تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
جانشین وزیر ارشاد:

در مورد فیلترینگ تصمیماتی در حال اتخاذ شدن بود که اندیشکده‌ها جلویش را گرفتند

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت استفاده از ظرفیت اندیشکده‌های فرهنگی در حل مسائل روز کشور تاکید کرد و گفت: در مورد فیلترینگ تصمیماتی در حال اتخاذ شدن بود که همین اندیشکده‌ها جلوی برخی از تصمیمات را گرفتند و واقعا اندیشکده‌ها اثربخش و اثرگذار هستند.

فیلترینگ

رویداد۲۴ به گزارش ایسنا، سیدمحمد هاشمی در نشست هم‌اندیشی اندیشکده‌های فرهنگی در نظام حکمرانی، با تاکید بر نقش اندیشکده‌ها در تصمیم‌سازی در دولت و حل مسائل روز، گفت: ما در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتما محتاج اندیشکده‌ها و نگاه‌های عمیق و دقیق هستیم.

وی افزود: وزیر فرهنگ یک ستاد هماهنگی محتوا با پیشبرد برنامه‌های تحولی در وزارت فرهنگ تشکیل داده‌اند.

هاشمی ادامه داد: یکی از نکاتی را که از این ستاد توقع داشتند، همین ارتباط با حوزه‌های اندیشه‌ای، اندیشکده‌ها و اندیشه‌ورزی بخش‌های متنوع بوده و ما این ارتباط را وسیع‌تر خواهیم کرد.

او افزود: ما به عنوان کسی که در گود عملیات هستیم توقع داریم حرف‌هایی از طریق اندیشکده‌ها به ما گفته شود که بتوانیم به کمک آن مسائل روز را حل کنیم.

او گفت: در نهاد‌های غیردولتی یک ثبات اندیشه‌ای ـ مدیریتی وجود دارد که متاسفانه در نهاد‌های دولتی این ثبات وجود ندارد و ما با طیف گسترده‌ای از خواسته‌ها روبه‌رو هستیم و این مشکل بی‌ثباتی از طریق همین اندیشکده‌ها حل می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: ما در وزارت فرهنگ بسیاری از موارد حکمرانی و سیاست‌گذاری را به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منتقل می‌کنیم و از این شورا کمک می‌گیریم تا بتوانیم هم‌قواره‌گی و هم‌عرضی فرهنگ را در یک مسیر طولانی‌تر تنظیم کنیم.

جانشین وزیر فرهنگ، تاکید کرد: ما در حوزه‌ی نسبت دین با فرهنگ، واقعا سوالات عمیق و دقیقی داریم درباره موسیقی، حجاب در سینما و سایر حوزه‌ها واقعا سوالات زیادی وجود دارد.


بیشتر بخوانید: وزیر ارشاد: ۸۰ درصد جامعه ما طرفدار عفاف و حجاب هستند


وی ادامه داد: مسئله‌ای که امروز دچار آن هستیم این است که به نظر بنده جمهوری اسلامی درگیر سه‌گانه‌ای است که در مقابل حرکت انقلاب ایستاده است؛ این سه‌گانه شامل عدالت‌خواهان افراطی، اسلام‌خواهان پاسخ نگرفته و کسانی هستند که با یک نگاه حل نشدنی به مسائل نگاه می‌کنند و هیچ مصلحتی را نمی‌پذیرند.

هاشمی افزود: در دولت مردمی و انقلابی ما حتما سوالات بسیاری ناظر به عمل و میدان داریم که باید مطرح شود و به ما کمک داده شود.

جانشین وزیر فرهنگ در مورد یکی از کارکرد‌های مهم اندیشکده‌ها، گفت: در مورد فیلترینگ تصمیماتی در حال اتخاذ شدن بود که همین اندیشکده‌ها جلوی برخی از تصمیمات را گرفتند و واقعا اندیشکده‌ها اثربخش و اثرگذار هستند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هاشمی در پایان تصریح کرد: ما در ستاد محتوای وزارت فرهنگ موظفیم از ظرفیت اندیشکده‌ها و اندیشه‌ورزان استفاده کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
2
چه تصمیماتی ؟ اگر با رفع فیلترینگ مخالفت کردن میخواستن دل شما را بدست بیارن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
1
چه تصمیماتی ؟ اگر با رفع فیلترینگ مخالفت کردن میخواستن دل شما را بدست بیارن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
0
این ثبات اندیشه ای در نهاد های غیر دولتی بک نقطه قوت است اگر بتوانید استفاده کنید برای پرهیز از کارهای دمدمی و ویترینی دولتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
0
از طرفی کنسرت قانونی مجوز دار ناگهان با بن بست حرکات نامتعارف شبه ارزشی مواجه میشود
از طرفی هم ناگهان ترانه خوان خارجی را ( که حرام هم نیست ) اولویت اصلی میکنند
شما می بینید اکثریت مردم هر دو مدل اولی و دومی را باور ندارند نه اولی را مصداق نهی از منکر و نه دومی را آزادی خواهی نمیشمارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
1
این شیوه از فیلترینگ مشکل داره و قابل قبول نیست
این روش های پارلمان ۱۱ به کاهش مشارکت کمک کرده و شائبه بی اعتنایی نمایندگان به رای مردم آورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
2
خاک برسراون اندیشکده، البته اونجارو هم عده ای معلوم الحال مدیریت میکنن،
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان