تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

فیلم پرونده باز است، آخرین اثر کیومرث پوراحمد

فیلم "پرونده باز است" که به کارگردانی زنده یاد کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی ساخته شده، آخرین عنوانی است که پوراحمد کارگردانی کرده است، بخش قابل توجه این فیلم، در زندان قزل حصار و کانون اصلاح و تربیت فیلمبرداری شده است.

فیلم پرونده باز است

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: کیومرث پوراحمد قدیمی‌ترین فیلمسازی است که در جشنواره چهل و یکم فجر با فیلم پرونده باز است حضور پیدا کرد. مرحوم پوراحمد که سابقه ساخت آثار ماندگاری همچون قصه‌های مجید، خواهران غریب، به خاطر هانیه و شب یلدا را در کارنامه کاری‌اش داشت در چند سال اخیر نتوانست آثاری هم‌رده فیلم‌های پیشین خود بسازد. زنده یاد پوراحمد با این فیلم سراغ یکی از پرونده‌های جنایی و پرحاشیه در دهه ۸۰ رفته است. شاید این فیلم یادآور سریال خوب سرنخ باشد که پوراحمد تصویر جذابی از پلیس ایرانی با بازی جهانبخش سلطانی ارائه کرده بود.

خلاصه داستان فیلم پرونده باز است

داستان فیلم پرونده باز است برگرفته از پرونده‌ای جنایی و پرحاشیه در دهه ۸۰ است. در این فیلم که فضای جنایی و ملتهب دارد، یک نوجوان ۱۵ ساله مرتکب قتل شده و حالا در انتظار حکم دادگاه است.

زمان اکران فیلم پرونده باز است 

فیلم سینمایی «پرونده باز است»، یکی از فیلم‌های انتخاب شده برای اکران تابستانی سال ۱۴۰۲ است و این فیلم در روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ به‌صورت همزمان در سینما‌های سراسر کشور اکران شد.

زنده یاد کیومرث پوراحمد، کارگردان فیلم پرونده باز است

فیلم پرونده باز است، آخرین اثر کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ کارگردان و نویسنده ایرانی بود. او یکی از مهم‌ترین فیلم‌سازان نسل بعد از انقلاب ۱۳۵۷ بود که در دهه‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ چندین فیلم و سریال ساخت.

وی فعالیت هنری خود را با دستیاری کارگردان در مجموعه تلویزیونی «آتش بدون دود» به کارگردانی نادر ابراهیمی آغاز کرد و سینما را با نویسندگی فیلمنامه «قصه خیابان دراز» به کارگردانی محسن تقوایی تجربه کرد.

او در اواخر دهه ۱۳۶۰، مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید» را بر اساس داستانی به همین نام از هوشنگ مرادی کرمانی کارگردانی کرد.

او برای «خواهران غریب» (۱۳۷۴) برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر شد.
«اتوبوس شب»، «گل یخ»، «کفش‌هایم کو؟»، «شب یلدا»، «تیغ و ترمه» و ... از دیگر کار‌های اوست. این هنرمند در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

معرفی بازیگران فیلم پرونده باز است

فیلم پرونده باز است، آخرین اثر کیومرث پوراحمد

در این فیلم سینمایی هنرمندانی نظیر پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، سام قریبیان، مه‌لقا باقری. بازیگران نوجوان پویا نجفی، راشین ربی، مهبد جهان‌نوش و محمدمتین ستاری ایفای نقش کرده اند.

پژمان بازغی 

فیلم پرونده باز است، آخرین اثر کیومرث پوراحمد

پژمان بازغی هنرپیشه و مجری متولد ۱۹ مرداد ۱۳۵۳ در تهران است. فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان آغاز کرد. برای اولین بار در سال ۱۳۷۵ در فیلم سینمایی اعتراف مقابل دوربین رفت. بازی در سریال آژانس دوستی موجب شهرتش شد. بازغی در فیلم‌های سینمایی: هفته‌ای یک بار آدم باش، خورشید آن ماه، وثیقه، جوجه تیغی، راند چهارم، سلفی با دموکراسی، بازیوو، ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان، ماموریت غیرممکن، سمفونی نهم، تیغ و ترمه، پیشونی سفید ٣، عشق به سبک فارسی، هایلایت، یک کامیون غروب، پیشونی سفید ٢، نیوکاسل، همه چی عادیه، اسرافیل، شاخ کرگدن، گروه آلما، توچال، چهل کچل، من و شارمین، خانه دیگری، هلن، بارکد و ... بازیگری کرده است.
او در سال ۱۳۸۶ با مستانه مهاجر (کارگردان، تهیه کننده و تدوینگر) ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام نفس است.

شادی مختاری

فیلم پرونده باز است، آخرین اثر کیومرث پوراحمد

شادی مختاری متولد ۱۸ فروردین ۱۳۷۳ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است، او فارغ التحصیل لیسانس رشته علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی می‌باشد که با کلاس‌های بازیگری شروع کرد و حالا در سینما و تلویزیون می‌درخشد.

شادی مختاری، سال ۱۳۷۹ در ۲۴ سالگی بعد از تست، اولین تجربه خود را در قاب تصویر با فیلم سینمایی «هفت و نیم» به کارگردانی نوید محمودی بدست آورد. او در دومین همکاری خود با برادران محمودی در ماه رمضان ۱۳۹۷ با سریال «دلدار» در نقش ندا بازی در قاب تلویزیون را هم تجربه کرد، در این مجموعه محمدرضا غفاری، الناز حبیبی، علی اوسیوند و پریوش نظریه هم حضور داشتند.

شادی مختاری در پاییز ۱۴۰۰ با سریال جزیره از شبکه خانگی بسیار مورد توجه قرار گرفت، او در این مجموعه با امیر مقاره (خواننده) همبازی می‌باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان