تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

مشخصات فنی پهپاد شناسایی Quantix Recon

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های پهپاد شناسایی Quantix Recon خواهیم پرداخت.

پهپاد شناسایی Quantix Recon

رویداد۲۴ حسین فلاحی: Quantix Recon یک سیستم هواپیمای بدون سرنشین یا پهپاد هیبریدی عمود پرواز کاملاً خودکار است که عمدتاً برای کاربردهای دفاعی در نظر گرفته شده است.

این پهپاد توسط اِرووایرونمنت، ارائه‌دهنده سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین و سیستم‌های موشکی تاکتیکی برای بخش‌های دفاعی، دولتی و تجاری در ایالات متحده تولید می‌شود.

شرکت اِرووایرونمنت از پهپاد شناسایی سریع و سبک وزن Quantix Recon برای کاربردهای دفاعی در آوریل 2020 رونمایی  کرد. طراحی هیبریدی عمودی برد و کارایی بهتری را به پهپاد می دهد که به آن امکان می دهد با سرعت بیشتر زمین بیشتری را تحت پوشش قرار داده و نقشه های هوایی مناطق دورافتاده و غیرقابل دسترسی را برای تضمین ایمنی نیروهای زمینی تهیه کند. .

طراحی و ویژگی های Quantix Recon

پهپاد Quantix Recon دارای طراحی دم نظاره گر است. این هواپیمای عمود پرواز برای بلند شدن روی دم خود قرار می گیرد و برای پرواز در سطح به صورت افقی کج می شود. طراحی هیبریدی عمودی این پهپاد را قادر می سازد تا از کوادکوپترهای معمولی بهتر عمل کند.

طول بال های این پهپاد 97.5 سانتی متر و وزن آن 2.27 کیلوگرم است. عملکردهای برخاست، پرواز و فرود کاملاً خودکار، نقشه برداری و عملیات شناسایی بی دردسر را تضمین می کند. این پهپاد با به حداقل رساندن بار شناختی، حفاظت را برای پیاده نظام خط مقدم افزایش می دهد.

این سیستم بدون سرنشین امکان برنامه ریزی و راستی آزمایی سریع ماموریت را فراهم می کند، زیرا ظرفیت ارائه نقشه های دقیق و به روز را در عرض چند دقیقه پس از استقرار دارد. حالت بی صدا فرکانس رادیویی از تشخیص و پارازیت جلوگیری می کند و آن را برای عملیات مخفی مناسب می کند.

پهپاد شناسایی Quantix Recon

این هواپیمای بدون سرنشین قادر است تا 1.6 کیلومتر مربع یا 20 کیلومتر خطی را بررسی کند. کاربران این گزینه را دارند که از طریق چندین گزینه حالت شناسایی خودکار، بین مسیر، منطقه و دریافت داده های هدفمند نقطه بین انتخاب کنند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده از تصاویر هوایی در قالب فایل دسته بندی می شود و با ابزارهای تحلیلی موجود سیستم، اطلاعات جغرافیایی برای تجزیه و تحلیل بیشتر فراهم می شود. این پهپاد، شناسایی سریع و خودکار و همچنین جمع‌آوری داده‌هایی از جمله نقشه‌برداری و جستجو را فراهم  می‌کند.

محموله و کنترل Quantix Recon

پهپاد Quantix Recon مجهز به دوربین های دوگانه 18 مگاپیکسلی داخلی است که می تواند تصاویر RGB و چند طیفی با وضوح بالا را جمع آوری کند. دوربین‌ها به‌طور خودکار میزان عکس‌برداری خود را تنظیم می‌کنند تا 85 درصد جلو و 60 درصد همپوشانی جانبی داشته باشند.

این پهپاد می تواند در عرض پنج دقیقه عملیاتی شود. می توان آن را با یک اپراتور تنها با یک لمس و با کشیدن پیکانی که این وسیله بدون سرنشین را فعال می کند راه اندازی کرد.

پهپاد شناسایی Quantix Recon

پردازنده روی برد به کاربران این امکان را می دهد که بلافاصله پس از فرود، تصاویر را روی تبلت عامل مشاهده کنند. این ویژگی از نیاز به دستگاه های دیگر، اینترنت یا نرم افزار جلوگیری می کند.

ناوبری و ارتباطات پهپاد شناسایی Quantix Recon

ناوبری این پهپاد به طور خودکار با حالت های نقشه برداری، ایستگاه بین راه و خطی انجام می شود. واحد دستی از طریق یک سیستم ارتباطی رمزگذاری شده 900 مگاهرتز با استفاده از Wi-Fi با وسیله بدون سرنشین ارتباط برقرار می کند. داده های جمع آوری شده توسط وسیله بدون سرنشین روی کارت SD ذخیره می شود.

پهپاد شناسایی Quantix Recon

عملکرد پهپاد Quantix Recon 

Quantix Recon مجهز به چهار موتور الکتریکی مستقیم است. پیشرانه الکتریکی به آن اجازه می دهد تا در ارتفاع حداکثر 7500 فوتی از سطح متوسط ​​دریا پرواز کند. این هواپیمای بدون سرنشین را می توان با پنج ارتفاع عملیاتی اختیاری بین 150 فوت تا 800 فوت برنامه ریزی کرد.

این هواپیمای بدون سرنشین توانایی مقاومت در برابر سرعت باد 32 کیلومتر بر ساعت (9 متر بر ثانیه) را دارد و می تواند در دماهای بین -17 درجه سانتی گراد تا 49 درجه سانتی گراد کار کند. حداکثر برد آن 20 کیلومتر است و حداکثر استقامت 45 دقیقه در یک پرواز باتری را ارائه می دهد.

مشخصات  پهپاد شناسایی Quantix Recon

نوع پروژه: سیستم هواپیمای بدون سرنشین

سازنده: اِرووایرونمنت

رونمایی: آوریل 2020

طول بال ها: 97.5 سانتی متر

دامنه: 20 کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان