تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۶ دی ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

لاستیک مناسب محصولات ایران خودرو چیست؟

در اینجا، ما لاستیک‌های مناسب برای محصولات ایران خودرو را به شما معرفی می‌کنیم تا با داشتن اطلاعات کامل، بتوانید تایر مناسبی برای خودرویتان انتخاب کنید.

لاستیک محصولات ایران خودرو

رویداد۲۴ یکی از اطلاعات حیاتی که هر راننده باید در اختیار داشته باشد، مربوط به سایز و ابعاد لاستیک و تایر خودرویی است که استفاده می‌کند. این اطلاعات حیاتی برای جلوگیری از هرگونه مشکل در تعویض و یا خرید آنلاین تایر اساسی است.

با هدف افزایش آگاهی عمومی درباره مسائل فنی خودرو، ما تصمیم گرفتیم لاستیک‌های مناسب برای محصولات ایران خودرو را معرفی کنیم، تا مالکان خودرو‌های این شرکت اطلاعات بیشتری درباره خودروی خود به دست آورند.

لاستیک مناسب پژو ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا

تایر و لاستیک استاندارد برای تمامی تیپ‌ها و نسخه‌های خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷، از جمله هاچبک، صندوق‌دار و رانا، باید به ابعاد ۱۸۵/۶۵ R۱۴ باشد تا خودرو بهترین عملکرد را داشته باشد و همچنین از گارانتی خودرو خارج نشود. با توجه به این موضوع، دارندگان خودرو‌های ۲۰۷، ۲۰۶ و رانا می‌توانند بین محصولات برجسته شامل تایر‌های اپتی درایو (Opti Drive) با کد P۶۷۴، الپیدا (Elpida) با کد P۶۴۰، وینترتک (Wintertech) با کد P۶۴۲، بریلیانت (Brilliant) با کد P۶۶۰ و پرمیوم درایو (Premium Drive) با کد P۶۴۸ را برای خودروی خود انتخاب کنند.

لاستیک مناسب دنا

با توجه به اینکه خودروی دنا در تیپ‌ها و کلاس‌های مختلفی عرضه می‌شود، شرکت ایران خودرو دو سایز رینگ ۱۵ و ۱۶ اینچی را برای آن در نظر گرفته است. بنابراین، تایر مناسب برای دنا معمولی به سایز ۱۸۵/۶۵ R۱۵، دنا پلاس به سایز ۱۹۵/۶۰ R۱۵ و دنا پلاس توربو دنده دستی و اتوماتیک به سایز ۲۰۵/۵۰ R۱۶ می‌باشد. به این ترتیب، صاحبان تیپ‌های مختلف دنا می‌توانند از سری تایر‌های پرمیوم درایو (Premium Drive) با کد P۶۴۸، وینترتک (Wintertech) با کد P۶۴۲، الپیدا (Elpida) با کد P۶۴۰، پرمیوم گریپ (Premium Grip) با کد P۶۲۴، اپتی درایو (Opti Drive) با کد P۶۷۴ و اپتی درایو پلاس (Optidrive Plus) با کد P۶۸۰، بسته به تیپ و کلاس دنایی که دارند، لاستیک مناسب را انتخاب کنند.

لاستیک مناسب پژو پارس

با توجه به اینکه پژو پارس به طور کلی با دو سایز رینگ ۱۴ اینچی فولادی و ۱۵ اینچی آلومینیومی به بازار عرضه می‌شود، توصیه می‌شود برای این سدان محبوب از دو سایز تایر ۱۸۵/۶۵ R۱۴ و ۱۹۵/۶۰ R۱۵ استفاده کنید. با این ابعاد، صاحبان پژو پارس می‌توانند از میان تایر‌های بارز شامل سری اپتی درایو (Opti Drive) با کد P۶۷۴، الپیدا (Elpida) با کد P۶۴۰، وینترتک (Wintertech) با کد P۶۴۲، بریلیانت (Brilliant) با کد P۶۶۰، پرمیوم درایو (Premium Drive) با کد P۶۴۸ و اپتی درایو پلاس (Optidrive Plus) با کد P۶۸۰ را برای خودروی خود انتخاب کنند.

لاستیک مناسب پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵ همیشه با رینگ فولادی ۱۴ اینچی و تایر ۱۸۵/۶۵ R۱۴ به فروش می‌رسید. برای این خودرو، تایر‌های اپتی درایو (Opti Drive) با کد P۶۷۴، الپیدا (Elpida) با کد P۶۴۰، وینترتک (Wintertech) با کد P۶۴۲، بریلیانت (Brilliant) با کد P۶۶۰ و پرمیوم درایو (Premium Drive) با کد P۶۴۸ مناسب هستند. صاحبان پژو ۴۰۵ می‌توانند از این تایر‌ها برای خودروی خود استفاده کنند.

لاستیک مناسب سمند

رینگ‌های فولادی و آلومینیومی سمند، سورن و سورن پلاس همگی به سایز ۱۵ اینچی هستند و از طرف ایران خودرو فقط یک سایز تایر ۱۸۵/۶۵ R۱۵ برای نسخه‌های مختلف این سدان، مناسب در نظر گرفته شده است. بنابراین، سری‌های پرمیوم درایو (Premium Drive) با کد P۶۴۸، وینترتک (Wintertech) با کد P۶۴۲، الپیدا (Elpida) با کد P۶۴۰ و اپتی درایو (Opti Drive) با کد P۶۷۴ از میان تایر‌های بارز مناسب برای تیپ‌ها و نسخه‌های مختلف سمند هستند.

لاستیک مناسب تارا

تارا‌های دنده‌ای به صورت فابریک مجهز به رینگ فولادی ۱۵ اینچی و تایر با ابعاد ۱۸۵/۶۵ R۱۵ هستند، در حالی که تارا‌های اتوماتیک دارای رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی و تایر ۲۰۵/۵۰ R۱۶ هستند. بنابراین، بر اساس نوع تارا (دنده‌ای یا اتوماتیک)، می‌توانید از میان تایر‌های پرمیوم درایو (Premium Drive) با کد P۶۴۸، وینترتک (Wintertech) با کد P۶۴۲، الپیدا (Elpida) با کد P۶۴۰، پرمیوم گریپ (Premium Grip) با کد P۶۲۴ و اپتی درایو (Opti Drive) با کد P۶۷۴ یک سری را برای خودروی تارا انتخاب کنید.

لاستیک مناسب وانت آریسان

آریسان نیز به طور کلی با رینگ ۱۵ اینچی فولادی و تایر ۱۸۵/۶۵ R۱۵ به خریداران تحویل داده می‌شود. در صورتی که شما صاحب یک آریسان هستید، سری‌های پرمیوم درایو (Premium Drive) با کد P۶۴۸، وینترتک (Wintertech) با کد P۶۴۲، الپیدا (Elpida) با کد P۶۴۰ و اپتی درایو (Opti Drive) با کد P۶۷۴ از بارز برای این وانت مناسب هستند. بنابراین، شما می‌توانید از این تایر‌ها برای خودروی آریسان خود استفاده کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت لاستیک
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان