تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲

راهنمای خرید باند اکتیو برای اجرای زنده

در تعریف باند اکتیو می‌توان گفت که نوعی بلندگو هست که در داخل آن یک تقویت‌کننده وجود دارد. ساختار داخلی این باند‌ها دربرگیرنده: تیوتر، آمپلی فایر و ووفر می‌باشد. کار تیوتر و ووفر، تولید فرکانس با دامنه‌های مختلف است. از آمپلی فایر سرخود نیز به منظور تقویت فرکانس‌ها استفاده می‌شود.

راهنمای خرید باند اکتیو برای اجرای زنده

رویداد۲۴ هنگام خرید بلندگو یا برنامه‌ریزی برای خرید آن، حتماً واژه باند اکتیو را زیاد شنیده‌اید. به باندهای اکتیو،  اسپیکر اکتیو یا باند پاوردار نیز می‌گویند. اسپیکرهای اکتیو به وجود آمپلی فایر نیاز ندارند و کاربرد آنها بسیار راحت‌ بوده و اغلب در مراسمات کوچک از آنها استفاده می‌شود. در این اسپیکرها، صدا را می‌توان با استفاده از تنظیمات پری‌آمپ روی میکروفن و نیز اکولایزر، به‌سادگی تنظیم کرد.

در تعریف باند اکتیو می‌توان گفت که نوعی بلندگو هست که در داخل آن یک تقویت‌کننده وجود دارد. ساختار داخلی این باندها دربرگیرنده: تیوتر، آمپلی فایر و ووفر می‌باشد. کار تیوتر و ووفر، تولید فرکانس‌ با دامنه‌های مختلف است. از آمپلی‌ فایر سرخود نیز به منظور تقویت فرکانس‌ها استفاده می‌شود.

در این مقاله به مزایا، معایب، مشخصه‌های این نوع باند، برترین برندهای سازنده و بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده می‌پردازیم. جهت کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید.

مشخصه‌های باند اکتیو

با وجود تیوتر، آمپلی فایر و ووفرِ این باندها برای راه‌اندازی به منبع قدرت خارجی نیازی ندارند. باند اکتیو، به لحاظ ظاهری مشابه باند‌های پسیو هستند، اما با آنها تفاوت‌های عملکردی زیادی دارند از جمله اینکه در این باندها برخلاف باندهای پسیو تقویت صدا، در درون خود اسپیکر صورت می‌گیرد.

آمپلی فایر، معمولاً با برق شهری ۱۱۰ یا 220 ولت تغذیه می‌شود و اغلب دارای ورودی فلش، بلوتوث برای پخش موسیقی و sd card می‌باشد. از امکانات این نوع باند به وجود باندهای مجزا، ورودی و خروجی به باندهای اکتیو دیگر یا میکسر و ورودی میکروفون می‌توان اشاره کرد.

بر روی این نوع باند ولوم‌هایی قرار دارد که برای تنظیم حجم صدای خروجی و تنظیم فرکانس صوتی کارایی دارد. یکی از نکات مهمی که باید هنگام خرید باند اکتیو به آن دقت نظر داشته باشید، اندازه مکانی است که قصد دارید از آن در آنجا استفاده نمایید.

راهنمای خرید باند اکتیو برای اجرای زنده

معرفی چند مدل باند اکتیو مناسب برای اجرای زنده

  1. باند اکتیو 15 اینچ PARTYSOUND مدل 30ETX

از جمله بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده اسپیکرهای پرقدرت برند پارتی ساند می‌باشد که با استفاده از یک آمپلی‌فایر، به تنهایی خود یک دستگاه حرفه‌ای است. وجود ورودی‌های متنوع، قابلیت اتصال به گوشی و سایر دستگاه‌های دیگر و پخش موسیقی از جمله ویژگی‌های این نوع بلندگوست. از قطعات با کیفیتی در ساخت و مونتاژ این محصول توسط برند پارتی ساند بهره‌گیری شده است و همین امر علت عملکرد خوب و طول عمر بالای این محصول هست.

 این بلندگو از بهترین باند برای فضای باز بوده و ساخت کشور چین است. ورودی‌های این باند دربرگیرنده میکروفن و لاین با ولوم‌های جداگانه و مناسب جک کومبو می‌باشد. این باند از بهترین باند اکتیو ارزان برای اجرای زنده هست و امکان اتصال به چندین باند اکتیو به یکدیگر را از طریق خروجی‌های لاین و نیز میکس فراهم می‌آورد. این باند اکتیو ایرانی از پنل DSP  5 حالته با قابلیت تغییر برخوردار است و امکان اتصال به گوشی با AUX را نیز دارد.

  1. باند اکتیو senator مدل 1213 SN

باند اکتیو سناتور مدل 1213 SN یکی دیگر از بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده است که بسیار باکیفیت و جمع و جور می‌باشد. همچنین این باند پرتاب صدای فوق العاده‌ای دارد. این باند با MP3 پلیر و ورودی‌های میکروفن ولاین، دارای درگاه USB، رم SD و بلوتوث با نمایشگر دیجیتالی، ورودی XLR  و جنس بدنه فایبر برای افرادی که قصد دارند صدای باکیفیتی را تجربه کنند، بسیار مناسب است.

این نوع اسپیکر به عنوان بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده در باشگاه‌های ورزشی، تالارهای عروسی و یا مصارف موسیقی کاربرد دارد. باند اکتیو سناتور دارای ووفر 12 اینچی جزو  بهترین مدل باند اکتیو و با کیفیت بالایی هست. با انتخاب این نوع اسپیکر اکتیو، می‌توانید از آن در اجرای جشن‌ها یا دورهمی‌ها، سخنرانی و همایش‌های با جمعیت کم بهره گرفت.

  1. باند اکتیو 15 اینچ SOUNDCO مدل PA-2180  

باند اکتیو 15 اینچ ساندکو، از بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده در بازار است. اما در حوزه قدرت و پرتاب صدا به نسبت رقبایی مانند اسپیکرهای سناتور، ضعیف‌تر عمل می‌کند.

اسپیکر اکتیو 15 اینچ ساندکو دارای دو ورودی میکروفن با اکو و تکرار هست. مداحان و خوانندگان از این ویژگی اسپیکر ساندکو بیشترین استفاده را می‌توانند داشته باشند. از مزایای دیگر این باند، وجود اکولایزر 5 لاینی است که به شما امکان تنظیم صدا با جزئیات بیشتری را می‌دهد.

کمپانی SOUNDCO، میکسری را در قسمت پشت این باند قرار داده است تا برای برپایی مراسم‌های کوچک بهترین نوع اسپیکر باشد.

  1. اسپیکر اکتیو senator مدل 1560UB

باند اکتیو 15 اسنچ سناتور به لحاظ قدرت و پرتاب صدا، توان بالایی دارد. این اسپیکر اکتیو از امکاناتی همچونMP3 پلیر و ورودی میکروفن ولاین برخوردار است. همچنین این باند جزو بهترین اسپیکرهای نیمه حرفه‌ای به شمار می‌رود  و از بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده است که دارای آمپلی فایر داخلی از نوع  Class H می‌باشد که در زمان استفاده‌ی طولانی مدت از آن، سبب می‌گردد تا دمای مدار زیاد نشده و داغ نکند.

راهنمای خرید باند اکتیو برای اجرای زنده

  1. اسپیکر اکتیو دایناپرو مدل S700

اسپیکر دایناپرو دارای تویئتر و ووفر است. صدای شفاف و تفکیک شده‌ای را به شما ارائه می‌دهد و جزو باندهای حرفهای است. این اسپیکر برای مکان‌هایی مانند رستوران ‌ها، باشگاه ورزشی، لابی و کافی شاپها که تعداد اسپیکر بالا با اندازه کوچک نیاز است، مناسب هست. از جمله ویژگی ‌های خوب اسپیکر اکتیو دایناپرو مدل 700 S  برخورداری از یک آمپلی فایر خودسر پرقدرت است.

مزایای خرید باند اکتیو

  • کیفیت پخش بسیار بالا
  • قابلیت استفاده در کنسرت‌ها برای پخش موسیقی
  • قابلیت استفاده در همایش‌ها و سخنرانی‌ها
  • نصب و راه‌اندازی سریع و ساده
  • حمل‌ونقل آسان
  • قابلیت کاربرد در کاربری‌های گوناگون و شرایط متنوع
  • مناسب استفاده افراد آماتور و غیرحرفه‌ای
  • امکان پخش فایل‌های صوتی از قسمت کارت حافظه و فلش و یا از طریق USB و بلوتوث
  • دارای باطری داخلی شارژی (در برخی مدل‌ها)

معایب اسپیکر اکتیو

این اسپیکرها به علت قیمت بالا برای استفاده در همایش‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها، چندان مقرون به صرفه نیستند.

برچسب ها: تبلیغات
نظرات شما