تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

آقاتهرانی: مجلس یازدهم بین مجالس قبلی بهترین است

«مجلس یازدهم انقلابی است و بین مجالس قبلی بهترین است، اما مع الوصف نقاط ضعفی هم داریم که باید در مدت باقی مانده از عمر این مجلس بیشتر کار کنیم تا این ضعف‌ها هم برطرف شود.»

آقاتهرانی: مجلس یازدهم بین مجالس قبلی بهترین است
رویداد۲۴ رییس شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: لازم است عملکرد ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی را بررسی کنیم و باید مشخص شود نقاط قوت و ضعف در پایان یک دوره مجلس چه مواردی بوده است.

به گزارش مهر، «حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی» رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم‌ترین اقداماتی که مجلس یازدهم انجام داده است، گفت: چند طرح و لایحه مهم در مجلس یازدهم بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن مجلس) مورد رسیدگی قرار گرفت و هدف از این کار آن بود که این طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به صورت دقیق و کارشناسی مورد رسیدگی قرار گیرد و از همان بدو امر در صحن مجلس بررسی نشود تا همه نمایندگان درگیر آن نشوند و زمان زیادی از فرصت صحن مجلس صرف این موارد نشود.

وی ادامه داد: برای مثال، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» از جمله قوانین مهمی بود که در مجلس یازدهم به تصویب رسید و مقام معظم رهبری چند ویژگی خوب را درباره این قانون مطرح فرمودند و گفتند این قانون دارای حیات است، راهبردی است و مشوق‌های زیادی در آن در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «لایحه عفاف و حجاب» هم از جمله مصوبات مهم مجلس یازدهم بوده است. این مجلس در مباحث اقتصادی هم به خوبی ورود کرد و مصوبات زیاد و مهمی داشت. همچنین «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» از جمله قوانین مهمی است که در این مجلس برای حوزه سیاست خارجی کشور به تصویب رسید و بسیار مؤثر بود.

آقاتهرانی بیان کرد: البته مجلس یازدهم ضعف‌هایی هم داشته است؛ به اعتقاد بنده این مجلس بسیار تحول‌زا بوده است، اما می‌تواند بسیار بهتر و قوی‌تر از وضعیت فعلی جلو برود. یکی از عیوب ما آن است که دقیقاً نمی‌دانیم چه نقاط ضعف و قوتی داشته ایم. برای مثال، الان بنده سومین دوره است که نماینده مجلس هستم و زمانی که یک دوره کاری ما در مجلس به اتمام می‌رسد، باید بدانیم که نقاط ضعف و قوت ما چه مواردی بوده است، اما معمولاً این نقاط قوت و ضعف در پایان یک دوره مجلس بررسی نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: رقیب قالیباف و آقاتهرانی در سیاست پارلمانی؛ ورود باهنر به گود سرلیستی


وی افزود: ما باید بررسی و مقایسه کنیم که کدام یک از مجالس ما بهتر بوده است؟ چرا مجلسی خوب‌تر و مجلسی ضعیف‌تر است؟ باید مشخص شود که حُسن‌ها و عیوب مجالس قبلی چه مواردی بوده است، اما متأسفانه بسیاری از ما این موضوع را نمی‌دانیم چرا که پایان هر دوره از مجلس این نقاط ضعف و قوت به اندازه کافی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین باید بررسی شود که نیاز جامعه چه بوده و هر مجلسی برای رفع نیاز‌های کشور و برطرف کردن مشکلات مردم چه کرده است. گاهی اوقات موضوعاتی در مجلس مطرح می‌شود که خیلی ربطی به جامعه و نیاز‌های مردم ندارد و من واقعاً از این موضوع ناراحت می‌شوم که چرا باید اینگونه باشیم؛ مجلس از این لحاظ و پرداختن به مسایل روز و مهم کشور می‌تواند خیلی بهتر از وضعیت فعلی باشد.

آقاتهرانی تاکید کرد: البته بنده این موارد را نگفتم تا عده‌ای بخواهند مجلس یازدهم را تخریب کنند؛ مجلس یازدهم انقلابی است و بین مجالس قبلی بهترین است، اما مع الوصف نقاط ضعفی هم داریم که باید در مدت باقی مانده از عمر این مجلس بیشتر کار کنیم تا این ضعف‌ها هم برطرف شود.

رییس شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جبهه پایداری در انتخابات به دنبال سهم‌خواهی نیست، اظهار کرد: برای انتخابات مجلس دوازدهم افراد زیادی ثبت نام کرده اند و ما اصلاً کاری نداریم که این افراد عضو جبهه پایداری هستند یا خیر. نگاه ما آن است که داوطلبان چه شاخص‌هایی و صلاحیت‌هایی دارند و بر اساس آن ارزیابی‌های خودمان را روی آنان انجام می‌دهیم. ما ۴۰ شاخص را مطابق با فرمایش‌های امام راحل و مقام معظم رهبری درباره داوطلبان انتخابات مجلس استخراج کردیم و هر فردی که این شاخص‌ها را داشته باشد، مورد تأیید ما است، حتی اگر عضو جبهه پایداری نباشد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
8
بین مجالس قبلی دزدترین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
1
8
‏-مگه سری قبل که رای دادیم چی شد؟

+ سن بازنشستگی افزایش پیدا کرد
+ طرح صیانت تصویب شد
+ بودجه صداسیما افزایش پیدا کرد
+ سقف حقوق کارمندان رده بالا برداشته شد
+ قیمت دلار از ۳۰ هزار تومن به ۵۵ هزار تومن رسید

اینارو هم بگید لطفا?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
7
من... من خودم خیلی خوبم. از خودم خیلی خیلی راضیم الحمدلله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
1
3
جبهه خبیث پایداری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
2
ماشاالله.چشم نخوری ایشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
3
آفرین به شما‌البته بخاطر وجود افراد متخصص و تحصیل کرده مثل شماانتظار دیگری هم از مجلس انقلابی نداشتیم . الان همه چی عالی هست البته برای شما و بقیه پایدارچی ها . همه کاملا مولتی میلیاردر .فرزندانتان در بلاد کفر .خلاصه همه چی عالیه. من چقدر خوشبختم.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان