تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۵ تير ۱۴۰۲
رئیس شورای شهر تهران:

انتصابات یک‌ساله شهرداری تهران جای بحث دارد

​رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره انتصابات اخیر در شهرداری تهران گفت: این انتصابات یک‌ساله است که خود جای بحث دارد، احکامی که در حال حاضر صادر شده است، قرار بوده که یک‌ساله نباشد و تا پایان دوره باشد.

انتصابات یک‌ساله شهرداری تهران جای بحث دارد

رویداد۲۴ رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره انتصابات اخیر در شهرداری تهران گفت: این انتصابات یک‌ساله است که خود جای بحث دارد، احکامی که در حال حاضر صادر شده است، قرار بوده که یک‌ساله نباشد و تا پایان دوره باشد.

مهدی چمران در حاشیه آغاز یکصد و شصت و یکمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره دستور جلسه امروز شورا توضیح داد: قرار است گزارش حوزه حمل‌ونقل شهرداری تهران ارائه شود و همچنین آخرین برنامه‌های اجراشده در این حوزه توسط معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ارائه شود.

وی با بیان این که طرحی در خصوص بافت فرسوده به شورا آمد که بررسی‌های زیادی روی آن انجام شد، اظهار کرد: براساس این طرح برای تشویق بیشتر به ساخت‌وساز در بافت فرسوده تغییراتی ایجاد خواهد شد؛ به طوری که در گذشته وقتی ۱۵۰ متر تجمیع می‌شد، مالکان ۸۰ درصد جایزه دریافت می‌کردند که به ۱۲۰ متر تقلیل پیدا کرد و اختصاص ۱۰۰ درصد تخفیف به تجمیع واحد‌های ۲۰۰ متری نیز به ۱۵۰ متر رسید تا تعداد بیشتری از واحد‌ها باهم تجمیع شوند. متاسفانه هنوز این مساله به فرهنگ تبدیل نشده است و باید تلاش کنیم که تجمیع افزایش پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه بین اعضای شورا با مسئولان قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ملاقات‌ها بر اساس برنامه‌ای است که در راستای جلسه با رئیس قوه انجام شده بود و قرار بر این شد که کارگروه‌های تخصصی برگزار شود و روز گذشته جلسه‌ای را با کارگروه پژوهش برگزار کردیم و جلسه‌ای نیز با رئیس کل ثبت اسناد و املاک را خواهیم داشت تا صدور سند در بافت فرسوده تسریع شود.

وی درباره انتصابات اخیر در شهرداری تهران نیز گفت: این انتصابات یک‌ساله است که خود جای بحث دارد. احکامی که در حال حاضر صادر شده است، قرار بوده که یک‌ساله نباشد و تا پایان دوره باشد. انتصابات طبیعی است. هر یک از اعضای شورا نظری دارند؛ بنابراین از کل شورا نظرخواهی نشده است؛ البته شورا دخالتی در زمینه انتصابات ندارد.

چمران با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های نوسازی در تهران نیز گفت: در برخی شهر‌ها سطح کافی برای ساخت‌وساز وجود دارد، اما ساخت‌وساز صورت نگرفته است. در تهران نیز در برخی خیابان‌ها ساختمان‌هایی با وضعیت نامناسبی داریم که مایه آبروریزی است و باید نوسازی شود، لذا در زمین‌های جدید که تاسیسات نیاز دارد، نباید ساخت‌وساز شود، بلکه باید بافت فرسوده را نوسازی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مباحث اقتصادی و گرانی مصالح باعث شده است که همه نتوانند بسازند. ما هم اگر زمین بدهیم، چه کسی می‌خواهد تاسیسات تامین کند. در برخی موارد تهران را به گوشت قربانی تبدیل کرده و به شهر‌های اطراف داده‌اند؛ مرتضی‌گرد روستایی از بخش آفتاب است که به منطقه ۱۹ چسبیده و دیگر فضایی وجود ندارد. قیام‌دشت به میدان بسیج چسبیده و جای توسعه ندارد.

وی همچنین درباره احتمال صدور حکم دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی شهر تهران برای زاکانی نیز اظهار داشت: با توجه به تشکیل قرارگاه اجتماعی، آقای زاکانی توضیحاتی به رئیس‌جمهور دادند و قرار شد مشورت بیشتری بدهد. شهردار تهران همین حالا نیز در هیات دولت حضور دارد و تغییر جایگاهی انجام نمی‌شود.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان