کنید، اما برخی از رشته‌ها و ورزش‌ها دراین حوزه برای دفاع شخصی کاربردی‌ترند بنابراین در این نوشته می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم و شما را با این ورزش‌ها آشنا کنیم.

این نوشته و مطلب برای همه کاربرد دارد دست‌کم برای کسانی‌که می‌خواهند ازخود به بهترین شکل دفاع کنند. پس ما با در ادامه همراه باشید.

بهترین ورزش‌های رزمی برای دفاع شخصی

بهترین ورزش‌های رسمی برای دفاع شخصی

همان‌گونه‌که گفتیم دانستن هر ورزش رزمی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از خود دفاع کنید بنابراین شاید بتوان گفت بهترین کار رفتن به سمت ورزشیست که به آن علاقه دارید و با آن بیش‌تر احساس راحتی می‌کنید، چون هر اندازه ورزشی را بهتر بیاموزید و به آن علاقه داشته باشید نوآوری و کاراییتان در آن بیش‌تر خواهد شد.

شما حتی می‌توانید چند ورزش رزمی را با هم تلفیق کنید و از آن برای دفاع از خود استفاده کنید. با این‌که انتخاب رشته رزمی بیش‌تر سلیقه‌ایست، اما به‌هرروی در این‌جا به چند نمونه از پرکاربردترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کیک‌بوکسینگ

کیک بوکسینگ شما را آموزش می‌دهد که در استفاده از بسیاری از سلاح‌ها – دست ها، پاها، زانوها، آرنج‌ها و سرتان خوب عمل کنید؛ بنابراین این یک هنر رزمی عالی برای دفاع از خود در برابر یک مهاجم غیر مسلح است

به سادگی به سمت مهاجم خود بشتابید و به سرعت ضربه سختی را به چانه او بزنید. کیک بوکسینگ با چنین حرکت‌هایی پیش می‌رود درواقع شما باید در این ورزش سرعت عمل بسیار بالایی داشته باشید و به سرعت بتوانید فرد مورد نظرتان را غافل‌گیر کنید.

اگر این کار را به درستی انجام دهید، مهاجم خود را با موفقیت مجبور خواهید کرد که زبان خود را گاز بگیرد، فکش بشکند، گلویش له شود، دندان‌هایش بشکند و مانند آن.

در کیک بوکسینگ لگد و ضربات کشنده‌ای را بدون این که تلگراف کنید، آموزش می‌بینید.

تلگراف چیست؟ تلگراف کردن اصطلاحی است که در ورزش استفاده می‌شود که در آن شخص حرکت یا موقعیت بعدی خود را ناخواسته نشان می‌دهد.

یکی دیگر از حرکت‌های هوشمند کیک بوکسینگ این است که می‌توانید سریع سلاح طرف مقابل را بگیرید (حتی اگر مهاجم شما کسی را به جای اسلحه نگه داشته باشد) و به صورت و بخصوص بینی او کف گرگی بزنید. کیک بوکسور‌ها تمرین می‌کنند تا درد و آسیب‌های هر بخشی از بدن خود را تحمل کنند.

بهترین ورزش‌های رزمی برای دفاع شخصی

جوجیتسو برزیلی

باید بدانید این ورزش امروز جزو ده ورزش رزمی محبوب در دنیاست و علاقه‌مندان فراوانی دارد. جوجیتسو برزیلی ورزشی رزمی براساس اصول گلاویزی و مبارزه در وضعیت خاک تأکید دارد. در مبارزات این رشته هدف نهایی به‌دست آوردن وضعیت برتر نسبت به حریف و بی‌دفاع ساختن او با استفاده از تکنیک‌های قفل‌کننده‌است.

این رشته بر این اصل تأکید دارد که یک شخص کوچک‌تر و ضعیف‌تر با به‌کارگیری صحیح تکنیک‌ها و شناخت شیوه‌های جابه جایی نیرو می‌تواند یک مهاجم بزرگ‌تر و قوی‌تر از خود را شکست دهد و این دقیقا همان چیزیست که ما در دفاع شخصی به آن نیاز داریم.


بیشتر بخوانید:  بهترین ورزش‌ها برای تناسب‌اندام


موی تای

موی تای در تمام محافل به عنوان یک هنر بسیار موثر شناخته شده است و خود را در مسابقات مانند ورزش‌های رزمی مختلط و کیک بوکسینگ کاملا خوب نشان داده است. در این رشته تنوع در ضربه و لگد زدن، مشت، آرنج، زانو و … به خوبی آموزش داده می‌شود.

موی تای تا اندازه زیادی روی کلینچ و یا ضربات پا‌ها تمرکز دارد؛ بنابراین وقتی شخصی سعی می‌کند وضعیت دفاع شخصی خود را به یک درگیری تبدیل کند و خیلی اوقات نیز این اتفاق می‌افتد، موی تای حداقل قبل از این که درگیری روی زمین اتفاق بیفتد به آن پاسخ می‌دهد.

بهترین ورزش‌های رزمی برای دفاع شخصی

گفته می‌شود موی تای هنر گلاویز شدن و درگیری نیست؛ و از آن‌جاکه بیش‌تر دعوا‌ها روی زمین اتفاق می‌افتد، این یکی از نقطه ضعف‌های این رشته است رشته‌ای که در میان دیگر رشته‌های رزمی بسیار خشن محسوب می‌شود.

آی‌کی‌دو

آی‌کی‌دو در واژه به‌معنای به طریقت هماهنگی روح و روان و یک ورزش رزمی ژاپنیست. هدف اوشیبا آفریننده این ورزش رزمی دفاع بدون آسیب زدن به حریف بود. درواقع او می‌خواست با از روش‌های مسالمت‌آمیز برای دفاع از خود استفاده کند که البته این موضوع همیشه هم کاربرد ندراد و دقیقا بستگی به وضعیتیست که در آن قرار دارید و البته فرد یورش‌آورنده سمت شما.

به گزارش رویداد۲۴ این ورزش حرکات نرم و همراه با آرامش دارد و شاید با دیگر ورزش‌های رزمی اندکی متفاوت باشد. کسانی‌که به سراغ این ورزش می‌روند می‌خواهند با حفظ خونسردی از تکنیک‌های آن استفاده کنند تکنیک‌هایی که با تمرکز برای روی حفظ جان خود است تا ضربه‌زدن و جنگیدن با حریف.

کراو ماگا

یکی دیگر از رشته‌های محبوب برای دفاع شخصی کراو ماگاست. این ورزش از هنر‌های رزمی ملی کشور‌های غربیست. این ورزش هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و برای بقا و زنده‌ماندن در خیابان اختصاص پیدا کرده است. کراو ماگا شامل پانچ‌های بوکس غربی، ضربه‌های کاراته و زانوها، کشتی‌های یونانی – رومی، جوجیتسو برزیلی، جنگ‌های زمینی جوجیتسو و چنگ زدن است.

از خوبی‌های این ورزش این است که در آن حرکات پیچیده وجود ندارد و هر کسی به‌خوبی می‌تواند آن را بیاموزد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
0
4
بنظر من بهترین ورزش برای مقابله با تهاجم فردخلافکار ؛تمرین دوصد متر هستش وباید فرار رو برقرار ترجیح داد. الفرار بهترین ورزش در دفاع شخصی می باشد
نظرات شما
پیشخوان