تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

دلیل انصراف ایران از عضویت در سه سازمان بین‌المللی اعلام شد

دولت اعلام کرد با توجه به عدم تمایل به تداوم عضویت در برخی مجامع بین المللی، لایحه لغو عضویت در این مجامع را به مجلس تقدیم کرده است.

سازمان بین المللی

رویداد۲۴ عصر ایران نوشت: ایران از عضویت در «شورای بین‌المللی موزه ها» و «شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناها» (ایکوموس) و همچنین «شبکه سازمان‌های علمی جهان سوم» که در زمان تصویب عضویت قرار بوده همکاری‌هایی با وزارت فرهنگ و آموزش عالی و به ویژه دانشگاه صنعتی شریف و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران داشته باشد، انصراف داده است.

در متن نامه رئیس جمهور آمده است: با توجه به عدم تمایل دولت جمهوری اسلامی ایران به تداوم عضویت در برخی مجامع بین المللی، لایحه زیر برای انجام تشریفات قانونی تقدیم می‌شود:

«لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی مصوب ۲۶/ ۱/ ۱۳۶۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن

ماده واحده – ردیف‌های (۱۷) و (۲۵) جدول دوم ذیل ماده واحده قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی مصوب ۲۶/۱/۱۳۶۵ و ردیف (۶۶) فهرست موضوع تبصره (۴) الحاقی به قانون یاد شده مصوب ۳/ ۹ /۱۳۷۰ حذف می‌شوند.»

این نامه به امضای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه رسیده است.

نامه انصراف ایران

بر این اساس، ایران از عضویت در «شورای بین‌المللی موزه ها» که در زمان تصویب با وزارت فرهنگ و ارشاد همکاری داشته و شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بنا‌ها (ایکوموس) که همکاری‌هایی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت) داشته و همچنین «شبکه سازمان‌های علمی جهان سوم» که مصوب شده بود همکاری‌هایی با وزارت فرهنگ و آموزش عالی و به ویژه دانشگاه صنعتی شریف و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران داشته باشد، انصراف داده است. در پی این لغو عضویت، ایران پرداخت حق عضویت به آن‌ها را نیز قطع خواهد کرد.

براساس پیگیری‌ها از دفتر ریاست جمهوری، لغو عضویت ایران در «شورای بین المللی موزه ها» به درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به دلیل خصوصی شدن این شورا و تغییر ماهیت بین المللی بودن آن، انجام شده و از این جهت، ایران از عضویت در آن انصراف داده است. همچنین وزارت میراث فرهنگ و گردشگری درخواست عدم عضویت در شورای بین المللی محوطه‌ها و بنا‌ها را نیز داشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
e.k
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
0
0
پیش به سوی ۱۰۰ سال گذشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
1
0
موزه که دست آوردهای طاغوتیان رانمایش میدهدواثرکافران رابه معرض دید مسلمانان میگذارد،نابودبایدگردد،اون دوتا را دیگه نمیگم
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
0
1
دلایل اصلی این لغو عضویت ها :

۱ - ادامه ماجرای ذوب کردن الواح زرین هخامنشی و خرید پیکان با پول آن ، بدون دغدغه و ... در موزه های دیگر .

۲ - ساخت مسجد و مزار و ... در محوطه های ملی و تاریخی و فضای سبز و .....

۳ - ادامه نشر مقالات جعلی و کپی پیست در مجلات و سایت ها ، تعطیلی سازمان ها و نهادهای علمی پژوهشی وابسته به دانشگاه ها ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
0
0
هر روز منزوی تر و بدبخت تر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان