تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵

دوو پس از هیوندای: غول های کره ای در صف امضای قرارداد با ایران

در صورت نهایی شدن قرارداد ایران با بزرگ ترین شرکت کشتی سازی جهان، این معامله می تواند اولین سفارش خرید کشتی از سوی ایران پس از لغو تحریم ها در اوایل سال جاری باشد.
رویداد۲۴-در صورت نهایی شدن قرارداد ایران با بزرگ ترین شرکت کشتی سازی جهان، این معامله می تواند اولین سفارش خرید کشتی از سوی ایران پس از لغو تحریم ها در اوایل سال جاری باشد.

 پایگاه خبری «پالس نیوز» کره جنوبی در گزارشی پس از افشای تلاش ها برای انعقاد قرارداد ایران با بزرگ ترین شرکت کشتی سازی جهان نوشت: شرکت صنایع سنگین هیوندای به عنوان بزرگترین شرکت کشتی سازی کره جنوبی در آستانه امضای قرارداد با شرکت کشتیرانی دولتی ایران به منظور تولید یک ناوگان شامل 10 کشتی کانتینری و حمل فرآورده های نفتی در ماه جاری است.

منابع نزدیک به این معامله شب گذشته گفتند بزرگترین شرکت کشتی سازی این کشور در مرحله نهایی از امضای یک قرارداد با خطوط کشتیرانی ایران برای ساخت چهار کشتی کانتینری با ظرفیت هرکدام 14،400 TEU و شش کشتی حمل فرآورده های نفتی 50 هزار تنی (DWT) هستند. TEU واحد استاندارد برای اندازه گیری ظرفیت حمل بار توسط یک کشتی است. کشتی کانتینری با ظرفیت TEU 14،400 قادر به حمل 14400 کانتینر 20 پایی است.

صنایع سنگین هیوندای تایید کرده است که در حال مذاکره برای عقد قرارداد با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بوده است اما افزود که این توافق هنوز نهایی نشده است. این معامله هنوز علنا اعلام نشده است.

تخمین زده می شود که ارزش این سفارش های 650 میلیون دلار، یعنی تقریبا 10 درصد از ارزش کل سفارش های این شرکت کشتی سازی برای سال  جاری به ارزش 6.2 میلیارد دلار باشد. اگر این قرارداد نهایی شود، این معامله می تواند اولین سفارش خرید کشتی از سوی ایران پس از لغو تحریم ها در اوایل سال جاری باشد.

ایران تلاش کرده است پس از احیاء تجارت نفت خود، زیرساخت هایش را بهبود بخشد. این کشور می خواهد یک کارخانه کشتی سازی و ناوگان کشتی رانی برای مواجهه با افزایش تقاضای تجاری راه اندازی کند.

معامله هیوندای می تواند راه را برای فرصت های تجاری برای دیگر کشتی سازان کره ای هموار کند. شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی «دوو» نیز به دنبال انعقاد قراردادی برای ساخت پنج دکل جک آپ (گونه‌ ای از سکوهای حفاری قابل حمل) برای شرکت ملی نفت ایران است.

روز دوشنبه سهام هیوندای با 0.66 درصد افزایش به 153 هزار وون در معاملات سئول افزایش یافت.
*جماران
برچسب ها: خودرو ، هیوندای ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان