تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بهترین کافه های شیراز

سفر به شیراز یک سفر خاطره‌انگیز است سفری به درون تاریخ که در این گشت‌وگذار حتما نوشیدن یک فنجان قهوه روز را برایتان دلپذیرتر می‌کند.

بهترین کافه‌های شیراز

رویداد۲۴ محمدصادق رامتین: سفر به شیراز حتما برای شما خاطره‌انگیز خواهد سفری که اگر به‌راستی اهل گشت‌وگذار باشید در آن وقت سرخاراندن هم ندارید و باید مدام از این جای دیدنی به آن مکان دیدنی دیگر بروید.

به گزارش رویداد۲۴ شیراز همان شهریست که از بس زیباست در آن غرق می‌شوید و گاه به خود می‌آیید که‌ای داد بیداد از وقت ناهار یا شام گذشته است و شما هم‌چنان مبهوت آثار باستانی و گردش‌گری این شهر باشکوهید و یا حتا متوجه می‌شوید گلویتان خشک شده است و شاید یک چای و یا یک قهوه عالی بتواند انرژی شما را برای ادامه این گردش افزایش دهد.

در این نوشته می‌خواهیم چند نمونه از بهترین کافه‌های شیراز را که می‌توانید در آن دقایقی را استراحت کنید و سپس راه پرشکوه دیدنی‌های شیراز را در پی بگیرید معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین کافه‌های شیراز

کافه آبان

اگر جزو کسانی هستید که از جا‌های دنج خوشتان می‌آید و فضا‌های هنری برایتان جالب است و شما را جذب می‌کند کافه آبان همان جاییست که می‌توانید در شیراز ساعاتی را دور از هیاهو در آن وقت بگذرانید.

کافه آبان تنها یک کافه نیست بل‌که جاییست که مردم شیراز در آن قرار‌های کتاب‌خوانی هم می‌گذارند و دور هم جمع می‌شوند. کافه آبان درواقع کافه گالری آبان و جزو یکی از بهترین کافه‌های شیراز در خیابان عفیف آباد است. در این کافه گالری پس از نوشیدن و میل‌کردن آن‌چه می‌خواهید می‌توانید چرخی بزنید و از فروشگاه کتاب و لوازم هنری از جمله زیورآلات، محصولات چوبی و سرامیکی آن هم دیدن کنید.

بهترین کافه‌های شیراز

کافه موزه زرنگار

اگر نمی‌خواهید از فضای گردش‌گری شیراز دور شوید و می‌خواهید آن را با نوشیدن قهوه هم هم‌چنان در ذهنتان زنده نگه دارید تا آن را در واقعیت ادامه دهید کافه موزه زرنگار را گزینش کنید.

این کافه در یک ساختمان قدیمیست و چنان زیبا و دنج و آرام است که می‌توانید مدت‌ها در آن بنشینید و کیف کنید.

این کافه همان‌گونه‌که گفتیم در یک خانه قدیمی در شیراز بنا شده است و در میان آن حوضی با گلدان‌های شمعدانی زیبا می‌بینید که فضا را بیش‌ازپیش نوستالژی و زیبا می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های شیراز


اگر اهل خاطره‌بازی هستید و نوستالژی و توجه به آن از علاقه‌مندی‌هایتان محسوب می‌شود این کافه را در شیراز از دست ندهید.

کافه تئاتر

شیرازی‌ها در مورد کافه تئاتر جمله جالبی دارند و این نام را بر آن نهاده‌اند: یک گوشه دنج برای آرامش.

پس باید انتظار و چشم‌داشت یک کافه دنج و پر از آرامش را از کافه تئاتر داشت.

اگر به موسیقی زنده علاقه دارید این کافه این را برای شما فراهم کرده است درواقع یکی از مزایای کافه تئاتر برگزاری شب‌های موسیقی با دعوت از هنرمندان این حوزه است.

این کافه را شاید بتوان کافه‌ای مدرن و هنری دانست پس اگر به این‌گونه فضا‌ها و نمایش علاقه دارید به این کافه سر بزنید. روی دیوار‌های کافه، دیالوگ‌های جاودانه کنار تصاویر هنرمندان مختلف کشور وجود دارد.

بهترین کافه‌های شیراز

کافه عمارت فتح الملوکی

کافه عمارت فتح الملوکی جاییست که ورود به آن مانند ورود به بهشت است از بس که زیباست. این کافه هم در یک عمارت تاریخی بنا شده است که قدمت و پیشینه‌اش به به سال ۱۲۹۰، یعنی دوران قاجار بر می‌گردد. سقف خانه چوبی است. از نقاشی حیوانات، گل و انواع پرندگان برای تزئین عمارت استفاده شده است. در زیرزمین این عمارت، موزه مشاهیر فارس قرار دارد. می‌توانید از مجسمه مشاهیر استان فارس در این موزه دیدن کنید؛ مجسمه افرادی، چون محمد خان قاجار، لطفعلی خان زند، زینت الملوک و دیگران.

درواقع با رفتن به این کافه با یک تیر دو نشان زده‌اید هم گلویی تازه کرده‌اید و هم به موزه‌ای منحصربه‌فرد رفته‌اید. البته ناگفته نماند این کافه کمی نسبت به دیگر کافه‌ها گران‌تر است.

کافه بال

اگر شیک‌بودن کافه برایتان اهمیت دارد کافه بال را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ین کافه فضایی بسیار زیبا با طراحی مدرن دارد پس اگر طرفدار مدرنیته هستید این کافه می‌تواند انتظاراتتان را برآورده کند.

جالبی این کافه این است که به سلایق همه ارج نهاده شده است به‌گونه‌ای که هر بخش طراحی خاص خود را دارد و شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید جایی را که دوست دارید گزینش کنید و در آن‌جا بنشینید.

کافه عمارت شاپوری

یکی از بهترین کافه‌هایی که می‌توانید در شیراز به آن‌جا سر بزنید و از فضا و خوراکی‌هایش لذت ببرید کافه عمارت شاپوریست.

ساختمان عمارت شاپوری یکی از زیباترین معماری‌های شیراز را دارد و گردش‌گری در شیراز را کامل می‌کند. یکی از خوبی‌های این کافه این است که دارای دو فضای باز و بسته است و مشتریان می‌توانند براساس سلیقه و خواست خود از هر دو فضا استفاده کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صنعت گردشگری ، شیراز
نظرات شما