تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۳ دی ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

ناصر طهماسب کیست؟

ناصر طهماسب، گوینده و دوبلور پیشکسوت، در تاریخ یکم دی‌ماه از دنیا رفت. مراسم تشییع و خاکسپاری او دیروز بدون هیچ گونه رسانه‌ای برگزار شد و پس از آن خبر درگذشت او به علت سکته مغزی در سن ۸۴ سالگی منتشر شد.

بیوگرافی ناصر طهماسب

رویداد۲۴ ناصر طهماسب، متولد ۱۳۱۸ در تهران، به عنوان یک دوبلور و گوینده فعالیت خود را آغاز کرد. فعالیت او به عنوان دوبلور در دوران قبل از انقلاب اسلامی آغاز شد و سپس به عنوان سرپرست گویندگان و مدیر دوبلاژ فعالیت کرد. در حال حاضر، صدای وی بیشتر در مستند‌های سیاسی شنیده می‌شود.

خانواده ناصر طهماسب

ناصر طهماسب کیست؟

ناصر طهماسب در یک خانواده پرجمعیت با ۸ خواهر و برادر در خیابان عباسی بزرگ تهران بزرگ شد. او برادر بزرگتر ایرج طهماسب است که یک مجری معروف برنامه کلاه قرمزی بوده است.

بصورت جدی، آقای ناصر طهماسب فعالیت خود را از سال ۱۳۴۰، در سن ۲۲ سالگی، به عنوان گوینده با نقش اصلی آغاز کرد و تا سال ۱۳۵۷، پیش از انقلاب اسلامی، در نقش دوبلور فیلم‌های ایرانی و کمتر خارجی فعالیت داشت.

ناصر طهماسب بعد از انقلاب

ناصر طهماسب کیست؟

بعد از انقلاب ۵۷، ناصر طهماسب به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت خود را ادامه داد و در حال حاضر صدایش یادآور بازیگرانی، چون هارولد لوید، جک نیکلسون، دیوید جانسون و ... می‌باشد.

شهرت ناصر طهماسب

ناصر طهماسب کیست؟

صدای آقای ناصر طهماسب در سریال "هزار دستان" بین سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶ در نقش علی نصیریان بسیار مورد استقبال قرار گرفت. اما بیشترین شهرت و شناخته شدگی او به دست آمد در سال ۱۳۷۱ با سریال "ارتش سری".

صدای وی در نقش فرمانده کسلر در سریال "ارتش سری" و همچنین در کارتون "یوگی" بسیار مورد توجه قرار گرفت.

ورود ناصر طهماسب به بازیگری

ناصر طهماسب کیست؟

در سال ۱۳۶۳، ناصر طهماسب برای اولین بار در فیلم "راه دوم" تجربه بازیگری را داشت. سپس در سال ۸۵، در سریال "مرگ تدریجی یک رویا" برای تلویزیون نقش آفرینی کرد. او همچنین در سال ۸۸ در سریال "کلانتر ۳" و در فیلم "من مادر هستم" (کارگردانی فریدون جیرانی) به عنوان بازیگر حضور داشت.

ناصر طهماسب، علاوه بر فعالیت‌های دوبلوری، دستی بر نوشتن و فیلمنامه‌نویسی هم دارند. او در سال ۱۳۷۱ فیلم "پرواز را به خاطر بسپار" را نوشت و سپس در سال ۷۵ فیلم "زن امروز" نیز به قلم وی نوشته شده است.

دوبلوری مستند‌های سیاسی توسط ناصر طهماسب

در چند سال اخیر، صدای آقای ناصر طهماسب به جز در تیزرها، در اکثر مستند‌های انقلابی و سیاسی شنیده می‌شود. به طوری که فعالیت او همراه با برادرش، ایرج طهماسب، بسیار توجه‌برانگیز است.

علت فوت ناصر طهماسب 

ناصر طهماسب کیست؟

ناصر طهماسب، گوینده و دوبلور پیشکسوت، در روز یکشنبه، یکم دی‌ماه، از دنیا رفت. مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان دیروز در حضور خانواده به صورت سکوت خبری برگزار شد و پس از آن خبر درگذشت ایشان به علت سکته مغزی در سن ۸۴ سالگی منتشر گردید.

به گفته شهراد بانکی، دوبلور، ناصر طهماسب دو هفته قبل دچار سکته مغزی شده و در طول این مدت در بیمارستان بستری بود و جمعه یکم دی ماه درگذشت.

کیومرث طهماسب، پسر این هنرمند در گفت‌وگویی با ایسنا ضمن تایید خبر درگذشت ناصر طهماسب و خاکسپاری او در سکوت خبری، گفت: «دو هفته قبل متاسفانه پدر دچار سکته مغزی شدند و طی این مدت در بیمارستان بستری بودند. چندین بیمارستان هم فقط به امید بهبودی ایشان عوض کردیم که متاسفانه روز جمعه، یکم دی ماه به علت کاهش سطح هوشیاری ایشان از دنیا رفتند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان