تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۲

بلینکن: ایالات متحده به حملات علیه نیروهایش در منطقه پاسخ می‌دهد

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در کنفرانسی خبری خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی شد.

جنگ اسرائیل و غزه

رویداد۲۴ ایسنا:  آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که امروز به اراضی اشغالی سفر کرده، در اظهاراتی گفت که باید جلوی تشدید درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی گرفته شود تا این درگیری به دیگر منطقه‌ها کشیده نشود.

بلینکن با اشاره به حملات به پایگاه های نظامی این کشور در خاورمیانه عنوان کرد: ایالات متحده جهت حفاظت از نیروهای خود در عراق و سوریه به حملات علیه نیروهایش در منطقه پاسخ می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به لزوم حفظ جان غیرنظامیان در غزه گفت: گفت‌وگویی با نتانیاهو جهت اتخاذ گام‌هایی قاطع در راستای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی داشتم.

او مدعی شد: با توجه به گفت‌وگوهایم در اسرائیل مطمئنم در آینده شاهد ارسال کمک‌های بیشتر به افراد محتاج خواهیم بود.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه وضعیت نمی‌تواند به پیش از عملیات طوفان‌الاقصی بازگردد، عنوان کرد: ایده حکمرانی حماس بر غزه و ادامه یافتن تهدید این گروه علیه اسرائیل غیرقابل قبول است.

بلینکن ادامه داد: تنها هدف درگیری شکست دادن فیزیکی حماس نیست. هدف دیگر اطمینان حاصل کردن از این است که دیگر وقایع ۷ اکتبر تکرار نشوند.

این مقام آمریکایی با تاکید بر اینکه این درگیری باید آینده‌ای روشن برای مردم این رقم بزند که شامل «راه‌حل دو کشوری» بشود.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نباید نوار غزه را کنترل کند و باید به وضوح بگوید که هیچ قصدی برای انجام این کار ندارد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در ادامه گفت: ما همچنان بر آزادی گروگان‌ها متمرکز هستیم. ما باور داریم که این تلاش‌ها توسط توقف‌های بشردوستانه تسهیل خواهند شد.


بیشتر بخوانید: رئیس دفتر رهبری: انشاالله بمب‌هایی که بر سر مردم غزه انداخته شده، مقدمه ظهور حضرت مهدی است


بلینکن در پاسخ به سوالی در رابطه با بمباران دفتر خبرگزاری فرانسه توسط رژیم صهیونیستی گفت: با اینکه قویا از حق و وظیفه اسرائیل در دفاع از خود حمایت می‌کنیم، باور داریم روش‌هایی که اسرائیل به انجام کارهای خود می‌پردازد نیز مهم است. اسرائیل باید ارزش بالایی برای حفاظت از غیرنظامیان ازجمله خبرنگاران قائل باشد.

در حالی که عملیات «طوفان الاقصی» به بیست و هشتمین روز خود رسیده، منابع خبری از تلاش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای نفوذ بیشتر به نوار غزه و دفع حملات آنها توسط مقاومت فلسطین خبر دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در آماری که روز پنجشنبه منتشر ساخت، اعلام کرد: اشغالگران همچنان قتل‌عام را یکی پس از دیگری در مناطق پر جمعیت تکرار می‌کنند و تعداد شهدای حملات آنها به غزه به ۹۰۶۱ نفر رسیده است که ۳۷۶۰ کودک و ۲۳۲۶ زن هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان