تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ماهاتیر محمد مشمول برخورد مومنانه نشد| نخست وزیر سابق برای فساد فرزندانش بازجویی شد

نخست‌وزیر سابق و مشهور مالزی در کمیسیون ضدفساد این کشور مورد بازجویی قرار گرفته تا درباره اتهامات فرزندانش توضیح دهد.

ماهاتیر محمد برای فساد فرزندانش بازجویی شد

رویداد۲۴ کمیسر ارشد کمیسیون ضدفساد در مالزی، تائید کرده است که ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر سابق این کشور، به خاطر اتهام فساد فرزندانش تخت بازجویی قرار گرفته است. این کمسیر البته گفته که تا جمع‌بندی نهایی تحقیقات در این زمینه صحبت دیگری نخواهد کرد.

در دی‌ماه، این کمیسیون از دو فرزند ماهاتیر خواست که فهرست اموالشان را ارائه کنند. این تحقیقات پس از افشای اسناد موسوم به پاندورا و پاناما شروع شده‌اند.

ماهاتیر ۹۸ساله حالا مهم‌ترین صدا منتقدان در برابر نخست‌وزیر کنونی یعنی انور ابراهیم است. انور ابراهیم در سال ۲۰۲۲ به قدرت رسید و کمپینی برای ریشه‌کن‌کردن فسادِ قدرتمندان به راه انداخت.


بیشتر بخوانید:

درخواست ویژه از دادگاه ویژه روحانیت درباره کاظم صدیقی: عدم رسیدگی به این پرونده عواقب اجتماعی سنگینی دارد

محمودزاده: در پرونده کاظم صدیقی قبل از عذرخواهی خودش هیچ ورودی به مساله نشد | پرونده چای دبش را لاپوشانی کردند!


انور و ماهاتیر سابقه دشمنی قدیمی دارند. انور ابراهیم در دهه ۱۹۹۰ معاون ماهاتیر بود، اما ناگهان بازداشت و زندانی شد. حالا انور متهم است که از کمپین ضدفسادش برای کنارزدن رقبایش استفاده می‌کند؛ اتهامی که انور ابراهیم آن را رد می‌کند.

در بهمن‌ماه، کمیسیون ضدفساد دو نفر از نزدیکان ماهاتیر یعنی دائم زین‌الدین و همسرش را به دلیل عدم افشای دارایی‌هایشان متهم کرد. آقای زین‌الدین قبلا وزیر دارایی ماهاتیر محمد و از متحدان نزدیک او به شمار می‌آید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اندونزی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان